Carson City (Xavier Georges)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Ink »

puniek pisze:Wersje różnią się tylko językiem instrukcji oraz tyłem pudełka(polska wkładka). Jedyne napisy występujące w grze to nazwy budynków, np. jest drugstore itp.
Pozytywnie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
Łukasz Pach
Posty: 424
Rejestracja: 16 sty 2009, 10:35
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: Łukasz Pach »

Przede wszystkim jest jedna najważniejsza - poprawione zostały błędy które występowały w wersji multi. Polska kolorowa instrukcja jest z grubszego papieru niż jej multi językowy odpowiednik. Najgorsze są jednak te błędy, nasza redakcja najpierw się wkurzała co to za głupia gra, z idiotycznymi zasadami i brakami w wyjaśnieniach. Potem tarzali się ze śmiechu jak doszli do tego, że wynika to z faktu, że gra była tłumaczona bodajże z francuskiego na angielski i osoba co ją tłumaczyła robiła to chyba rzucała kostkę k6 i wybierała którego zdanie nie będzie tłumaczyć:). Potem mieli jeszcze więcej zabawy bo robili konkursy kto znajdzie jak najwięcej pomyłek :D oraz rzeczy które zapomniano przetłumaczyć.
Łukasz Pach
Niegdyś pracownik Bard.pl aktualnie Grupa ADream
Dziękuję wszystkim z forum którzy mnie wspierali i którzy pomagali przy pracy nad Dominionem.
Promocji o kryptonimie "rozwalamy serwer" nigdy nie zapomnę. Dziękuję ;)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: FortArt »

Czy ktoś może mi powiedzieć co fizycznie jest wewnątrz dodatku "A New Beginning"?
Kartka, tekturka?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4486
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
Has thanked: 1445 times
Been thanked: 1103 times

Re: Carson City

Post autor: garg »

Kolorowa kartka A4 :) .
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: FortArt »

... którą zgodnie z zapisem na niej i tak trzeba skopiować. Hmm ... czyli albo frajer albo pirat, nieciekawa alternatywa.

Dzięki.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Carson City

Post autor: romeck »

Czy ktoś może posiada informację o tym czy Bard planuje wydać dodatek Gold & Guns?

Pozdrawiam!
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
mig
Posty: 4046
Rejestracja: 24 lip 2010, 16:41
Lokalizacja: Konin
Been thanked: 4 times

Re: Carson City

Post autor: mig »

Myślę, że taką informację może posiadać Bard ;)

Warto do nich napisać - odpisują regularnie :)
Planszostrefa - 11%, 3 Trolle - 5%
Mam / Chcę mieć / Sprzedam
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: FortArt »

Z tego co pisze Quined Games raczej nie ma co liczyć na polskie wydanie.
Important to know is that (...), and that each release is a limited edition: there is only a small number of copies available, the games usually will not be reprinted hereafter and will only be published by Quined Games (so no other publishers).

Źródło: http://www.quined.com/indexquinednews.html
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: FortArt »

7 nowych postaci i 6 budynków wnioskując z tego zdjęcia:
http://boardgamegeek.com/image/1447919/ ... e=original
No to jest zdecydowanie jakościowo sporo. Toż to podwojenie zawartości gry.

Ale jeśli to wszystko objętościowo to zdrowo przesadzili z pudełkiem!
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: schizofretka »

I jaki jest ten dodatek do Carson City? Wydłuża grę? Ile graliście?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

schizofretka pisze:I jaki jest ten dodatek do Carson City? Wydłuża grę? Ile graliście?
Graliśmy 2h 40min. Za długo. Ale nie przez dodatek. Dodatek wydłuża może o 10min (rozegranie na początku każdej tury fazy bandytów + ew. wytłumaczenie budynków z dodatku).
Jednak głównym celem dodatku jest regrywalność - pojawiają się nowe budynki i (przede wszystkim) nowe postacie. Ilość postaci w grze się nie zmienia - nadal 7, ale losujemy już z 14 (każda dwustronna). Kompletnie inne rozgrywki wychodzą. Fajne też są zasady upgrade'u domków tzn. można domek zamienić na podwójny jeśli jest ze wszsytkich stron otoczony - zamiast stawiać nowy.
Jak dla mnie - doskonały dodatek.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Piehoo
Posty: 1007
Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Carson City

Post autor: Piehoo »

Ktoś jeszcze gra w ten eurosucharkowy western? :)
Rozgrywka
Recenzja
Cloud Games
Cloud Games na FB
Recenzje i przykładowe rozgrywki - Granie W Chmurach
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1309 times

Re: Carson City

Post autor: rastula »

Ja, od niedawna, nawet z dodatkiem. Podoba mi się.
azz
Posty: 700
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Carson City

Post autor: azz »

Gra (zapewne) zostanie wydana w wersji Big Box poprzez Kickstartera wraz z nowym dodatkiem:

http://prefundia.com/projects/view/cars ... -box/5496/
https://www.quined.nl/
Wspomogę rabatem 11% Planszostrefa, 7% 3Trolle
Awatar użytkownika
FortArt
Posty: 2334
Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 45 times
Been thanked: 23 times
Kontakt:

Re: Carson City

Post autor: FortArt »

azz pisze:Gra (zapewne) zostanie wydana w wersji Big Box poprzez Kickstartera wraz z nowym dodatkiem:

http://prefundia.com/projects/view/cars ... -box/5496/
https://www.quined.nl/
Also included is the newest expansion called Horses & Heroes, which has the same release date as the Big Box. The game will be released through Kickstarter, you can become a backer and order the Big Box during the campaign. There will be a pledge level for ordering a stand-alone version of Carson City: Horses and Heroes as well. (...)

The Horses & Heroes expansion, also designed by Xavier Georges, will add some extra possible actions to Carson City. In this expansion, you can visit the rodeo to claim additional victory points and use horses to unlock special actions. There will also be three new characters added to the game. This expansion also allows you to include a sixth player in the game. The sixth player’s colour will be red.


Bardzo to miłe, że nie zapomnieli o nabywcach wcześniejszych wersji i nowy dodatek Horses and Heroes będzie dostępny osobno bez Big Boxa. A możliwość grania w szóstkę i trzy nowe postacie bardzo cieszą!
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Cin »

Po dzisiejszym Carson City jedno dla mnie jest pewne - nigdy więcej nie zagram z dodatkiem "Outlaws" (w zasadzię częscią dodatku). Totalnie losowe karanie jednego gracza, bo tak akurat wypadły kostki. Katastrofa.
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Odp: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Lothrain »

Bog Ci zaplac, zes mnie przed dodatkiem ostrzegl :)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

Cin pisze:Po dzisiejszym Carson City jedno dla mnie jest pewne - nigdy więcej nie zagram z dodatkiem "Outlaws" (w zasadzię częscią dodatku). Totalnie losowe karanie jednego gracza, bo tak akurat wypadły kostki. Katastrofa.
Zaskakująco ostra opinia. Wczoraj aż tak zdecydowanie się nie wypowiadałeś.

Jak dla mnie było ok. Wpawdzie Cin miał 2 'desanty', ale chyba obaj bandyci zostali zabici (za 3VP każdy chyba). Zatem rekompensata w VPkach byla. A często nawet jak sam właściciel budynku nie decyduje się na odstrzelenie bandyty (bo ma za mało siły), to inni go wyręczają - szczególnie ci z dużą siłą - bo to dla nich łatwe punkty. Kiedyś całą grę tak rozegrałem, nastawiając się głównie na zabijanie bandytów (atakujących gdziekolwiek) jako główne źródło punktów zwycięstwa. Z powodzeniem. Ta strategia jest całkiem wykonalna i całkiem często znajdzie się chętny na odstrzeliwanie 'nie-swoich' bandytów a czasem jest wręcz rywalizacja o tę możliwość :)

Ja z Outlawsami chcę grać, bo to zawsze jakaś kolejna ścieżka/możliwość/strategia działania.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Cin »

jax pisze:Zaskakująco ostra opinia. Wczoraj aż tak zdecydowanie się nie wypowiadałeś.
Staram się z reguły nie narzekać i nie kwestionować sensowności zasad podczas rozgrywki :)
jax pisze:ak dla mnie było ok. Wpawdzie Cin miał 2 'desanty', ale chyba obaj bandyci zostali zabici (za 3VP każdy chyba). Zatem rekompensata w VPkach byla.
Dwóch z czterech bandytów, którzy pojawili w całej grze. I obaj na moim najlepiej zarabiającym budynku. Zważywszy na to, ile nakładów kosztowało mnie pozbycie się ich, przy wynikach końcowych oscylujących około 50 VP, to te 6 VP nie są żadną rekompensatą.

Bandyta w Twoim budynku daj Ci dwa wybory:
- Zostawić go i tracić połowę dochodu z budynku (tracisz tylko Ty i tylko dlatego, że tak wypadły kostki)
- Poświęcić część swoich zasobów (kowbojów, koni, wysokich żetonów pojedynków) na doprowadzenie do dokładnie takiej sytuacji, z którą inni gracze zaczynają rundę (czyli znów - musisz robić to tylko Ty i tylko dlatego, że tak wypadły kostki). W tym samym czasie pozostali gracze wykorzystują swoje zasoby do rozwoju i zdobywania punktów. Ty przez pół tury zdobywasz 3 VP i nie posuwasz się w rozwoju ani o milimetr.

Dla porównania, ile to jest 3 VP:
Nie zwalczony bandyta zabierał mi 10$ w rundzie, w której kupowałem VP po 4$. Czyli gdyby akurat kostki wypadły inaczej to bez żadnych dodatkowych nakładów miałbym 2VP i 2$. Miałbym też jednego kowboja wolnego więcej (tego, którego musiałem wysłać do walki z bandytą) i chociażby głupie zbudowanie parceli z górą (pewnie z minimalną dopłatą 1-2$) dałoby mi kolejne 2VP. I nadal nie ruszone są konie i żetony pojedynków, które mogę poświęcić na rozwój.
jax pisze: A często nawet jak sam właściciel budynku nie decyduje się na odstrzelenie bandyty (bo ma za mało siły), to inni go wyręczają - szczególnie ci z dużą siłą - bo to dla nich łatwe punkty. Kiedyś całą grę tak rozegrałem, nastawiając się głównie na zabijanie bandytów (atakujących gdziekolwiek) jako główne źródło punktów zwycięstwa. Z powodzeniem. Ta strategia jest całkiem wykonalna i całkiem często znajdzie się chętny na odstrzeliwanie 'nie-swoich' bandytów a czasem jest wręcz rywalizacja o tę możliwość :)
Nadal to tylko ten jeden gracz ma problem, który musi rozwiązać (lub modlić się o rozwiązanie go przez innych). Czyli tak jak napisałem - jest karany tyko i wyłącznie z powodu wyniku rzutu kostkami.
Wczoraj na walkę z bandytami jakoś nie widziałem wielu chętnych :)
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

Cin pisze: Dla porównania, ile to jest 3 VP:
Nie zwalczony bandyta zabierał mi 10$ w rundzie, w której kupowałem VP po 4$. Czyli gdyby akurat kostki wypadły inaczej to bez żadnych dodatkowych nakładów miałbym 2VP i 2$. Miałbym też jednego kowboja wolnego więcej (tego, którego musiałem wysłać do walki z bandytą) i chociażby głupie zbudowanie parceli z górą (pewnie z minimalną dopłatą 1-2$) dałoby mi kolejne 2VP. I nadal nie ruszone są konie i żetony pojedynków, które mogę poświęcić na rozwój.
Dobra analiza, ALE - ja pod koniec intensywnie szukałem budynku, który mógłbym napaść i nie było żadnego wypasionego. Gdyby ten z 20$ był wolny (bez bandyty), to z pewnością bym go najechał. Zatem nadal musiałbyś poświęcać zasoby żeby pozbyć się intruza. Tyle tylko że nie dostałbyś 3VP za zabicie mojego kowboja (w ogóle zakładając że byś go zabił - bo jeśli nie, to i 3VP byś nie miał i 10$ jak miałeś w przypadku bandyty). Zatem ten bandyta w pewnym sensie Cię nawet uratował :D

[na marginesie: teraz uświadomiłem sobie właśnie głupotę - przecież można było najeżdżać kopalnie GrzeLa który dopalał je dynamitami i inkasować 150% ich dochodu, ech...]

A jeśli bandyta najedzie Ci mniej dochodowy budynek - do którego inni gracze raczej nie wtargną, to i odpowiednio niższą stratę dolarową ponosisz (np. kilka dolarów zamiast 10). To nie wygląda na duży problem.

Poza tym - w tej turze w której poniosłeś nakłady i się uzbroiłeś żeby zabić bandytę, masz ogólnie większą siłę. Wykorzystaj to! Powypędzaj innych z silnych pól, może zainkasuj jakieś punkty/pieniądze za siłę pistoletów... Wtedy inwestycje zwrócą się po części i w ten sposób.

Aż mnie naszła chętka na kolejną rozgrywkę, z bandytami czy bez :)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Andreus
Posty: 1568
Rejestracja: 01 mar 2009, 19:55
Has thanked: 6 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Andreus »

jax pisze:
Cin pisze: Dla porównania, ile to jest 3 VP:
Nie zwalczony bandyta zabierał mi 10$ w rundzie, w której kupowałem VP po 4$. Czyli gdyby akurat kostki wypadły inaczej to bez żadnych dodatkowych nakładów miałbym 2VP i 2$. Miałbym też jednego kowboja wolnego więcej (tego, którego musiałem wysłać do walki z bandytą) i chociażby głupie zbudowanie parceli z górą (pewnie z minimalną dopłatą 1-2$) dałoby mi kolejne 2VP. I nadal nie ruszone są konie i żetony pojedynków, które mogę poświęcić na rozwój.
Dobra analiza, ALE - ja pod koniec intensywnie szukałem budynku, który mógłbym napaść i nie było żadnego wypasionego. Gdyby ten z 20$ był wolny (bez bandyty), to z pewnością bym go najechał. Zatem nadal musiałbyś poświęcać zasoby żeby pozbyć się intruza. Tyle tylko że nie dostałbyś 3VP za zabicie mojego kowboja (w ogóle zakładając że byś go zabił - bo jeśli nie, to i 3VP byś nie miał i 10$ jak miałeś w przypadku bandyty). Zatem ten bandyta w pewnym sensie Cię nawet uratował :D

[na marginesie: teraz uświadomiłem sobie właśnie głupotę - przecież można było najeżdżać kopalnie GrzeLa który dopalał je dynamitami i inkasować 150% ich dochodu, ech...]

A jeśli bandyta najedzie Ci mniej dochodowy budynek - do którego inni gracze raczej nie wtargną, to i odpowiednio niższą stratę dolarową ponosisz (np. kilka dolarów zamiast 10). To nie wygląda na duży problem.

Poza tym - w tej turze w której poniosłeś nakłady i się uzbroiłeś żeby zabić bandytę, masz ogólnie większą siłę. Wykorzystaj to! Powypędzaj innych z silnych pól, może zainkasuj jakieś punkty/pieniądze za siłę pistoletów... Wtedy inwestycje zwrócą się po części i w ten sposób.

Aż mnie naszła chętka na kolejną rozgrywkę, z bandytami czy bez :)
To ja dołożę jeszcze moją opinię :)
Dodatki zwiększają liczbę sposobów na zdobywanie punktów zwycięstwa. Moim zdaniem sama podstawka jest nieco zbyt jednowymiarowa, a z dodatkowymi modułami gra dużo zyskała. Być może któreś z rozszerzeń jest niezbalansowane, ale to ciężko stwiedzić po jednej grze.
Chętnie zagram jeszcze raz, z bandytami czy bez :)
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Cin »

jax pisze: Dobra analiza, ALE - ja pod koniec intensywnie szukałem budynku, który mógłbym napaść i nie było żadnego wypasionego. Gdyby ten z 20$ był wolny (bez bandyty), to z pewnością bym go najechał. Zatem nadal musiałbyś poświęcać zasoby żeby pozbyć się intruza. Tyle tylko że nie dostałbyś 3VP za zabicie mojego kowboja (w ogóle zakładając że byś go zabił - bo jeśli nie, to i 3VP byś nie miał i 10$ jak miałeś w przypadku bandyty). Zatem ten bandyta w pewnym sensie Cię nawet uratował

[na marginesie: teraz uświadomiłem sobie właśnie głupotę - przecież można było najeżdżać kopalnie GrzeLa który dopalał je dynamitami i inkasować 150% ich dochodu, ech...]

A jeśli bandyta najedzie Ci mniej dochodowy budynek - do którego inni gracze raczej nie wtargną, to i odpowiednio niższą stratę dolarową ponosisz (np. kilka dolarów zamiast 10). To nie wygląda na duży problem.

Poza tym - w tej turze w której poniosłeś nakłady i się uzbroiłeś żeby zabić bandytę, masz ogólnie większą siłę. Wykorzystaj to! Powypędzaj innych z silnych pól, może zainkasuj jakieś punkty/pieniądze za siłę pistoletów... Wtedy inwestycje zwrócą się po części i w ten sposób.

Aż mnie naszła chętka na kolejną rozgrywkę, z bandytami czy bez
To wszystko są sposoby rozwiązania problemu. Natomiast mój sprzeciw i moją niechęć do tego dodatku budzi sam fakt losowego stawiania przed problemem tylko jednego z graczy.
Nie twierdzę, że jest zepsuty, czy obiektywnie zły. Po prostu nie dla mnie. Ale ja z powodu kostek nie przepadam za wieloma powszechnie wysoko ocenianymi grami.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: jax »

W razie czego samych Outlawsów na szczęście(?) bardzo łatwo się wycina z rozgrywki.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Cin
Posty: 822
Rejestracja: 17 wrz 2007, 01:19
Lokalizacja: Warszawa, czasem Kielce
Has thanked: 4 times
Been thanked: 31 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: Cin »

Lothrain pisze:Bog Ci zaplac, zes mnie przed dodatkiem ostrzegl :)
To też nie do końca tak. Uważam, że dodatek zdecydowanie warto mieć dla nowych postaci i budynków. Outlaws to tylko jeden z elementów.
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] Poniedziałkowe granie - Chwila Klub

Post autor: GrzeL »

Teraz pora na moje podsumowanie. Chętnie zagram jeszcze raz, tym razem może wypróbujemy stronę z rzeką. Gra z dodatkami zyskała w moich oczach.

Co do bandytów, to niektórzy grają na losowe rozstrzyganie pojedynków, więc im dodatkowa losowość związana z pojawieniem się bandytów nie powinna przeszkadzać.
Mnie bandyta prawdopodobnie kosztował zwycięstwo, 3 PZ za jednego ludka jakoś bym zdobył (choćby w ostatniej rundzie), a posiadając żeton 4 siły na ręku, spokojnie bym pokonał Cina na górze, przez co bym tę grę wygrał (straciłbym 1 PZ na koszt działki, a zyskałbym 2 PZ za nią, bo sam przychód z góry dawał przegrywany remis na 1 miejscu).
jax pisze:[na marginesie: teraz uświadomiłem sobie właśnie głupotę - przecież można było najeżdżać kopalnie GrzeLa który dopalał je dynamitami i inkasować 150% ich dochodu, ech...]
Cin w ostatniej rundzie przekonał się, co to znaczy pojedynkować się ze mną, a w kopalni z dynamitem mógłbym zagrywać po 2 żetony, więc raczej byś nie wygrał.
ODPOWIEDZ