Strona 11 z 17
Re: Arkham Horror
: 11 paź 2009, 13:22
autor: poooq
Ink pisze:Cytuj:
2) Profesor Harvy Walters ma zdolność że "każdą stratę Poczytalności redukuje o jeden, do minimum zero". O co chodzi z tym "do minimum zero". I czy profesor może w takim razie wszystkie czary które zużywają jeden punkt poczytalności, rzucać za darmo, bez straty tego punktu.
Do minimum zero to znaczy, że nie może zredukować straty do liczby ujemnej (czyli dodawać sobie Poczytalności).
Natomiast jeżeli chodzi o rzucanie czarów - zdolność Profesora nie odnosi się do czarów. Jest to podane w oficjalnym FAQ - czary to wydatek Poczytalności, a nie jej utrata.
Podobnie w sytuacjach kiedy możesz wydać punkty Poczytalności, aby wymienić je na coś innego (vide: spotkania w CotGS).
Re: Arkham Horror
: 17 paź 2009, 16:12
autor: Jabol
Wczoraj ze znajomymi rozegraliśmy 1,5 rozgrywki w Arkham i w związku z tym mam kilka pytań odnośnie reguł które wynikły w trakcie rozgrywki
1. Czy potwory w jakikolwiek sposób mogą przenieść się z peryferii do miasta?
2. Jakie konkretnie czynniki wpływają na wzrost poziomu paniki?
3. Czy ilość znaczników na Torze Zagłady możemy zmniejszać tylko poprzez pieczętowanie bram przy pomocy kart Znak Starszych Bogów?
4. Wychodzę z bramy, biorę znak eksploracji ale nie mogę zapieczętować bramy więc tylko ją zamykam. Czy możliwa jest taka sytuacja że zostanę na tym polu aby nie stracić znaku eksploracji i poczekam na kompana który posiada 5 wskazówek i on zapieczętuje te bramę?
5. Faza mitów. Otwiera się brama i jednym z wylosowanych potworów jest potwór latający. Porusza się według znaków na karcie ale nie może nikogo zaatakować. Czy od razu przenosi się na pole przestworzy czy dopiero po następnej fazie mitów?
To tyle na razie ale pewnie coś mi się jeszcze przypomni

Re: Arkham Horror
: 17 paź 2009, 16:23
autor: Ink
Założenie: gracie tylko z podstawką, bez dodatków.
Jabol pisze:1. Czy potwory w jakikolwiek sposób mogą przenieść się z peryferii do miasta?
Nie mogą (chyba że na konkretnej karcie napisane jest inaczej).
2. Jakie konkretnie czynniki wpływają na wzrost poziomu paniki?
Przekroczenie limitu potworów na przedmieściach (chyba że na konkretnej karcie napisane jest inaczej).
3. Czy ilość znaczników na Torze Zagłady możemy zmniejszać tylko poprzez pieczętowanie bram przy pomocy kart Znak Starszych Bogów?
Tak (chyba że na konkretnej karcie napisane jest inaczej).
4. Wychodzę z bramy, biorę znak eksploracji ale nie mogę zapieczętować bramy więc tylko ją zamykam. Czy możliwa jest taka sytuacja że zostanę na tym polu aby nie stracić znaku eksploracji i poczekam na kompana który posiada 5 wskazówek i on zapieczętuje te bramę?
Nie, znacznik eksploracji dotyczy badacza, a nie bramy - formalnie kładzie się właśnie pod badaczem żeby było jasne, kogo konkretnie dotyczy. Jeśli kompan przyjdzie, zostanie normalnie wciągnięty do środka.
5. Faza mitów. Otwiera się brama i jednym z wylosowanych potworów jest potwór latający. Porusza się według znaków na karcie ale nie może nikogo zaatakować. Czy od razu przenosi się na pole przestworzy czy dopiero po następnej fazie mitów?
Od razu.
Re: Arkham Horror
: 17 paź 2009, 16:49
autor: Jabol
Założenie: gracie tylko z podstawką, bez dodatków.
Założenie jak najbardziej słuszne
Przekroczenie limitu potworów na przedmieściach (chyba że na konkretnej karcie napisane jest inaczej).
W sytuacji gdy przekroczymy limit potworów na przedmieściach nie możemy ich w żaden sposób zabić (chyba że może jakaś karta) czyli wówczas poziom paniki wzrasta co rundę, tak?
6. Gracz stoi na polu X. Karta Mitów mówi iż na tym właśnie polu pojawia się wskazówka. Czy od razu trafia ona do gracza stojącego na tym polu czy dopiero w sytuacji gdy gracz pozostanie na tym polu na kolejną fazę spotkań?
Dzięki wielkie za pomoc Ink

Re: Arkham Horror
: 17 paź 2009, 17:12
autor: Ink
Jabol pisze:W sytuacji gdy przekroczymy limit potworów na przedmieściach nie możemy ich w żaden sposób zabić (chyba że może jakaś karta) czyli wówczas poziom paniki wzrasta co rundę, tak?
Nie, ponieważ:
"When the number of monsters in the Outskirts exceeds this limit, return all of the monsters in the Outskirts to the monster cup and increase the terror level by 1."
Czyli w momencie, kiedy liczba stworów przekracza limit, poziom paniki się zwiększa, a stwory wracają do pudełka.
6. Gracz stoi na polu X. Karta Mitów mówi iż na tym właśnie polu pojawia się wskazówka. Czy od razu trafia ona do gracza stojącego na tym polu czy dopiero w sytuacji gdy gracz pozostanie na tym polu na kolejną fazę spotkań?
"Place a Clue token on the indicated location unless there is an open gate there. If one or more investigators are at that location, one of them (they should decide among themselves) may immediately take that Clue token."
Czyli od razu trafia do gracza.
Re: Arkham Horror
: 17 paź 2009, 23:43
autor: Jabol
To jeszcze jedno
7. Gracz wychodzi z bramy na pole X na którym to czekają potwory. Według instrukcji może on uniknąć walki ale czy jeśli chce zamknąć bramę to czy najpierw musi pokonać potwory czy może od razu ją zamknąć/zapieczętować?
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 00:35
autor: Ink
Jabol pisze:To jeszcze jedno
7. Gracz wychodzi z bramy na pole X na którym to czekają potwory. Według instrukcji może on uniknąć walki ale czy jeśli chce zamknąć bramę to czy najpierw musi pokonać potwory czy może od razu ją zamknąć/zapieczętować?
Jeśli zamyka/pieczętuje od razu po wyjściu (w tej samej rundzie), to nie musi:
"During the turn he returns to Arkham from an Other World, an investigator does not have to evade or fight any monsters in the gate’s location."
W kolejnych rundach wszystko działa już normalnie, więc czy spróbuje wyjść z lokacji, czy zostanie, stworki i tak rzucą się na niego.
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 10:38
autor: Jabol
Dzięki, dzięki wielkie Ink. Bardzo mi pomogłeś

Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 13:38
autor: Saint_71
Chyba raczej nie w tej samej rundzie się zamyka/pieczętuje bramy po wyjście z Innych światów.
Tylko w następnej fazie spotkań.
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 14:03
autor: Perpetka
Wyjście z Innych Światów do Arkham następuje w fazie ruchu, a faza spotkań jest zaraz po niej, w tej samej rundzie.
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 14:30
autor: Jabol
No dobra, czyli tak:
1. Faza ruchu, wychodzę z bramy na pole X na którym stoją 2 potwory
2. Faza spotkań, zamykam bramę, potwory mnie nie atakują. Zostaję na polu X.
3. Faza Mitów, jeden potwór porusza się na pole Y, drugi zostaje na X. Czy w tym momencie potwór który pozostał na polu X atakuje mnie czy w swojej następnej fazie ruchu muszę próbować go ominąć bądź z nim walczyć?
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 15:26
autor: Ink
Jabol pisze:No dobra, czyli tak:
1. Faza ruchu, wychodzę z bramy na pole X na którym stoją 2 potwory
2. Faza spotkań, zamykam bramę, potwory mnie nie atakują. Zostaję na polu X.
3. Faza Mitów, jeden potwór porusza się na pole Y, drugi zostaje na X. Czy w tym momencie potwór który pozostał na polu X atakuje mnie czy w swojej następnej fazie ruchu muszę próbować go ominąć bądź z nim walczyć?
Zacznijmy od tego, że potwór
nigdy nie opuszcza pola, na którym stoi jakiś badacz.
"A monster that already shares a location or street area with one or more investigators does not move and remains in place."
A dalej w rozdziale o ruchu potworów jest:
"No encounter with the monster takes place during this phase, but the investigators will be forced to evade or fight the monster during the Movement Phase."
Czyli omijanie/walka będzie miała miejsce dopiero w fazie ruchu badacza.
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 21:18
autor: Coval
Dzięki za pomoc w rozjaśnieniu mi pewnych kwestii.
Po kolejnej rozgrywce pojawiły się jednak kolejne pytania:
1) Co znaczy zdolność Undead Potwora? Na ostatniej stronie instrukcji gdzie są opisane wszystkie zdolności tej nie ma.
Czy jest to zwykłe oznaczenie rodzaju potwor (nieumarły), niektóre przedmioty działają tylko na nieumarłych.
2) Graliśmy przciwko przedwiecznemu który zwiększa żywotność kultystów do 3. Czy taki zabity kultysta, liczy się za 3 pkt. podczas wymiany trofeów na specjalne rzeczy w lokacjach.
3) czy kiedy płacimy trofeami za sprzymierzeńca, wybieramy sobie dowolnego ze stosu tych którzy są dostępni ?
pozdrawiam
Coval
Re: Arkham Horror
: 18 paź 2009, 21:34
autor: Ink
Coval pisze:1) Co znaczy zdolność Undead Potwora? Na ostatniej stronie instrukcji gdzie są opisane wszystkie zdolności tej nie ma.
Czy jest to zwykłe oznaczenie rodzaju potwor (nieumarły), niektóre przedmioty działają tylko na nieumarłych.
Samo w sobie nic nie znaczy, natomiast inne karty odwołują się do tego (np. Krzyż).
2) Graliśmy przciwko przedwiecznemu który zwiększa żywotność kultystów do 3. Czy taki zabity kultysta, liczy się za 3 pkt. podczas wymiany trofeów na specjalne rzeczy w lokacjach.
"Q: Do toughness modifiers affect the values of monster trophies?
A: Yes, apply all relevant toughness modifiers when determining the worth of monster trophies."
Czyli tak.
3) czy kiedy płacimy trofeami za sprzymierzeńca, wybieramy sobie dowolnego ze stosu tych którzy są dostępni ?
"Instead of having an encounter here, you may spend 10 toughness worth of monster trophies, 2 gate trophies, or 5 toughness worth of monster trophies and 1 gate trophy to take
1 Ally of your choice from the Ally deck."
Czyli zgadza się, można wybrać dowolnego.
Re: Arkham Horror
: 23 paź 2009, 21:46
autor: Jabol
Aaaa, szybkie pytanie. Ile potwrów pojawia się w fazie mitów przy 7 graczach ?:)
Re: Arkham Horror
: 23 paź 2009, 22:32
autor: Ink
Jabol pisze:Aaaa, szybkie pytanie. Ile potwrów pojawia się w fazie mitów przy 7 graczach ?:)
Szybka odpowiedź - normalnie nie zależy to od liczby graczy. Jeden z nowo otwartej bramy.
Jeśli natomiast jest monster surge (brama na bramie), to wyłazi ich tyle co bram, albo tyle, co graczy - zależnie która z tych liczb jest większa.
Re: Arkham Horror
: 23 paź 2009, 23:40
autor: Coval
Qrcze gościu (Ink) jesteś dla mnie wyrocznią jeżeli chodzi o wiedzę na temat tej gry.
Jednak w tym wypadku się mylisz przeszperałem ostatnio instrukcję w poszukiwaniu, trapiących mnie pytań, i okazuje się że jest taki mały paragrafik mówiący o tym że od 5 graczy w zwyż z każdej bramy wychodzi po 2 potwory.
W sumie ucieszyłem się kiedy zobaczyłem tą zasadę gdyż grając w 5 osób zawsze dość gładko wygrywaliśmy.
pozdrawiam
Coval
Re: Arkham Horror
: 24 paź 2009, 00:03
autor: Ink
Coval pisze:Qrcze gościu (Ink) jesteś dla mnie wyrocznią jeżeli chodzi o wiedzę na temat tej gry.
Jednak w tym wypadku się mylisz przeszperałem ostatnio instrukcję w poszukiwaniu, trapiących mnie pytań, i okazuje się że jest taki mały paragrafik mówiący o tym że od 5 graczy w zwyż z każdej bramy wychodzi po 2 potwory.
W sumie ucieszyłem się kiedy zobaczyłem tą zasadę gdyż grając w 5 osób zawsze dość gładko wygrywaliśmy.
pozdrawiam
Coval
No w tym przypadku na pewno nie jestem wyrocznią, bo chyba nigdy nie grałem w 5 i więcej osób, wiec... biegnę sprawdzać w instrukcji.
Świnto prawdo rzeczesz.
"Exception: If there are five or more investigators playing, then draw and place two monsters instead of one."
Przepraszam za wprowadzanie w błąd.
Re: Arkham Horror
: 27 paź 2009, 14:03
autor: Robak
Jako ze postanowienie zakupu juz raczej padlo, zapytam sie o taka rzecz, wybrac wersje eng czy pl? Jesli chodzi o wspolgraczy wszyscy zanaja angielski na co najmniej srednim poziomie

Oczywiscie jesli nie dodatki to bralbym od razu polska wersje, ale tak sie zastanawiam czy nie bedzie sie gorzej gralo jak jezyki beda wymieszane. Czytalem ze opisy na kartach daja duzo do klimatu, wiec fajnie by je dobrze zrozumiec, albo przeczytac w ojczystym jezyku

co o tym myslicie ?
Re: Arkham Horror
: 27 paź 2009, 17:24
autor: poooq
Polskie tłumaczenie jest całkiem klimatyczne i ogólnie udane, jeśli przymknie się oko na sporadycznie występujące literówki i niedoróbki. I jeśli zdecydujesz się na polską wersję, będziesz mógł poczuć niepowtarzalną radość z oczekiwania na nowe dodatki.
Re: Arkham Horror
: 27 paź 2009, 17:41
autor: Robak
poooq pisze:I jeśli zdecydujesz się na polską wersję, będziesz mógł poczuć niepowtarzalną radość z oczekiwania na nowe dodatki.
Jest to na pewno jakis argument ;] A wiadomo cos o dacie wydania dodatku(ow) ?
Re: Arkham Horror
: 27 paź 2009, 18:04
autor: poooq
Klątwa Czarnego (Mrocznego) Faraona: termin zapowiedziany przez G.: grudzień 2009.
Re: Arkham Horror
: 02 lis 2009, 16:39
autor: Saint_71
Mam pytania odnośnie "rifsów" :
-po zapełnieniu toru jednego z "rifsów" pojawia się to na lokacji i rusz się jak normalny potwór a ponad to "wypluwa" potworka czy potworki ?
-i w jaki sposób pozbyć się tych,tego "rifsa "
Re: Arkham Horror
: 02 lis 2009, 17:07
autor: marioosh
Saint_71 pisze:Mam pytania odnośnie "rifsów" :
-po zapełnieniu toru jednego z "rifsów" pojawia się to na lokacji i rusz się jak normalny potwór a ponad to "wypluwa" potworka czy potworki ?
za każdym razem jak się ruszy, to wypluwa potworka (nadal obowizuje limit potworków), gdy poruszamy się po kolorze takim samym jak symbol na rifcie to dokładamy Doom Token.
-i w jaki sposób pozbyć się tych,tego "rifsa "
Odwiedzamy wszystkie lokacje tego rifta, za każdym razem gdy odwiedzamy, żeton odwracamy na drugą stronę. Gdy odwrócimy ostatni, 4-ty wskaźnik - rift znika. Zdejmuje i się wszystkie wskaźniki przy tym rifcie.(Rift markers)
Re: Arkham Horror
: 05 lis 2009, 12:01
autor: Gabriel
W kartach przygody innych światów jest następujące wydarzenie: Zdaj test szybkości, aby przeskoczyć przez zamykającą się bramę. Jeżeli zdasz - wyskakujesz z tego świata. Jak nie - gubisz się w czasie i przestrzeni. Bez względu na wynik, brama zostaje zamknięta.
Jak gracie - jeżeli graczowi uda się test i ląduje na polu z bramą, po czym ulega ona zamknięciu - czy można ją zapieczętować?