Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
- Krionah
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 sie 2005, 08:46
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Wiem że odkopuję temat ale czy mógł byś jeszcze raz wrzucić tą grę ?
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Druga wersja gry:
Niektóre postacie się powtarzają z tymi z poprzedniej wersji. Ale jeśli karty z poprzedniej wersji odpadły na zawsze - to dlaczego co niektórych postaci nie przeimportować? Tak, wiem, moje lenistwo![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Instrukcję skończę pewnie pisać jutro. Generalnie odpadły losowe umiejętności z kart. Było to o tyle bez sensu, że postacie jak Apoxyn czy Splugawiony były kartami bezużytecznymi, gdyż nie można było użyć ich umiejętności wtedy gdy się chciało. Zamiast tego będzie można lepsze umiejętności uaktywnić za cenę pokonanej wcześniej jednostki. Będzie więc znacznie więcej kombinowania, co się opłaca a co nie, no i zwiększyła się użyteczność ołtarza, bo nie używa sie go tylko do późniejszego przehandlowywania jednostek na PDki.
Gra stała się również bardziej szatańska. Liczbą tego odcinka jest 666.
6- Bazowych Punktów Dowodzenia (od których zalezne jest zaciąganie postaci do drużyny)
6- Maksymalna ilość kart w ręku.
6- Maksymalna ilość postaci w drużynie (sześć, po trzy na pierwszy i drugi rząd).
Gra się w ten sposób znacznie łatwiej. Obrażenia (za wyjątkiem strzelców) zostały ujednolicone do pełnych liczb (ewentualnie "piątek") co by nie było problemu z zliczaniem życia. tak czy inaczej panel z lewej strony kart spełnia swoje działanie. Grałem mniej więcej pół dnia i zliczalem życie za pomocą małych kuleczek papieru. I mimo, że karty trzeba w czasie gry obracać, kuleczki się nie wywracały. Gorzej jeśli ktoś kichnie![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gra jest cały czas w czasie testów. Cieszy mnie sposób w jaki postacie łączą swoje umiejętności. Mogę mieć na ten temat skrzywioną opinię, bo to moja gra, ale chyba nie przypominam sobie drawa z początku gru, z którego nie mogłem zrobić jakieś fajnej, uzupełniającej się drużyny.
Postaram się na dniach wrzucić instrukcję.
![Obrazek](http://img514.imageshack.us/img514/3593/szablonl.jpg)
![Obrazek](http://img535.imageshack.us/img535/254/szablonb.jpg)
![Obrazek](http://img193.imageshack.us/img193/6307/szabloncw.jpg)
![Obrazek](http://img257.imageshack.us/img257/874/szablond.jpg)
![Obrazek](http://img204.imageshack.us/img204/4391/szablone.jpg)
![Obrazek](http://img175.imageshack.us/img175/6833/szablonf.jpg)
![Obrazek](http://img175.imageshack.us/img175/2581/szablong.jpg)
Niektóre postacie się powtarzają z tymi z poprzedniej wersji. Ale jeśli karty z poprzedniej wersji odpadły na zawsze - to dlaczego co niektórych postaci nie przeimportować? Tak, wiem, moje lenistwo
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Instrukcję skończę pewnie pisać jutro. Generalnie odpadły losowe umiejętności z kart. Było to o tyle bez sensu, że postacie jak Apoxyn czy Splugawiony były kartami bezużytecznymi, gdyż nie można było użyć ich umiejętności wtedy gdy się chciało. Zamiast tego będzie można lepsze umiejętności uaktywnić za cenę pokonanej wcześniej jednostki. Będzie więc znacznie więcej kombinowania, co się opłaca a co nie, no i zwiększyła się użyteczność ołtarza, bo nie używa sie go tylko do późniejszego przehandlowywania jednostek na PDki.
Gra stała się również bardziej szatańska. Liczbą tego odcinka jest 666.
6- Bazowych Punktów Dowodzenia (od których zalezne jest zaciąganie postaci do drużyny)
6- Maksymalna ilość kart w ręku.
6- Maksymalna ilość postaci w drużynie (sześć, po trzy na pierwszy i drugi rząd).
Gra się w ten sposób znacznie łatwiej. Obrażenia (za wyjątkiem strzelców) zostały ujednolicone do pełnych liczb (ewentualnie "piątek") co by nie było problemu z zliczaniem życia. tak czy inaczej panel z lewej strony kart spełnia swoje działanie. Grałem mniej więcej pół dnia i zliczalem życie za pomocą małych kuleczek papieru. I mimo, że karty trzeba w czasie gry obracać, kuleczki się nie wywracały. Gorzej jeśli ktoś kichnie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Gra jest cały czas w czasie testów. Cieszy mnie sposób w jaki postacie łączą swoje umiejętności. Mogę mieć na ten temat skrzywioną opinię, bo to moja gra, ale chyba nie przypominam sobie drawa z początku gru, z którego nie mogłem zrobić jakieś fajnej, uzupełniającej się drużyny.
Postaram się na dniach wrzucić instrukcję.
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
I instrukcja:
STRONA 1
STRONA 2
STRONA 3
STRONA 4 (tutaj skopałem obrazek do opisu strzelca. Później sie poprawi)
STRONA 5
STRONA 6
STRONA 7
To nie PDFy więc druk będzie zapewne rozlazły jak rozjechany kot na mojej ulicy. Ale można sobie poczytać, pomyśleć, popytać, zasugerować, obejrzeć pornola, pójść do kościoła.
EDIT: Nie chcę się narzucać, ale jakieś opinie? xD
STRONA 1
STRONA 2
STRONA 3
STRONA 4 (tutaj skopałem obrazek do opisu strzelca. Później sie poprawi)
STRONA 5
STRONA 6
STRONA 7
To nie PDFy więc druk będzie zapewne rozlazły jak rozjechany kot na mojej ulicy. Ale można sobie poczytać, pomyśleć, popytać, zasugerować, obejrzeć pornola, pójść do kościoła.
EDIT: Nie chcę się narzucać, ale jakieś opinie? xD
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Świetna !!! Grałem sobie z kolegami. Mam nawet pudełko, zrobiłem sobie. Zdjęć nie pokarzę, nie mam aparatu ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
I tak, popraw opis strzelca![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
I tak, popraw opis strzelca
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Bardzo miło mi to słyszeć ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kilka rzeczy wymagało poprawy, jak będę miał więcej czasu to wyślę najbardziej aktualną wersję.
Czy myślałeś może co jeszcze można poprawić? Jakieś sugestie? Co Ci sie najbardziej podobało, czy powstały jakieś kontrowersyjne momenty?
Mam pytanie apropo Mima, ponieważ widziałem, że różni ludzie graja nim dwojako. Czy podczas "przemiany" w inną postac w grze kopiujesz jej wszystkie aktualne statystyki (bonus do ataku, aktualne życie, jakieś inne efekty), czy traktujesz tak jakby była to zupelnie nowa postac danej karty?
Jeszcze raz dzięki za miłe słowa. Chętnie bym zobaczył te pudełko xD
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kilka rzeczy wymagało poprawy, jak będę miał więcej czasu to wyślę najbardziej aktualną wersję.
Czy myślałeś może co jeszcze można poprawić? Jakieś sugestie? Co Ci sie najbardziej podobało, czy powstały jakieś kontrowersyjne momenty?
Mam pytanie apropo Mima, ponieważ widziałem, że różni ludzie graja nim dwojako. Czy podczas "przemiany" w inną postac w grze kopiujesz jej wszystkie aktualne statystyki (bonus do ataku, aktualne życie, jakieś inne efekty), czy traktujesz tak jakby była to zupelnie nowa postac danej karty?
Jeszcze raz dzięki za miłe słowa. Chętnie bym zobaczył te pudełko xD
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Wydrukowałem karty, niestety jakość grafiki jest bardzo słaba. Zaznaczanie punktów życia jest karkołomne, cyferki są bardzo malutkie, do poprawy tym bardziej, że licznik jest do 99, a postacie chyba nie mają więcej niż 30. Litery na niektórych opisach są mało czytelne (np. Puppet), w słabym świetle trzeba przypatrywać się wszystkim wartościom. Proponuję większe litery i cyfry oraz zmianę czarnego koloru na "prawie czarny".
Niejasne są nieco zasady dotyczące PD "Punkty dowodzenia przekładają się na ... umiejętność przekonania jednostki, by walczyła po twojej stronie" - czyli rozumiem, że za 6PD rekrutuje np. 3 jednostki: 3*, 2* i 1*. W następnej rundzie te jednostki są po mojej stronie i nie muszę wydawać PD?
"Jeśli jednostka ginie wracają do ciebie PD" - czyli jeśli zginie jednostka z 3* mam na ręce 3PD, za które mogę rekrutować kolejne jednostki.
Grając Fomeusem rozumiem, że mogę atakować dając 10 pkt obrażeń tak długo, póki nie skończą się karty na ołtarzu?
Puppet "nie pobiera punktu dowodzenia", czyli wstawiam go za darmo? to nie powinien mieć gwiazdki.
Czy Fentor jeśli przejmuje na siebie obrażenia to traci ruch?
Tottgot - zwiększa atak jednostki, następnie ta jednostka ginie - rozumiem, że jego akcja przepada.
Niejasne są nieco zasady dotyczące PD "Punkty dowodzenia przekładają się na ... umiejętność przekonania jednostki, by walczyła po twojej stronie" - czyli rozumiem, że za 6PD rekrutuje np. 3 jednostki: 3*, 2* i 1*. W następnej rundzie te jednostki są po mojej stronie i nie muszę wydawać PD?
"Jeśli jednostka ginie wracają do ciebie PD" - czyli jeśli zginie jednostka z 3* mam na ręce 3PD, za które mogę rekrutować kolejne jednostki.
Grając Fomeusem rozumiem, że mogę atakować dając 10 pkt obrażeń tak długo, póki nie skończą się karty na ołtarzu?
Puppet "nie pobiera punktu dowodzenia", czyli wstawiam go za darmo? to nie powinien mieć gwiazdki.
Czy Fentor jeśli przejmuje na siebie obrażenia to traci ruch?
Tottgot - zwiększa atak jednostki, następnie ta jednostka ginie - rozumiem, że jego akcja przepada.
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Tak. Gdy wydrukuje się kartę, opis jest strasznie mały w porównaniu do reszty karty. Zaznaczanie pkt też jest trudne, tak jak powiedział kolega nade mną. Mam nadzieję że doprowadzisz tą grę do perfekcjiGaido pisze:Bardzo miło mi to słyszeć
Czy myślałeś może co jeszcze można poprawić? Jakieś sugestie?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pozdrawiam.
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Dzieki bardzo za opinię!
I zgadza się. Załóżmy, że wykorzystałeś wszystkie Punkty Dowodzenia. Gdzieś podczas zginęła jedna z Twoich jednostek za 3PD. Punkty które ta jednostka wykorzystywała by była w grze, zostają Tobie zwrócone. Więc podczas Przewrotu poza PD za ofiary z Ołtarza otrzymujesz jeszcze 3PD z jednostki która zginęła.
Oznacza to, że jeżeli Puppet pokona, np. Torra (2PD), to szukasz jakąś jednostkę ze swojej ręki albo talii, której ilość PD nie przekracza 2. Jak już znajdziesz, to zdejmujesz Pupetta, kładziesz wybraną jednostkę i ta wybrana przez Ciebie jednostka nie pobiera PDków. Czyli de facto PD za wystawienie Pupetta jest Tobie zwrócony (bo go już nie ma), a nową wystawioną jednostke traktujesz jakby nic nie potrzebowała żadnych Punktów Dowodzenia (czyli po jej smierci żadne PDki nie będą Tobie zwrócone).
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Listing umiejętności Totgotta:
Czyli obecnie Tottgot ma dwa zastosowania. Podobnie jak Fentor, w każdym momencie gdy przeciwnik atakuje możesz zmienić cel ataku na inną ze swoich jednostek. Nie ma to wpływu na to kolejkę Tottgota.
Druga zaś umiejętność może być użyta wyłącznie podczas kolejki Tottgota i na tym jego ruch się kończy.
Ogólna zasada co do umiejętności jest taka:
- Umiejętności za które płaci się postaciami z Ołtarza, mogą być użyte (jeśli nic więcej na ten temat nie mówi karta) tylko podczas kolejki danej jednostki i kończą tą kolejkę.
- Umiejętności warunkowe, które są zdefiniowane przez jakąś sytaucję, jak np. "za każdym razem gdy...", są uruchamiane za każdym razem gdy dany warunek zostanie spełniony i nie mają wpływu na kolejkę tej jednostki.
- Tak samo wpływu na kolejkę nie mają umiejętności bierne, np "Nie może być celem magów".
Mam nadzieję, że wyjaśniłem w miarę jasno, w razie pytań, prosze pytać![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Zgadza się, ponieważ to co macie tutaj szczerze mowiąc nie jest plikiem do druku :-} Mam u siebie pelnowymiarowe szablony dzięki którym wydrukowane karty wyglądają bardzo ładnie. Choć tak jak mówicie, niektóre elementy wymagają zmian.pebro pisze:niestety jakość grafiki jest bardzo słaba.
Zgadza się. Masz na stałe 6 Punktów Dowodzenia. Możesz więc na początku gry wyłożyć na stół dwie jednostki z 3PD, albo trzy jednostki 3PD, 2PD, 1PD, albo 2PD, 2PD, 2PD, albo cztery jednostki 2PD, 2PD, 1PD, 1PD (w tym przypadku trzeba tylko pamiętać, że w jednym rzędzie moga być tylko 3 jednostki). Nie trzeba oczywiście wydawać od razu wszystkich Punktów Dowodzenia. Równie dobrze możesz wystawić wyłącznie Gambita z jednym PD. I te jednostki są w grze, póki nie zginą.pebro pisze:rozumiem, że za 6PD rekrutuje np. 3 jednostki: 3*, 2* i 1*. W następnej rundzie te jednostki są po mojej stronie i nie muszę wydawać PD?"Jeśli jednostka ginie wracają do ciebie PD" - czyli jeśli zginie jednostka z 3* mam na ręce 3PD, za które mogę rekrutować kolejne jednostki.
I zgadza się. Załóżmy, że wykorzystałeś wszystkie Punkty Dowodzenia. Gdzieś podczas zginęła jedna z Twoich jednostek za 3PD. Punkty które ta jednostka wykorzystywała by była w grze, zostają Tobie zwrócone. Więc podczas Przewrotu poza PD za ofiary z Ołtarza otrzymujesz jeszcze 3PD z jednostki która zginęła.
Zgadza się. Dlatego jednostki zabite przez Forneusa nie idą na Ołtarz, a są po prostu usunięte z gry (Myślę, że obecny opis należało by ujednoznacznić)pebro pisze:Grając Fomeusem rozumiem, że mogę atakować dając 10 pkt obrażeń tak długo, póki nie skończą się karty na ołtarzu?
Listing z umiejętności Puppetapebro pisze:Puppet "nie pobiera punktu dowodzenia", czyli wstawiam go za darmo? to nie powinien mieć gwiazdki.
Kod: Zaznacz cały
Za każdym razem gdy Puppet unicestwi wrogą
jednostkę możesz wybrać z talii lub twojej ręki
jedną postać o wartości dowodzenia nie
większej niż pokonanej jednostki i zastapić
nią Puppeta (Puppeta wtasuj do talii).
Jednostka ta nie pobiera pkt. dowodzenia.
Nie. To jest umiejętność którą możesz użyć w każdym momencie gry (nie tylko podczas kolejki Fentora), więc jak nadejdzie jego kolejka, możesz strzelaćpebro pisze:Czy Fentor jeśli przejmuje na siebie obrażenia to traci ruch?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
W najnowszej wersji gry, umiejętność Totgotta się zmieniła:pebro pisze:Tottgot - zwiększa atak jednostki, następnie ta jednostka ginie - rozumiem, że jego akcja przepada.
Listing umiejętności Totgotta:
Kod: Zaznacz cały
- Podczas ataku przeciwnika
Tottgot może zmienić cel ataku
na inną sojuszniczą jednostkę.
(+): Atak wybranej jednostki zostaje
zwiększony o 3k6. Efekt trwa
do końca tury.
Druga zaś umiejętność może być użyta wyłącznie podczas kolejki Tottgota i na tym jego ruch się kończy.
Ogólna zasada co do umiejętności jest taka:
- Umiejętności za które płaci się postaciami z Ołtarza, mogą być użyte (jeśli nic więcej na ten temat nie mówi karta) tylko podczas kolejki danej jednostki i kończą tą kolejkę.
- Umiejętności warunkowe, które są zdefiniowane przez jakąś sytaucję, jak np. "za każdym razem gdy...", są uruchamiane za każdym razem gdy dany warunek zostanie spełniony i nie mają wpływu na kolejkę tej jednostki.
- Tak samo wpływu na kolejkę nie mają umiejętności bierne, np "Nie może być celem magów".
Mam nadzieję, że wyjaśniłem w miarę jasno, w razie pytań, prosze pytać
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Dzięki za odpowiedzi, wiele to wyjaśniło i potwierdziło reguły.
W opisie Puppeta proponuję zmienić kropkę na przecinek:
wtedy będzie wszystko jasne.
Tottgot - chodzi mi o sytuację, że wybieram akcję
i zwiększam atak np. Fentora
ruch przeciwnika: zabija mi Fentora
czyli powyższa akcja, którą przeprowadziłem Tottgotem przepada.
W opisie Puppeta proponuję zmienić kropkę na przecinek:
Kod: Zaznacz cały
... nią Puppeta (Puppeta wtasuj do talii), jednostka ta nie pobiera pkt. dowodzenia.
Tottgot - chodzi mi o sytuację, że wybieram akcję
Kod: Zaznacz cały
(+): Atak wybranej jednostki zostaje
zwiększony o 3k6. Efekt trwa do końca tury.
ruch przeciwnika: zabija mi Fentora
czyli powyższa akcja, którą przeprowadziłem Tottgotem przepada.
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
Zgadza siępebro pisze:i zwiększam atak np. Fentora
ruch przeciwnika: zabija mi Fentora
czyli powyższa akcja, którą przeprowadziłem Tottgotem przepada.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dlatego Tottgot ma bardzo dużą inicjatywę (8) by dało się go wykorzystac na początku tury i najlepiej "boostować" strzelców.
Po pierwsze strzelcy najczęsciej są w tylnym rzędzie za wojownikami, więc mają względną ochronę. Po drugie strzelają wielokrotnie i każdy ich strzał jest zwiększany o umiejętność Tottgota. Więc nawet taki Gambit z 2k6 może stać się maszyną do zabijania jeśli dostanie boost przykładowo +18 do każdego strzału
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 06 lis 2010, 21:36
Re: Bez Tytułu - Niekolekcjonerska gra karciana
kurde brak mi słow na te rysunki!!!!jeszcze czegos takiego nie widzialem...chyba sam sie pobawie w shopie
ale moim zdaniem powinienes powiększyc karty!!!!pozdrawiam
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)