Might & Magic Heroes

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

Biorąc pod uwagę z góry ustalone numery kafelków i zasięg wpływu herosa mam wrażenie, że fanowska modyfikacja w stylu Simulated Early Turns z TI będzie się cieszyć powodzeniem.
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Komimasa
Posty: 151
Rejestracja: 26 lis 2012, 11:09
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Komimasa »

Ja juz dwa razy czytałem instrukcję i przyznam mało brakowało bym kliknął kupuję na Rebelu. Powodów jest sporo.

Modularna plansza, dzięki której rozgrywka zawsze będzie inna. Powiedzmy np, że mamy bohatera, który ma zdolność Odkrywca i może przechodzić przez góry. Gdyby plansza była taka sama, można by w zależności gdzie te góry będą dawać np takiego bohatera być mieć przewagę na terenie okalającym zamek. Ale tak nie ma, raz może tak być raz nie. Raz będzie kopalnia złota bliżej, raz dalej. jedynie, czego mi brakuje to niewiedzy. W Heroesie trzeba było podróżować po planszy by ją odkrywać. zastanawiam się więc, czy granie w trybie "zakrytych kafelków" (Czyli odwróconych do góry nogami) było rozważane i z pewnych przyczyn to odpadło czy jak to wygląda. No bo jak mamy zakryte, to nie wiemy, gdzie jest ta kopalnia a tak wiemy. Oczywiście znając teren rośnie czynnik strategiczny czy też jest na plus.

Różne umiejętności bohatera i szkoły. Weźmy przykładowo Anastasie. Daje ona nam wampira, od razu 4 punkty magii i widać, że wzmacnia ona magię, bo ma czarną magię i magię wody jako 2 z 3 szkół. To znaczy, że wybierając te postać jako naszą główną nastawiamy się wręcz na magię, bo jest duża szansa, że natrafimy na coś magicznego, co będzie tej albo tej szkoły. I to jest bardzo fajne, bo rodzajów jest dużo. Bohaterowie bardzo się od siebie różnią i każdy stwarza inne możliwości.

Na początku także myślałem, że zmiany między "rasami" są głównie kosmetyczne. Jednak jak wół mamy napisane, że umiejętności Siły czy Magii są podzielone na cztery kolory według przypisanym im rasom. Mamy więc dla każdego zamku po 8 kart magii i siły, gdzie z pewnością będą one zgoła inne od tych należących do Przystani a nekropolii. Co jest warte odnotowania, umiejętności mamy do końca gry, a nie rzadko mogą to być silne czasy. I tu np widzimy czar z umiejętności magii "Agonia" dla Nekropolii, gdzie jak widzimy, dobrze jest, gdy posiadacz tej umiejętności ma szkołę magi cienia. Jeśli tak to co walkę zadajemy z miejsca 2 obrażenia, co jest nie małym udogodnieniem. Założę się, że tego typu możliwości jest multum. Aż zaczynam się obawiać bardziej o zbalansowanie sił. Ale to na pewno było testowane.

Nasze akcje. Nie ma tak, że najpierw wydobywamy potem sobie budujemy. Musimy co ruch a mamy ich 4 decydować, co nam się w danej chwili bardziej opłaca. I to też jest bardzo ciekawe, moim zdaniem heroes jako planszówka oferuje więcej możliwości strategicznych niż ten oryginalny.

Niepokoją mnie dwie rzeczy i one głównie hamuja przed kupnem gry. Budowanie wydaje mi się od A do Z. W Heroesie zawsze potrzebny był dany budynek do zbudowania kolejnego. Np Nie można było mieć jednostek 6 poziomu bez stajni. Czy drugiego bez kuźni. A z kolej marketu bez czegoś innego. Wszystko było fajnie powiązane i było dużo możliwości rozbudowy w pierwszym tygodniu. Jak umiejętnie się zaplanowało i śmiało toczyło bitwy to już 6 stadium przed nowym tygodniem wchodziło. Tu jednak mamy poziomy miast i od nich zależy, czy mamy kolejną jednostkę czy nie. Trochę szkoda. Z drugiej strony dano nam wszystkie najważniejsze możliwości budynków i jest sporo tego wyboru.


Najgorzej oczywiście ta bitwa tylko teraz się zastanawiam, czy w heroesie bitwy były aż takie ważne. Niby wybierało się gdzie postawić jednostkę ale nie odgrywało to jakiejś znaczącej roli no i wydaje mi się, że ta strategia oferuje już tyle, że można właśnie przymknąć oko na uproszczony schemat walki, za co z kolei mamy krótszy czas oczekiwania na turę.


I jeszcze jedno do kolegi jasiek i kwiatosz. Nie "piszesz" tylko "napisałeś" i nie "pisze" tylko jest napisane!
Jak do kolegi, to PW. Ludzie, nie róbcie sobie tutaj Onetu - Nataniel
Bowflan
Posty: 67
Rejestracja: 02 gru 2009, 01:06

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Bowflan »

Komimasa pisze:ak umiejętnie się zaplanowało i śmiało toczyło bitwy to już 6 stadium przed nowym tygodniem wchodziło.
Jeżeli chodzi o trzecią część serii, to behemoty można było uzyskać bez problemu w pierwszym tygodniu. Jeżeli wylosowało się wilki w pierwszej turze, wystarczyło wykupić roki i potem behemoty. Chyba najlepsza strategia ataku w pierwszym tygodniu.
Matio.K
Posty: 1582
Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Matio.K »

Jasiek22 pisze:Ja mam kilka uwag do twojej recenzji :p
To nie recenzja, a spostrzeżenia ;)
Jasiek22 pisze:-Boisz się że gra będzie się toczyć godzinami oraz narzekasz na długi czas oczekiwania na swoją turę, a jednocześnie wytykasz że nie ma planszy do rozgrywania bitew, gdzie można kombinować. Właśnie dlatego jej nie ma, bo wtedy wieczoru by Ci brakło żeby w nią zagrać, nie mówiąc już o tym jak nużące dla pozostałych graczy były by te bitwy ;p Widać że gra celowo nie skupia się na samych bitwach, ale głównie na tym gdzie i kiedy warto je wywołać i to jest bardzo dobrze rozwiązane.
Możesz mieć rację. Dlatego nazwałem to obawami, a nie jednoznaczną wadą.
Jasiek22 pisze:-Narzekasz że frakcje są mało zróżnicowane bo różnią się tylko jednym budynkiem, a przecież różnią się kartami umiejętności, bohaterami i jednostkami. Wygląda na to że autor o tym pomyślał i są zróżnicowane w sam raz.
Jasne, są dostatecznie zróżnicowane. Ale budowa miasta zawsze była jasnym punktem gry i szkoda, że zdecydował się na uproszczenie.
Jasiek22 pisze:-"Ponadto gracz, który nie będzie prowadził w danej chwili bitwy, uzna ten czas za stracony... pozostaje to ogromną wadą, dla której najwyraźniej nawet nie próbowano znaleźć rozwiązania." Właśnie autor znalazł rozwiązanie. Proste bitwy, z dość małą decyzyjnością, ponadto za armię wroga kośćmi rzuca przeciwnik oraz to on wskazuje cele w przypadku zdolności "Precyzyjny atak".
Chodzi mi o pozostałych graczy. Dwóch się bije, a pozostali muszą na nich czekać :)
www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Awatar użytkownika
Jasiek22
Posty: 131
Rejestracja: 13 maja 2011, 23:45

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Jasiek22 »

costi pisze:Biorąc pod uwagę z góry ustalone numery kafelków i zasięg wpływu herosa mam wrażenie, że fanowska modyfikacja w stylu Simulated Early Turns z TI będzie się cieszyć powodzeniem.
Kafle mają numery tylko po to żebyś wiedział których użyć przy danej ilości graczy, żeby na mapie była zrównoważona ilość dostępnych Punktów Potęgi do zdobycia, nie ustawiasz ich po kolei numerami, więc mapa jest zawsze inna :)

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby grać z zakrytymi kafelkami, ale wg. mnie to zły pomysł. Na każdym kaflu masz 1 żółte (łatwe) potworki neutralne, odkrywasz nowy kafel i co... chronią one akurat nie kopalnie ale stajnie, okrywasz następny i bęc... chronią one zwoju do zdobycia, dopiero przy odkryciu następnego trafiasz na coś dochodowego. A inny gracz trafi na nią od razu i już ma przewagę na starcie, która zależała tylko od losu. Biorąc pod uwagę że gra ma bodajże od 10 do 16 tur, taka strata czasu na starcie może być bolesna.
Matio.K pisze: Chodzi mi o pozostałych graczy. Dwóch się bije, a pozostali muszą na nich czekać :)
Skoro szybkie, proste bitwy Cię nie przekonują... no cóż, wtedy w ogóle musiało by nie być bitew :P


PS. Brawo dla modów za szybkie usunięcie tej debaty ortograficznej :)
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Wothan »

Po przeczytaniu instrukcji nasuwają mi się jednoznaczne skojarzenia z Eclipse. System walki jest prawie identyczny (inicjatywa, kostki obrażeń, ucieczka). Poza tym jest eksploracja, rozbudowa, rozszerzanie wpływów. Ogólnie mechanika jest inna (w Eclipse wydaje mi się bardziej elegancka), ale gry wydają się bardzo podobne. Choć mam nadzieję, że Herosi się obronią przed moją tezą.
Dabi
Posty: 1256
Rejestracja: 24 wrz 2005, 01:08
Lokalizacja: Lublin
Been thanked: 1 time

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dabi »

Wothan pisze:Po przeczytaniu instrukcji nasuwają mi się jednoznaczne skojarzenia z Eclipse. System walki jest prawie identyczny (inicjatywa, kostki obrażeń, ucieczka). Poza tym jest eksploracja, rozbudowa, rozszerzanie wpływów. Ogólnie mechanika jest inna (w Eclipse wydaje mi się bardziej elegancka), ale gry wydają się bardzo podobne. Choć mam nadzieję, że Herosi się obronią przed moją tezą.
Mi to nijak nie przypomina Eclipse. Inna jest rozbudowa, cała mechanika inaczej wyglądają aspekty ekonimiczne. Wszystko jest inne.
Zastosowany system raz jedni biją potem inni i można się wycofać to rozsądne klasyczne zasady które pojawiają się w wielu produkcjach.

A, że gry należą do pewnego gatunku to inna sprawa.

Nie powiemy przecież, że Osadnicy z Catanu to Le Havre bo i tu i tu zbiera się surowce.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Dzisiaj wysyłka gry do sklepów!!!
Jutro powinna być już na półkach.
Dauda
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2012, 10:55
Has thanked: 58 times
Been thanked: 25 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dauda »

W jakich sieciach sklepów można będzie znaleźć M&M:Heroes?
Awatar użytkownika
Sandman
Posty: 1406
Rejestracja: 11 lut 2009, 11:23
Lokalizacja: Wrocław

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Sandman »

Dauda pisze:W jakich sieciach sklepów można będzie znaleźć M&M:Heroes?
Polecam sprawdzenie przez i-szop.pl
Planszowa przeszłość, teraźniejszość, przyszłość
Uzależniony od TtA :]
Visca el Barca!!!
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

W jakich sieciach sklepów można będzie znaleźć M&M:Heroes?
Które miasto Cię interesuje?
Dauda
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2012, 10:55
Has thanked: 58 times
Been thanked: 25 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Dauda »

Które miasto Cię interesuje?
Gliwice, Kędzierzyn.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Na pewno gra będzie w sklepach sieci BARD (Najbliższy KATOWICE), w Gliwicach jest sklep Żyrafa - Centrum Handlowe ARENA (obok wejścia do Carrefoura), tam tez proszę pytać.
Awatar użytkownika
Jasiek22
Posty: 131
Rejestracja: 13 maja 2011, 23:45

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Jasiek22 »

Red Baron pisze:Dzisiaj wysyłka gry do sklepów!!!
Jutro powinna być już na półkach.
Właśnie odebrałem grę i dziś wieczorem albo jutro ją testuję :)


Po wstępnym przejrzeniu elementów, ich jakość wydaje się być naprawdę przyzwoita. Niektóre elementy są większe inne mniejsze niż się tego spodziewałem. Ogólnie gra wygląda ładnie.
Jedynie czego można się przyczepić to tego że rysunki jednostek i budynków twierdzy są dość mało widoczne na czarnym tle. W porównaniu do pozostałych frakcji widać tą różnicę.

Ale znalazłem też poważny błąd! Elitarne jednostki kuszników nie mają wydrukowanego symbolu elitarnej jednostki! Różnią się tylko bardzo nieznacznie rysunkiem i na pewno będą się mylić.

Przed chwilą znalazłem podobny błąd, tym razem po obu stronach najlepszej jednostki twierdzy wydrukowano symbol jednostki elitarnej.

Przeglądając żetony rzuca się w oczy że armia Świątynni jest wyraźnie słabsza od pozostałych, no ale zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2012, 18:47 przez Jasiek22, łącznie zmieniany 1 raz.
piogar
Posty: 416
Rejestracja: 21 wrz 2012, 17:30
Lokalizacja: Wroclaw
Has thanked: 9 times
Been thanked: 5 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: piogar »

To testuj i wrzucaj opinie, bo moze jeszcze beda zamowienia pzed swietami :)
Awatar użytkownika
Salah Ad-Din
Posty: 144
Rejestracja: 30 sie 2012, 20:55
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Salah Ad-Din »

mam nadzieję że jutro otrzymam grę od REBELA
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Ale znalazłem też poważny błąd! Elitarne jednostki kuszników nie mają wydrukowanego symbolu elitarnej jednostki! Różnią się tylko bardzo nieznacznie rysunkiem i na pewno będą się mylić.

Przed chwilą znalazłem podobny błąd, tym razem po obu stronach najlepszej jednostki twierdzy wydrukowano symbol jednostki elitarnej.
Nie wiem jak to możliwe, tyle razy to było oglądane....jutro opublikujemy erratę :(
ernin
Posty: 555
Rejestracja: 20 lut 2012, 10:00
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 35 times
Been thanked: 27 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: ernin »

Jak już posiadasz własną kopie masz może koszulki do kart? Jak tak to jakie koszulki najlepiej pasują bo jutro chcę odebrać to bym od razu koszulki zakupił sobie.

Oczywiście czekam także na pierwsze sprawozdania.

Mam jeszcze pytanie co wydawcy czy wstępna przedsprzedaż przekroczyła wasz oczekiwany poziom? (Bo chętnie ujrzałbym kolejne zamki czyli inferno które jest w H6 jak i lochy które w najbliższym dodatku wersji komputerowej mają się pojawić. Do tego grać w 5 lub 6 osób chociaż to pewno już za duże przestoje będą.)
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Nataniel »

Salah Ad-Din pisze:mam nadzieję że jutro otrzymam grę od REBELA
Nie ma szans, dzisiaj wydawca rozesłał do sklepów, więc jutro będziemy ją dopiero mieli.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Jasiek22
Posty: 131
Rejestracja: 13 maja 2011, 23:45

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Jasiek22 »

Zagrałem na razie próbną rozgrywkę w 2 osoby i zrobiliśmy 5 pełnych tur z planowanych 10 w trybie krótkiej gry, co zajęło nam razem z tłumaczeniem zasad trochę ponad godzinę.

Przygotowanie gry do pierwszej rozgrywki + tłumaczenie zasad zajęło mi więcej czasu niż myślałem, więc nie zdążyliśmy dograć do końca.

Pierwsze wrażenia? Od razu muszę powiedzieć że gra na pewno nie jest rewelacyjna i boję się że może być kiepska. Oto dlaczego:
- jest dość mało płynna - już na początku mając 7-10 żetonów jednostek 2 różnych rodzai, z czego z każdego rodzaju część jest elitarna a część normalna, mam je przenosić przy każdej walce i ustawiać w 4 stosiki, a do tego przenosić jeszcze żeton bohatera i spotkania, to powiem że jest to mało wygodne i trochę czasu zajmuje. Szczególnie że po walce trzeba to wszystko z powrotem odłożyć na miejsce. A potem walka kolegi i ta sama sytuacja. W walce trochę za dużo rzucania i zero myślenia, przez co jest po prostu nudna, a trochę jest zachodu z jej przygotowaniem i tym turlaniem. Kończyło się tym że walki toczyliśmy z małą irytacją i od niechcenia (staraliśmy się je przeprowadzać jak najszybciej). Brak płynności sprawia że gra strasznie się przedłuża. Myślę że do walk ze spotkaniami darujemy sobie przekładanie żetonów na tor inicjatywy, powinno to znacznie przyspieszyć grę.
- ograniczona decyzyjność - góry, woda i mocne jednostki bardzo ograniczają ruch, a że startuje się w rogu mapy przy grze 2 i 4 osobowej, droga gdzie pójść herosem kształtuje się sama, idziemy tam gdzie możemy i kosimy to co jesteśmy w stanie po drodze. Przynajmniej na początku gry, potem problem pewnie znika.
- mała interakcja - przez te 5 tur nie było żadnej interakcji, raz tylko profilaktycznie oddaliłem się od wrogiego herosa w obawie przed atakiem i w sumie to tyle. W late game na pewno będzie z tym lepiej, ale wygląda na to że pierwsza połowa gry to głównie czyszczenie planszy ze spotkań, a dopiero potem mamy pewnie szansę zauważyć że w tej grze są także inni gracze.
- spora losowość - nie chodzi tu o rzuty kośćmi a o otrzymywane nagrody i umiejętności. Kolega ze skarbów dostał 2 idealne dla niego artefakty, i skończyło się na tym że miał bohatera z siłą 6, rzucającego 4 kośćmi a każdym trafieniem zadawał 2 rany (średnio zadawał 6 ran na atak bohaterem, więc sam jednym atakiem rozwalał praktycznie każde spotkanie, nawet te najsilniejsze, o czym ja mogłem tylko pomarzyć, a to wszytko już w 5 turze). Być może miał wyjątkowe szczęście, ale dało mu to olbrzymią przewagę, która zapewniła mu już praktycznie pewne zwycięstwo na początku gry. Być może przy grze w więcej osób udało by się powstrzymać takiego gracza, ale grając sam na sam raczej nie było na to szans.
- błędy w druku- poza wspomnianym we wcześniejszym poście brakiem lub też nadmiarem symboli elitarności na niektórych żetonach, znalazłem także brak symbolu kości na karcie umiejętności "Zastraszenie" twierdzy, pisze po prostu że wrogi stos otrzymuje -2. A wiem że tam miał być symbol kości, bo ta była wydrukowana na karcie "Zastraszenie" nekropolii.

Ciężko powiedzieć czy gra jest zła, bo wszystko na to wskazuje że dopiero w późniejszych fazach gry nabiera rumieńców. Można znać zasady na pamięć a i tak przy pierwszej grze ciężko jest wszystko ogarnąć, więc dlatego pierwsze wrażenia mogą być takie a nie inne. Co do uwagi 2. i 4., to możliwe że po prostu tak się nam złożyło w tej grze, ale problem normalnie nie powinien występować. 3. dotyczy pewnie tylko początku gry, a 1. w pewnym stopniu można wyeliminować jeśli do walk ze spotkaniami darujemy sobie przekładanie żetonów na tor inicjatywy. 5. no cóż, strasznie dużo tych błędów przy druku, które nie powinny się zdarzyć i źle świadczą o firmie, ale możliwe że mam pecha i trafiło na wadliwą partię.

Czy polecił bym tą grę? Radził bym się wstrzymać z kupnem, bo jest wobec niej wiele wątpliwości, ale jej nie przekreślać, bo mogą się one okazać złudne. Rewelacyjna na pewno nie jest, to mogę śmiało powiedzieć, ale może się jeszcze okazać naprawdę dobrą grą. W jutro zagram na spokojnie całą partię w pełnym składzie i skonfrontuje to z pierwszymi wrażeniami. Ciągle trzymam kciuki za tą grę :)
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Fruczak Gołąbek »

@Jasiek22
Pkt. 2,3,4 to mniej więcej tak jak w komputerowych herosach. Teoretycznie to plus ;).

Dzięki za wrażenia i czekam ma kolejne po większej liczbie partii.
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Myślę że do walk ze spotkaniami darujemy sobie przekładanie żetonów na tor inicjatywy, powinno to znacznie przyspieszyć grę.
Właśnie tak czynią zaawansowani gracze, przy walce ze spotkaniem nie ustawiają żetonów.
- ograniczona decyzyjność - góry, woda i mocne jednostki bardzo ograniczają ruch, a że startuje się w rogu mapy przy grze 2 i 4 osobowej, droga gdzie pójść herosem kształtuje się sama, idziemy tam gdzie możemy i kosimy to co jesteśmy w stanie po drodze. Przynajmniej na początku gry, potem problem pewnie znika.
Może w pierwszej rozgrywce odniosłeś takie wrażenie, decyzyjność w kwestii ruchu jest w kilku miejscach: wystawienie miasta (nie startuje się w samym rogu planszy, a tylko w narożnym kaflu) wybór herosa, szybkie dążenie do Portalu w mieście, szybka rozbudowa armii która pozwoli atakować silniejsze stwory.
mała interakcja
to co piszesz było w założeniu gry pierwsze kilka tur to rozwój, później zaczyna się walka pomiędzy graczami.
nie chodzi tu o rzuty kośćmi a o otrzymywane nagrody i umiejętności. Kolega ze skarbów dostał 2 idealne dla niego artefakty, i skończyło się na tym że miał bohatera z siłą 6, rzucającego 4 kośćmi a każdym trafieniem zadawał 2 rany (średnio zadawał 6 ran na atak bohaterem, więc sam jednym atakiem rozwalał praktycznie każde spotkanie, nawet te najsilniejsze, o czym ja mogłem tylko pomarzyć, a to wszytko już w 5 turze)
To akurat uważam za plus - takich silnych zestawów jest w grze więcej. Dzięki nim zwiększa się dynamika gry oraz interakcja. Powinieneś przeciwdziałać temu herosowi jeżeli widziałeś jak się wzmacnia.

Czekam na Twoje wrażenia z pełnej gry, myślę że w tej pierwszej niepełnej rozgrywce nie odkryliście jeszcze, i dobrze wielu możliwości.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1348
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 565 times
Been thanked: 284 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Atamán »

Jasiek22: dzięki za wyczerpujący opis pierwszych wrażeń!

Czy dobrze rozumiem działanie portali: po tym, jak postawię portal w mieście mogę z miasta teleportować się na dowolny portal na planszy?
Awatar użytkownika
Red Baron
Wydawca
Posty: 235
Rejestracja: 03 lip 2004, 09:14

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: Red Baron »

Tak, możesz teleportować się na dowolny portal na planszy. W kwestii ruchu jeszcze - są również herosi potrafiący przechodzić pomiędzy dwoma portalami na planszy. To kolejna możliwość gracza w kwestii ruchu i decyzyjności. Podobnie jak wybór jako startowego herosa z umiejętnością Odkrywca (możliwość przemieszczania się poprzez góry).
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Might & Magic Heroes

Post autor: costi »

Właśnie tak czynią zaawansowani gracze, przy walce ze spotkaniem nie ustawiają żetonów.
To nie można było od razu tego jakoś uprościć, skoro wiadomo było, że po jakimś czasie to przeszkadza?
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
ODPOWIEDZ