Strona 2 z 36
Re: Stronghold
: 18 lip 2009, 21:00
autor: Victor Strogow
Neurocide pisze:Hmm... ten hipe jest raczej spontaniczny, a nie profesjonalny - nie bardzo wiem, kto nim miałby zarządzać. Może poprostu jest tak, że ludzie gadają o prototypie, bo mogą, gdyż Trzewik nie kazał nikomu podpisywać papierków, lojalek, klauzul tajności. Myśle też, że profesjonalista odpaliłby go na miesiąc przed Essen. W przypadku Strongholda moża się okazać, że większe wydawnictwa wyciągną coś za chwilę i ludzie skupią się na innych tytułach. Trochę tak jak w wyborach parlamentarnych - prawdziwe punkty zyskuje się na dwa tygodnie przed wyborami, to wówczas wyciąga się nalepsze kwity, najbardziej spektakularne produkty spindoktorstwa.
Hype, powiedziałbym, jest całkiem fachowy, przynajmniej jak na warunki polskich wydawnictw. Wspomniane Saigo no Kane jest akurat świetnym punktem odniesienia, bo gra miała rozgłos delikatnie mówiąc znikomy.
To że jest wcześnie, to jest właśnie powodem, dla którego jak przypuszczam Ignacy woli nie wyjaśniać wszystkich niuansów na forum, ale systematycznie tworzyć 'Stronghold Journal'. Jeżeli nawet większe wydawnictwa odpalą poważne armaty pod koniec września, to Stronghold nie będzie na Essen produktem anonimowym. Oby Portal się z wszystkim wyrobił na październik, bo w przeszłości różnie to bywało z produktami wydawnictwa.
Arhtu pisze:Jestem sceptyczny wobec tego tytułu ze względu na znany powszechnie gust autora. Jednak po cichu liczę, że będzie to w końcu polska gra, którą będę chciał kupić...
Gust autora zupełnie mnie tutaj nie interesuje, bo widzę kierunek, w którym zmierza Stronghold i jest to kierunek bardzo ciekawy. Coś czego się obawiam, to dopracowanie mechaniki. Autor słynie jako osoba potrafiąca stworzyć świetny klimat w grze (warhammerowa Jesienna gawęda, wspomniany Monastyr), ale nie ma na swoim koncie (jeszcze

) żadnego dzieła (planszówkowego czy RPG-owego), o którym można by powiedzieć, że mechanika chodzi jak dobrze naoliwiony szwajcarski zegarek. Podobnie jak Pomimo, mam po prostu szczerą nadzieję, że przez te kilka miesięcy przed Essen Ignacy zbierze różne tęgie głowy i będzie do wściekłego bólu i swojego totalnego znudzenia testował, testował, testował, testował...
Czego Ignacemu i wszystkim życzę.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 09:11
autor: trzewik
[testy gry]
Przypomnę gry planszowe jakie wydał Portal w ostatnich 3 latach:
- Neuroshima HEX
- Witchcraft
- Machina 2
Czy któraś z tych gier była niedotestowana?
Byłbym bardzo wdzięczny, by oceniając nasz nowy projekt oceniać jego szanse na podstawie naszych, Portalowych dokonań, a nie przyrównywać nas do dokonań innych polskich wydawców. Nie dostrzegłem by Niemcy jeździli jak po łysej kobyle po Neuroshimie lub Witchcrafcie. A recenzje Machiny 2 w znakomitej większości mówiły: "Świetnie naoliwiona, lecz już nie tak śmieszna."
Nie będą też jeździć po Strongholdzie. Bez obaw. Potrafimy naoliwiać nasze tytuły.
[hype]
Jeśli chodzi o 'hype' to jest on na pewno wyższy niż zakładaliśmy, ale też nie odmawiałbym mu profesjonalizmu. Pomysł z GDJ publikowanym w dwóch językach, na największym polskim oraz największym angielskojęzycznym serwisie o grach planszowych to nie przypadek, lecz porządnie przemyślane działanie, które dało bardzo dobre efekty.
[informacje o grze]
Tak, koncepcja GDJ sprawia, że informacje o grze są dawkowane i nie będę tu na forum opisywał dokładnie reguł, ale z przyjemnością będę tu drążył tematy opisane w każdym z wtorkowych odcinków, więc jak co to jestem do waszej dyspozycji.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 09:28
autor: BloodyBaron
O skuteczności działań promocyjnych nieźle moim zdaniem świadczy hotness Strongholda na BGG - wyższa niż kolejnych potworkokombajnów z FFG - albo się ludzie znudzili tymi gargantuicznymi ameritrashami, albo po prostu chcą świeższej eurogry z wojennym zacięciem grywalną dla mniej niż 4 graczy - i tu Stronghold - moim zdaniem - tafia w sporą niszę. Nie przychodzi mi do głowy żadna sensowna kontrkandydatura poza Shogunem, który jest grą specyficzną (nie każdemu pasuje losowość wieży) i też chyba preferuje pełną obsadę niż 3 graczy.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 10:19
autor: draco
Dzej pisze:Draco czy wszyscy to ty ?
oj pomimo był szybszy i treściwszy

Pokaż proszę, gdzie napisałem wszyscy. Nie grałem w Saigo no Kane, bo tematyka mnie w ogóle nie pociąga i nie widziałem na oczy pudełka tej gry, choć pracuję w sklepie, jestem prawie co tydzień na spotkaniu planszówkowym na Politechnice i jeżdżę na konwenty. W Warszawie mieszka wielu francuzów i od żadnego nie słyszałem pytań o SnK.

Koniec off-topa.
Nie należę do grupy docelowej Strongholda, bo nie lubię wojny ani fantasy, ale chętnie zagram na Pionku.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 12:22
autor: folko
Neurocide pisze:Ja trzymam kciuki, ale nie tyle za grę, tylko za trzewika, żeby nie opuszczał za szybko zakasanych rękawów i zamiast na 8 czy 9 odcinek hype'ującego Strongholds Journal poświęcił więcej czasu na porządne przetrzepanie gry z niedokrawków.
Gra jest testowana ostro. Nieznam dokładnych statystyk, ale opowiem jak to wyglądało kiedy grałem ostatnim razem. Rano zagrałem Simonem - dostałem po dupie, zaraz po tej grze Trzewika coś nurtowało, wiec zagrał na tym samym setupie. Potem z tego co wiem grano po południu. I o lie się orientuję mniej wiecej pobnie wyglada każdy dzień testów. Dodam też, że grałem dwa razy i w drugiej grze były pewne zmiany - żeby sprawdzić co może jeszcze wpłynąć na balans stron. I z tego powodu podchodze do Strongholda z optymizmem, jeśli trafi się słabszy punkt, to zostanie on znaleziony i poprawiony. Poprostu wersja beta nie trafi do sklepów.
Nie chcę za bardzo odzywać się w tym wątku, ale to co napisałeś powyżej świadczy o 2 rzeczach:
1 - że prace nad grą trwają
2 - że gra nie jest skończona
W związku z powyższym, jak gra nie jest skończona, to jeszcze sporo roboty przed Ignacym. Sam w Strongholda na razie grałem 2 razy, zmiany były spore, ale okres między partiami też duży. Gra ma potencjał, może być hitem - chociaż to nie mój typ gry. Wierzę że Ignacy da radę... ale lepiej żeby się nie spieszył... bo mu co nieco powyrywam

Jeśli Ignacy wyda grę na Essen i będzie wszystko ok, to będę pod ogromnym wrażeniem.
Neurocide pisze:Dlatego pozwolisz, że wstrzymam się z opinią na temat SnK i powtórzę, że ze wszytskich znanych mi polskich gier planszowych, tylko Stronghold aspirować może do zacnej rodziny gamer games.
To o niczym nie świadczy

W Polsce powstaje wiele gier, które aspirują do gg, a że ich nie znasz...
(Żeby nie było, nie mówię o swoich grach, chociaż jedna też powoli w bólach powstaje

)
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 12:32
autor: janekbossko
hmmm czy juz jest podany oficjalny setting z czego bedzie gra czerpała swój klimat?
Monastyr jest pewny?
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 14:34
autor: Victor Strogow
trzewik pisze:Byłbym bardzo wdzięczny, by oceniając nasz nowy projekt oceniać jego szanse na podstawie naszych, Portalowych dokonań, a nie przyrównywać nas do dokonań innych polskich wydawców. Nie dostrzegłem by Niemcy jeździli jak po łysej kobyle po Neuroshimie lub Witchcrafcie. A recenzje Machiny 2 w znakomitej większości mówiły: "Świetnie naoliwiona, lecz już nie tak śmieszna."
Ignacy, proszę, nie odbieraj pytań i kwestii pojawiających się na forum jako atak, a raczej jako cenną informację, która strona projektu 'Stronghold' budzi najwięcej wątpliwości osób zainteresowanych. Liczę na wydanie przez Was świetnej gry. Nie chcę jej porównywać z Machiną, ale z najlepszymi produkcjami światowymi o porównywalnej tematyce, takimi jak wspomniany Shogun, Twilight Struggle, A Game of Thrones, War of the Ring czy LotR Confrontation.
Jeżeli uda Wam się zawieźć dopracowaną grę na Essen w tym roku, zyskacie spore uznanie wielu osób, w tym niżej podpisanego. To jest najlepszy sposób na uciszenie wszystkich niedowiarków.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 14:48
autor: trzewik
[betatestowanie]
Pytań nie odbieram jako atak. Wręcz przeciwnie. Jestem w siódmym niebie, że pytacie, bo to znaczy, że się interesujecie, a to dla autora gry najwspanialsza rzecz na świecie, że ktoś się interesuje jego projektem.
Bronię się tylko przed wrzucaniem Portalu do jednego worka "polskich wydawców", bo każdy wydawca ma swoją specyfikę i swoje mocniejsze i słabsze strony. Wiadomo, że słabszą stroną Portalu była jakość wydania (przezwyciężona w zeszłym roku dzięki współpracy z Granną przy druku NS HEX), a mocniejszą stroną było świetne testowanie i balansowanie gier. Wierzę, że Portal ma reputację firmy, która wydaje 1 grę rocznie (NS HEX, potem Witch, teraz Stronghold) ale dzięki temu taka gra jest mega wytestowana.
Nad Strongholdem pracujemy gdzieś od przełomu listopada/grudnia o ile sięgam pamięcią. To jest około 8 miesięcy tworzenia i testowania gry.
[setting]
Tak, Monastyr klepnięty. Dla przeciętnego fana gier planszowych raczej nie będzie to miało żadnego znaczenia, bo setting fantasy to setting fantasy i tyle, ale dla fanów Monastyru może mieć znaczenie kilka smaczków, np.:
- w grze występuje znany z artykułów na Games Fanatic Boromir, czyli bohater, który stoi na murach i kosi wroga. Fanów Monastyru ucieszy fakt, że jest to rancor z Ragady.
- w grze występuje akcja "usuń z planszy jedną wybraną kostkę najeźdźców". Fanów Monastyru ucieszy fakt, że to snajperzy z Bardanii czyszczą okolicę.
Są to drobne rzeczy, tak jak mówię, podejrzewam, że dla kogoś kto nie zna Monastyru są to sprawy zupełnie niedostrzegalne. Dla fanów Monastyru miły dodatek fabularny.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 14:52
autor: Neurocide
W Polsce powstaje wiele gier, które aspirują do gg, a że ich nie znasz...
Powstaje w jakim sensie. Że teraz powstaje czyli sa w trakcie tworzenia (jak Stronghold), czy powstaje w rozumieniu: powstawały, powstają, będą powstawać? Byłbym zobowiązany, gdybyś wyrzucił tu kilka tytułów. Być może też nie dokońca się rozumiemy, bo mogę mieć mylne wyobrażenie o tym, czym jest GG - Draco np. miesza w GG tematykę, z czym się nie zgadzam, bo dla mnie GG to przede wszystkim dająca satysfakcję z rozgrywki mechanika zmuszająca do myślenia i planowania, dająca rózne strategie do wyboru. Oczywiście możesz skorygować moje pojęcie o GG jeśli uważasz, że jest błędne.
Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 15:20
autor: Victor Strogow
trzewik pisze:Tak, Monastyr klepnięty.
[...]
- w grze występuje znany z artykułów na Games Fanatic Boromir, czyli bohater, który stoi na murach i kosi wroga. Fanów Monastyru ucieszy fakt, że jest to rancor z Ragady.
Wow!
Dawno już nie grałem w Monastyr i głupio mi dyskutować z facetem, który wymyślił rancorów.
Cytat za podręcznikiem:
Pośród tych baronów krążą ludzie, których wojna pozbawiła wszystkiego. Domu, majątku, rodziny, serca. A także honoru i dumy. Zupełnie wszystkiego. Spotkasz ich w miastach, na traktach, w służbie bogaczy. Wielu z nich przemierza też Dominium, służąc swym rapierem za marny grosz, bo nie mają dla siebie nawet tyle szacunku, by żądać więcej. Tak, panie, stracili zupełnie wszystko... Mówi się ostatnio, że nie ma lepszego ostrza do wynajęcia niż ragadańskie; oszczędzasz tym samym czas i pieniądze. Są oni przecież najtańsi w Dominium! Nigdy też nie musisz nawrócić, by naprawić ich robotę. Nie ma dokąd wracać, jeśli gdzieś posłałeś jednego z nich... Zwą ich rancorami.
Są uzbrojeni w dziwne, krótkie rapiery, noszą się skromnie, choć przecież nikt nie wątpi, że to ludzie szlachetnie urodzeni. Cóż, może urodzili się szlachcicami, lecz dziś zupełnie zapomnieli o swym godnym pochodzeniu. To zwyczajni mordercy, tym różniący się od miejskich rzezimieszków, iż są od nich po dziesięciokroć niebezpieczniejsi i nie wahają się przed niczym. Rancor dopadnie cię w przybytku rozkoszy i zastrzeli jak psa. Będzie cię tropił i zakłuje we śnie. W pojedynku rzuci ci w twarz garść soli, a potem doskoczy i poderżnie gardło. Ich krótkie rapiery to znak, że masz do czynienia z zabójcą, nie szermierzem. Strzeż się ich jak ognia.
Czy z tym Boromirem nie chodziło przypadkiem o wojownika z Muru w Gordzie?

Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 15:52
autor: Dominusmaris
Neurocide pisze:W Polsce powstaje wiele gier, które aspirują do gg, a że ich nie znasz...
Powstaje w jakim sensie. Że teraz powstaje czyli sa w trakcie tworzenia (jak Stronghold), czy powstaje w rozumieniu: powstawały, powstają, będą powstawać? Byłbym zobowiązany, gdybyś wyrzucił tu kilka tytułów. Być może też nie dokońca się rozumiemy, bo mogę mieć mylne wyobrażenie o tym, czym jest GG - Draco np. miesza w GG tematykę, z czym się nie zgadzam, bo dla mnie GG to przede wszystkim dająca satysfakcję z rozgrywki mechanika zmuszająca do myślenia i planowania, dająca rózne strategie do wyboru. Oczywiście możesz skorygować moje pojęcie o GG jeśli uważasz, że jest błędne.
Może czyjaś ,,babiczka pochazi z Chrzanowa"?

Re: Stronghold
: 19 lip 2009, 21:43
autor: folko
Neurocide pisze:W Polsce powstaje wiele gier, które aspirują do gg, a że ich nie znasz...
Powstaje w jakim sensie. Że teraz powstaje czyli sa w trakcie tworzenia (jak Stronghold), czy powstaje w rozumieniu: powstawały, powstają, będą powstawać? Byłbym zobowiązany, gdybyś wyrzucił tu kilka tytułów. Być może też nie dokońca się rozumiemy, bo mogę mieć mylne wyobrażenie o tym, czym jest GG - Draco np. miesza w GG tematykę, z czym się nie zgadzam, bo dla mnie GG to przede wszystkim dająca satysfakcję z rozgrywki mechanika zmuszająca do myślenia i planowania, dająca rózne strategie do wyboru. Oczywiście możesz skorygować moje pojęcie o GG jeśli uważasz, że jest błędne.
Jak pewnie wiesz, autorem Strongholda jest Ignacy

Ignacy może sobie pozwolić na opisywanie gry, bo wie że zostanie wydana - to raz, a dwa jest wydawcą i sobie nie zabrania tego.
Jest kilka wydawnictw które planują wydać polskie gry, część z nich lżejszych, część cięższych. Niestety (a może stety, to zależy od upodobań) te drugie sprzedają się dużo gorzej, wydawnictwa nie zawsze są zainteresowane tego typu tytułami. O kilku cięższych grach słyszałem, w coś tam nawet grałem, tytułów nie podam z prostych powodów, nie wiem na jakim etapie jeśli chodzi o wydanie są, czy są podpisane jakieś umowy itp. Ze swojej strony mogę powiedzieć, że dopóki nie mam umowy dopóty o grze nie mogę mówić że będzie wydana. Za dużo miałem gier o których myślałem że na 100% wyjdą

Re: Stronghold
: 20 lip 2009, 00:50
autor: Neurocide
Dobra, zrozumiałem idzie o gry tworzone - nie wnikam, będę czekał. Pytanie o tytuły dotyczyło ew. GG, które juz mamy na półkach - nie grałem SnK, ale też np. w Yucatan - te wydawnictwa z Krakowa po za KG mają jakąś taką niską przebijalność.
Re: Stronghold
: 20 lip 2009, 00:53
autor: pomimo
Yucatan z kolei jest raczej Gateweyem

Re: Stronghold
: 20 lip 2009, 01:47
autor: Lucf
Mnie najbardziej interesowałoby co Ignacy sądzi na temat wersji 2,3 i 4 osobowej. Z założenia wydaje mi się,że powinien przeznaczony byc na 2 osoby. Jednak [nie wiedzieć czemu

] wielu ludzi narzeka na 2osobowe gry. Pewnie dlatego ,że rzadziej lądują na stole.
Ale jak będzie wygladał 3 ,4 osobowy wariant? 2 najezdzców + jeden obrońca, a moze byc 2 obrońców i 1 najazd? a jak w 4 osoby?
Czy wtedy nie będzie to lekka kooperacyjna? Walnij go tu z katapulty a ja tam. To co ? Lejemy teraz ze wszystkich ścian oliwą?
Coś czuję, że chyba najprzyjemniej będzie na 2 osoby. No ale właśnie TO MNIE CIEKAWI - bo np NeuroHex świetnie chodzi też na 3 osoby.
hmm
Re: Stronghold
: 20 lip 2009, 07:12
autor: Geko
pomimo pisze:Yucatan z kolei jest raczej Gateweyem

Chyba gatewayem (w domyśle game)

Re: Stronghold
: 20 lip 2009, 09:34
autor: mst
Lucf pisze:Ale jak będzie wygladał 3 ,4 osobowy wariant? 2 najezdzców + jeden obrońca, a moze byc 2 obrońców i 1 najazd? a jak w 4 osoby?
Czy wtedy nie będzie to lekka kooperacyjna?
3-osobowo to 2 napastników i 1 obrońca, a 4-osobowo to 2 na 2 i tak, gra jest wtedy kooperacyjna.

Re: Stronghold
: 29 lip 2009, 01:37
autor: Victor Strogow
Czytając kolejne (aktualnie nr 7 i 8 )
notki autora o Strongholdzie, mam coraz silniejsze przekonanie, że ta gra z Monastyrem nie będzie miała zbyt wiele wspólnego. Jako sympatyk tego systemu, piszę to trochę ze smutkiem. Oczywiście, nie widziałem gry na oczy, więc bardzo łatwo mnie ochrzanić na taki przedwczesny pogląd, albo wyprowadzić z błędu, z czego bardzo bym się cieszył. Skąd taki wczesny wniosek?
1. Pisząc o napastnikach atakujących twierdzę, autor wspomina o orkach, goblinach i trollach. Trolle chyba w ogóle w Monastyrze nie występują, w podręczniku nie potrafiłem ich odnaleźć. Zamiast nich, typowymi przeciwnikami na pograniczu Agarii i Valdoru są... elfy.
2. Magia. Wszelka magia w Monastyrze jest potępiana przez władze ludzkich państw Dominium i jest stosowanie jest zakazane i tępione przez Inkwizycję. Skąd więc w twierdzy wieża maga?
3. Archetyp Boromira zupełnie nie pasuje do opisu rancora z Ragady, o czym wspomniałem już kilka postów wcześniej.
4. Klimat, stylistyka, opisy gry sugerują realia tolkienowskie (wspomniani Aragorn, Boromir, Gandalf) lub warhammerowe (krwawe rytuały goblinów, trolle).
Wydaje mi się, że rozumiem Ignacego, który tworzy grę z myślą o szerszym rynku, nie tylko o graczach jednego systemu RPG. Klimat typowego
fantasy jest lepiej znany i rozpoznawalny zarówno w Polsce jak i szerzej w świecie. Niemniej, osobiście trochę mi żal, bo po prostu realia Monastyru bardzo lubię i uważam za bardziej oryginalne i mniej zgrane niż tradycyjne fantasy. Co więcej, mam wrażenie, że taki setting
gothic (dark) fantasy mógłby być strzałem w dziesiątkę przy wielu graczach znudzonych dobrze już znanymi klimatami Śródziemia. Mógłby to być też wstęp do wydania Mona zagranicą, ale to już zupełne gdybanie.
W monastyrowej twierdzy z pogranicza Agarii moglibyśmy mieć księdza, który leczy rannych i modlitwą rozprasza potężne rytuały najeźdźców, karyjskiego rycerza walczącego na murach niezależnie od liczby odniesionych ran, prostego agaryjskiego żołnierza samotnie zatrzymującego natarcie grupy napastników czy dumnego oficera z Kordu, który swoim autorytetem powstrzymuje obrońców przed opuszczeniem posterunku w rozpaczliwej sytuacji...
Magia? Nie po stronie obrońców.
Niemniej, niezależnie od settingu, cieszą mnie wieści o żmudnych testach gry. Agaria czy Helmowy Jar, liczę na niezłą rozgrywkę.
Re: Stronghold
: 29 lip 2009, 05:32
autor: folko
Pamiętaj że tematyka Monastyru pojawiła się pod sam koniec, a to co opisuje Ignacy w artykułach, to jego wizja w trakcie projektowania... w ostatecznej wersji może być tak jak piszesz (chociaż wydaje mi się że trolle mają być...)
Re: Stronghold
: 29 lip 2009, 12:02
autor: trzewik
Bezdyskusyjnie, wpierw powstał Stronghold, jako gra fantasy o oblężeniu, a potem, bardzo późno, dodano mechanice klimacik Monastyru.
Bezdyskusyjnie, w momentach "delikatnych" wygrało klasyczne fantasy z Monastyrem, czego przykładem są trolle. Trolle co prawda są w Monastyrze, ale oczywiście faktycznie z punktu widzenia koszernego Monastyru, mury Agarii powinny atakować Elfy, a nie trolle. Mając jednak do wyboru zadowolenie 50 fanów Monastyru i zarazem wprawienie w konfuzję 1000 fanów fantasy (co? elfy ramię w ramię z orkami?) wybraliśmy wariant mniej kozerny. Czyli nie epatujemy światem Monastyru w miejscach, gdy byłoby to dziwne dla osób nie znających podręcznika Monastyru.
Na murach walczy Agaryjczyk i Ragadańczyk (już nie rancor), w koszarach uczą walki agaryjczycy i ragadańczycy, na dzwonnicy katedry siedzi bardański snajper, zamiast wieży maga mamy katedrę Jedynego - jest tu masa detali Monastyrowych, które sprawią - mam nadzieję - fanom Mon frajdę.
Nie mniej, wpierw powstała mechanika gry fantasy, a potem dodano Monastyr. Nie ukrywałem tego - wszyscy, którzy śledzą artykuły na games fanatic widzą to jak na dłoni.
Re: Stronghold
: 08 sie 2009, 22:07
autor: Wuja
A czy wiadomo już, jak wysoka orientacyjnie będzie cena Strongholda?
Rozumiem, że trzeba się przygotować na wydatek rzędu co najmniej 120 zł?
Re: Stronghold
: 08 sie 2009, 22:58
autor: Maras
Odejdę trochę o tematu ale wiem, że są zapowiedzi prezentacji i rozgrywek na Polconie w Łodzi.
Moje pytanie brzmi, czy codziennie będzie prezentacja i możliwość rozgrywki w dniach trwania Polconu 27-30 sierpnia czy tylko w określonym dniu Ogólnopolskiego Konwentu Miłośników Fantastyki.
Re: Stronghold
: 09 sie 2009, 14:27
autor: trzewik
Prezentacja Stronghold przewidziana jest na konkretny dzień, konkretną godzinę jako punkt programu.
Jeśli chodzi o możliwość gry w Stronghold na Polconie to oceniałbym szanse 50/50. Rozgrywka w Stronghold, czteroosobowa, początkujących graczy może trwać nawet ponad 4 godziny. Jeśli okaże się, że przestrzeń na stoisko Portalu nie będzie wystarczająco obszerna, to nie będzie możliwości grać w Stronghold, bo musimy robić pokazy Kosmicznej Eskadry, Witchcrafta i Zombiaków2 i nie możemy sobie zablokować stoiska na pół dnia partią Stronghold.
Jeśli będą jednak możliwości to partia jest możliwa.
Generalnie nastawiam się na Pionek, jako miejsce gdzie będzie można grać w Stronghold do oporu przez oba dni.
Jeśli chodzi o cenę to nie chcę jeszcze podawać ostatecznej wersji - generalnie gra będzie wydana w takim pudle jak EiT czy Genua i będzie miała w trzy piguły elementów, więc należy spodziewac się ceny w tych rejonach.
Re: Stronghold
: 06 wrz 2009, 21:10
autor: konev
Pierwsze zdjęcia Strongholda z Pionka na BGG:
http://boardgamegeek.com/image/554710
P.S. Chyba z Pionka
.
Re: Stronghold
: 06 wrz 2009, 21:18
autor: Christoforos
To teraz czekamy na pierwsze wrażenia
