możesz zrestartować całą rundę (nie turę niestety)Hardkor pisze: ↑25 wrz 2022, 16:19Jak masz 2 karty, które rozpatrujesz w turze wersji planszowej i użyjesz podstawowego ruchu z dołu, a potem atak z góry to karty mają zawsze podstawowy ruch. Jak powiesz, że używasz go z karty A, a atak z karty B to jak poruszysz figurke i powiesz, ze jednak odwrotnie to się absolutnie nic nie zmieni i każdy przy stole to oleje. Jak tak zrobisz w grze to jak się już ruszyłeś to ture masz spaloną. Tak, jest to debilne, bo nic nie zmienia.Brylantino pisze: ↑25 wrz 2022, 13:12 Nie idiota, tylko po to masz fazę planowania, aby dokładnie przemyśleć co chcesz zrobić. To że wybrałeś coś źle, to jest tylko twój błąd, a nie gry.
Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
- Hardkor
- Posty: 5203
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1129 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
No ja wiem to. Dodatkowo karty jak i modyfikatory losuja się takie same, wiec moge ustawic sobie niska inicjatywe, żeby zobaczyc co zagraja potwory lub wysoka by zobaczyc jak mnie uderzą. I DALEJ MOGE ZROBIĆ RESET TURY. Ale jak klikne na złej karcie ruch to już nie xDDDaeiou871 pisze: ↑25 wrz 2022, 16:25możesz zrestartować całą rundę (nie turę niestety)Hardkor pisze: ↑25 wrz 2022, 16:19Jak masz 2 karty, które rozpatrujesz w turze wersji planszowej i użyjesz podstawowego ruchu z dołu, a potem atak z góry to karty mają zawsze podstawowy ruch. Jak powiesz, że używasz go z karty A, a atak z karty B to jak poruszysz figurke i powiesz, ze jednak odwrotnie to się absolutnie nic nie zmieni i każdy przy stole to oleje. Jak tak zrobisz w grze to jak się już ruszyłeś to ture masz spaloną. Tak, jest to debilne, bo nic nie zmienia.Brylantino pisze: ↑25 wrz 2022, 13:12 Nie idiota, tylko po to masz fazę planowania, aby dokładnie przemyśleć co chcesz zrobić. To że wybrałeś coś źle, to jest tylko twój błąd, a nie gry.
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- garg
- Posty: 4794
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1765 times
- Been thanked: 1270 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Podoba mi się pomysł osi i tylko nie rozumiem, dlaczego jako jedną z nich zaproponowałeś coś, co jest w żaden sposób niemierzalne i bardzo, ale to bardzo subiektywne.brazylianwisnia pisze: ↑25 wrz 2022, 12:32Kurcze, ja nie mogę się zgodzić z żadną osią. Blood Rage np zabija całkiem os 1 gdzie mamy konflikt a rywalizujemy o VP i to one decydują o zwycięstwie wiec mamy tutaj klasyczne euro z maxem na skali konfliktu.
Os druga to wogole dla mnie abstrakcja. Tak samo nie da się moim zdaniem dokonać podziału przez mechaniki bo dziś wszystko jest wszędzie. Klasyczne dla euro mechaniki - worker placement, deckbuilding są w ameri a roll to resolve w euro..
Dla mnie kluczową jest to os której brakuje czyli czy główny fun z gry płynnie z narracji, przygody i klimatu czy z optymalizacji, wycisnaknia maksa z danej sytuacji,planowania.
Całe to kategoryzowanie to oczywiście zabawa ale ja lubię patrzec na świat przez szufladki, statystyki i liczby.
[...]
Przyjemność płynąca z gry jest wynikową użytych mechanizmów, fabuły, grafik i czego tam jeszcze. I na osiach powinny być moim zdaniem rzeczy pierwotne, a nie wtórne.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dla mnie wersja PC to świetne rozwiązanie. Szczęki Lwa przeszliśmy całe. A do dużego pudla ciężko by było nam się zebrac. A tu mogę w jedno popołudnie 2-3 scenariusze sobie pyknąć. Pytanko czy kampania i jej scenariusze to przeniesie planszowej wersji 1:1 czy to nowy twór?
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Kampania jest bardzo wiernie (w 99%) przeniesiona z gry planszowej. Oprócz niej jest Guildmaster, który też jest rodzajem swobodnej kampanii, a scenariusze tam są w pewnym stopniu generowane losowo i nie mają odpowiedników w planszówce.ravenone pisze: ↑27 wrz 2022, 16:18 Dla mnie wersja PC to świetne rozwiązanie. Szczęki Lwa przeszliśmy całe. A do dużego pudla ciężko by było nam się zebrac. A tu mogę w jedno popołudnie 2-3 scenariusze sobie pyknąć. Pytanko czy kampania i jej scenariusze to przeniesie planszowej wersji 1:1 czy to nowy twór?
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
W planszówce też masz jakąś talię, która służy do generowania jednorazowego układu mapy/potworów na pojedynczy scenariusz.
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Zgadza się, ale Guildmaster nie opiera się na tej talii, jest oddzielnym systemem z innymi zasadami (np. wspólna pula złota, możliwość resetu najemnika, brak celów życiowych, inne warunki odblokowywania klas)
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 321 times
- Been thanked: 319 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
O, to coś takiego nawet byłoby fajnie sobie rozegrać, mimo że do papierowego Gloomhaven nie mam zamiaru wracać. Trzeba sobie tylko zasady odświeżyć. Dzięki
Nie przyszło Ci do głowy, że Twoje podejscie do rozróżnienia euro-ameri na zasadzie mechanik przypisywanych do gatunków jest już po prostu przestarzałe i nieodpowiednie?
Przecież sens istnienia tej skali to uproszczone informacje na temat wrażeń płynących z gry, a nie sluzy do przekazania jakie potencjalne mechaniki w grze występują. Mechaniki wszak są tylko środkiem.
Kiedyś mechaniki były mocno zakorzenione w tym jak są wykorzystywane i poprzez to dało się łatwo zrozumieć jakie wrażenia będzie dana gra dawała z rozgrywki. Teraz już nie jest to oczywiste, teraz twórcy potrafią mechaniki wykorzystywać w sposób bardziej kreatywny niż kiedyś, więc ustalanie czegokolwiek na ich podstawie bardzo często, jak w przypadku Gloomhaven, mija się z celem.
-
- Posty: 1080
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 184 times
- Been thanked: 311 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wcześniej grałem w Szczęki ale to wielkie pudło mnie jakoś nie pociągało. Dlatego fajnie, że pojawiła się wersj PC. Graficznie też wygląda to dużo lepiej niż te jednorodne planszetki z oryginału.
Mam tylko wrażenie, że rng jest jakieś skopane. Klątwa wyskakuje znacznie częściej niż w wersji papierowej...
Mam tylko wrażenie, że rng jest jakieś skopane. Klątwa wyskakuje znacznie częściej niż w wersji papierowej...
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Lepiej tasują

Obstawiam, że gra tak naprawdę nie tasuje, tylko jak jest potrzeba ciągnięcia kart, każdej która została daje tę samą szansę wyciągnięcia i bierze je z uporządkowanej listy (w końcu nie widać awersów).
- Hardkor
- Posty: 5203
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 1555 times
- Been thanked: 1129 times
- Kontakt:
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Przekonałem się i powiem wam, że ogrywam GH. Naprawdę po czasie doceniłem te grę
Do planszowej wersji w życiu nie usiądę, bo to masakra, ale PC? Miodzio

Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
-
- Posty: 211
- Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 49 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Aplikacja GH Helper i nam grało się świetnie, ale zgadzam się na PC miodzio!

-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 wrz 2022, 14:32
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie przedmiotu eagle-eye google. Czy jeżeli mój atak polega na zmuszeniu przeciwników do wykonania akcji ataku na innych przeciwników to czy atak dostaje bonus od googli?
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Nie, gogle działają tylko na akcje ataku postaci, która je posiada.Misiek1980 pisze: ↑29 wrz 2022, 10:51 Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie przedmiotu eagle-eye google. Czy jeżeli mój atak polega na zmuszeniu przeciwników do wykonania akcji ataku na innych przeciwników to czy atak dostaje bonus od googli?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 wrz 2022, 14:32
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ok dzięki za szybką odpowiedź. A już się cieszyłem, że zadam mega atak. Ostatnio też się dowiedziałem, że nie mogę w tej samej turze włączyć żywiołu przy użyciu mikstury i go użyć. Pytanie z innej beczki. Obecnie gram w dodatek "szczęki lwa"z moimi dwoma 11-letnimi córkami. O dziwo muszę stwierdzić, że dość nieźle ogarnęły temat i nasza gra idzie dość płynnie. Czy jest szansa, że skoro ogarniają szczęki lwa to dadzą radę przy dużym pudle? Jakie postacie by były dla nich dobre?
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Jeśli radzą sobie w Szczękach, to w dużym GH też dadzą radę. Raczej niech wybierają postacie według własnych preferencji. Wśród klas startowych nie ma raczej żadnych wyjątkowo skomplikowanych.Misiek1980 pisze: ↑29 wrz 2022, 11:12 Ok dzięki za szybką odpowiedź. A już się cieszyłem, że zadam mega atak. Ostatnio też się dowiedziałem, że nie mogę w tej samej turze włączyć żywiołu przy użyciu mikstury i go użyć. Pytanie z innej beczki. Obecnie gram w dodatek "szczęki lwa"z moimi dwoma 11-letnimi córkami. O dziwo muszę stwierdzić, że dość nieźle ogarnęły temat i nasza gra idzie dość płynnie. Czy jest szansa, że skoro ogarniają szczęki lwa to dadzą radę przy dużym pudle? Jakie postacie by były dla nich dobre?
- Brylantino
- Posty: 1444
- Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 216 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Ale mechanicznie te gry się niczym nie różnią...
Dochodzi więcej rozkładania planszy i postacie mają swoje cele końcowe, po których zmieniamy postać.
Skoro grają bez problemu w Szczęki, to tak samo będzie z normalnym GH.
Dochodzi więcej rozkładania planszy i postacie mają swoje cele końcowe, po których zmieniamy postać.
Skoro grają bez problemu w Szczęki, to tak samo będzie z normalnym GH.
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Wiem, że to czepialstwo i nie o to do końca Ci chodziło, ale tak dla wszystkich czytających temat, kilka drobnych różnic jest. Dochodzą nie tylko ekstra elementy jak rolling modifiers czy naklejki na karty, ale też parę zasad się faktycznie zmienia, jak monster focus czy akcje przyzwanych potworów. Fajne podsumowanie jest tutaj:
https://boardgamegeek.com/thread/245238 ... gloomhaven
Część zmian będzie też w FH.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Co nie zmienia faktu, że kilka dodatkowych zasad dla osób ogarniających Szczęki wciąż nie powinno być problemem.
-
- Posty: 3511
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 578 times
- Been thanked: 1376 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Tak, dlatego napisałem, że to trochę nie do końca w odpowiedzi do Brylantino.
Chodzi o to, że jednak trzeba zajrzeć do zasad i to dokładnie (albo przeczytać tego typu porównanie), bo jak ktoś siądzie do GH i zagra z zasadami z JotL, że przyzwane potwory od razu atakują, to ma zerowe szanse w niektórych scenariuszach.
-
- Posty: 1027
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 478 times
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
w GH są dodatkowe elementy/mechaniki, jak odwet, niewidzialność, przywołańcy, a różnice w zasadach są podsumowane w wątku zalinkowanym wyżej przez kolegę Fojtu
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Faktycznie są drobne zmiany gh względem szczęk (głównie w kwestii ustalania na kim jest focus potwora) i kilka dodatkowych mechanik ale w kwestii przyzywania jest tak samo. W szczękach lwa po prostu nie ma przyzywania potworów (Summon) jest tylko spawnowanie. W dużym Gh jest rozróżnienie na Summon i Spawn. Potwory zespawnowane (np. poprzez otwarcie nowego pomieszczenia) też aktywują się w tej samej rundzie. Po prostu często w specjalnych zasadach scenariusza jest Summon potwora, wtedy nie aktywują się w tej samej rundzie, albo jest zapis że Spawn potwora xxx pod koniec rundy, wtedy też nie aktywują się bo jest to już de facto koniec owej rundy.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Dodatek, pierwsze scenariusze, zagadka w odszyfrowanie teksu, wersja gry PL - tekst po zdekodowaniu nie ma żadnego sensu. Sprawdziłem ENG - tam już są normalne słowa angielskie.
Czyżby tłumaczenie było ENG, ale słownik znaków PL? Wszystko spartolone.
Czyżby tłumaczenie było ENG, ale słownik znaków PL? Wszystko spartolone.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
Właśnie, wyszła w końcu jakaś oficjalna errata do pierwszego polskiego druku?