Strona 11 z 39

Re: Mage Knight PL

: 04 sty 2014, 14:58
autor: woytas
shade pisze:Mógłbyś przepisać umiejętność? W tym momencie nie mam MK pod ręką, ale z tego co kojarzę rekrutacja przeprowadzana jest na normalnych zasadach.
Nie mam wersji PL, więc po angielsku

BONDS OF LOYALTY
When you gain this Skill, add two Regular Units to the Units offer.
Put this skill in your Unit arrea as a Command token.
It costs 5 less Influence (minimum 0) to recruit a Unit under this Command token.
This Unit can be used even when the use of Units would normally not be allowed.
You cannot disband this Unit.


Też myślę że werbuje się na normalnych zasadach.

Re: Mage Knight PL

: 04 sty 2014, 15:24
autor: pabula
Oczywiście że na normalnych zasadach.
Jedynie czar "Zew do Chwały" no i w LL jest też chorągiew - one pozwalają ci wziąć jednostkę gdziekolwiek jesteś.
I jak najbardziej możecie przypisać jednostkę z nagrody za podbicie ruin pod tę umiejętność.

Re: Mage Knight PL

: 04 sty 2014, 15:42
autor: woytas
No to pabula, rozwiałeś moje wszelkie wątpliwości w tym temacie. Wielkie dzięki.
Pod wieczór wrzucę kolejne pytanie.

Re: Mage Knight PL

: 04 sty 2014, 21:36
autor: kruker
"Zew do chwały" wymiata :D
Pytanie - atakuję Altem strażników w białym mieście (+1 do pancerza obrońców). Chcę do ataku użyć również jedną z moich jednostek - Ognistych magów. Rozumiem, że nie mogę wykorzystać ich zdolności z czerwoną maną dającą 6 ataku lub 6 bloku fizycznego, ponieważ Strażnicy mają odporność na ogień, a więc i na te "czerwono-maniaste" zdolności, tak? Mogę wykorzystać co najwyżej ich atak z dystansu 3 w 4 fazie ataku, ale będzie on połowiczny?
Tak naprawdę Strażników w tym wypadku mogę zabić "w całości" tylko zimnym ogniem, a reszta ataków wchodzi połowicznie, więc w tym przypadku potrzeba aż 16 ataku na jedną tylko jednostkę. Szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie nawet miast na poziomie 10 :wink:

Re: Mage Knight PL

: 04 sty 2014, 22:35
autor: shade
Generalnie jak czar wymaga czerwonej many i z niego uzyskujemy np. 7 atak ogniem, to ten atak działa. Nie działają jedynie efekty bezpośrednio wpływające na wroga (obniżenie zbroi, zanegowanie odporności itd.) więc na logikę atak jednostek też powinien działać z wyjątkiem takich efektów, aczkolwiek nie jestem pewien do końca ;)

Re: Mage Knight PL

: 04 sty 2014, 23:26
autor: woytas
shade - na 99,99% masz rację, ale jeszcze mógłby to ktoś potwierdzić.

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 01:12
autor: Pynio
Jeśli mają odporność na ogień to atak ogniem jest liczony połowicznie (w dół). Nawet jeśli ATAK jest na karcie CZERWONEJ (wspieranej czerwoną maną), ale określa ATAK (nie atak ogniem), NIE jest on pomniejszany. Atak ogniem jest /2 + zaokrąglany w dół. Dodatkowo: każda zdolność jednostek wzmacniana czerwoną maną nie działa, dodatkowo każde umiejętności specjalne - zniszczenie wroga itp + czerwone czary nie działają.

EDIT

Patrzę co mają Strażnicy:

Physical, Ice and Fire resistance

Zatem tylko zimny ogień przejdzie :)
Według mnie nie jest to najgorszy skurw#@!... ;)

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 09:40
autor: kruker
Pynio pisze:Dodatkowo: każda zdolność jednostek wzmacniana czerwoną maną nie działa...
Czyli faktycznie w tym przypadku ogniści magowie nie mogą skorzystać ze zwykłego ataku 6 lub bloku 6, ponieważ do jego aktywacji trzeba użyć czerwonej many?

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 11:17
autor: Pynio
kruker pisze:
Pynio pisze:Dodatkowo: każda zdolność jednostek wzmacniana czerwoną maną nie działa...
Czyli faktycznie w tym przypadku ogniści magowie nie mogą skorzystać ze zwykłego ataku 6 lub bloku 6, ponieważ do jego aktywacji trzeba użyć czerwonej many?
Jeśli do aktywacji jakiejkolwiek umiejętności wymagany jest kolor, na który odporna jest jednostka wroga - ta umiejętność nie może być aktywowana.

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 12:18
autor: Edwardo
Pynio pisze:
kruker pisze:
Pynio pisze:Dodatkowo: każda zdolność jednostek wzmacniana czerwoną maną nie działa...
Czyli faktycznie w tym przypadku ogniści magowie nie mogą skorzystać ze zwykłego ataku 6 lub bloku 6, ponieważ do jego aktywacji trzeba użyć czerwonej many?
Jeśli do aktywacji jakiejkolwiek umiejętności wymagany jest kolor, na który odporna jest jednostka wroga - ta umiejętność nie może być aktywowana.
uff... tyle razy było to już wałkowane... Jeżeli jest to atak/blok na karcie jednostki aktywowany maną koloru na który wróg jest odporny to można użyć takiej zdolności jednostki!

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 13:26
autor: Pynio
Edwardo pisze:


uff... tyle razy było to już wałkowane... Jeżeli jest to atak/blok na karcie jednostki aktywowany maną koloru na który wróg jest odporny to można użyć takiej zdolności jednostki!
Za instrukcją:

Zdolności wrogów - odporność na xxx:

Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione x maną.

Czego ja tutaj nie rozumiem?

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 13:37
autor: Edwardo
Pynio pisze:
Edwardo pisze:


uff... tyle razy było to już wałkowane... Jeżeli jest to atak/blok na karcie jednostki aktywowany maną koloru na który wróg jest odporny to można użyć takiej zdolności jednostki!
Za instrukcją:

Zdolności wrogów - odporność na xxx:

Ignoruje też wszystkie zdolności jednostek wzmocnione x maną.

Czego ja tutaj nie rozumiem?
Za instrukcją:

"... to samo dotyczy niebieskich kart (lub zdolności jednostek wzmocnionych niebieską maną) w kontekście odporności na lód. Zasady te dotyczą wyłacznie działań Specjalnych w walce, a nie samych ataków lub bloków. Pamiętaj o tej różnicy."

parę stron wcześniej była o tym mowa:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=150

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 14:19
autor: Pynio
Edwardo pisze:
Za instrukcją:

"... to samo dotyczy niebieskich kart (lub zdolności jednostek wzmocnionych niebieską maną) w kontekście odporności na lód. Zasady te dotyczą wyłacznie działań Specjalnych w walce, a nie samych ataków lub bloków. Pamiętaj o tej różnicy."

parę stron wcześniej była o tym mowa:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=150
W 4 sekundy znalazłem Twój przykład ;)

Zatem co Ty na to? 5 linijek wyżej:

".... Gdy zagrana czerwona karta (lub zdolność jednostki wzmocniona czerwoną maną) umożliwia przeprowadzenie działania względem wroga, to nie możesz wybrać wroga z odpornością na ogień jako celu tego działania."

Ale okej... przykładam się do Tego co piszesz (nawet chyba sam tak grałem, chociaż MK leży chwilowo).

Oczywiście jeśli atak z umiejętności jednostki jest atakiem ogniem, to w takim wypadku uznam go za połowiczny.

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 14:29
autor: Edwardo
Pynio pisze:Zatem co Ty na to? 5 linijek wyżej:

".... Gdy zagrana czerwona karta (lub zdolność jednostki wzmocniona czerwoną maną) umożliwia przeprowadzenie działania względem wroga, to nie możesz wybrać wroga z odpornością na ogień jako celu tego działania."
wszystko się zgadza ale chodzi tu o działanie specjalne inne niż atak lub blok
Pynio pisze:Oczywiście jeśli atak z umiejętności jednostki jest atakiem ogniem, to w takim wypadku uznam go za połowiczny
oczywiście, że połowiczny jeśli jest to wróg odporny na ogień

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 15:39
autor: woytas
Czy ktoś wie, dlaczego na karcie zaawansowanej "W potrzebie" w polskiej wersji jest Wpływ 3 i 5, a w wersji angielskiej i hiszpańskiej 2 i 4?
Błąd w tłumaczeniu, czy tak powinno być?

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 15:42
autor: shade
Dokładnie, tak jak już wcześniej pisałem. Niepotrzebnie chaos wprowadzasz Pynio ;)
Ten temat był wałkowany i tutaj i wiele razy na BGG, chociaż według mnie nawet polskie tłumaczenie jest jednoznaczne.

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 15:43
autor: Pynio
shade pisze:Dokładnie, tak jak już wcześniej pisałem. Niepotrzebnie chaos wprowadzasz Pynio ;)
Ten temat był wałkowany i tutaj i wiele razy na BGG, chociaż według mnie nawet polskie tłumaczenie jest jednoznaczne.
Masz rację, przepraszam. To wszystko z dobrej woli. Długo nie grałem i czasem (jak w tym momencie) zaczynam sam sobie zaprzeczać ;)

Re: Mage Knight PL

: 05 sty 2014, 22:06
autor: pabula
woytas pisze:Czy ktoś wie, dlaczego na karcie zaawansowanej "W potrzebie" w polskiej wersji jest Wpływ 3 i 5, a w wersji angielskiej i hiszpańskiej 2 i 4?
Błąd w tłumaczeniu, czy tak powinno być?
Bo tak jest w Lost Legion.
Są też inne rzeczy pozmieniane - dostosowane do LL.

Re: Mage Knight PL

: 27 lut 2014, 08:38
autor: niepooczach
Hejka
Po długiej przerwie zasiadłem ponownie do MK solo i zorientowałem się, że niektórych zasad nie pamiętam, a ciężko mi je znaleźć w instrukcji. Moje pierwsze pytanko dotyczy zwykłego ataku z dystansu. Jeżeli wróg posiada odporność fizyczną to taki atak też muszę podwoić?

Re: Mage Knight PL

: 27 lut 2014, 08:59
autor: Firenski
Hehe. Wczoraj miałem ten sam problem. Przyjąłem, że tak, ale też prosiłbym o potwierdzenie.

Re: Mage Knight PL

: 27 lut 2014, 09:15
autor: RUNner
Zwykły atak dystansowy to atak fizyczny, więc musi być podwojony gdy atakuje się wroga z odpornością fizyczną.

edit: poprawniej powinno to brzmieć tak: "zwykły atak dystansowy jest obniżany o połowę, gdy atakuje się wroga z odpornością fizyczną".

Re: Mage Knight PL

: 27 lut 2014, 15:39
autor: woytas
RUNner pisze:...edit: poprawniej powinno to brzmieć tak: "zwykły atak dystansowy jest obniżany o połowę, gdy atakuje się wroga z odpornością fizyczną".
zwykły atak dystansowy jest obniżany o połowę i zaokrąglony w dół.

Re: Mage Knight PL

: 06 mar 2014, 13:20
autor: Einar
Mam pytanie odnośnie walki z grupą wrogów i atakowania ich razem lub oddzielnie (instrukcja strona 8 ).

1. Rozumiem, że jeśli choć jeden wróg posiada odporność to wszystkie rodzaje ataków odpowiadające ikonom odporności są osłabione (tak samo jeśli choć jeden wróg jest ufortyfikowany to drugi także uzyska tą cechę). Oczywiście w przypadku łączonego ataku. Czy tak jest poprawnie?

2. Jeśli będę przydzielał ataki oraz bloki oddzielnie wrogom to wówczas powyższa zasada nie działa. Dobrze rozumiem?

3. Jaki jest w takim razie sens atakowania łącznie?

Zakładam na logikę, że jeśli atakuje łącznie dwóch wrogów, np. A - zbroja 5 oraz B - zbroja 4 to mając kartę z atakiem 9 mogę przydzielić im obu obrażenia z jednej karty? Gdybym atakował ich osobno to "nadwyżka ataku" z karty przepadnie?

Re: Mage Knight PL

: 06 mar 2014, 13:35
autor: Pynio
Mam nadzieję, że znowu nie popiszę głupot. Jeśli tak to przepraszam ;)

1. Poprawne. Przy grupowym ataku, wszyscy wrogowie posiadają dane odporności. Zatem ataki w zakresie tych odporności są osłabione: /2 zaokrąglone w dół

2. Dobrze

3. Mnie przychodzi na myśl jeden przykład. Reszta pkt z ataków przepada, zatem czasem jest większa szansa, że zbierze się odpowiednią ilość ataku i zaatakuje kilku wrogów (chociażby dwóch), niż wykonać jeden atak, z którego część pkt przepadnie.

ps... właśnie doczytałem dół Twojego posta hahaha ;) Dokładnie tak jak piszesz.

Re: Mage Knight PL

: 06 mar 2014, 14:58
autor: sqb1978
Odpowiedzi poprawne :)