Re: Caylus
: 28 lut 2012, 15:40
AD1 przy każdej otrzymanej przysłudze:
- wybierasz tor
jeśli dostajesz 2 "na raz" (w jednej fazie) muszą być na innych torach
- przesuwasz znacznik do przodu
przekroczyć "strefę" ograniczającą można dopiero po podsumowaniu (podczas podsumowania jeszcze nie), co jest bardzo istotne np na torze budowlanym
jak jest na końcu albo na granicy niedostępnej strefy to trudno, nie przesuwasz, ale możesz korzystać
- bierzesz bonus z pola pod znacznikiem albo dowolnego poprzedniego
AD2
Można, komentarz melee jest nie zgodny z rzeczywistością, wielokrotnie widywałem wszystkie neutralne budynki zabudowane (bo lepiej wywalić neutralny niż własny)
generalnie rzadko jest sens zabudowywać kamienny, ale można; wykorzystuje się to np w sztuczce umożliwiającej budowę budynku jeszcze raz - zabudowany wraca do puli dostępnych
można więc w jednej turze np zabudować własny kościół i wybudować go jeszcze raz zgarniając przysługę i 3VP
podobne sztuczki są też przydatne jak kończą się kamienne do zbudowania a jest się właścicielem budynku kamiennego na którym nikt nie staje
poza tym nawet drewniany budynek na którym są inne pionki przynosi VP a kamienny gdzieś daleko i to jeszcze słaby nie, więc ja bym zabudował kamienny jeśli komuś nie ułatwiam pkt za budowę kamiennego za bardzo
jeśli chce się zabudować budynek na którym ktoś stoi przebudowa jest odroczona do momentu użycia budynku przez wysłanego robotnika
AD3
Na pierwszym wolnym miejscu - kopalnia nie jest wolnym miejscem
Kopalnia jest dostępna od pierwszej tury, ale przepchnięcie tam burmistrza nie grozi
AD4
Nie - kopalnia gra zawsze w tym samym miejscu; pozostałe 2 też są nie do ruszenia - wyobraź sobie że jako pierwszy powstał prawnik (do zielonych) a potem gracze zniszczyli wszystkie neutralne - te 2 budynki sprawiają że gra się nie popsuje (choć będzie to wyjątkowo dziwna partia
)
AD5
tak, podliczoną część zamku można na dobrą sprawę usunąć z gry po podliczeniu - nie ma znaczenia i nic nie można już tam dostawiać
ad PS
napisz do sklepu/wydawcy porządne sklepy zwykle pomagają w takich sytuacjach,
15 domków może jeszcze starczyć jak się będzie je zabierać z już podliczonych części zamku, 5 to zdecydowanie za mało do gry
- wybierasz tor
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- przesuwasz znacznik do przodu
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
- bierzesz bonus z pola pod znacznikiem albo dowolnego poprzedniego
AD2
Można, komentarz melee jest nie zgodny z rzeczywistością, wielokrotnie widywałem wszystkie neutralne budynki zabudowane (bo lepiej wywalić neutralny niż własny)
generalnie rzadko jest sens zabudowywać kamienny, ale można; wykorzystuje się to np w sztuczce umożliwiającej budowę budynku jeszcze raz - zabudowany wraca do puli dostępnych
można więc w jednej turze np zabudować własny kościół i wybudować go jeszcze raz zgarniając przysługę i 3VP
podobne sztuczki są też przydatne jak kończą się kamienne do zbudowania a jest się właścicielem budynku kamiennego na którym nikt nie staje
poza tym nawet drewniany budynek na którym są inne pionki przynosi VP a kamienny gdzieś daleko i to jeszcze słaby nie, więc ja bym zabudował kamienny jeśli komuś nie ułatwiam pkt za budowę kamiennego za bardzo
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
AD3
Na pierwszym wolnym miejscu - kopalnia nie jest wolnym miejscem
Kopalnia jest dostępna od pierwszej tury, ale przepchnięcie tam burmistrza nie grozi
AD4
Nie - kopalnia gra zawsze w tym samym miejscu; pozostałe 2 też są nie do ruszenia - wyobraź sobie że jako pierwszy powstał prawnik (do zielonych) a potem gracze zniszczyli wszystkie neutralne - te 2 budynki sprawiają że gra się nie popsuje (choć będzie to wyjątkowo dziwna partia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AD5
tak, podliczoną część zamku można na dobrą sprawę usunąć z gry po podliczeniu - nie ma znaczenia i nic nie można już tam dostawiać
ad PS
napisz do sklepu/wydawcy porządne sklepy zwykle pomagają w takich sytuacjach,
15 domków może jeszcze starczyć jak się będzie je zabierać z już podliczonych części zamku, 5 to zdecydowanie za mało do gry