Strona 11 z 102
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 gru 2012, 18:27
autor: veljarek
kwiatosz pisze:Ja generalnie też sobie radzę, ale z tym "prosta" to chyba bez przesady, coś może być nie tak

Liczysz chmury śniegowe 2 razy? Odrzucasz marnujące się jedzenie? Ciągniesz kolejne karty po rozpatrzeniu "?" jako karty wydarzenia? W pierwszym scenariuszu układasz stos od lewej do prawej, nie więcej niż 1 kolumnę w rundzie? Jedzenie z żetonów też Ci się psuje w nocy? Sprawdzasz efekt morale dla każdego gracza? sporo punktów krytycznych jest w tej grze

Tak

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 gru 2012, 21:22
autor: Senthe
@veljarek
Na ilu graczy zwykle grasz? Dla nas gra w 4 osoby była banalna, ale w 2 to już horror.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 12 gru 2012, 21:31
autor: veljarek
Senthe pisze:@veljarek
Na ilu graczy zwykle grasz? Dla nas gra w 4 osoby była banalna, ale w 2 to już horror.
Roznie, ale faktycznie im więcej ludu tym łatwiej.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 15 gru 2012, 13:00
autor: Veridiana
Wydawnictwo Portal pisze:Veridiana pisze: Skoro Piętaszek nie jest graczem - czy może korzystać z kart, które umożliwiają coś "graczom"? Miałam dziś bonus z karty skarbów do eksploracji rozpoczynający się od słów "za każdym razem, gdy gracz..." - dotyczy to też Piętaszka, czy nie?
Tak, może z nich korzystać.
Trzewik zapytany na Pionku o tę kwestię stwierdził coś zupełnie przeciwnego

Piętaszek nie jest graczem i nie może korzystać z takich kart.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 gru 2012, 00:35
autor: mat_eyo
Mam pytanie odnośnie przedmiotu piec. Na karcie jest ikonka przekreślonej zimowej chmurki więc jak rozumiem jedną taką ignorujemy. Tylko kiedy dokładnie? Jedynie kiedy rozpatrujemy same zimowe chmurki (odrzuć jedno drewno za każdą chmurkę aby się ogrzać) czy też przy późniejszym rozpatrywaniu wszystkich chmurek (odrzuć jedno drewno i żywność za każdy brakujący poziom dachu)? Zastosowałem drugie rozwiązanie, wiem że łatwiejsze ale miałem już dość przegrywania

jednak nie wiem czy dobrze zrobiłem.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 gru 2012, 07:12
autor: Czochrun
mat_eyo pisze:Mam pytanie odnośnie przedmiotu piec. Na karcie jest ikonka przekreślonej zimowej chmurki więc jak rozumiem jedną taką ignorujemy. Tylko kiedy dokładnie? Jedynie kiedy rozpatrujemy same zimowe chmurki (odrzuć jedno drewno za każdą chmurkę aby się ogrzać) czy też przy późniejszym rozpatrywaniu wszystkich chmurek (odrzuć jedno drewno i żywność za każdy brakujący poziom dachu)? Zastosowałem drugie rozwiązanie, wiem że łatwiejsze ale miałem już dość przegrywania

jednak nie wiem czy dobrze zrobiłem.
Przy rozpatrywaniu zarówno zimowych chmur jak i wszystkich. Tej chmury po prostu nie ma.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 17 gru 2012, 15:02
autor: powermilk
mat_eyo pisze:Mam pytanie odnośnie przedmiotu piec. Na karcie jest ikonka przekreślonej zimowej chmurki więc jak rozumiem jedną taką ignorujemy. Tylko kiedy dokładnie? Jedynie kiedy rozpatrujemy same zimowe chmurki (odrzuć jedno drewno za każdą chmurkę aby się ogrzać) czy też przy późniejszym rozpatrywaniu wszystkich chmurek (odrzuć jedno drewno i żywność za każdy brakujący poziom dachu)? Zastosowałem drugie rozwiązanie, wiem że łatwiejsze ale miałem już dość przegrywania

jednak nie wiem czy dobrze zrobiłem.
Na stronie 17. w instrukcji jest napisane "Piec – pozwala ignorować 1 Zimową chmurę podczas fazy Pogody". Zatem jak rzekł Czochrun - tej chmury nie ma.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 01:05
autor: szmajchel
1. Karta wydarzenia - w fazie nocy każdy gracz musi zjeść dodatkowe pożywienie. Jest 2 graczy, mają 3 pożywienia - odrzucają więc w takim przypadku 2 czy 3 pożywienia?
2. Jeśli np. na żetonie odkrycia mamy 'symbol broni, strzałka w dół, skóry' to oznacza, że jeśli posiadamy poziom broni wyższy niż 0 to możemy otrzymać skórę? Podobnie na kartach wydarzeń - jeśli narysowany jest ludek i symbol drewna/broni/etc to wysyłając tam ludka na akcję musimy tylko posiadać to co przedstawia symbol czy musimy to odrzucić?
3. Czy stworzenia które napotykamy przy akcji Polowania to Bestie?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 07:08
autor: Czochrun
szmajchel pisze:1. Karta wydarzenia - w fazie nocy każdy gracz musi zjeść dodatkowe pożywienie. Jest 2 graczy, mają 3 pożywienia - odrzucają więc w takim przypadku 2 czy 3 pożywienia?
Odrzucają 3 i jeden jedną ranę, bo muszą w sumie zjeść 4 pożywienia, a jednego im brakuje. Kto dostaje ranę to już decyzja graczy.
szmajchel pisze:
2. Jeśli np. na żetonie odkrycia mamy 'symbol broni, strzałka w dół, skóry' to oznacza, że jeśli posiadamy poziom broni wyższy niż 0 to możemy otrzymać skórę? Podobnie na kartach wydarzeń - jeśli narysowany jest ludek i symbol drewna/broni/etc to wysyłając tam ludka na akcję musimy tylko posiadać to co przedstawia symbol czy musimy to odrzucić?
W pierwszym przypadku tak, w drugim również tak: musicie to przy wykonywaniu akcji odrzucić.
szmajchel pisze:
3. Czy stworzenia które napotykamy przy akcji Polowania to Bestie?
Tak.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 07:24
autor: mat_eyo
Zgadza się tylko mam dwie drobne uwagi. W pierwszym punkcie trzeba odrzucić 3 jedzenia i dodać jednej osobie dwie rany.
W drugim nalezy odrzucić drewno natomiast poziom broni sie nie zmieni, wystarczy żeby był taki jak na karcie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 07:46
autor: Czochrun
mat_eyo pisze:Zgadza się tylko mam dwie drobne uwagi. W pierwszym punkcie trzeba odrzucić 3 jedzenia i dodać jednej osobie dwie rany.
No tak. 2 rany... Racja.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 13:28
autor: veljarek
Czy inny gracz może zużyć swoje żetony determinacji bym ja mógł przerzucić np. zielone kości w swojej akcji?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 13:38
autor: kwiatosz
veljarek pisze:Czy inny gracz może zużyć swoje żetony determinacji bym ja mógł przerzucić np. zielone kości w swojej akcji?
Nie może (cieśla jest tak zdeterminowany, że kucharz lepiej zbiera jagódki?)
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 18 gru 2012, 13:40
autor: japacyk
veljarek pisze:Czy inny gracz może zużyć swoje żetony determinacji bym ja mógł przerzucić np. zielone kości w swojej akcji?
Gracze mogą przerzucać tylko swoje akcje. Dla tego najlepiej jak odkrywca eksploruje, a cieśla tworzy przedmioty itd.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 07:11
autor: Czochrun
Dwa pytanka (nie wieszajcie mnie od razu jeśli to było już poruszane

), na które odpowiedzi nie mogę znaleźć w instrukcji jak i FAQ.
W instrukcji jest napisane, że cegły zapewniają zwiększenie palisady o 1. Ale jeśli je stracimy to musimy zmniejszyć poziom palisady (chyba, że wynosi 0). Czyli z jednej strony można to rozumieć, że cegła gwarantuje nam stały poziom +1 (działanie notoryczne), ale z drugiej strony jakoś można ten poziom palisady zmniejszyć do 0, więc wygląda jak akcja jednorazowego podniesienia poziomu palisady. Dlaczego zatem przy utracie cegieł jeszcze dodatkowo muszę zmniejszyć poziom palisady??? Nie jest to przegięcie???
I kolejna kwestia. Czy jak wytworzę skrót to muszę go od razu położyć na sąsiednim kafelku czy mogę poczekać aż sytuacja będzie korzystniejsza?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 08:18
autor: mat_eyo
Co do skrótu to karty rozpatrujesz od razu więc nie możesz zaczekać na lepsze źródło, co najwyżej wstrzymać się z budową skrótu

Pierwszego pytania nie rozumiem do końca. Każdy przedmiot coś Ci daje i tracąc przedmiot tracisz ten bonus. Tracąc łóżko nie możesz w nim spać, tracąc dzidę nie jesteś już tak skuteczny w walce i tracąc cegły Twoja palisada staje się słabsza. Skoro po stracie przedmiotu nie można korzystać z jego bonusu to nie ważne, czy ten bonus był powtarzalny (łóżko, naczynia) czy jednorazowy (cegły, dzida). Dla mnie to jak najbardziej logiczne. Poza tym wolę stracić jednorazowo jeden punkt palisady niż powiedzmy możliwość co turę korzystania z łóżka

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 08:49
autor: powermilk
Instrukcja do Robinsona, strona 17. pisze:Cegły – gracze otrzymują Cegły (wymagane do tworzenia innych Przedmiotów) i jednorazowo zwiększają poziom Palisady o 1.
Choć logiczne się wydaje, że tracąc jakiś przedmiot zwiększający poziom palisady/broni/czegokolwiek tracimy bonus. Nie wiem jak rozumieć jednorazowo, ale ja to rozumiałem tak: "Jeden raz, dopóki mamy ten przedmiot".
Co do pierwszego pytania:
Instrukcja do Robinsona, strona 17. pisze:Jeśli do Przedmiotu przypisany był dodatkowy efekt, należy go anulować, jeśli jest to możliwe.
Na przykład: - wytworzenie „Cegieł” zwiększa poziom Palisady o 1, więc jeśli gracze je utracą, powinni zmniejszyć poziom Palisady o 1, chyba że poziom ten wynosi 0 – wtedy nic się nie dzieje.
A o dzikich bestiach słyszałeś? A o wydarzeniach? Czyli nie w wyniku tego, że cegły dają ci zwiększoną palisadę na jedną rundę, ale jeżeli w wyniku dalszych wydarzeń (czy to dzikie bestia, czy cokolwiek co zmniejsza ci poziom palisady) miałeś podczas utraty cegieł poziom 0
Mam nadzieję, że o to chodziło, bo też do końca nie zrozumiałem pytania ;(
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 09:34
autor: Czochrun
Chodzi mi o to, że Cegły albo dają bonus permanentny (posiadasz cegły Twój poziom palisady jest zawsze +1) i wtedy tracąc pomysł tracisz bonus, albo jest to bonus jednorazowy (zwiększasz poziom przy ich wymyśleniu), jednak przy jego stracie nie tracisz dodatkowo poziomu palisady. Albo to albo to.
Przykład łóżka nie jest adekwatny bo z łóżka możesz korzystać. I mając łóżko masz bonus do odpoczynku, nie masz łóżka, nie możesz z bonusu korzystać. Czyli działa on stale, a przy jego stracie bonus również tracisz.
W przypadku dzidy jest to samo. Skoro ją posiadam to powinna mi stale dawać +1 do broni, a nie że ja mam dzidę, ale poziom broni i tak mi spada.
Taka przykładowa sytuacja. Robię cegłę (+1 do palisady). Następuje huragan i tracę poziom palisady (-1 do palisady). Na razie jest ok. Buduję palisadę poprzez akcję budowania (+1 do palisady czyli w sumie mam 1 na palisadzie). I nagle bach! Tracę cegły. To niby dlaczego mam jeszcze dodatkowo stracić 1 poziom palisady. Dla mnie to mega nielogiczne.
Co innego gdyby wyglądało to tak: Robię cegłę (+1 do palisady). Następuje huragan i tracę poziom palisady, ale ponieważ mam cegłę to ten poziom cały czas wynosi 1 czyli nie muszę obniżać palisady. Dopiero jak stracę cegły to muszę bonus z karty zlikwidować.
Albo inaczej: Robię cegłę (+1 do palisady). Następuje huragan i tracę poziom palisady (-1 do palisady). Buduję palisadę (+1 do palisady czyli w sumie mam 1 na palisadzie). I nagle bach! Tracę cegły, ale już nie tracę tego bonusu bo został on jednorazowo wykorzystany. Wykorzystałem, straciłem (w wyniku innego wydarzenia) więc nie tracę go ponownie.
Co do skrótu to ok, logiczne. Dziękuję za wyjaśnienie.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 10:43
autor: powermilk
No masz rację, rzeczywiście nielogicznie. To, że wykorzystałem cegły do umocnienia palisady (czyli +1 do poziomu), a straciłem możliwość ich wytworzenia, nie znaczy, że cegły ułożone w palisadzie się skruszyły...
Co na to Portal?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 10:56
autor: mat_eyo
powermilk pisze:No masz rację, rzeczywiście nielogicznie. To, że wykorzystałem cegły do umocnienia palisady (czyli +1 do poziomu), a straciłem możliwość ich wytworzenia, nie znaczy, że cegły ułożone w palisadzie się skruszyły...
Co na to Portal?
Teraz mylisz dwa pojęcia - cegły wytwarzasz mając dostęp do wzgórz, więc możliwość wytwarzania cegieł tracisz kiedy wzgórza stają się w grze niedostępne. Cegły tracisz wtedy, kiedy... no kiedy tracisz cegły

jako wytworzony już przedmiot.
Nie rozumiem jak przykład z dzidą jest logiczny a ten z cegłą już nie... Przecież to jest dokładnie to samo. Masz cegły (dzidę) masz bonus, tracisz cegły (dzidę) tracisz bonus. Logiczne jak dla mnie. Fabularnie też - masz palisadę z cegieł. Przychodzi sztorm i ją niszczy. Ty ją odbudowujesz (na tych ceglanych "fundamentach"). Później tracisz cegły (okazuje się, że były one nietrwałe i się kruszą). Tracisz poziom palisady (palisada odbudowana na cegłach się przewróciła bo fundament się skruszył).
To samo z dzidą. Robisz dzidę dostajesz +3 do siły. Polujesz i dzida się stępiła (otrzymujesz -1 ale nadal się nią posługujesz). W końcu dzida się łamie (tracisz przedmiot i otrzymujesz -3 do broni) i w rezultacie zostajesz bez broni.
Dla mnie to jak najbardziej logiczne i nie widzę tu miejsca na wątpliwości

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 10:58
autor: powermilk
heh, ale się zakręciłem

Masz rację, utrata pomysłu, a przedmiotu to nie to samo.
Dobrze, że ktoś czuwa tutaj jeszcze

Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 11:08
autor: Czochrun
@mat_eyo: no ok. Dla mnie takie wyjaśnienie jest ok. Cegły jako element fundamentu.

Fabularnie wyjaśnione genialnie.

Pozdrawiam.
EDIT: jak w końcu została wyjaśniona kwestia przedmiotów danych bohaterów. Czy mogę próbować wymyślić skrót grając sam powiedzmy Kucharzem? Czy jest to dla mnie nieosiągalne?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 19 gru 2012, 23:15
autor: mat_eyo
Przedmioty bohaterów nie biorących udziału w rozgrywce trafiają do puli, z której losuje się przedmioty na start. Możliwe jest ich wylosowanie i wybudowanie w grze inną postacią (lub dociągnięcie ich używając specjalnej umiejętności cieśli).
Jeśli natomiast chodzi o sytuację, że w grze biorą np udział kucharz i odkrywca i chciałbyś kucharzem wybudować skrót należący do odkrywcy to nie możesz. Po to właśnie te przedmioty kładziemy przy kartach poszczególnych postaci.
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 gru 2012, 22:22
autor: dlipski
Malash pisze:
8. Do losowania 5 przedmiotów na początku gry używamy również przedmiotów „klasowych” postaci, które nie biorą udziału w danej partii, prawda?
Ja do tej pory też tak grałem ale po obejrzeniu filmiku z autorem gry (
http://vimeo.com/55272599 około 2 minuty filmu) dochodzę do wniosku że chyba jest inaczej, choć w instrukcji nic na ten temat nie znalazłem..
To jeszcze pytanie od siebie odnośnie scenariusza nr 1, zgodnie z opisem nie używa się w nim kart tajemnic (totemy na kafelkach są ignorowanie) jak to ma się do żetonu odkrycia z ikoną skarbu ? :
A) żeton jest odrzucany i nie dobieram następnego
B) ten żeton odrzucam ale na jego miejsce dobieram następny
C) dociągam z tali tajemnic kartę skarbu i w scenariuszu nr 1 jest to wyjątek kiedy ta talia jest potrzebna ?
Re: Robinson Crusoe: AotCI
: 21 gru 2012, 23:04
autor: Jolly_Roger
dlipski
C) tak, to prawidłowe działanie.