Re: Lewis & Clark
: 27 mar 2016, 17:28
Ale masz napisane ...and village. Dotyczy to również wioski.
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Jak to poprawili? Wprowadza się minusowe pola?tomb pisze: nie przewidzieli, że ktoś może w początkowej fazie gry ignorować wszelkie kary, cofając się rozmyślnie na ostatnie pole toru. O takiej zagrywce było szeroko na BGG i testerzy upierali się, że podobna strategia nie przyniesie spodziewanych pozytywnych efektów. Jednak pod naporem opinii graczy wprowadzili zmianę w zasadach, surowo karzącą takie postępowanie.
Z tego co pamiętam z lektury oficjalnego FAQ, tracisz wszystkich Indian, surowce i wszystkie postaci, które zrekrutowaleś po drodze. Dobierasz z powrotem na rękę wszystkie podstawowe postaci, jakie ewentualnie wyrzuciłeś (ale niech ktoś to potwierdzi, bo piszę z głowy).Matti_C pisze:Jak to poprawili? Wprowadza się minusowe pola?tomb pisze: nie przewidzieli, że ktoś może w początkowej fazie gry ignorować wszelkie kary, cofając się rozmyślnie na ostatnie pole toru. O takiej zagrywce było szeroko na BGG i testerzy upierali się, że podobna strategia nie przyniesie spodziewanych pozytywnych efektów. Jednak pod naporem opinii graczy wprowadzili zmianę w zasadach, surowo karzącą takie postępowanie.
zgadza się. źródło: https://boardgamegeek.com/thread/121898 ... k-strategywarlock pisze:ale niech ktoś to potwierdzi, bo piszę z głowy
tomb pisze:Tak, bo Clark daje 12 i Jarrot daje 6.warlock pisze:
Czy w tej sytuacji poruszam się o 18 pól po rzece?
Gdyby Jarrot był wsparty jedynie kartą (wsparcie 1), a Clark został jak na zdjęciu, to mielibyśmy ruch o 14 -> Clark za 12 + Jarrot 2.
Gdyby zaś Clark był wsparty jedynie kartą (wsparcie 1), a Jarrot został jak na zdjęciu, to mielibyśmy ruch o 10 -> Clark za 4 + Jarrot za 6.
Moim zdaniem wartość wsparcia karty to to samo, co liczba Indian wysłanych do wioski.romeck pisze:Albo coś źle zrozumiałem, albo tomb, niepotrzebnie mieszasz zagrywanie kart ze wsparciem, z zagrywaniem Indian we wiosce
Instukcja:Blokowanie akcji w wiosce bez płacenia kosztu jest możliwe w dwóch miejscach (Szamanizm i Powiększenie ekspedycji). Moim zdaniem takie zagranie jest możliwe, ale opłacalne tylko w ekstremalnych sytuacjach.W swojej turze gracz musi przeprowadzic Akcje. Są dwa rodzaje Akcji: Akcje wykonywane za pomoca kart Postaci oraz Akcje w Wiosce na planszy.
Aby przeprowadzic Akcje, gracz musi udzielic jej wsparcia w postaci Siły przedstawionej przez ten symbol (tu widać figurę Indianina). Wsparcie moze pochodzic od figurek Indian, kart innych Postaci lub z obu tych zródeł! Karty Postaci dysponuja Siła o wartosci 1-3, a figurki Indian Siła o stałej wartosci 1. Gracz moze w turze przeprowadzic wybrana Akcje tyle razy, ile wynosi Siła wsparcia dla tej Akcji.
Płacisz 1/2/3 konie, pobierasz 1/2/3 postaci - i dopiero potem uzupełniasz pulę kart.Maceqq pisze:Cuscalar (14) - czy aktywując go 3 razy najpierw biorę 3 karty na rękę, a następnie uzupełniam 3 karty, czy biorę jedną kartę -> uzupełniam, kolejną -> uzupełniam, ostatnią -> uzupełniam ? Moim zdaniem druga opcja jest prawidłowa
- taka interpretacja zgodna jest również z rozumieniem ruchu jako jednej złożonej akcji (dyskutowane wyżej).For each Strength that activates this card, pay 1 Horse and take into your hand a Character card you choose from the Journal of Encounters. Th en refill the Journal in the order drawn.
Jesteś w błędzie. Jarrota nie trzeba rzeczywiście wzmacniać więcej niż raz, ale dodaje on "2 pola do jednego ruchu po rzece". Jeżeli Lewis jest wzmocniony trzy razy kajakiem to wykonuje się trzy ruchy kajakiem więc do każdego ruchu dochodzi bonus +2. Sumowanie akcji w pamięci i wykonywanie ich w jednym ruchu skutkuje Twoją mylną interpretacją.tomb pisze:Jarrot aktywowany niezależnie jakim wsparciem działa tylko raz więc daję +2. Opisane jest to w instrukcji przy karcie więc kolega wyzejsie trochę myli. Tak jest z każdym znakiem nieskończoności
To Ty niestety jesteś w błędzie - i to podwójnie.Thaiphoon pisze:Jesteś w błędzie.
Masz rację. Pozdrawiamtomb pisze: To Ty niestety jesteś w błędzie - i to podwójnie.
Tylko, że według wydawcy właśnie tak można Jarrota boostować.htomek pisze:Interpretowanie tego, ze np wspieram ruchy na rzece do maxa czyli o 3 i z karty moge isc np 3x2 czyli juz 6 i do tego +6 za Jarrota jest NADINTERPRETACJA i zabija caly sens.
WRS pisze:Coś jest na rzeczy z tym tłumaczeniem...
#36 PL
(Siła wsparcia udzielona Postaci nie ma wpływu na bonus).
#36 Eng
(the Strength given to the other Character doesn’t matter).
#54 PL
(Siła wsparcia udzielona tamtej Postaci nie ma wpływu na bonus).
#54 Eng
(the Strength given to the other Character doesn’t matter).
Nie widzę różnic w zdaniu angielskim. Widzę różnice w tłumaczeniu polskim. Dlaczego!?
No nie ma wpływu na Jarrota, tzn. zapis nie odnosi się do Jarrota, ale wsparcie go ma znaczenie. Wydawca w linku, który wyżej wkleiłem mnoży wsparcie Jarrota, czyli może dać nawet +6 do ruchu.htomek pisze: Po chwili zastanowienia wydaje mi sie, ze nie ma wplywu na Jarrota i jego bonus mozesz dac siel 1,2,3 ale to zawsze +2 pola na rzece do kazdego ruchu
Tapatalka
You are allowed to give an infinity card a Strentgh of 1, 2 or 3. Its effect will apply once, twice or three times for each case in which it becomes effective, depending on the Strength. The infinity symbol means that the effect of those cards apply as long as they are visible in your Playing Area.
For instance, if Nicholas Jarrot (card n°36 that gives you 2 bonus spaces when moving on the River) has been played in turn 1 with a Strength of 2, and, in turn 2, you play your Commander with a Strength of 1 paying 1 Food, your Scout will move 6 spaces on the River (1x2 + 2x2). And if you play Moses B. Reed (card N°7 that makes your Scout moving 2 spaces on the River paying 2 Woods) with a Strength of 3 paying 6 Woods , you will benefit from the effect of Nicholas Jarrot again: your Scout will move 10 spaces on the River (3x2 + 2x2).
opisuje: dla mnie rusz to jedna aktywacnj indiancem:floyd pisze:Dokładnie, tzn. zależy jak interpretujesz ruch, jeżeli dowódca ma wsparcie 2, to jego ruch = 4, czyli do tego Jarrot wsparty o 2 też daje 4, czyli łącznie masz 8 ruchu.
Czyli wsparty siłą 3 przesuwa się po rzece o 4 i w górach o 2 co w sumie jest złożonym, ale ruchem.Karina (niebieska) zagrywa Dowódcę wraz z kartą Postaci (o Sile 1)
oraz dwoma Indianami (zgodnie z ogólną zasadą, Siła samego Dowódcy
jest podczas jego Akcji nieistotna!). To daje Dowódcy wsparcie o Sile 3,
co pozwala Karinie wykonać jego Akcję aż 3 razy. Decyduje się zapłacić
2 Żywności i 1 Konia, dzięki czemu może przesunąć swojego Zwiadowcę
o 4 (2,2) pola Rzeki i 2 pola w Górach. Zwiadowca Juliana (pomarańczowy)
zajmuje ostatnie pole tego złożonego ruchu, więc Karina przesuwa swojego
Zwiadowcę o jedno dodatkowe pole Gór.
[/quote]floyd pisze:Błąd w tłumaczeniu, zgubili słowo "other", porównaj zapis w instrukcji polskiej i angielskiej, na drugiej stronie tematu WRS to zrobił:
WRS pisze:Coś jest na rzeczy z tym tłumaczeniem...
#36 PL
(Siła wsparcia udzielona Postaci nie ma wpływu na bonus).
#36 Eng
(the Strength given to the other Character doesn’t matter).
#54 PL
(Siła wsparcia udzielona tamtej Postaci nie ma wpływu na bonus).
#54 Eng
(the Strength given to the other Character doesn’t matter).
Nie widzę różnic w zdaniu angielskim. Widzę różnice w tłumaczeniu polskim. Dlaczego!?No nie ma wpływu na Jarrota, tzn. zapis nie odnosi się do Jarrota, ale wsparcie go ma znaczenie. Wydawca w linku, który wyżej wkleiłem mnoży wsparcie Jarrota, czyli może dać nawet +6 do ruchu.htomek pisze: Po chwili zastanowienia wydaje mi sie, ze nie ma wplywu na Jarrota i jego bonus mozesz dac siel 1,2,3 ale to zawsze +2 pola na rzece do kazdego ruchu
Tapatalka