Strona 101 z 102

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 09 wrz 2024, 14:59
autor: sliff
MCSilvia pisze: 08 wrz 2024, 14:24 Mam pytanie do scenariusza "Przygoda w Nibylandii Junior". Chodzi o dwa cele:
1. Uzbrójcie się przed walką z Piratami - zbudujcie Przedmiot Dzida dla każdej Postaci.
2. Powróccie do świata rzeczywistego - pod koniec 6. rundy każda Postać powinna posiadać przynajmniej po 2 żetony Determinacji.
Piętaszek jest Postacią, czyli dla niego też mam wytworzyć Dzidę? To jeszcze da się zrobić. Ale co z żetonami Determinacji? Na koniec gry też musi posiadać przynajmniej 2? To już chyba gorzej zrobić. Jak mam zdobyc dla niego te żetony? Na Akcji Porządkowania obozu są zasłonięte. Jest jeden Żeton Odkrycia, ktory je daje, ale muszę go wylosować najpierw. Mam wysyłać go samego do akcji i liczyć, że wypadną mi na kostce? Oprócz Pietaszka mam jeszcze w grze Artystkę.
Chyba, że po prostu przy tych celach nie biorę Piętaszka i Artystki pod uwagę jako Postać.
Tak szczerze to myślę, że portal ma w gdzieś swoje własne terminy gdzie postać nie równa się gracz. W założeniu Piętaszek ma ułatwiać nie utrudniać. Notomaist jakby się uprzeć to można piętaszka wysyłać do akcji samemu i liczyć że zamiast sukcesu uda się wylosować żetony determinacji.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 21 paź 2024, 10:57
autor: Cezary1916
Pomóżcie tak się zastanawiam czy w scenariuszu rozbitkowie mogę budować przedmiot maszt tylko raz , czy w kolejnej rundzie posiadając surowce oraz linę mogę iść i wybudować go jeszcze raz?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 21 paź 2024, 14:29
autor: Kal-El83
O ile dobrze pamietam to „zbudowanie” go daje drewno ?
Tylko raz, nawet możesz to sobie uzasadnić tym, że rąbiesz co się da na kawałki drewna, które później wykorzystujesz.
Mam nadzieję, że utrudniłem … yyy … to jest pomogłem (w dichu hry :wink: )

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 21 paź 2024, 15:09
autor: czata
Cezary1916 pisze: 21 paź 2024, 10:57 Pomóżcie tak się zastanawiam czy w scenariuszu rozbitkowie mogę budować przedmiot maszt tylko raz , czy w kolejnej rundzie posiadając surowce oraz linę mogę iść i wybudować go jeszcze raz?
Do tej pory graliśmy tak, że jest to przedmiot jednorazowy.
I to raczej survivalowcy powinni się wypowiedzieć, czy jest sens robienia następnego masztu :D
Kal-El83 pisze: 21 paź 2024, 14:29 O ile dobrze pamietam to „zbudowanie” go daje drewno ?
Daje umowne drewno, nie dosłowne.
Kal-El83 pisze: 21 paź 2024, 14:29 Tylko raz, nawet możesz to sobie uzasadnić tym, że rąbiesz co się da na kawałki drewna, które później wykorzystujesz.
Nie do końca. Maszt jest po to, by ułatwić zbudowanie stosu i żeby się ogień lepiej palił.
Dlatego się go w grze przelicza na umowne drewno.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 21 paź 2024, 18:56
autor: Cezary1916
czata pisze: 21 paź 2024, 15:09
Cezary1916 pisze: 21 paź 2024, 10:57 Pomóżcie tak się zastanawiam czy w scenariuszu rozbitkowie mogę budować przedmiot maszt tylko raz , czy w kolejnej rundzie posiadając surowce oraz linę mogę iść i wybudować go jeszcze raz?
Do tej pory graliśmy tak, że jest to przedmiot jednorazowy.
I to raczej survivalowcy powinni się wypowiedzieć, czy jest sens robienia następnego masztu :D
Kal-El83 pisze: 21 paź 2024, 14:29 O ile dobrze pamietam to „zbudowanie” go daje drewno ?
Daje umowne drewno, nie dosłowne.
Kal-El83 pisze: 21 paź 2024, 14:29 Tylko raz, nawet możesz to sobie uzasadnić tym, że rąbiesz co się da na kawałki drewna, które później wykorzystujesz.
Nie do końca. Maszt jest po to, by ułatwić zbudowanie stosu i żeby się ogień lepiej palił.
Dlatego się go w grze przelicza na umowne drewno.
Dlatego zastanawiam się czy ten maszt można budować wielokrotnie, fabularnie wyglądałoby to tak że drewno z kolejnego masztu dorzucamy na stos . Przedmiot ten podczas budowy nie odwracamy ze strony pomysłu na stronę przedmiotu tak jak np. linę więc wydaje mi się że naszt można budować więcej niż raz .

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 21 paź 2024, 20:21
autor: samuraj1369
A w grze są w ogóle przedmioty, które można budować wielokrotnie? Tzn. po zbudowaniu wybudować jeszcze raz?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 21 paź 2024, 20:30
autor: Cezary1916
W scenariuszu Przeklęta Wyspa są dwa przedmioty: Krzyż i Święty dzwon i tam jest adnotacja że przedmiot może być budowany wielokrotnie wychodzi więc że masz może zostać zbudowany tylko raz .

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 11 lis 2024, 19:28
autor: zuroslawski
Jestem swiezo po scenariuszu Wyspa Ognia i nasunely mi sie pytania odnosnie rozgrywki:

Jesli przenioslem swoj oboz na kafel gdzie w aktualnej fazie odkrylem totem, ktory jest miejscem do eksploracji. Ile w takim razie powinienem postawic pionow aby dokonac eksploracji z sukcesem ? Albo inaczej, chce eksplorowac miejsce gdzie aktualnie posiadam oboz, ile pionow uzywam ?

Jesli przenosze oboz z wybudowanym schornieniem, ale poziom dachu wynosi zero to co wtedy? Czy posiadam dalej schronienie po przeniesieniu ?

Czy kafel startowy w tym scenariuszu wlicza sie w limit odkrytych kafli potrzebnych do ukonczenia scenariusza czy jego nie bierzemy pod uwage ?

Jesli jedna postac otrzymala karte wydarzenia ktora mowi ze spedzasz noc poza obozowiskiem, to czy zetony odkryc ktore udalo sie jej zdobyc dochodza normalnie do surowcow, czy dopiero beda dostepne w kolejnej rundzie jesli ta osoba wroci calkiem do obozu, i czy taka postac moze normlanie jesc czy zostaje bez pozywienia ?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 11 lis 2024, 22:35
autor: czata
zuroslawski pisze: 11 lis 2024, 19:28 Jestem świeżo po scenariuszu Wyspa Ognia i nasunęły mi się pytania odnośnie rozgrywki:

Jeśli przeniosłem swój obóz na kafel, gdzie w aktualnej fazie odkryłem totem, który jest miejscem do eksploracji. Ile w takim razie powinienem postawić pionów, aby dokonać eksploracji z sukcesem ? Albo inaczej, chce eksplorować miejsce, gdzie aktualnie posiadam obóz, ile pionów używam ?
Na totemach 1-2 trzy pionki, na totemach 3-4 cztery pionki. Oczywiście, o ile nie ma pyłu na danym kafelku.
zuroslawski pisze: 11 lis 2024, 19:28Jeśli przenoszę obóz z wybudowanym schronieniem, ale poziom dachu wynosi zero, to co wtedy? Czy posiadam dalej schronienie po przeniesieniu ?
Tak, posiadasz obóz dalej po przeniesieniu.
zuroslawski pisze: 11 lis 2024, 19:28Czy kafel startowy w tym scenariuszu wlicza się w limit odkrytych kafli potrzebnych do ukończenia scenariusza czy jego nie bierzemy pod uwagę ?
Nie ma limitu odkrytych kafli w tym scenariuszu.
Kafla startowego nie bierze się od uwagę przy numerowaniu totemów. To oznacza, że musisz odkryć od 3 do 4 kafli z totemami, w zależności od liczby graczy.
zuroslawski pisze: 11 lis 2024, 19:28Jeśli jedna postać otrzymała kartę wydarzenia, która mówi, że spędzasz noc poza obozowiskiem, to czy żetony odkryć, które udało się jej zdobyć dochodzą normalnie do surowców, czy dopiero będą dostępne w kolejnej rundzie, jeśli ta osoba wróci całkiem do obozu, i czy taka postać może normlanie jeść czy zostaje bez pożywienia ?
Żetony odkryte przez taką osobę wliczają się dopiero po jej powrocie do obozu.
Taka postać zostaje bez pożywienia, chyba że w swoich żetonach posiada jedzenie.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 12 lis 2024, 09:08
autor: Giermek
To jeszcze wskoczę z dalszym pytaniem o liczenie odległości: Jak liczyć odległości przy budowaniu?

W scenariuszu Przeklęta Wyspa buduje się krzyże. Grałem tak, że na kafelku z obozem dawałem 1/2 pionki do budowy, a na sąsiednim 2/3. Czy może na sąsiednich też wystarczy 1/2, zgodnie z ogólnymi regułami odległości?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 12 lis 2024, 09:20
autor: zuroslawski
czata pisze: 11 lis 2024, 22:35
zuroslawski pisze: 11 lis 2024, 19:28 Jestem świeżo po scenariuszu Wyspa Ognia i nasunęły mi się pytania odnośnie rozgrywki:

Jeśli przeniosłem swój obóz na kafel, gdzie w aktualnej fazie odkryłem totem, który jest miejscem do eksploracji. Ile w takim razie powinienem postawić pionów, aby dokonać eksploracji z sukcesem ? Albo inaczej, chce eksplorować miejsce, gdzie aktualnie posiadam obóz, ile pionów używam ?
Na totemach 1-2 trzy pionki, na totemach 3-4 cztery pionki. Oczywiście, o ile nie ma pyłu na danym kafelku.
Obrazek

Tutaj chodzi mi o ta sytuacje. W fazie akcji odkrylem kafelek na ktorym byl totem, ktorego w tej rundzie nie moge juz eksplorowac.
Nastepuje fazaz nocy, przenosze oboz na kafelek z totemem ktory jeszcze nie zostal ekplorowany. Jesli teraz chce ekplorowac miejsce na kafelku gdzie mam oboz to ilu ludzi potrzebuje do wykonania tej akcji aby byl sukces, wliczaja tez warunki specjalne eksploracji do tego scenariusza ze wysylam o jednego wiecej ?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 12 lis 2024, 13:10
autor: sliff
zuroslawski pisze: 12 lis 2024, 09:20
czata pisze: 11 lis 2024, 22:35
zuroslawski pisze: 11 lis 2024, 19:28 Jestem świeżo po scenariuszu Wyspa Ognia i nasunęły mi się pytania odnośnie rozgrywki:

Jeśli przeniosłem swój obóz na kafel, gdzie w aktualnej fazie odkryłem totem, który jest miejscem do eksploracji. Ile w takim razie powinienem postawić pionów, aby dokonać eksploracji z sukcesem ? Albo inaczej, chce eksplorować miejsce, gdzie aktualnie posiadam obóz, ile pionów używam ?
Na totemach 1-2 trzy pionki, na totemach 3-4 cztery pionki. Oczywiście, o ile nie ma pyłu na danym kafelku.
Obrazek

Tutaj chodzi mi o ta sytuacje. W fazie akcji odkrylem kafelek na ktorym byl totem, ktorego w tej rundzie nie moge juz eksplorowac.
Nastepuje fazaz nocy, przenosze oboz na kafelek z totemem ktory jeszcze nie zostal ekplorowany. Jesli teraz chce ekplorowac miejsce na kafelku gdzie mam oboz to ilu ludzi potrzebuje do wykonania tej akcji aby byl sukces, wliczaja tez warunki specjalne eksploracji do tego scenariusza ze wysylam o jednego wiecej ?
Jak kolega napisał 3 pionki.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 12 lis 2024, 16:21
autor: czata
Giermek pisze: 12 lis 2024, 09:08 To jeszcze wskoczę z dalszym pytaniem o liczenie odległości: Jak liczyć odległości przy budowaniu?

W scenariuszu Przeklęta Wyspa buduje się krzyże. Grałem tak, że na kafelku z obozem dawałem 1/2 pionki do budowy, a na sąsiednim 2/3. Czy może na sąsiednich też wystarczy 1/2, zgodnie z ogólnymi regułami odległości?
Na sąsiednich też wystarczy 1/2, zgodnie z regułami odległości.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 26 gru 2024, 21:05
autor: agt
Użyłam w wątku wyszukiwarki i nie znalazłam, więc pytam. Chodzi o scenariusz Wyspa Skarbów i o informację, że zużyte karty nie są przetasowywane, kiedy stos znalezisk się wyczerpie. Czy to oznacza, że kiedy ten stos się wyczerpie, to bierzemy stos kart zużytych i używamy dalej ale bez tasowania, czy że kiedy stos się wyczerpie to po prostu nie możemy już nowych znalezisk zdobywać?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 26 gru 2024, 22:02
autor: czata
Ja rozumiem to w taki sposób, że nie możemy już zdobywać nowych znalezisk.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 23 lut 2025, 20:01
autor: zuroslawski
Mam pytanie odnosnie karty wydarzenia "Kataklizm", ktora kaze nam polozyc wszystkie wytworzone przedmioty na polu przyszlych surowcow. Zolnierz mial juz zbudowana 'Dzide', ktora dodaje +3 do sily. Czy w wyniku karty kataklizm musze obnizyc znow poziom broni ? Czy jak juz go wybudowalem wczesniej to juz poziom broni zostaje na tym samym poziomie ?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 23 lut 2025, 20:14
autor: agt
czata pisze: 26 gru 2024, 22:02 Ja rozumiem to w taki sposób, że nie możemy już zdobywać nowych znalezisk.
Czy w takim razie, jeśli źle to sobie zaplanuje to nie moje dokończyć gry, bo braknie mi karty na list pirata?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 23 lut 2025, 20:56
autor: sliff
zuroslawski pisze: 23 lut 2025, 20:01 Mam pytanie odnosnie karty wydarzenia "Kataklizm", ktora kaze nam polozyc wszystkie wytworzone przedmioty na polu przyszlych surowcow. Zolnierz mial juz zbudowana 'Dzide', ktora dodaje +3 do sily. Czy w wyniku karty kataklizm musze obnizyc znow poziom broni ? Czy jak juz go wybudowalem wczesniej to juz poziom broni zostaje na tym samym poziomie ?
Nie obniżanie jest częścią tracenia przedmiotu. Działanie karty ogranizcza się do niemożliwości korzystania z akcji przedmiotu np. łóżko czy kosz, budowania kolejnych przedmiotów jeśli są zależne od poprzendnio zbudowanych i wykonywania akcji jeśli wymagaja jakiegoś konretnego przedmiotu najczęściej karta zagrożenia i łopata.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 27 lut 2025, 16:25
autor: zuroslawski
Rozgrywam teraz scenariusz Wyspa Kanibali i nasuwaja sie kolejne pytania, prosilbym o pomoc:

1. Czy w scenariuszu wyspa Kanibali jak palę wioski lub miasto to musze zachować zasadę odległości czy wysyłam 2 piony nawet jak jestem oddalony o 3 kafle od obszaru na którym jest wioska lub miasto? A jak musze zachować to ile pionów potrzebuje jak np. jestem oddalony o 2 kafle 3 piony czy 4?

2. Czy jak palę 2 wioski na raz to siła drugiej jest o 1 niższa bo spaliłem pierwszą, czy 1 i 2 wioska mają taką samą siłę?

3. -1pionek na kafelku z obozem- które akcję potrzebują dodatkowego piona? ( na pewno eksploracja totemów, a jak jest z budową przedmiotów i schronienia, a jak z akcjami odpoczynku, porządkowania obozu , polowania i palenia wioski na kaflu z obozem ?)

4. Czy czerwony znacznik +1do broni na tali polowania dodaje +1 do siły wioski lub miasta?

5. Czy moge rownoczesnie poslac dwa rozne piony do spalenia wioski i dwa piony na polowanie bestii ?

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 27 lut 2025, 19:06
autor: czata
zuroslawski pisze: 27 lut 2025, 16:25 Rozgrywam teraz scenariusz Wyspa Kanibali i nasuwaja sie kolejne pytania, prosilbym o pomoc:

1. Czy w scenariuszu wyspa Kanibali jak palę wioski lub miasto to musze zachować zasadę odległości czy wysyłam 2 piony nawet jak jestem oddalony o 3 kafle od obszaru na którym jest wioska lub miasto? A jak musze zachować to ile pionów potrzebuje jak np. jestem oddalony o 2 kafle 3 piony czy 4?
2. Czy jak palę 2 wioski na raz to siła drugiej jest o 1 niższa bo spaliłem pierwszą, czy 1 i 2 wioska mają taką samą siłę?
3. -1pionek na kafelku z obozem- które akcję potrzebują dodatkowego piona? ( na pewno eksploracja totemów, a jak jest z budową przedmiotów i schronienia, a jak z akcjami odpoczynku, porządkowania obozu , polowania i palenia wioski na kaflu z obozem ?)
4. Czy czerwony znacznik +1do broni na tali polowania dodaje +1 do siły wioski lub miasta?
5. Czy moge rownoczesnie poslac dwa rozne piony do spalenia wioski i dwa piony na polowanie bestii ?
1. Według instrukcji, Odległości na wyspie nie dotyczą Akcji Polowania, czyli wystarczy wysłać 2 piony, aczkolwiek do tej pory grałem w taki sposób, że atakowałem z kafelka sąsiedniego.
2. Obie wioski mają taką samą siłę, ponieważ oba ataki rozgrywają się równoległe.
3. Dodatkowego piona potrzebują wszystkie Akcje, które standardowo wymagają użycia 2 pionów, żeby akcja była udana, czyli Polowanie, Budowa, Zbieranie i Eksploracja.
4. Czerwony znacznik +1 do broni na talii polowania nie dodaje +1 do siły wioski lub miasta, ponieważ siła wioski i miasta jest wyznaczana w inny sposób.
5. Tak. Szczególnie, że dopuszczasz możliwość atakowania dwóch wiosek jednocześnie.

Ja też mam pytanie.
Czy korzystasz z jakiś ułatwień? Doszedłem do wniosku, że bez co najmniej dwóch broni w pięciu pomysłach dodatkowych, to nie ma co zaczynać tego scenariusza.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 28 lut 2025, 05:56
autor: zuroslawski
czata pisze: 27 lut 2025, 19:06 Ja też mam pytanie.
Czy korzystasz z jakiś ułatwień? Doszedłem do wniosku, że bez co najmniej dwóch broni w pięciu pomysłach dodatkowych, to nie ma co zaczynać tego scenariusza.
Póki co rozgrywaliśmy drugi raz scenariusz więc nie jestem zaawansowany w tym scenariuszu. Graliśmy w 3 os. Z ułatwień tylko pies.
Obowiązkowo żołnierz żeby mieć możliwość budowania dzidy. Za drugim razem w przedmiotach mieliśmy tylko nóż więc słabo. Ciśliśmy więc cieślą nowe pomysły żeby doszedł mu łuk. Z takim zestawem była szansa. Gdyby nam morale nie opadły całkiem to miasto byłoby spalone w kolejnej rundzie. Ale może następnym razem się uda.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 02 mar 2025, 09:23
autor: zuroslawski
Mam kolejne pytanie bo nie moge tego znalezc w instrukcji:

Mam taka karte wydarzenia:

Obrazek

1. Mam zrodlo na kafelku z obozem ale z ryba, czy zakrywam takie zrodlo w zwiazku z wydarzeniem czy musi to byc zrodlo z papuga konkretnie ?

2. Co rozpatrujemy najpierw ? W tym przypadku byl scenariusz Wyspa Kanibali, wiec czy rozpatrujemy najpierw karte wydarzenia gdzie zakrywam zrodlo, a nastepnie atak kanibali ? Czy najpierw atak kanibali poniewaz ikona ksiazki jest wyzej, a nastepnie efekt wydarzenia ?

3. Jesli nie wykonam akcji walka o pozywienie i nie odkryje zrodla, nastepnie karta schodzi calkiem z planszy, czy zrodlo juz zpstaje zakryte do konca gry ?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Obrazek

4. W wyniku karty niedziwiedz klade znacznik na polu porzadkowania obozu. Jesli podczas najblizszej akcji nie poszedlem porzadkowac obozu, czy znacznik czany znacznik zostaje usuniety po fazie nocy, tak jak np. znaczniki pogody po fazie pogody ? Czy zostaje na tym polu caly czas ? W instrukcji jest napisane jedynie o znacznikach pogody, ze usuwamy je po fazie pogody, niestety nic nie znalazlem odnosnie czarnych znacznikow z kart wydarzen, co sie z nimi dzieje. Efekt negatywny tej karty nic nie mowi nam zebysmy ponownie polozyli ten znacznik na tym polu.

Prosze o pomoc

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 02 mar 2025, 10:08
autor: agt
Według mnie, ale zaznaczam, że płynę i piszę bez zaglądania do instrukcji, a dawno nie grałam (więc dobrze będzie jeśli ktoś potwierdzi)

1. Musi być z papugą
2. IMO książka najpierw (nie piszą o tym w instrukcji?)
3. Zakryte do końca gry
4. Znacznik zostaje na następne rundy - aż ktoś wykona akcję porządkowania obozu (tak jak zostają znaki zapytania położone na taliach kart poszczególnych rodzajów akcji)

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 02 mar 2025, 14:09
autor: sliff
1. Musi być papuga. Sa karty [ryba]/[papuga] jak i po prostu mówiące źródło pożywienia.
2. od góry do dołu, ikonka potem efekt wydarzenia. Jest w instukcji jak wół.

Re: Robinson Crusoe: AotCI - zasady

: 02 mar 2025, 14:22
autor: sako77
zuroslawski pisze: 02 mar 2025, 09:23 Mam kolejne pytanie bo nie moge tego znalezc w instrukcji:

Mam taka karte wydarzenia:

Obrazek

1. Mam zrodlo na kafelku z obozem ale z ryba, czy zakrywam takie zrodlo w zwiazku z wydarzeniem czy musi to byc zrodlo z papuga konkretnie ?

2. Co rozpatrujemy najpierw ? W tym przypadku byl scenariusz Wyspa Kanibali, wiec czy rozpatrujemy najpierw karte wydarzenia gdzie zakrywam zrodlo, a nastepnie atak kanibali ? Czy najpierw atak kanibali poniewaz ikona ksiazki jest wyzej, a nastepnie efekt wydarzenia ?

3. Jesli nie wykonam akcji walka o pozywienie i nie odkryje zrodla, nastepnie karta schodzi calkiem z planszy, czy zrodlo juz zpstaje zakryte do konca gry ?


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Obrazek

4. W wyniku karty niedziwiedz klade znacznik na polu porzadkowania obozu. Jesli podczas najblizszej akcji nie poszedlem porzadkowac obozu, czy znacznik czany znacznik zostaje usuniety po fazie nocy, tak jak np. znaczniki pogody po fazie pogody ? Czy zostaje na tym polu caly czas ? W instrukcji jest napisane jedynie o znacznikach pogody, ze usuwamy je po fazie pogody, niestety nic nie znalazlem odnosnie czarnych znacznikow z kart wydarzen, co sie z nimi dzieje. Efekt negatywny tej karty nic nie mowi nam zebysmy ponownie polozyli ten znacznik na tym polu.

Prosze o pomoc
1. Ryba lub papuga, chodzi po prostu o pożywienie.
2. Ikona Księgi.
3. Tak, zakryte do końca gry, lub innego efektu który je odkryje.
4. Zostaje dopóki ktoś nie będzie robił Porządkowania Obozu.