Strona 11 z 18

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 11 lis 2018, 20:09
autor: Namurenai
Arius pisze: 11 lis 2018, 19:39 Obawiam się, że aż tak różowo chyba nie ma z punktowaniem.
Po kilku grach łatwo oszacować ile punktów plus minus ma się za np. 6 kontrataków. Wiadomo, że plus minus. Ale jest to jakiś punkt odniesienia i wtedy łatwo wyliczyć, czy wydanie kasy na pod kafelek z punktami ma większy sens.
Nie pachnie mi to jakaś ambitną głębia.
Nie twierdzę, że nie da się tego w ogóle policzyć, ale...
Łatwo oszacować?
Z 50 kontraktów do każdej rozgrywki wchodzi ile? 25? 35?
Więc masz całkiem sporą liczbę kontraktów, które w ogóle się nie pojawią (więc i dóbr, które nie zostaną zaimportowane).

Jasne, możesz łatwo oszacować ile mniej więcej dóbr nie wpłynie na rynek, ale jakie dokładnie będą to dobra (więc i jak potencjalnie może lub nie zmienić się ich punktowanie)?
Do tego dochodzi fakt kontraktów wymagających uboju, które raz będą spełnione, a czasem nikt w nie nie pójdzie.

W każdej rozgrywce będzie to więc wyglądać zupełnie inaczej pod kątem tego gdzie na torze będzie jakie dobro importowane.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 12 lis 2018, 00:20
autor: brazylianwisnia
Szacowanie, szacowaniem ale dodaje to dodatkowego elementu do decyzji przy rozwazaniu kontraktow i zwiększa interakcje bo trzeba patrzeć jakie kontrakty biorą rywale jeśli nawet biorą takie na których nam nie zależało. Fajny mały mechanizm który dokłada cegiełki in plus do wspaniałości tej gry.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 12 lis 2018, 23:17
autor: Arius
Pisząc o szacowaniu nie mam na myśli precyzyjnego wyliczenia.
Ale za chmiel to wiadomo. A pozostałe dobra 3-4-5. Jeśli nawet się uśredni i będzie liczyło po 4 pkt, to nie jest to większy błąd.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 09:48
autor: cezner
brazylianwisnia pisze: 12 lis 2018, 00:20 Szacowanie, szacowaniem ale dodaje to dodatkowego elementu do decyzji przy rozwazaniu kontraktow i zwiększa interakcje bo trzeba patrzeć jakie kontrakty biorą rywale jeśli nawet biorą takie na których nam nie zależało. Fajny mały mechanizm który dokłada cegiełki in plus do wspaniałości tej gry.
A to ciekawe, bo moja ekipa zgodnie stwierdziła że ten mechanizm różnego punktowania kontraktów akurat psuje grę.
Kiedy zaczynasz grę, nie masz zielonego pojęcia jakie kontrakty będą wychodzić na stół (czysty los) i jakie kontrakty będą realizowane. Więc tego praktycznie nie da się kontrolować. Może pod koniec gry, jak widzisz co inni gracze mają. No tylko w takim razie ten element decyzji działa na końcu. A i tak już może być "po ptokach " bo możliwe będą sytuacje, że nie jesteś już w stanie wpłynąć na punktowanie.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 10:12
autor: brazylianwisnia
W trakcie gry możesz rzucić okiem że 6 kontraktów z Tytoniem zostało zrealizowane, 3 z trzcina a 1 z bawełna i na tej podstawie decydować co wziąć. To prowadzi do tego że różne kontrakty maja różna wartość w kolejnych grach. Dla mnie taka mała doza niepewności i zmieniającego się "rynku punktowego" jest porządna i wprowadza dodatkowa rzecz o jakiej trzeba myśleć.

Autor przewidział wariant w którym każdy produkt wart jest 4 jesli ktos woli.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 10:21
autor: hipcio_stg
Przecież na bieżąco są zaznaczane ilości sprowadzonych towarów. Jeżeli bawełna jest już wysoko to unikasz - proste. Trzeba grać pod to co gra zaserwuje. Lubię bardzo ten moment niepewności.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 10:49
autor: bogas
hipcio_stg pisze: 13 lis 2018, 10:21 Przecież na bieżąco są zaznaczane ilości sprowadzonych towarów. Jeżeli bawełna jest już wysoko to unikasz - proste. Trzeba grać pod to co gra zaserwuje. Lubię bardzo ten moment niepewności.
Zgadzam się, ale dodałbym, że nawet niekoniecznie unikasz. Jak mam do wyboru kontrakt, który da mi 2x5 punktów, ale nic do niego nie mam albo 3 razy 3 punkty, ale brakuje mi do niego 1 surowca to olewam ten jeden punkt (jest przecież jeszcze premia za najwięcej kontraktów). U nas wybór kontraktów jest właśnie pod kątem tego co mamy/produkujemy, a nie co tam daje 3, a co 5 punktów (co zresztą okazuje się zwykle pod koniec dopiero). Jak zrobię 7 kontraktów chociażby z towarami mniej punktującymi to i tak będę sporo do przodu od tego kto zrobi 4 kontrakty z towarem za 5 punktów.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 10:59
autor: Fojtu
Problem pojawia się, kiedy towary są do siebie zbliżone i zrobienie jednego kontraktu przez kogoś w ostatniej turze wywraca punkty do góry nogami. Mnie ta mechanika bardzo zniechęciła, mieliśmy dokładnie taką sytuację w pierwszej grze. Dodatkowo w ostatniej rundzie nie ma się aż takiego wyboru co do kontraktu, każdy łapie raczej to co może zrobić a nie wielce świadomie łowi to albo tamto.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 11:12
autor: cezner
bogas pisze: 13 lis 2018, 10:49
hipcio_stg pisze: 13 lis 2018, 10:21 Przecież na bieżąco są zaznaczane ilości sprowadzonych towarów. Jeżeli bawełna jest już wysoko to unikasz - proste. Trzeba grać pod to co gra zaserwuje. Lubię bardzo ten moment niepewności.
Zgadzam się, ale dodałbym, że nawet niekoniecznie unikasz. Jak mam do wyboru kontrakt, który da mi 2x5 punktów, ale nic do niego nie mam albo 3 razy 3 punkty, ale brakuje mi do niego 1 surowca to olewam ten jeden punkt (jest przecież jeszcze premia za najwięcej kontraktów). U nas wybór kontraktów jest właśnie pod kątem tego co mamy/produkujemy, a nie co tam daje 3, a co 5 punktów (co zresztą okazuje się zwykle pod koniec dopiero). Jak zrobię 7 kontraktów chociażby z towarami mniej punktującymi to i tak będę sporo do przodu od tego kto zrobi 4 kontrakty z towarem za 5 punktów.
No właśnie. Ja też tak grałem, czyli robiłem to co mogłem. A przez czysty przypadek się okazało na koniec, że miałem najwięcej kontraktów najlepiej punktujących.
Dlatego właśnie uważam, że ta reguła jest słaba. Bo robimy zazwyczaj te kontrakty, które możemy i które pojawią się na stole a co na końcu wyjdzie to już takie trochę losowe jest.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 12:53
autor: bogas
cezner pisze: 13 lis 2018, 11:12
bogas pisze: 13 lis 2018, 10:49
hipcio_stg pisze: 13 lis 2018, 10:21 Przecież na bieżąco są zaznaczane ilości sprowadzonych towarów. Jeżeli bawełna jest już wysoko to unikasz - proste. Trzeba grać pod to co gra zaserwuje. Lubię bardzo ten moment niepewności.
Zgadzam się, ale dodałbym, że nawet niekoniecznie unikasz. Jak mam do wyboru kontrakt, który da mi 2x5 punktów, ale nic do niego nie mam albo 3 razy 3 punkty, ale brakuje mi do niego 1 surowca to olewam ten jeden punkt (jest przecież jeszcze premia za najwięcej kontraktów). U nas wybór kontraktów jest właśnie pod kątem tego co mamy/produkujemy, a nie co tam daje 3, a co 5 punktów (co zresztą okazuje się zwykle pod koniec dopiero). Jak zrobię 7 kontraktów chociażby z towarami mniej punktującymi to i tak będę sporo do przodu od tego kto zrobi 4 kontrakty z towarem za 5 punktów.
No właśnie. Ja też tak grałem, czyli robiłem to co mogłem. A przez czysty przypadek się okazało na koniec, że miałem najwięcej kontraktów najlepiej punktujących.
Dlatego właśnie uważam, że ta reguła jest słaba. Bo robimy zazwyczaj te kontrakty, które możemy i które pojawią się na stole a co na końcu wyjdzie to już takie trochę losowe jest.
No fakt. Mi to jakoś bardzo nie przeszkadza, ale może rozwiązaniem jest wariant opisany w instrukcji i wspomniany już powyżej przez brasilianwisnia, czyli 4 punkty za każdy towar i tyle?

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 12:59
autor: hipcio_stg
Różne są partie, ale często w początkowych fazach staram się omijać kontrakty zabijające zwierzęta (chyba, że jest punktacja w tej rundzie za zabite zwierzaki), oraz te co dają po prostu chmiel. Po przeklarowaniu dwóch rund można śmiało cykać "tylne" dobra i dostosowywać się do przeciwników. W ostatniej rundzie wzięcie kontraktu to 15 funciaków. Ile ich robicie, że przewracacie tabele punktowe?

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 13 lis 2018, 13:07
autor: brazylianwisnia
W ostatniej rundzie jak można to lepiej te 15 kasy wydać na tanie towary. Fajnie ze dla każdego jest proste rozwiązanie. Mi bardzo się podoba tak jak jest.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 28 lis 2018, 17:54
autor: brazylianwisnia
Cele z kampanii może będą jeszcze w tym roku.. To normalnie nie do pojęcia że bierzesz kasę w marcu i nie potrafisz ogarnąć na czas woreczkow, notesu, kilka drewienek i jakiejś durnej figurki.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 28 lis 2018, 18:14
autor: bogas
brazylianwisnia pisze: 28 lis 2018, 17:54 Cele z kampanii może będą jeszcze w tym roku.. To normalnie nie do pojęcia że bierzesz kasę w marcu i nie potrafisz ogarnąć na czas woreczkow, notesu, kilka drewienek i jakiejś durnej figurki.
Hejter, hejter! Czy jest na sali jakiś admin?

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 28 lis 2018, 18:32
autor: brazylianwisnia
Nie widzę hejtu w moim komentarzu a raczej głębokie zdziwienie i frustracje.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 28 lis 2018, 18:40
autor: bogas
brazylianwisnia pisze: 28 lis 2018, 18:32 Nie widzę hejtu w moim komentarzu a raczej głębokie zdziwienie i frustracje.
Nie dodawałem emotikonek, bo ironia wydawała mi się oczywista. Po prostu po lekturze wątku dot. Czachy wydawało mi się, że tylko "aplauz i zaakceptowanie" są akceptowalne.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 28 lis 2018, 18:53
autor: hipcio_stg
Niestety dno i kilometr mułu...

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 29 lis 2018, 14:15
autor: Dr. Nikczemniuk
Właściwie to grę już mam kompletną więc nie wiem co zrobię z tą całą masą dodatkowych ulepszaczy, a nawet jak bym to wszystko chciał zagospodarować to i tak mam już pudełko na full.
Pomyślałem sobie że może w tych dodatkowych woreczkach będę trzymał bilety z The Gallerist... :wink:

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii

: 29 lis 2018, 15:05
autor: Arius
Fojtu pisze: 13 lis 2018, 10:59 Problem pojawia się, kiedy towary są do siebie zbliżone i zrobienie jednego kontraktu przez kogoś w ostatniej turze wywraca punkty do góry nogami. Mnie ta mechanika bardzo zniechęciła, mieliśmy dokładnie taką sytuację w pierwszej grze. Dodatkowo w ostatniej rundzie nie ma się aż takiego wyboru co do kontraktu, każdy łapie raczej to co może zrobić a nie wielce świadomie łowi to albo tamto.
No nie wiem, czy to tak wywraca Fojtu. Przecież mniej więcej wiadomo na jakim poziomie są plusy z kontraktów. To nie jest tak, że nagle "nikt nie spodziewał się hiszpańskiej inkwizycji", tylko cały czas regularnie widać co na jakim poziomie jest i jak punktuje. Widać co mogą zrealizować przeciwnicy i po prostu trzeba ewentualnie przewidzieć.

Co do wydawania 15 kasy na kontrakt w ostatniej turze, to zależy od sytuacji. Może ten kontrakt da Ci 1 miejsce w zrealizowanych kontraktach, można nie mieć kupców. Zresztą czasem za 11 kasy można kupić beczkę czyli całe 2 pkt.
Ja np. staram się od 4 rundy nie brać kontraktów dających kasę. Zainwestowanie 10 monet w 1 rundzie ma inny efekt niż w 4. Ale finalnie to i tak zależy od tego na co się ma surowce.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

: 24 gru 2018, 12:36
autor: Arachion
Coś wiadomo nas temat poprawionej instrukcji?

Miała być coś czytałem że od zeszłego tygodnia ale jak to wygląda z wysyłką... ktoś coś wie?

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

: 24 gru 2018, 13:04
autor: brazylianwisnia
Będzie wysłana z resztą towaru z Zagramw.to czyli w połowie stycznia. O ile Czacha nie będzie mieć dodatkowych opóźnienien.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

: 24 gru 2018, 21:31
autor: Arachion
A co z nami klientami którzy kupili w sklepie?

W ogóle jest gdzieś poprawiona instrukcją po polsku i wykaz błędów?

Przeczytałem wczoraj instrukcję i macie rację, błędów ogrom. Jak można było to zepsuć.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

: 24 gru 2018, 23:24
autor: brazylianwisnia
Błędy w pisowni to tam pikuś. Gorzej ze dwie zasady są pominięte.. Musicie napisać do Czachy co planują z wersją sklepowa.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

: 25 gru 2018, 01:23
autor: Arachion
https://zagramw.to/klany-kaledonii/aktualnosc/180

Tam zawarta jest poprawiona instrukcja oraz określone zmiany.

Re: Clans of Caledonia / Klany Kaledonii (Juma Al-JouJou)

: 04 sty 2019, 13:12
autor: elbruus
Poprawiona instrukcja jest już w biurze Czachy, można pisać o wysyłkę.