Strona 11 z 36

Re: Mage Wars

: 27 mar 2014, 13:31
autor: Galatolol
Beastmaster vs Priestess, zgodnie z sugestią z instrukcji. Sam tak zaczynałem i było spoko.

Re: Mage Wars

: 27 mar 2014, 13:34
autor: sadza
Dzięki bardzo , nie doczytałem jeszcze do sugestii ;)

Re: Mage Wars

: 27 mar 2014, 13:57
autor: Gambit
Bo ja wiem...Wizard i Priestess chyba. Albo Beastmaster. Warlock może być nieco tricky, tak samo Warlord. Forcemasterem jeszcze nie grałem, ale można go porównać trochę do Wizarda, choć opiera się na nieco innych zasadach.

Re: Mage Wars

: 27 mar 2014, 21:51
autor: Migdał
Ciężko powiedzieć kto najlepszy na początek, ja zaczynałem od Warlocka i nie narzekam ;) ale podobno Beastmaster jest najprostszy. Według twórców najlepiej na początku grac duel "z pudełka" :D czyli Warlock vs Beastmaster. Myśmy ze znajomym tak zaczynali. Najpierw kilka partii "treningowymi" księgami czarów, potem już normalnymi. Tak naprawdę ciężki jest driud i forcemaster. Jeden i drugi wymaga zastosowania dosyć specyficznego stylu gry, driud sieje morderczy las :D a forcemaster musi polegać głównie na sobie a nie na przyzwanych istotach. I chyba tylko ich nie polecił bym na początek.

Re: Odp: Mage Wars

: 28 mar 2014, 11:20
autor: Adeptus
Mi sie wydaje ze beastmaster najlatwiejszy. Najlepiej uczyc sie wedlug tego http://isa.pl/pliki/Jak_uczyc_Mage_Wars_LR_finall.pdf. Te treningowe spellbooki ograniczaja ilosc kart przez co ich ilosc tak nie przytlacza na poczatku i pierwsza partia sie tak nie ciagnie.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: Mage Wars

: 30 mar 2014, 12:32
autor: sadza
Mam 3 pytanka:
1) Z instrukcji wynika, że pole widoku LOS zasłaniają tylko niektóre mury? czyli, że można rzucać zaklęcia i strzelać zasięgowo przez swoje i wrogie jednostki?

2)"Guard markers are always removed at the beginning of a creature’s Action Phase" - czy wszystkie znaczniki Guard usuwamy na początku Action Phase, czy na początku Action Phase danego strowa?

3) Spellbind( różdżka-broń wizarda) pozwala rzucać zaklęcia dołączonym czarem.
znacznik Quickcast pozwala tylko rzucić szybki czar z karty (nie można użyć go aby atakować bronią)

i teraz mam pytanie, czy możemy użyć znacznika Quickcast do rzucenia szybkiego czaru, który znajduje się w Speelbind ?
To jest traktowane jako użycie szybkiego czaru czy jest traktwane jako użycie broni.

Re: Mage Wars

: 30 mar 2014, 13:21
autor: JB
1. Tak, można. Wrogie i przyjazne jednostki nie blokują LoS.
2. Na początku action phase danego stwora - jeśli ma znacznik guard, to go usuwamy.
3. Różdżka nie jest bronią w sensie młota, czy łuku. Można rzucić ten podpięty czar, za pomocą znacznika quick cast, o ile jest to quick spell. Użycie broni to quick action, albo full action. Quick spell to jest quick action, ale nie odwrotnie. Znacznik quick cast, służy do rzucenia quick spella (a nie do quick action) i do niczego innego.

Re: Mage Wars

: 30 mar 2014, 14:45
autor: sadza
Dzieki bardzo JB.

Re: Mage Wars

: 01 kwie 2014, 20:38
autor: ZalexWwa
Adeptus pisze:
ZalexWwa pisze:Wszystkich niepyrkonowców zapraszam w niedzielę na "Planszówki na Narodowym" spring edition :)
Od 10 będzie można pograć w Mage Wars (i nie tylko). Wejściówka na imprezę to tylko 5 złociszy.

Dodatkowo możliwe jest zorganizowanie turnieju - opłata 5 zł, nagrody to karty promocyjne.

https://www.facebook.com/events/4389555 ... 2/?fref=ts
Czy ktoś był i czy coś z tego turnieju wyszło? niestety sam nie mogłem się pojawić z powodu przeziębienia ale fajnie jakby się coś na scenie turniejowej ruszyło w Warszawie:)
Generalnie zakończyło się na kilku prezentacjach, fajnie było choćby na jeden dzień pogiercować :)
Już teraz zapraszam na jesienną "pełną" edycję PnNu, impreza jest na prawdę przednia i wysokich lotów.

Re: Mage Wars

: 02 kwie 2014, 00:01
autor: AnaMan
Witam,

Jak już wspominałem, ze względu na potrzeby moich współgraczy dokonałem tłumaczenia kart czarów i ponad 200 pojęć z gry.
Udostępniam na BGG - może komuś się przyda.
http://boardgamegeek.com/filepage/101942
Nie jest może rewelacyjne, ale pomoże przetrwać do czasu ukazania się oficjalnej wersji PL.

Re: Mage Wars

: 03 kwie 2014, 10:41
autor: Antioch Seleucyda
Wow, dzięki wielkie. A wiadomo już coś więcej o polskiej premierze ?

Re: Mage Wars

: 04 kwie 2014, 08:18
autor: AnaMan
Dorzuciłem jeszcze graficznie opracowane wkładki do koszulek do kart z czarami ze spolszczoną treścią:
http://boardgamegeek.com/filepage/101942
Plik: Czary - wkładki spolszczenia v1.0.pdf (542 KB)

Jeszcze ich nie wypróbowałem, więc nie wszystkie muszą pasować.
Być może niektóre teksty będą nie dość czytelne (drobna czcionka).

Re: Mage Wars

: 04 kwie 2014, 11:10
autor: Migdał
No i mamy spoiler nowego warlorda :-) zapowiada síe bardzo zacnie :-)
http://www.arcanewonders.com/arcane-won ... ive-corner

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

Re: Mage Wars

: 04 kwie 2014, 15:24
autor: conus
super i jeszcze jakis mlotek do niego :)
az moj portfel cichutko zapiszczal z radosci...

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 09:25
autor: ZalexWwa
W najbliższą niedzielę zapraszam na Imielin na Festiwal "Luźne Granie"
http://luznegranie.pl/
Będzie można potestować Mage Wars. W przypadku zebrania min.4 osób możliwe jest zorganizowanie turnieju. Gorąco zapraszam z własnymi egzemplarzami gry.

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 12:02
autor: sadza
AnaMan :) spadłeś nam z nieba z tym tłumaczeniem, ciężko nam było się za to wziąć a tu proszę niespodzianka :)

Mam 2 pytania:
1) Znacznik BURN w przypadku 1-2 = take damage (zadaje 1 obrażenie bez względu na wyrzuconą wartość, czy zadaje tyle obrażeń ile wyrzucimy na kości?)
2) Grając 2 vs. 2 jeśli zginie jeden mag to usuwamy wszystkie jego stwory , uroki itd. czy zostają na planszy ?

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 12:11
autor: janekbossko
A daloby sie jakis pdf z tego zrobic? Taki czytelny?

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 12:13
autor: Gambit
sadza pisze: 1) Znacznik BURN w przypadku 1-2 = take damage (zadaje 1 obrażenie bez względu na wyrzuconą wartość, czy zadaje tyle obrażeń ile wyrzucimy na kości?)
Zadaje tyle ile wyrzucisz na kości

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 19:40
autor: Bohr
A moim zdaniem dostajesz zawsze jeden damage :)

Jest napisane 1-2 = take damage.....czyli dostajesz jedno obrażenie jak wyrzucisz jeden lub dwa (nie ma tam damages)

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 21:55
autor: ZalexWwa
Bohr pisze:A moim zdaniem dostajesz zawsze jeden damage :)

Jest napisane 1-2 = take damage.....czyli dostajesz jedno obrażenie jak wyrzucisz jeden lub dwa (nie ma tam damages)
Otrzymujesz tyle dmg, ile zostanie wyrzucone na kości. Blank usuwa marker.

Śmierć maga w multi usuwa z gry wszystkie elementy rozgrywki kontrolowane przez niego.

Re: Mage Wars

: 05 kwie 2014, 23:40
autor: Bohr
Zawsze grałem że dostaje jedne obrażenie......argumentacja ZalexWwa mnie nie przekonała (bo nie podał żadnych argumentów).

Ale poszukałem troszkę w necie i znalazłem post na temat obrażeń otrzymywanych w wyniku tokenu burn:
http://forum.arcanewonders.com/index.php?topic=13139.0

i wygląda na to, że rzeczywiście dostaje się tyle obrażeń ile wypadnie na kości.

Może jest coś wspomniane o tym gdzieś w instrukcji (już nie wiem bo dawno jej nie przeglądałem) ale z samej definicji burn w słowniczku i z napisu na tokenie wydawało mi się że dostaje się po prostu jedno obrażenie. (według mnie w takim razie na tokenie powinno być napisane take damages - liczba mnoga że są różne źródła obrażeń(rzut 1 lub rzut 2).

Pozd

Re: Mage Wars

: 06 kwie 2014, 00:09
autor: Gambit
Bohr pisze:według mnie w takim razie na tokenie powinno być napisane take damages
Tyle, że o ile się orientuję, słowo "damages" oznacza "odszkodowanie", a nie "obrażenia. Nie ma liczby mnogiej słowa "damage", więc zapis na tokenie jest prawidłowy i logiczny.

Re: Mage Wars

: 06 kwie 2014, 13:27
autor: sadza
Hej,
1)czy latające jednostki mogą przelatywać nad ścianą ognia bez obrażeń?
W instrukcji jest, że mogą przelatywać nad murem "passage blocked". Stąd moje pytanie czy mogą też "ominąć" ścianę ognia.
Domyślam się, że nie, ale chciałem się upewnić bo wczoraj mieliśmy wątpliwości.

2) Karta - Force sword (is unaffected by conditions) , znaczy, że nie można rzucić na tą postać żadnych stanów? burn itd. ...

Re: Mage Wars

: 06 kwie 2014, 13:39
autor: Gambit
sadza pisze:Hej,
1)czy latające jednostki mogą przelatywać nad ścianą ognia bez obrażeń?
W instrukcji jest, że mogą przelatywać nad murem "passage blocked". Stąd moje pytanie czy mogą też "ominąć" ścianę ognia.
Domyślam się, że nie, ale chciałem się upewnić bo wczoraj mieliśmy wątpliwości.
Nie. To, że latają pozwala im przelecieć nad ścianą, która ma "Passage blocked" trait, ale i tak dostają za ten przelot obrażenia.
sadza pisze:2) Karta - Force sword (is unaffected by conditions) , znaczy, że nie można rzucić na tą postać żadnych stanów? burn itd. ...
Dokładnie tak.

Re: Mage Wars

: 06 kwie 2014, 14:53
autor: JB
No nie bardzo :)
1)czy latające jednostki mogą przelatywać nad ścianą ognia bez obrażeń?
Mogą jak najbardziej. Pierwsze zdanie przy flying "Creatures with the Flying trait ignore walls (...) when moving."
Żeby dostać "Passage Attack" od ściany, to trzeba przez nią przejść (move through).
Jednostki latające ignorują ściany podczas ruchu (tak jakby tych ścian w ogóle nie było), poza tymi, które ograniczają arenę.
2) Karta - Force sword (is unaffected by conditions) , znaczy, że nie można rzucić na tą postać żadnych stanów? burn itd. ...
To znaczy tyle, że ten defence działa zawsze, niezależnie od stanu postaci. Normalnie nie można używać defence, jeśli postać jest restrained, incapacitated, itp. W przypadku tego enchantment defence działa zawsze.
Na taką postać można dalej rzucać różne burny, roty, które działają normalnie.