Jako, że ZEDD dokładnie opisał instrukcję i system gry ale nie spieszył się z wrażeniami sam kupiłem swój egzemplarz.
OTO wrażenia:
Plusy:
- instrukcja kolorowa i napisana prostym angielskim ( zaledwie 8 stron )
- proste angieslkie sformułowania na kartach ( move and fire ... itd )
- ładne klimatyczne karty ze zdjęciami ( podobne do tych z ToI-a )
- sporej wielkości kafelki terenu ( chociaż w mdłym kolorze )
- dość proste zasady do wytłumaczenia
- warianty solo
- spory poziom strategicznego myślenia
- krótki czas rozkładania ( 15 minut ) i gry ( 30/40 minut )
- mechanika jest dobrze przetestowana i wszystkie jej elementy dobrze się zazębiają.
Minusy:
- ogromne pudło ( większe od Dominiona) a w środku brak miejsc na karty więc sobie latają po tym pudle
- CENA
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
( za 250 kart prawie 200 zł to przesada )
- za mało scenariuszy solo ( tylko 3) i brak większej ilości w necie
- początkujący mają słabe szanse z doświadczonym graczem
- liczenie wyniku walki zajmuje około kilku minut ( może to męczyć )
- po pewnym czasie plansza staje isę mało czytelna ( znaczniki,karty itd )
- jak na karciankę trochę duża plansza i pudło
To bardzo ogólne wrażenia po pierwszej rozgrywce. Zasad jest sporo ale proste więc nie ma kłopotu. Gierka ma klimat i sporą dozę skomplikowania.
Można powiedzieć, że to taki Taid of Iron obcięty z napompowanego pudła, figurek, znaczników i wielu wyjątków. Gra jest więc uproszczona ale zostaje to co najlepsze czyli planowanie, planowanie, planowanie.
Trzeba pomyśleć co i gdzie postawić by mieć sznasę na zwycięstwo. Czołgi zniszczą piechotę ale jeżeli damy piechocie wsparcie to szanse się zmieniają diametralnie. Tylko to liczenie punktów walki może trochę męczyć.
Osobiście myślę, że u mnie gra lepiej się spisze w wariancie solo bo jako doświadczony gracz nie bedę w stanie przyciągnąć nowych do gry. Nowicjusz nie ma tu raczej szansy z doświadczonym graczem chyba, że zawsze będziecie grać z tą samą osobą. Gierka jest fajna i klimatyczna. Jeżeli podobał Wam się ToI lub znacznie prostszy Memoir 44 to w PAnzer-ze dostajecie coś pomiędzy. Prostotę, fajną mechanikę, krótki czas gry ale sporą dawkę kombinowania i planowania.
Moja ocena: 7/ 10 ( minus za cenę i małą ilość scenariuszy )
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)