Strona 106 z 110

Re: Summoner Wars

: 17 kwie 2021, 23:59
autor: dannte
sirias pisze: 17 kwie 2021, 19:34 Nie zgodzę się z tym, że to minimalnie inna gra.
Myślę, że "minimalnie inna" było odpowiedzią na pytanie, którą podstawkę wziąć: 1ed czy 2ed. W tym przypadku trzeba się zgodzić, że wzięcie któregokolwiek master setu da podobne odczucia. Jedyne co znacząco przemawia na korzyść 2ed to deck-building, który jest mniej ograniczony.
sirias pisze: 17 kwie 2021, 19:34 Mocno zwiększono przeżywalność jednostek (w tym mistrzów przywołań)
Nie mogę się z tym zgodzić, samo zwiększenie liczby HP nie wystarczy. Jednostki mają znacznie więcej ataku, commony są mocniejsze, jest więcej umiejętności specjalnych wpływających na skuteczność ataku, więcej mobilności (przynajmniej jeśli chodzi o podstawowe Breakers vs Cave Goblins) i łatwiej jest trafić na kostce podczas ataku wręcz. Powiem nawet więcej: 2. edycja jest przez to bardziej losowa, bo w 1ed czempion 6 hp miał spore szanse wytrzymać 1-2 tury ataków. Tutaj nawet czempion 11 HP może zginąć w ciągu jednej tury.
sirias pisze: 17 kwie 2021, 19:34Upadłe Królestwo mocno skorzystało na tych niewielkich zmianach w zasadach (wcześniej pierwsza talia strasznie cierpiała na to, że jednostki zabite wędrowały zazwyczaj do puli magii przeciwnika).
To chyba zależy od stylu gry? Nigdy nie zaobserwowałem tego problemu (ale też nie grałem na tyle dużo, żeby wyrokować).
sirias pisze: 17 kwie 2021, 19:34Dużo pojawiło się mechanik opartych o dodatkowe znaczniki, które wcześniej pojawiły się jedynie w przymierzach.
Jeśli masz na myśli boost tokeny (bo chyba o innych znacznikach nie było do tej pory mowy), to jest to zwyczajne uproszczenie zbierania kart pod kartami (to rozwiązanie było toporne w 1ed). Więc to tylko kosmetyka. Poza "kartami pod kartami", 1 ed. wprowadzała też żetony wzmocnienia i żetony trucizny, tutaj jeszcze nic takiego nie zostało ogłoszone. Mnie osobiście nie przekonują te mechaniki nadużywające boost tokenów oraz dodatkowego symbolu błyskawicy na kości. Wydaje mi się, że czynią grę bardziej losową. A mnogość tych efektów u Elfów Sawanny brzmi jak sroga podatność na AP (bo chcesz jak najlepiej wykorzystać możliwości swoich jednostek).
sirias pisze: 17 kwie 2021, 19:34 Według mnie dotychczas pokazane karty z drugiej edycji wyglądają ciekawiej niż te z pierwszej, choć mam wrażenie, że jednocześnie te karty są bardziej skomplikowane dla osoby, która nigdy z SW nie miała styczności.
Tutaj pełna zgoda, nowe umiejętności są dużo ciekawsze i istotniej wpływają na rozgrywkę. Myślę, że jak najbardziej można je polecić początkującemu. Ale w moim mniemaniu są znacznie gorsze w odbiorze (bo pozwalają na zbyt mocne kombo generujące zniszczenie) - w 1ed trzeba było się mocno nagłowić, żeby zrobić spore zamieszanie (np. zniszczyć 3 jednostki wroga w jednej turze) - tutaj jest to znacznie prostsze.

Re: Summoner Wars

: 17 maja 2021, 09:56
autor: Melafir
Cześć, jestem nowy w tej grze. Przymierzam się do zakupu i pytanie czy warto zakupić wersję już istniejąca (np przymierze) czy iść w nowsza osłonę która będzie niebawem na rynku?

Re: Summoner Wars

: 17 maja 2021, 10:49
autor: BOLLO
Melafir pisze: 17 maja 2021, 09:56 Cześć, jestem nowy w tej grze. Przymierzam się do zakupu i pytanie czy warto zakupić wersję już istniejąca (np przymierze) czy iść w nowsza osłonę która będzie niebawem na rynku?
W obu wersjach masz plusy i minusy jak zostało to już powiedziane 2 strony wczesniej. Stara wersja jest o tyle fajne że masz dobre ceny teraz i sporo jeszcze kupisz. Nowa to poprawiony balans + nowości z portalami rasami itd.

Wszystko bardzo pięknie zostało już podsumowane:
Spoiler:
Ja gdybym nie miał jedynki to bym wszedł w 2ke ...a tak wystarcza mi 1 wersja tej gry

Re: Summoner Wars

: 04 cze 2021, 19:50
autor: kozz84
Po zachwytach zagranicznych recenzentów zainteresowałem się tą grą. Mam tylko jedno pytanie. Jaki jest poziom skomplikowania? Np w porównaniu do magica. Zauważyłem, że każda jednostka ma 1/2 pasywne efekty. Komplikuje to rozgrywkę, czy po paru partiach gracze znają już te karty na pamięć? Chcę grać razem z żoną, która nie przepada za zbyt skomplikowanymi grami i nie mówię o samych zasadach, ale o ilości pozornie prostych zasad, które trzeba pilnować.

EDIT przejrzałem instrukcję. Zasady wydają się banalne. Chyba znalazłem grę konfrontacyjną w którą mogę grać z żoną :)

Re: Summoner Wars

: 08 cze 2021, 18:24
autor: AnlAir
Mojej żonie bardzo się spodobała ta gra. Coś w stylu komputerowych Heroes of M&M. 1wszy master set łatwiejszy do ogarnięcia w drugim już frakcje trochę bardziej wymagajace. Mi troszkę przeszkadza losowość, jestem słaby w kościach :lol:

Re: Summoner Wars

: 08 cze 2021, 20:48
autor: kozz84
W drugie edycji z tego co rozumiem zmieniają kości. Trafienie jest na 5+ dla miecza i 4+ dla łuku, więc większe prawdopodobieństwo trafienia. Pewna losowość jednak zostaje.

Pograłem trochę w wersję online i gra jest bardzo prosta. Nie wiem jak inne talie, ale nie ma tutaj reakcji przeciwnika?

Re: Summoner Wars

: 09 cze 2021, 12:49
autor: Wosho
Ten sam producent wiec moze sie nie obrazi, duzo wieksza głębie ma Ashes, polecam nowe wydanie ;)

Re: Summoner Wars

: 18 wrz 2021, 23:38
autor: Copercore
Czy jakieś wydawnictwo planuje wydać 2 edycję po polsku?

Re: Summoner Wars

: 18 wrz 2021, 23:41
autor: kozz84
Copercore pisze: 18 wrz 2021, 23:38 Czy jakieś wydawnictwo planuje wydać 2 edycję po polsku?
https://factorycube.pl/aktualnosc/czyta ... r-Wars-2.0

Premiera przesunięta na jesień (?) 2021.

Re: Summoner Wars

: 19 wrz 2021, 18:37
autor: Argue
Wosho pisze: 09 cze 2021, 12:49 Ten sam producent wiec moze sie nie obrazi, duzo wieksza głębie ma Ashes, polecam nowe wydanie ;)
Myśmy się akurat od Ashes z żoną sromotnie odbili, gra nas nudziła, a szczególnie raził brak możliwości combowania, bo często przeciwnik po drugiej stronie miał coś, co umożliwiało redukcję zapędów ofensywnych.
Zdecydowanie Summoner Wars byli ciekawsi, chociażby ze względu na poruszanie się po planszy, co pozwalało tworzyć ciekawe zagrania taktyczno-pozycyjne.

Re: Summoner Wars

: 11 paź 2021, 11:20
autor: szyimon
Czy wiadomo coś o przedsprzedaży 2 edycji w sklepach planszówkowych?

Re: Summoner Wars

: 11 paź 2021, 11:24
autor: Mr_Fisq
Ja nieśmiało zaproponowałbym, żeby zrobić nowy temat pod drugą edycję - zmiany nie są czysto kosmetyczne, frakcje się dublują; większy porządek będzie jak już gra wyjdzie.

Re: Summoner Wars

: 09 lis 2021, 14:02
autor: szyimon
Zgodnie z informacją na facebooku wydawnictwa gra jest w transporcie. Wszystko się przesuwa z uwagi na opóźnieniu pociągu na terminalu w Chinach.

Re: Summoner Wars

: 09 lis 2021, 14:49
autor: kozz84
szyimon pisze: 09 lis 2021, 14:02 Zgodnie z informacją na facebooku wydawnictwa gra jest w transporcie. Wszystko się przesuwa z uwagi na opóźnieniu pociągu na terminalu w Chinach.
Gra jedzie do nas koleją transsyberyjską? :D

Re: Summoner Wars

: 11 lis 2021, 12:41
autor: Curiosity
Mr_Fisq pisze: 11 paź 2021, 11:24 Ja nieśmiało zaproponowałbym, żeby zrobić nowy temat pod drugą edycję - zmiany nie są czysto kosmetyczne, frakcje się dublują; większy porządek będzie jak już gra wyjdzie.
Proszę o oznaczenie postów to je wydzielę, nie grałem w SW.

Re: Summoner Wars

: 21 lis 2021, 14:40
autor: koniu_ko
Tylko wrzucę, że druga edycja w wersji angielskiej pojawiła się w Planszomanii (a już myślałem, że jej nigdy nie zobaczymy!) Sytuację obserwowałem od dłuższego czasu i wydaje mi się, że tylko oni mają, więc jak ktoś preferuje po angielsku, albo jest niecierpliwy, to można kupić. Proszę nie traktować posta jako reklamy, po prostu gra ma pół roku opóźnienia i w zasadzie w Europie jest obecnie nie do dostania.

Re: Summoner Wars

: 13 gru 2021, 10:47
autor: Wisimito
"Zaczynamy ten tydzień od - wreszcie - dobrej informacji odnośnie Summoner Wars 2.0! 😍
Dziś dostaliśmy wiadomość, że procedury celne zostały zakończone i aktualnie czekamy na dalsze informacje o wyruszeniu dostawy do nas 📦 Mamy nadzieję, że wydarzy się to szybko i z optymizmem nastawiamy się na to, że w tym tygodniu zaczniemy wysyłkę gier.
Mamy też nadzieję, że na święta każdy będzie miał już swój egzemplarz w domu 😊
Trzymajcie kciuki, żeby już wszystko poszło dobrze - nawet sobie nie wyobrażacie, jak bardzo czekamy na finalizację tego projektu 👍"

Re: Summoner Wars

: 14 gru 2021, 21:46
autor: Evokenx
Jakoś tak cicho o tej grze... Czy jest już jakaś recenzja w j. pl?

Re: Summoner Wars

: 18 gru 2021, 06:11
autor: Rykas
Czy ktoś może mi powiedzieć po ile była wersja 2.0 w przedsprzedaży?

Re: Summoner Wars

: 18 gru 2021, 09:02
autor: warlock
139 zł ;).

Obrazek

Re: Summoner Wars

: 19 gru 2021, 20:24
autor: Marionator5000
Czy karty mieszczą się w pionie w pudełku razem z planszą, czy muszą leżeć na płasko bo inaczej plansza nie wchodzi? Czy w tych Dragon Shieldach ładnie wszystko wchodzi i czy jest jakieś miejsce na dodatki w pudle?

Re: Summoner Wars

: 23 gru 2021, 08:30
autor: warlock
Zagraliśmy póki co tylko jedną partię (w pierwszą edycję miałem rozegranych ponad 40), ale już teraz wiem, że KAŻDA zmiana w zasadach jest na lepsze:

- wbudowany "zegar gry" w formie utraty życia mistrza przywołań przy zbyt defensywnej grze wymusza konflikt już od pierwszego ruchu
- jednostki strzeleckie mają mniejszą szansę trafienia od jednostek walczących wręcz (te drugie pudłują tylko na jednej ściance K6) i nareszcie nie są jednoznacznie lepsze.
- wydarzenia zagrywane są teraz w różnych fazach i to rozwiązanie sprawdza się fantastycznie, można z nich korzystać o wiele bardziej taktycznie. Twórcy otworzyli sobie przestrzeń do projektowania zupełnie nowych zdolności.
- żetony wzmocnienia i dodatkowy symbol na kości również pozwalają w bardzo sprytny sposób modyfikować zdolności jednostek, wprowadzając dodatkowe efekty zachodzące w trakcie ataku lub sprawiając, że jednostka będzie zachowywać się inaczej z biegiem czasu (w zależności od liczby żetonów na niej)

Zmian jest oczywiście więcej, ale te rzuciły mi się w oczy najmocniej. Bawiłem się wyśmienicie! A biorąc pod uwagę, że ta edycja Summonersów była w przedsprzedaży za 139 zł to uważam, że za te pieniądze to po prostu strzał w dziesiątkę ;). Polecam wszystkim fanom taktycznych pojedynków ;).

Klasycznie odradzam ten tytuł osobom uczulonym na losowość kości, choć podkreślam, że ta edycja jest mniej losowa od pierwowzoru (tak jak pisałem wcześniej - to, że jednostki walczące wręcz pudłują teraz tylko na "jedynkach" sprawia, że walka jest bardziej przewidywalna).

Obrazek

Re: Summoner Wars

: 23 gru 2021, 08:44
autor: Evokenx
Trochę się boje, że jak na taką podstawkę to trochę mało kart i gra przez to szybko stanie się dla nas mało regrywalna. Mam nadzieję, że jakieś dodatki do tego wyjdą kurde :)

Re: Summoner Wars

: 23 gru 2021, 08:53
autor: warlock
6 frakcji mało regrywalnych? To po jakim czasie dana frakcja CI się nudzi? Zagrasz raz i już wyczerpana regrywalność :D?

Re: Summoner Wars

: 23 gru 2021, 09:07
autor: Evokenx
Wiadomo, że nie. Jednak często ma się jakąś swoją ulubiona frakcję, a tak w obrębie jednej frakcji może już zabraknąć jakiejś większej regrywalności. Ja po prostu lubię mieć gry w które pykam długimi latami :) W każdym razie i tak pójdę w ten tytuł bo jak ludzie będą czekać z kupnem to na pewno nie wyjdzie żaden dodatek :D