Strona 107 z 109

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 29 wrz 2022, 16:26
autor: Fojtu
gnysek pisze: 29 wrz 2022, 16:18 Co nie zmienia faktu, że kilka dodatkowych zasad dla osób ogarniających Szczęki wciąż nie powinno być problemem.
Tak, dlatego napisałem, że to trochę nie do końca w odpowiedzi do Brylantino.

Chodzi o to, że jednak trzeba zajrzeć do zasad i to dokładnie (albo przeczytać tego typu porównanie), bo jak ktoś siądzie do GH i zagra z zasadami z JotL, że przyzwane potwory od razu atakują, to ma zerowe szanse w niektórych scenariuszach.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 29 wrz 2022, 22:02
autor: Pompa85
To zasady JofL różnią się od zwykłego GH? Gdzie można znaleźć zmiany?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 29 wrz 2022, 22:44
autor: aeiou871
Pompa85 pisze: 29 wrz 2022, 22:02 To zasady JofL różnią się od zwykłego GH? Gdzie można znaleźć zmiany?
w GH są dodatkowe elementy/mechaniki, jak odwet, niewidzialność, przywołańcy, a różnice w zasadach są podsumowane w wątku zalinkowanym wyżej przez kolegę Fojtu

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 29 wrz 2022, 22:50
autor: Void
Fojtu pisze: 29 wrz 2022, 16:26
Spoiler:
Faktycznie są drobne zmiany gh względem szczęk (głównie w kwestii ustalania na kim jest focus potwora) i kilka dodatkowych mechanik ale w kwestii przyzywania jest tak samo. W szczękach lwa po prostu nie ma przyzywania potworów (Summon) jest tylko spawnowanie. W dużym Gh jest rozróżnienie na Summon i Spawn. Potwory zespawnowane (np. poprzez otwarcie nowego pomieszczenia) też aktywują się w tej samej rundzie. Po prostu często w specjalnych zasadach scenariusza jest Summon potwora, wtedy nie aktywują się w tej samej rundzie, albo jest zapis że Spawn potwora xxx pod koniec rundy, wtedy też nie aktywują się bo jest to już de facto koniec owej rundy.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 03 paź 2022, 14:33
autor: Jools
Dodatek, pierwsze scenariusze, zagadka w odszyfrowanie teksu, wersja gry PL - tekst po zdekodowaniu nie ma żadnego sensu. Sprawdziłem ENG - tam już są normalne słowa angielskie.
Czyżby tłumaczenie było ENG, ale słownik znaków PL? Wszystko spartolone.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 03 paź 2022, 20:00
autor: gnysek
Właśnie, wyszła w końcu jakaś oficjalna errata do pierwszego polskiego druku?

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 03 paź 2022, 20:30
autor: Pompa85
Z tego co sprawdzałem to część kart z dodatku jest z pierwszej edycji angielskiej a część z 2giej poprawionej. Nie wiem czym dlaczego tak zrobili.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 16 paź 2022, 10:38
autor: PytonZCatanu
Dzięki za polecenie komputerowej wersji Gloomahaven. Nie myślałem, że kiedykolwiek będę miał szansę liznąć to duże pudło (Szczęki Lwa przechodzę "na żywo", zbliżam się powoli do końca). Gra działa bardzo dobrze, maksymalnie wiernie z wersją planszowa. Odpada cały setup i obsługa. Naprawdę, bawię się bardzo dobrze.

Przy okazji przyszedl mi do głowy szalony pomysł. Gdyby ktoś kiedyś wykorzystał mechanikę Gloomahaven i zrobił mini kampanię oparta o uniwersum Władcy Pierścieni (wprost na książce lub gdzieś obok). To byłoby genialne.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 16 paź 2022, 10:43
autor: brazylianwisnia
PytonZCatanu pisze: 16 paź 2022, 10:38 Dzięki za polecenie komputerowej wersji Gloomahaven. Nie myślałem, że kiedykolwiek będę miał szansę liznąć to duże pudło (Szczęki Lwa przechodzę "na żywo", zbliżam się powoli do końca). Gra działa bardzo dobrze, maksymalnie wiernie z wersją planszowa. Odpada cały setup i obsługa. Naprawdę, bawię się bardzo dobrze.

Przy okazji przyszedl mi do głowy szalony pomysł. Gdyby ktoś kiedyś wykorzystał mechanikę Gloomahaven i zrobił mini kampanię oparta o uniwersum Władcy Pierścieni (wprost na książce lub gdzieś obok). To byłoby genialne.
Może dojdą do takiego wniosku bo nie wiem ile Havenow można robić a użycie Władcy czy Gwiezdnych wojen sprzedałby się pewnie świetnie. Z drugiej strony każda inna firma mogłaby to zrobić i trochę dziwię się że takie FFG się na to nie porwie mając prawa do IP.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 19 paź 2022, 08:45
autor: gnysek
Oprzeć o mechanikę kart - spoko, ale jakby to miało mieć znów tysiące tekturek do tworzenia poziomów, to nie chciałoby mi się tego gromadzić. Fajnie jakby ta część przy okazji przeszła jakąś zmianę, czwarty raz to samo to za dużo (chociaż plansze w instrukcji zamiast tony kartonu i tak są lepsze - i pozwalają na nieco lepszy design). Generalnie - pole do popisu jest spore, zwłaszcza, że Frosthaven jakąś tam rewolucją nie będzie - ot Gloomhaven 2.0, niemal jak samodzielny dodatek.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 13:45
autor: maciej.kr
Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 13:50
autor: aeiou871
maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Warto, ale zdecydowanie polecam zacząć od Szczęk, gdyż jest mniejsze ryzyko "wtopienia", a stanowią one bardzo dobre wprowadzenie w system. Sam grałem w kolejności: duże GH, Szczęki, Zapomniane Kręgi, ale gdybym mógł zacząć od zera, to na pewno zacząłbym od Szczęk Lwa.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 13:57
autor: gnysek
Generalnie jest tak - jeśli nie lubisz gier taktycznych, rpgów, fantasy oraz gier długich (a tutaj spokojnie ze 100 godzin grania jest, jedna sesja to tak 40-120 minut, zależy jaki poziom trudności i czy czy rozstawiasz od zera), to możesz od razu uznać, że nie jest dla Ciebie.
Jeśli grałeś w jakieś Destinies, Mage Knighty, Descent, Tainted Grail, Nemesis i tym podobne i było fajnie, no to wtedy i Gloomhaven będzie fajne.

Pamiętaj, że ona nie jest #1 dlatego, że jest najlepszą planszówką na świecie, a raczej dlatego, że pod względem długości, zawartości, ilości kombinacji i rzeczy do "odkrycia" jest nie do przebicia (ponad połowa postaci jest na starcie zablokowana i ukryta, tak samo dodatkowe karty nawet tych startowych postaci). Natomiast to nie znaczy, że ma najlepsze mechaniki świata i są gry, które sprawiają większą radość i mogą dać większą satysfakcję (głównie przez mniejszą ilość zasad lub krótszy czas sesji). Gloomhaven to jest takie danie, gdzie masz roczny bon na szwedzki stół w hotelu ;)

Zresztą, #6 miejsce Szczęk Lwa potwierdza właśnie, że duża zasługa tego 1 miejsca to ilość zawartości, gdyż mechanicznie one są bardzo, bardzo podobne i wiele osób twierdzi, że łatwiej zacząć w szczękach i łatwiej do nich zachęcić innych graczy, których Gloomhaven nawet po przejściu całych szczęk nadal odrzuca. W mojej opinii różnica między tymi grami jest taka, jakbyś kupił ten sam model samochodu, ale jeden w podstawowym lub średnim wyposażeniu, a drugi w totalnie maksymalnym - ale to nadal ten sam model, ten sam design itp. Tymczasem Szczęki nie weszły na podium - mimo, że wszelkie różnice są raczej chwalone. Także tym #1 aż tak się nie sugeruj ;)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 15:14
autor: Darkstorm
maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Zobaczy czy jest jeszcze promocja na darmowe Giżycko znaczy się Gloomhaven w wersji komputerowej. Jeśli jest to sobie potestuj i będziesz wiedział czy Ci to odpowiada. Oczywiście w wersji papierowej dochodzi upierdliwy setup i strasznie biedne w mojej ocenie kafle terenu. Pamiętaj też, że taka osoba jak Gambit ograła w życiu pierdyliard tytułów i jego optyka będzie nieco inna niż u przeciętnego gracza :wink:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 15:48
autor: PytonZCatanu
maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Nie rozumiem o co kaman że Szczękami Lwa.

Bardzo mocno polecam Szczęki Lwa i tyle.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 15:51
autor: gnysek
O właśnie, ta darmowa wersja PC to była najlepsza okazja do sprawdzenia i wyrobienia sobie zdania. Co prawda trzeba doliczyć 20 minut na setup wersji papierowej, ale reszta taka sama.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 20 paź 2022, 17:34
autor: eveni
maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Czy warto kupić grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)
Moim zdaniem warto kupić i zagrać (lub pożyczyć jak masz taką szansę). Przychylę się do zdania kolegi kilka postów wyżej - również w razie zakupu polecam Szczęki lwa (używane można kupić za niecałe 200 zł z wysyłką na OLX).
Ja wcześniej grałam głównie w euro i karcianki, Gloomhaven zmieniło moje gusta planszówkowe. Teraz najchętniej sięgam po kooperacyjne dungeon crawlery.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 21 paź 2022, 07:53
autor: maciej.kr
Dzięki za info dla wszystkich. Wezmę jednak dużego Gloomhaven. Podoba mi się pomysł z kanału Humigraj żeby setup scenariuszy robiła jedna osoba i tylko ona będzie wiedziała kiedy dołożyć następne pomieszczenia.

Pozdr

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 22 paź 2022, 20:40
autor: ravenone
Pytanko odnośnie cyfrowej wersji gry. Ukończyłem 53 scenariusze i nowych questów brak. To oznacza koniec przygody?
Mój finał to:
Spoiler:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 23 paź 2022, 01:30
autor: gogovsky
ravenone pisze: 22 paź 2022, 20:40 Pytanko odnośnie cyfrowej wersji gry. Ukończyłem 53 scenariusze i nowych questów brak. To oznacza koniec przygody?
Mój finał to:
Spoiler:
Gratulacje właśnie odkryłeś, że poziom zakończenia gry top 1 Bgg dostarcza mniej emocji, niż staniecie kogoś w eurobiznesie na hotelu we Wiedniu.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 24 paź 2022, 23:01
autor: gnysek
gogovsky pisze: 23 paź 2022, 01:30 poziom zakończenia gry top 1 Bgg dostarcza mniej emocji
A nie mówiłem, że ta jedynka to za ilość zawartości pudełka i system jeden atak z góry jeden z dołu i za nic więcej ? :D

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 25 paź 2022, 17:40
autor: olsszak
maciej.kr pisze: 20 paź 2022, 13:45 Po przeglądnieciu całych 107 stron o Gloomhaven mam pytanie do tych którzy ją dobrze ograli przez te kilka lat :

Czy warto kupić tą grę i poświecić jej czas , grę która jest numer 1 wg BGG a zdania na jej temat sa tak podzielone np: ( Gambit)

Wiem że sa Szczęki Lwa, wiem po przeglądnieciu wątku ze są jakieś błedy w tłumaczeniu ale chodzi mi o to czy warto bo to jest jednak kawał gry i numer 1 na BGG........Prośba o info w dwóch słowach Warto bo:, nie warto bo:

Z góry dzięki
Gambit się nie zna.

Spędziłem przy tej grze ponad 100 rozgrywek w wersji planszowej (sesje 2-5 h). Dodatkowe jakieś 50 rozgrywek w wersji Digital.

Uwielbiam rozwój postaci, który jest nieliniowy w zależności od tego jakie ścieżki / karty wybierasz. Zarządzanie rękę (planowanie w przód kiedy warto „spalić” dana kartę, a kiedy używać jej jeszcze jako Basic lub niepaląca z abilities). Budujesz dwa decki jednocześnie ponieważ dzięki perkom rozwijamy również Deck modyfikatorow. Ponadto umagicznienia, które dodatkowo zmieniają karty i duża liczba różnorodnych przedmiotów, których wybór ma duże znaczenie pod katem taktyki na dany scenariusz.
Różnorodność potworow i bohaterów. Ciekawa fabuła, z kilkoma watkami.

Minus który mi nie przeszkadza - większość scenariuszu kill all, ale czym to sie różni od większości DC (może czasem jest przejdź z punktu A do punktu B).

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 paź 2022, 16:43
autor: gnysek
olsszak pisze: 25 paź 2022, 17:40 Gambit się nie zna.
Myślę, że się zna, po prostu ma też prawo mieć swój gust ;)

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 paź 2022, 17:38
autor: gogovsky
olsszak pisze: 25 paź 2022, 17:40
Różnorodność potworow. Ciekawa fabuła, z kilkoma watkami.

Że co ?:D Zwłaszcza to drugie?:D Tu nie ma żadnej fabuły, chyba że dla Ciebie film Transformers/Marvel movies to szczyt fabularny.

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

: 26 paź 2022, 17:50
autor: gnysek
gogovsky pisze: 26 paź 2022, 17:38 Tu nie ma żadnej fabuły
Nie no, nie przesadzajmy, ale faktycznie jest to poziom taki trochę jak w grach wideo z lat '90 (ale nie RPG) - opis przed/po misji a tak to głównie walka :) Przy Tainded Grail to w ogóle nie ma startu.