Strona 11 z 25

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 20:52
autor: Kal-El83
Nie zaglądając do scenariuszy układam sobie stwory wraz z taliami zachowań i tak się zastanawiam czy talie „potworność” oraz „chochlik” odnoszą się do dwóch rodzajów jednostek (na zdrowy rozum tak to wygląda =) ) ?.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 20:53
autor: aeiou871
Azazelek pisze: 17 sie 2021, 20:52 Nie zaglądając do scenariuszy układam sobie stwory wraz z taliami zachowań i tak się zastanawiam czy talie „potworność” oraz „chochlik” odnoszą się do dwóch rodzajów jednostek (na zdrowy rozum tak to wygląda =) ) ?.
tak, dokładnie tak jest

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 22:06
autor: litk
Z pewnością czytał. I z pewnością nie raz.
Sorry ale nie rozumiem, bo jakby czytał to by chyba widział, że np. tekst zamiast być po polsku jest po angielsku, albo że numeracja stron się nie zgadza.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 22:44
autor: Aadaan
litk pisze: 17 sie 2021, 22:06
Z pewnością czytał. I z pewnością nie raz.
Sorry ale nie rozumiem, bo jakby czytał to by chyba widział, że np. tekst zamiast być po polsku jest po angielsku, albo że numeracja stron się nie zgadza.
Zaręczam Ci, kiedy czytasz piąty raz ten sam tekst przestajesz zauważać błędy. Serio. Dlatego ważne jest żeby korektę robił również ktoś z zewnątrz. A z tą pomyloną kolejnością stron przypuszczam, że schrzanili to w drukarni. Tak poszło pewnie do pudełka w Chinach i nikt nie wiedział dopóki nabywca nie otworzył pechowej paczki.
Oczywiście obowiązkiem wydawnictwa jest wymienić wadliwy element.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 22:55
autor: M_T
Ja ze swojej strony - do 10 scenariusza - nie natrafiłem na błędy uniemożliwiające, bądź utrudniające rozgrywkę (w dodatku swój egzemplarz otrzymałem "przedpremierowo" :). Nie mam problemów księgą scenariuszy, zaś jedynymi babolami, na które trafiłem jest powtórzony akapit w instrukcji wprowadzającej, no i to:


Obrazek

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 22:58
autor: sinbad78
Nie mogli spierniczyć tego w Chinach. Ktoś albo wysłał niedokończone KarTa_pomocy_v3_final_final_JENAK_NIE_FINAL.TIFF Bo w Chinach na 100% tego nie składają.
Zawalił ktoś z korekty, o ile Albi taką posiada. Zawalił grafik. Zawalił ktoś decyzyjny - tak puszczamy to i to.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 23:02
autor: PawelWAW
Czy ktoś kto już ograł Jotl może się wypowiedzieć czy warto po jednym przejściu grać w to drugi raz inną postacią ?

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 17 sie 2021, 23:11
autor: Aadaan
W drukarni popsuli kolejność stron w księdze scenariuszy. A karta pomocy to ewidentnie przeoczenie w składzie w PL. Na trzech podmieniono tekst na polski, na jednej nie. Ale w tym że profesjonalnej korekty nie było masz 100% racji.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 18 sie 2021, 08:52
autor: dwaduzepe
PawelWAW pisze: 17 sie 2021, 23:02 Czy ktoś kto już ograł Jotl może się wypowiedzieć czy warto po jednym przejściu grać w to drugi raz inną postacią ?
jestem na 10 scenariuszu i wiem, ze spokojnie warto to ograc jeszcze raz innymi postaciami.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 08:35
autor: PytonZCatanu
Jesteśmy po 2 scenariuszach i na razie jest bardzo dobrze. System wprowadzenia w grę jest genialny, szczególnie dla nas (2 dzieciatych facetów), a sam rozgrywka coraz ciekawsza.

Pytanie do bardziej doświadczonych:

Czy jeśli na razie mamy poczucie, że idzie nam trochę za łatwo, to czy warto zmienić poziom potworów na 2 w trzecim scenariuszu, czy trzymać się intrukcji bo nas zniszczą? (Obaj nie mamy doświadczenia z dużym GH)

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 08:37
autor: aeiou871
PytonZCatanu pisze: 19 sie 2021, 08:35 Jesteśmy po 2 scenariuszach i na razie jest bardzo dobrze. System wprowadzenia w grę jest genialny, szczególnie dla nas (2 dzieciatych facetów), a sam rozgrywka coraz ciekawsza.

Pytanie do bardziej doświadczonych:

Czy jeśli na razie mamy poczucie, że idzie nam trochę za łatwo, to czy warto zmienić poziom potworów na 2 w trzecim scenariuszu, czy trzymać się intrukcji bo nas zniszczą? (Obaj nie mamy doświadczenia z dużym GH)
Spróbujcie. Nawet jeśli Was "zniszczą", to te scenariusze rozgrywa się bardzo szybko i możecie powtórzyć na niższym poziomie, a będziecie mieli porównanie ile zmienia różnica jednego stopnia trudności

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 08:39
autor: sinbad78
My zaczęliśmy od 2 poziomu mobków i do 4 scenariusza było ok. W 5 jest boss i nie jest już tak łatwo, ale jest bardzo ciekawie i taktycznie. Przeczytaj w instrukcji nt. lvl scenariusza. Ma to znaczenie, szczególnie ze względu na XP i nagrody za skończenie scenariusza.
Próbuj podnieść poziom. Najwyżej powtórzysz go jeszcze raz.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 19:24
autor: Sever
Jak dobra jest historia waszym zdaniem? Nie miałem jeszcze okazji grać w żadnego gloomhaven'a. Czy jest to typowe fantasy? Czy bardziej dark i czy są jakieś konkretne wybory w fabule?

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 19:36
autor: litk
Czy bardziej dark i czy są jakieś konkretne wybory w fabule?
Dark fantasy, jakieś tam drobne ścieżki.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 20:00
autor: sinbad78
Sever pisze: 19 sie 2021, 19:24 Jak dobra jest historia waszym zdaniem? Nie miałem jeszcze okazji grać w żadnego gloomhaven'a. Czy jest to typowe fantasy? Czy bardziej dark i czy są jakieś konkretne wybory w fabule?
Nie ma zażenowania kiedy czytamy ten lore. Tekstu nie jest dużo. To jednak bardziej Dung.Craw/Brawler niż RPG.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 21:52
autor: RUNner
Fabuła w dużym Gloomhavenie za bardzo nie porywa, ale też nie przeszkadza graczom. Ot, coś się tam dzieje, ale po kilkunastu partiach pewnie mało kto się tym przejmuje. To nie jest solą gry.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 19 sie 2021, 22:37
autor: litk
Ja po kilku pierwszych scenariuszach już sobie odpuściłem, gdy uświadomiłem sobie że gra polega tylko na kombinowaniu jak najoptymalniej używać umiejętności. Wielką porażką dla mnie w tej grze jest drugorzędne znaczenie przedmiotów, których jest jak na lekarstwo, ledwie 36.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 20 sie 2021, 14:57
autor: kozz84
Po 5 partiach tutorialu gra również mnie nie zachwyciła. Możliwe, że jestem nowicjuszem i jeszcze nie liznąłem głębi rozgrywki Gloomhaven, ale parę rzeczy jest "dziwnych" i upierdliwych:

- stany, które dostaje postać są nielogiczne. Zatrucie nie działa jak zatrucie. Już bardziej zrazienie działa jak zatruciem.
- plansza żywiołów to gimmick i więcej z nią roboty niż pożytku
- nie widzę aż takiego wpływu wartości inicjatywy na decyzję o doborze kart. Z reguły biorę dwie karty, które chcę wykorzystać a do inicjatywy wybieram mniejszą wartość.
- ręczne podnoszenie monet to jakiś okrutny żart. Gracz powinien dostawać monety automatycznie przy pokonaniu.
- syntax, design kart i ikonografia jest okropna.
- karty są mało tematyczne. Każda ma dwa efekty (z reguły jakiś atak oraz jakiś ruch), ale nazwa karty jest tylko jedna i często nie wiąże się z którymś efektem.
- karty zdolności potworów dziwnie łączą się z kartą statystyk potworów. np atak - 1, trzeba zerknąć na kartę statystyk, zrobić działanie, sprawdzić, czy na kartach nie ma innych efektów (obydwu) Mało eleganckie rozwiązanie.
- karty w talii modyfikatorów powinny być większe. Małe karty źle się tasuje, a tutaj trzeba je tasować co chwila.

To co grę dla mnie uratowało to implementacja aplikacji. Dzięki niej nie trzeba używać talii potworów (i końcowe ataki są od razu wyliczane), talii modyfikatorów ataków potworów, karty statystyk potworów, planszy żywiołów (nie trzeba co rundę osłabiać ich), większość znaczników jest zbędna. Od razu na stole jest mniejszy bałagan, gra szybciej przebiega i upkeep jest zminimalizowany. Każdemu szczerze polecam aplikację.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 20 sie 2021, 20:57
autor: aduko
kozz84 pisze: 20 sie 2021, 14:57 To co grę dla mnie uratowało to implementacja aplikacji. Dzięki niej nie trzeba używać talii potworów (i końcowe ataki są od razu wyliczane), talii modyfikatorów ataków potworów, karty statystyk potworów, planszy żywiołów (nie trzeba co rundę osłabiać ich), większość znaczników jest zbędna. Od razu na stole jest mniejszy bałagan, gra szybciej przebiega i upkeep jest zminimalizowany. Każdemu szczerze polecam aplikację.


Co to za apka?

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 20 sie 2021, 21:00
autor: aeiou871
aduko pisze: 20 sie 2021, 20:57
kozz84 pisze: 20 sie 2021, 14:57 To co grę dla mnie uratowało to implementacja aplikacji. Dzięki niej nie trzeba używać talii potworów (i końcowe ataki są od razu wyliczane), talii modyfikatorów ataków potworów, karty statystyk potworów, planszy żywiołów (nie trzeba co rundę osłabiać ich), większość znaczników jest zbędna. Od razu na stole jest mniejszy bałagan, gra szybciej przebiega i upkeep jest zminimalizowany. Każdemu szczerze polecam aplikację.


Co to za apka?
Gloomhaven Helper

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 20 sie 2021, 21:29
autor: kci83
Osobiście "odbiłem się" od tej aplikacji, według mnie jest słabo zaprojektowana, zbyt dużo klikania, interfejs jest za mały (nawet przy zoomie) i sama obsługa nie należy do przyjemnych, na biurku jest wszystko czytelniejsze i pod ręką, niż małe ikonki w appce. Jak dla mnie zastępuje zbyt wiele rzeczy zamiast tylko wspomagać i odciąga mnie za bardzo od samej planszy.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 21 sie 2021, 09:09
autor: Cyel
sinbad78 pisze: 19 sie 2021, 20:00 Dung.Craw
:shock: o fuj!!!



Co do apki, również polecam. Bardzo nam ułatwiła sprawę. W niektórych scenariuszach oryginału naprawdę robiło się przy 4 graczach mnóstwo potworów i ich ogarnianie żetonikami byłoby koszmarnie czasochłonne. W ogóle nie miałem wrażenia że ikonki na ekranie laptopa są za małe.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 21 sie 2021, 09:14
autor: odmu
kozz84 pisze: 20 sie 2021, 14:57 - ręczne podnoszenie monet to jakiś okrutny żart. Gracz powinien dostawać monety automatycznie przy pokonaniu.
To jest akurat jeden z moich ulubionych aspektów gloomhaven. Jeśli gram na odpowiednio ustawionym poziomie trudności podjęcie decyzji aby poświęcić czas na podnoszenie monet może doprowadzić do porażki w scenariuszu. Szczególnie gdy gra się w ekipie gdzie każdy chciał zdobyć dla siebie jak najwięcej i nie raz robiło się głupie rzeczy by tylko trochę bardziej się wzbogacić. Nie wiem tylko czy szczęki lwa bez mechaniki ulepszania kart, emerytur oraz z dodaną możliwością przekazywania sobie przedmiotów nie doprowadzi do tego, że na dalszym etapie te monety nie będą potrzebne. O tym się dopiero przekonam.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 21 sie 2021, 10:08
autor: Gribbler
Gdyby takiego podnoszenia nie było, postacie które są bardziej supportem byłyby biedne, a nawalecze pływaliby w złocie.

Re: Gloomhaven: Jaws of the Lion / Szczęki Lwa (Isaac Chidres)

: 22 sie 2021, 16:17
autor: bartekb8
Ja też polecam apkę. Na początku trzeba się do niej przyzwyczaić, ale teraz już nie wyobrażam sobie gry bez niej: apka nie tylko przyspiesza setup i pozwala odrzucić część elementów z gry, ale dzięki niej nie trzeba pamiętać o wielu upierdliwych rzeczach tj. kontrolowanie stanów postaci i żywiołów. To znacznie przyspiesza (i uprzyjemnia) rozgrywkę! Co do czytelności to polecam przynajmniej tablet bo na komórce faktycznie może być trochę niewygodnie.