Darboh pisze:Michał M pisze:Skorpion, cokolwiek to znaczy.
No to tak pokrótce jak to wygląda fabularnie:
Ogólnie świat Legendy to naprawdę ciekawe i głębokie uniwersum, jak na świat erpegowy przystało. Także skracając myślowo wiele rzeczy wiem że bluźnię
W telegraficznym skrócie. Cesarstwo zostało założone przez dziewięcioro Kami - półbogów, dzieci matki słońce i ojca księżyca. Hida, Akodo, Doji, Togashi, Shiba, Bayushi, Shinjo, Fu Leng i Hantei.
Hantei został cesarzem, a jego rodzeństwo utworzyło swoje klany aby służyć cesarzowi. Hantei powierzył każdemu z nich oddzielne zadanie w cesarstwie, wykorzystując ich naturalne zdolności, talenty i predyspozycje.
Klan Feniksa – potomkowie Shiby. Większość Feniksów to shugenja - kapłani-magowie, klan pacyfistycznych "naukowców - filozofów" zgłębiających tajniki żywiołów i magii. Jak kto ich wkurzy to potrafią pokazać czego się naumieli studiując przez lata księgi i żywioły.
Klan Kraba – potomkowie Hidy. Samurajowie tego klanu w większości oddają się obronie Muru Kaiu - wielkiego muru na południu krainy zbudowanego dla obrony przed plugastwem przychodzącym z południowych Krain Cienia. Co do Krabów - to wspaniali budowniczowie i wielcy wojownicy. Życie na murze w ciągłym zagrożeniu nauczyło ich że dobrymi manierami i etykietami dworskimi z demonami No-Oni nie wygrasz i specjalnie ich nie poważają. Za to lubią duże naginaty, tetsubo i inne fajne kaleczące zabawki.
Klan Lwa – potomkowie Akodo. Założyciel tego klanu spisał kodeks bushido - będący wytycznymi do postępowania dla każdego honorowego Samuraja. Klan Lwa dysponuje największą armią w Rokuganie, stanowiąc jej trzon. Posiadają najlepszych strategów w Cesarstwie a wojna to ich żywioł. Honorowa wojna
Klan Skorpiona – potomkowie Bayushi - Przedstawiciele tego klanu kryją twarze za maskami. Maski są tradycją nawiązującą do założyciela i symbolizują, że osobie za maską nie wolno ufać. Klan Skorpiona słynie z wspaniałych dyplomatów. Jest to klan szpiegów i cichych zabójców. Jeśli jest coś czego nikt nie powinien wiedzieć, bądź pewnien, że Skorpion się o tym dowie i upewni się, że wiesz, że on wie. Chodzą plotki, że mają kontakty z ninja, chociaż każde dziecko wie że ninja nie istnieją. Jak skorpion otwiera usta to po to aby kłamać
Klan Żurawia – potomkowie Doji. Klan dyplomatów, artystów i szermierzy. Pławiące się w bogactwie Żurawie, słynące z tych trzech rzeczy należą do najbardziej wpływowych w Rokuganie. Szlachetny klan, który jest najbliżej Cesarza. Armii jako takiej posiadają niewiele, bazują głównie na polityce i intrygach. Bardzo rozwinęli szkołę szermierczą i lubują się w pojedynkach.
Klan Jednorożca – Pod wodzą Kami Shinjo przedstawiciele ludu Ki-Rin (później nazwanego klanem Jednorożca) wyruszyli poza Rokugan by odkryć tajemnice świata. Po kilkuset latach nieobecności powrócili niemal jako zupełnie obcy. Dziś wciąż "nadrabiają zaległości" próbując dostosować się do kultury swoich dawnych braci. Ich atutem są przepiękne rumaki które przywieźli zza gór, posiadają więc w swoich szeregach wspaniałych jeźdźców. Wojskowo bazują na bardzo mobilnej kawalerii, w kontaktach handlowych poza Rokuganem i tajemniczych dziedzinach magii poznanych w odległych krainach.
Klan Smoka – potomkowie Togashiego. Uchodzą za najbardziej tajemniczy i zagadkowy z klanów. To tutaj narodziła się szkoła szermierki, której adepci walczą dwoma mieczami jednocześnie. Z tego klanu wywodzą się również mnisi Ise Zumi którzy pokrywają całe swoje ciało dziwnymi tatuażami. Krótko mówiąc medytują, zgłębiają tajniki umysłu i żywiołów, ćwiczą walkę (mnisi również) i szukają drogi do oświecenia (w wersji ccg warunek zwycięstwa na oświeceniu głównie do zrobienia był w tym klanie).
Na ostatek został nieszczęsny Fu Leng, który podczas upadku Kami z niebios miał pecha, wpadł w jakieś czeluście i rozpadliny gdzie spotkał się z największymi wynaturzeniami i najgorszym złem tego świata. Jakby było mało że ojciec Księżyc odgryzł mu rekę... Po set latach walki wydostał się z nich już jednak całkowicie nimi przesiąknięty. W wersji lcg klanu nie ma ale można się spodziewać frakcji Krainy Cienia, gdzie Fu Leng rządzi. Czyli wszelkiego rodzaju pomioty i wymioty atakujące od południa Cesarstwo, rozbijając się najczęściej o mur Kaiu. Ludzi także tu znajdziemy, bo w zwyczaju wielu samurajów są krucjaty do cienistej krainy, skąd wielu powrócić nie może, gdyż kraina cienia na nich swoje piętno odciska.
Piszę to w takiej formie żeby pewne rzeczy były bardziej zrozumiałe. Jak są karty postaci to nie są jakieś randomowe nazwiska, nazwy, tylko wszystko ładnie jest wpisane w fabułę... było. Typu - głównym rodem w klanie Smoka jest Togashi, ale są również pomniejsze rody typu Mirumoto (kensai czyli specjaliści od walki dwoma mieczami, stanowią trzon armii klanu), ród Agasha czyli alchemicy i shungenje, Kitsuki czyli głównie dyplomaci i dworzanie, itp itd.
Jako ciekawostek powiem że na samym finiszu cecega fabułowo było bardzo ciekawie. Odrzutki spaczone krainą cieni założyły pomniejszy klan Pająka, który pod przywódctwem Daigotsu pretendował do miana jednego z wielkich klanów. Siecią intryg, knowań i manipulacji Daigostu wywiną numer i doprowadził do uznania Pająków jako wielkiego klanu. W skrócie wywołał zadymę którą ugasił poświęcając się (w rzeczywistości ascendował) i ratując tym samym cesarzową. Szefem Pająków został jego syn Daigotsu Kanpeki, które kilka edycji później, idąc w ślady ojca w machinacjach i manipulacjach doprowadził do upadku dynastii Hanteii i sam zasiadł na tronie. A potem AEG sprzedało legende...