Strona 104 z 110

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 04 wrz 2022, 10:39
autor: EsperanzaDMV
burak66 pisze: 04 wrz 2022, 09:47 Cześć Planszowkowicze,
Mam pytanie z innej beczki ... mianowicie, gdzieś obiła mi się o uszy informacja o kampanii KS z figurkami potworow do Glomhavenow I Frosthaven - czy poglbym prosić o link lub jakiekolwiek info (timing koszt itp).
Jestem zainteresowany (o ile cena nie bedzie zaporowa) zakupem i Waszymi opiniami

Z góry dzięki:)
Na razie powstał tylko film promo wrzucony dwie strony wcześniej, sama kampania ma być na początku 2023.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 16 wrz 2022, 12:36
autor: kisiel365
Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 16 wrz 2022, 23:32
autor: gnysek
kisiel365 pisze: 16 wrz 2022, 12:36 Od 22.09 ma byc GH na PC w epiku za darmo https://store.epicgames.com/pl/p/gloomhaven-92f741
Jeśli to prawda, to niech meeplowa bozia Ci w planszówkach wynagrodzi za podzielenie się tą dobrą nowiną!

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 00:59
autor: EsperanzaDMV
Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 06:36
autor: zioombel
EsperanzaDMV pisze: 23 wrz 2022, 00:59 Reminder: od dziś przez tydzień (do nastepnego czwartku) cyfrowe Gloomhaven do pobrania za darmo na Epic Game Store.
A Rysław ostatnio wspominał, że jest 80% szansy, że jego tlumaczenie na pl będzie oficjalnym w grze a nie tylko modem pod Steam, więc tym bardziej warto przyklepać wersję na Epicu.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 09:12
autor: kisiel365
Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 09:17
autor: Fojtu
kisiel365 pisze: 23 wrz 2022, 09:12 Na epiku jest Jaws of the Lion jako dodatek do GH. Orientuje się ktoś czy scenariusze z tego są łatwiejsze czy na podobnym poziomie co GH?
Jaws (planszowy, bo na PC nie grałem) ma przede wszystkim pierwsze kilka scenariuszy wprowadzających, gdzie powoli wchodzą zasady. Ale na pc GH chyba ma jakiś samouczek, żeby było trochę łatwiej na wejście. No i Jaws ma kilka elementów wyciętych z gry, ale to raczej detal.

Poza tym w GH są notorycznie trudne scenariusze 1-2, więc też z czapy można się odbić. W jaws za to jest jeden scenariusz, który ja jako weteran GH musiałem przechodzić 3 razy, bo jest tak trudny - ogólnie ewidentnie ma on skiełbaszony poziom trudności, na bgg są nawet o tym tematy.

Poza tym ja bym powiedział, że jaws ma raczej łatwiejsze scenariusze, grałem na trudnym (+1) i poza tym jednym scenariuszem nie miałem żadnych problemów. W GH jakoś częściej musiałem się napocić.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 21:04
autor: McNab
Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 21:11
autor: aeiou871
McNab pisze: 23 wrz 2022, 21:04 Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
W momencie odpalenia gry w przegladarce powinna Ci sie wlaczyc zakladka, w której musisz zalogować się do konta Epic - potem gra zadziała.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 22:56
autor: Pompa85
McNab pisze: 23 wrz 2022, 21:04 Działa Wam to cyfrowe GH? Za darmo to bardzo tanio jest, ale już drugi dzień gra wisi z napisem "Loading", a jakiegoś wolnego kompa to nie mam.
Mi pomogło wyłączenie zapisu w chmurze w ustawieniach konta epika

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 23:19
autor: gnysek
Miałem dość długo ten loading, ale że mam dwa monitory, to nie przegapiłem otwarcia strony w przeglądarce (akurat byłem zalogowany, więc od razu przeszło) - nie mniej to nie jest tak, że to okienko wyskakuje od razu - to i tak długo trwa. Może nie mam najnowszego sprzętu, ale SSD mam top klasy z 7GB/s, więc obstawiałbym raczej na natłok graczy, na pewni nie rzeczywiste wczytywanie danych.

Przyznam, że chyba jednak wolę grać na żywo na planszy - ale gra ma jedna zaletę - jest fajna jako przetestowanie znajomości zasad. Nie grałem w GH około roku i mocno się dziwiłem, że czegoś nie mogę zrobić, albo coś każe mi wykonać inny ruch niż myślałem.

Chwilę z graniem się wtrzymam, skoro Rysław kręci spolszczenie z wydawcą i trzymam za to kciuki - wersja PCtowa może być wtedy naprawdę fajną okazją do przetestowania sobie scenariuszy grając solo, a potem rozegrania ich ze znajomymi (najlepiej innymi klasami, będzie ciekawiej).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 23:26
autor: tomp
A kojarzycie czy można grać pomiędzy różnymi platformami dystrybucji gry ? mam na myśli epic + steam ?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 wrz 2022, 23:28
autor: aeiou871
tomp pisze: 23 wrz 2022, 23:26 A kojarzycie czy można grać pomiędzy różnymi platformami dystrybucji gry ? mam na myśli epic + steam ?
Nie próbowałem, ale powinno to być możliwe. Zapisy ze steama zaciągnęły mi się do epica automatycznie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 00:27
autor: Hardkor
Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 00:41
autor: aeiou871
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):
Spoiler:
Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 01:53
autor: Hardkor
aeiou871 pisze: 24 wrz 2022, 00:41
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Pierwszy scenariusz jest względnie łatwiejszy niż inne (przeliczając punkty za poszczególne typy potworów), ale bardzo wiele osób odbija się od niego, bo jest trudny dla początkującej drużyny, która nie wie jeszcze jak zarządzać ręką, kiedy oplaca się palić karty, że nie warto tankować obrażeń no i jest też słabo wyposażona. Co ciekawe (mały spoiler co do scenariuszy solo):
Spoiler:
Generalnie na początku kampanii scenariusze najczęściej wygrywa się o mały włos i takie zwycięstwa są właśnie najbardziej satysfakcjonujące. Później niestety gra robi się łatwiejsza, gdyż postacie graczy skalują się lepiej niż potwory, ale gra na poziomie+2 powinna wtedy stanowić niezłe wyzwanie.
Ehh no i namówiłeś mnie. Znowu pobrałem grę :/

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 07:54
autor: zioombel
@Hardkor
Myślę, że porównywanie grania planszowki i planszowki na komputerze jest niemiarodajne w perspektywie doświadczenia - zwłaszcza jak grałeś solo na PC. Stąd może Twój osąd, że słaba mechanika i zdziwienie, że 1 miejsce na bgg - choć tu też uważam, że pomogła forma wydania gry na wspieraczce.
W wersji fizycznej kiedy grasz w zespole i masz rozmowy nad stołem, fizyczne elementy, pomalowane figurki, myślisz nad tym co mogą zrobić wspolgracze i jak ja mam w tym zaistnieć do zupełnie inne doświadczenie niż jak sam grasz na PC na 2-3 postaci i wiesz co każdy zrobi bo sam karty wybierałeś. Wiesz co każda postać ma na ukryte zadanie i możesz tak grać, żeby tego nie popsuć.
Odbiór gry to nie ocenianie mechaniki tylko odczucia z tego jak dobrze się bawiłeś a na to sklada się coś więcej niż zero-jedynkowe rozłożenie mechaniki i jej ocena.
A na tym polega ocenianie na BGG. Jak wystawiasz tam ocenę to system opisuję liczbę która masz wpisać w postaci zdania - jak bardzo i jak chętnie chciałbyś w to zagrać i czy gry pozbędziesz a nie czy mechanika jest spoko.

Ja długo opierałem się przed Gloomhaven bo właśnie patrząc na opisy gry i filmiki na YouTube mówiłem sobie, że nudy i nic w tym nie ma dla mnie interesującego. Trafiła się promocja sporo to spróbowałem i jest to teraz dla mnie gra na 10 na bgg. I wiem, że jak skończymy to będę czuł pustkę po niej;-)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 10:20
autor: aeiou871
Nie powiedziałbym, żeby GH było słabe mechanicznie, wręcz przeciwnie - uważam pomysł z zagrywaniem w każdej rundzie 2 kart, z których musisz wykorzystać 1 akcję górną i 1 dolną za genialny w swojej prostocie, a jednocześnie dający olbrzymią swobodę w budowaniu świata i postaci na tym silniczku. W podstawce jest 17 postaci i każdą z nich prowadzi się inaczej, znajdziesz tu typowe archetypy rodem z D&D, ale część klas wymyka się takim klasyfikacjom. Wśród ekstremów przywołam zablokowane klasy (mały spoiler bez konkretów)
Spoiler:
Odkrywanie nowych klas postaci, zdobywanie coraz lepszych przedmiotów czy znalezienie sposobu jak najlepiej wzmocnić postać podczas pierwszej kampanii jest niezwykle przyjemne - żałuję wręcz, że nie mogę tego zrobić jeszcze raz.

Większość gier ze szczytu rankingu BGG posiada ciekawe/dobre mechaniki, ale też nie zgodziłbym się co do wszystkich (nie będę wskazywać palcem). BGG jest rankingiem popularności a nie "najlepszości" mechanik. Dostajesz wskazówkę, żeby oceniać gry w oparciu o chęć zagrania w nie, ale na pewno spora część użytkowników używa innego klucza do swoich ocen, np. oceniając gry przez pryzmat jakości/świeżości mechanik.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 11:05
autor: azazelmo
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
A ja się zgadzam z kolegą. I to w obu kwestiach. Zagrałem na poziomie „trudny”, bo grałem trochę w Szczęki i w ogóle jestem zdolny. Kiedy moim jedynym żyjącym bohaterem z dwoma punktami życia i dwiema niespalonymi kartami otworzyłem ostatnie drzwi, to zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników. I to była
Spoiler:
(numer misji) misja.
Mechanika zmęczyła mnie już w Szczękach. Robię teraz już 7 czy 8 misje zmuszam się, żeby rozłożyć grę. Pomysł z kartami na pół jest ok, ale rodzi frustrujące dylematy. Najgorsze dla mnie jest to, że na start masz do wyboru wszystkie karty, co daje pozór możliwości planowania strategicznego. W teorii masz wszystko pod kontrolą, ale ataki wypadają losowo, jak i zachowanie stworów.
Misje wszystkie takie same (jak dotąd): czyszczenie terenu. Najgorsze jest to, że ja zwykle takie scenariusze lubię. Zawsze wolałem Diablo od Baldura.
Koniec końców aplikacja uzmysłowiła mi, że to nie dla gra dla mnie. Najgorsze, że w Szczękach narobiłem się już nad malowaniem figurek.

Ps. Wolę Mage Knighta.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 11:15
autor: aeiou871
azazelmo pisze: 24 wrz 2022, 11:05 zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników.
a czy w Szczękach kiedykolwiek otworzyłeś ostatnie drzwi i był tam tylko skarb albo korzystne wydarzenie? Za drzwiami zawsze są potwory. Grałeś może scenariusz 15 w Szczękach? Myślę, że przy ładnym malowaniu nie stracisz na sprzedaży Szczęk.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 11:40
autor: azazelmo
aeiou871 pisze: 24 wrz 2022, 11:15
azazelmo pisze: 24 wrz 2022, 11:05 zamiast upragnionego skarbu czy jakiegoś eventu wpakowałem się na czterech następnych przeciwników.
a czy w Szczękach kiedykolwiek otworzyłeś ostatnie drzwi i był tam tylko skarb albo korzystne wydarzenie? Za drzwiami zawsze są potwory. Grałeś może scenariusz 15 w Szczękach? Myślę, że przy ładnym malowaniu nie stracisz na sprzedaży Szczęk.
W Szczękach scenariusze kończyłem zwykle "o włos" od klęski. Spodziewałem się, że jak jestem już na skraju wyczerpania, to i scenariusz się "wyczerpie". Zresztą takie zaskoczenie miło przerwałoby by monotonię.
Napisałem już, że w Szczękach doszedłem do 7goczy 8mego scenariusza. Mam (względnie) ładnie pomalowane, ale tylko dwie postacie, którymi graliśmy. Połowa pomalowanych startowych figurek - taki dopisek raczej nie podniesie sprzedaży, ale zobaczymy.
Dobra, bo trochę wychodzę na malkontenta. GH Szczęki Lwa nie jest złe, ale to nie dla mnie - jestem rozczarowany, bo to pierwsza duża gra jaką kupiłem po dłuższej przerwie, a GH na kompa było za darmo, więc nie narzekam. Ale zgadzam się, że w rankingu BGG np. do takiego Brassa, to nie ma podejścia. Subiektywnie, oczywiście.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 12:08
autor: Cyel
Myślę że pozycja GH wynika też że był pionierem w swojej kategorii. Dotąd klasyczne dungeon crawlery jak Hero czy Warhammer Quest kojarzyły się raczej z radosną i dość bezmyślną turlanką. A tu jeszcze dostaliśmy rozbuchaną zawartość legacy, gigantyczną kampanię. Owszem potem inne gry próbowały tego samego, ale to GH stworzyło nowy trend w dc.

Dla mnie GH jest ewidentnie w panteonie gier wszechczasów bo mechanikami które uwielbiam w grach są tajne programowanie tury i optymalizacja pozycjonowania w przestrzeni. A niezwykle satysfakcjonujący rozwój postaci był wisienką na torcie. Wiadomo że jeśli dla kogoś taką mechaniką jest np matematyka mielenia surowców to GH się nie zachwyci.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 12:33
autor: brazylianwisnia
Hardkor pisze: 24 wrz 2022, 00:27 Powiem wam pograłem w wersję PC, z jednej strony naprawdę fajna gra, ale z drugiej mam wrażenie, że te lochy trzeba robić idealnie wręcz. Pograłem max parę godzin, zrobiłem parę lochów i nie raz wygrywałem dosłownie na styk albo przegrywałem tak samo. No mega ciężka gra, a grałem na najłatwiejszym poziomie. Jednocześnie w kwestii mechanik to... no nie jest imo wybitna. Na pewno nie top 1 bgg. Na pewno dobra i porzadna gra, ale top 1 bgg?
Siła tej gry to dodanie przygody do gry euro no i niesamowicie zmienny setup bo jednak mamy przy każdej partii inne warunki początkowe co w grach euro i przed gloomhaven bylo dość rzadko spotykane. Dzis mamy znacznie więcej gier kampanijnych ale wciąż mało jest takich euraskow. Do tego solo to inna gra. Niepewność co dokładnie zrobia kompani dodaje frajdy i ekscytacji bo jest szansa że atak wejdzie w pustkę ale jak wszystko się ładnie zgra(nie dość że atak wejdzie to ktoś jeszcze wsunie dodatkowego moba w obszar ataku) to jest frajda. No i taka zabawa psychologiczna że niby nie ścigamy się po te monety jak z Lootem w Borderlands xD

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 12:44
autor: Cyel
Dżiz, możesz mi wyjaśnić co z euro ma GH? Ciągle słyszę "GH to euro" i nie potrafię tego zrozumieć. Dla mnie to wierutna bzdura. To rasowy dungeon crawler tylko bardziej taktyczny niż oldschoolowe turlanki z lat 80tych jak Hero Quest i zamiast kostek ma karty z innym rozkładem prawdopodobieństwa. Przy takich założeniach to każda gra ameri, która stawia bardziej na myślenie niż turlanie nagle stanie się euro.

Jakie, jakiekolwiek cechy euro widzicie w GH?? Mielenie surowców? Brak bezpośredniej konfrontacji? Brak losowości? Luźny związek z tematem? Zdobywanie Vps do końcowej punktacji? No chyba nie.

A jakie cechy dungeon crawlerów? Wszystkie? No raczej.

GH to naturalna ewolucja tych starych Hero i Warhammer Questów tak jak Brass czy FCM jest naturalną ewolucją Monopoly w mądrzejszą, ciekawiej zaprojektowaną grę. Ewolucja a nie nagła zmiana gatunku.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 wrz 2022, 16:20
autor: Brylantino
Optymalizowanie zasobów, bardziej długofalowe planowanie, narzędzia pozwalające ograniczać losowość. To są rzeczy które przyszły typowo z gier euro. To, że GH ma pewne elementy z tego gatunku nie znaczy, że stał się euro, ale jednak daleko mu do typowego ameri, gdzie prawie zawsze style is over substance.