Ja po opiniach nie nastawiałem się na jakąś super fabułę a bardziej na rozwiązywanie "taktycznych zagadek" i takie podejście spowodowało, że się nie rozczarowałem. Gra ma oczywiście kilka dużych wad, które powodują, że do papierowej wersji raczej już nie usiądę (ogrywam wersję elektroniczną) ale "Szczęki" faktycznie w dużej mierze część z nich naprawiły i gdyby wypuszczono taką "poprawioną" wersję to kto wie...
eveni pisze: ↑19 sty 2023, 19:33
Nie przesadzasz trochę? Przecież to samo widzisz w księdze scenariuszy przy rozkładaniu tego co zdarzy się po osiągnięciu punkt "1" czy "2" nie czytam wcześniej.
Nie wiem w glooma graliśmy z apka nigdy nie widziałem drugiego pomieszczenia grając
eveni pisze: ↑19 sty 2023, 19:33
Nie przesadzasz trochę? Przecież to samo widzisz w księdze scenariuszy przy rozkładaniu tego co zdarzy się po osiągnięciu punkt "1" czy "2" nie czytam wcześniej.
Nie wiem w glooma graliśmy z apka nigdy nie widziałem drugiego pomieszczenia grając
Z tego i używaliśmy tylko do rozkładania pokoi jak coś I polecam.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 25 sty 2023, 13:01
autor: MagdalenaZakrz
Cześć,
Forum jest dość długie by czytać wszystkie posty a wyszukiwarka nie pomogła, więc z góry przepraszam jeśli to już zostało poruszone. Czy znalazł ktoś arkusze postaci oraz arkusz drużyny do wydrukowania w pdf po polsku? Te dołączone w pudełkach są małe. W Szczękach używałam wydrukowanych na A4 i było dużo wygodniej.
Z góry dziękuję za pomoc
Magda
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 25 sty 2023, 13:03
autor: aeiou871
MagdalenaZakrz pisze: ↑25 sty 2023, 13:01
Cześć,
Forum jest dość długie by czytać wszystkie posty a wyszukiwarka nie pomogła, więc z góry przepraszam jeśli to już zostało poruszone. Czy znalazł ktoś arkusze postaci oraz arkusz drużyny do wydrukowania w pdf po polsku? Te dołączone w pudełkach są małe. W Szczękach używałam wydrukowanych na A4 i było dużo wygodniej.
Z góry dziękuję za pomoc
Magda
Swego czasu pamiętam, że po sukcesie Szczęk Lwa kampania Gloomhaven miała wyjść w takiej wersji jak w Szczękach, tzn. księga zamiast tych upierdliwych i nudnych kafli. Czy ten temat umarł?
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 12 kwie 2023, 23:23
autor: aeiou871
Gribbler pisze: ↑12 kwie 2023, 23:15
Swego czasu pamiętam, że po sukcesie Szczęk Lwa kampania Gloomhaven miała wyjść w takiej wersji jak w Szczękach, tzn. księga zamiast tych upierdliwych i nudnych kafli. Czy ten temat umarł?
był taki pomysł w trakcie kampanii Frosthaven, ale od baaardzo dawna nie było żadnych nowych informacji w tym temacie
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 01 cze 2023, 19:31
autor: aeiou871
na streamie Cephalofair właśnie zapowiedziano odświeżoną, drugą edycję gry - póki co są informacje o rebalansie klas, zastosowaniu formatowania z FH, nowym stanie (condition), zmienionym systemie reputacji, nowej mapie
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 01 cze 2023, 22:36
autor: PytonZCatanu
aeiou871 pisze: ↑01 cze 2023, 19:31
na streamie Cephalofair właśnie zapowiedziano odświeżoną, drugą edycję gry - póki co są informacje o rebalansie klas, zastosowaniu formatowania z FH, nowym stanie (condition), zmienionym systemie reputacji, nowej mapie
Zastanawiam się kto to kupi. Ludzie przeszli Gloomhaven albo nawet kupili Frosthaven. Kto będzie teraz wracał?
aeiou871 pisze: ↑01 cze 2023, 19:31
na streamie Cephalofair właśnie zapowiedziano odświeżoną, drugą edycję gry - póki co są informacje o rebalansie klas, zastosowaniu formatowania z FH, nowym stanie (condition), zmienionym systemie reputacji, nowej mapie
Zastanawiam się kto to kupi. Ludzie przeszli Gloomhaven albo nawet kupili Frosthaven. Kto będzie teraz wracał?
Wszyscy, którzy kupili Szczęki Lwa i chcą więcej, ale w nowym stylu.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 05 cze 2023, 20:36
autor: gregorry
Dokładnie.
Przegapiłem gloom, Szczęki mnie chwyciły. Czekałem na jesienny dodruk a tu taka niespodzianka! Ta sama obietnica zabawy ale we współczesnej wersji. Dla mnie to obowiązkowa pozycja do kolekcji.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 05 cze 2023, 22:10
autor: yrq
gregorry pisze: ↑05 cze 2023, 20:36
Dokładnie.
Przegapiłem gloom, Szczęki mnie chwyciły. Czekałem na jesienny dodruk a tu taka niespodzianka! Ta sama obietnica zabawy ale we współczesnej wersji. Dla mnie to obowiązkowa pozycja do kolekcji.
Tylko to pewnie będzie po angielsku dopiero za rok od zbiórki. A jak będziesz chciał po polsku to jeszcze dłużej.
gregorry pisze: ↑05 cze 2023, 20:36
Dokładnie.
Przegapiłem gloom, Szczęki mnie chwyciły. Czekałem na jesienny dodruk a tu taka niespodzianka! Ta sama obietnica zabawy ale we współczesnej wersji. Dla mnie to obowiązkowa pozycja do kolekcji.
Tylko to pewnie będzie po angielsku dopiero za rok od zbiórki. A jak będziesz chciał po polsku to jeszcze dłużej.
Niestety pewno masz racje więc ja osobiście pewno skuszę się szybciej na dodruk od Albi w październiku i Frosthaven do tego gdzieś w 2024
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 17 cze 2023, 17:46
autor: opulentus
Wiadomo czy Zapomniane Kręgi będą kompatybilne z drugą edycją Gloomhaven?
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 17 cze 2023, 17:53
autor: aeiou871
opulentus pisze: ↑17 cze 2023, 17:46
Wiadomo czy Zapomniane Kręgi będą kompatybilne z drugą edycją Gloomhaven?
poniżej odpowiedź Isaaca na ten temat z forum BGG:
A good question. I think players should be just fine playing Forgotten Circles with Gloomhaven Second Edition. There are a few things that get a bit wonky, but certainly nothing game-breaking:
1. Scenario numbers. Forgotten Circles starts with scenario 96, while second edition goes up to 100, so you'll have five scenarios that overlap. Like I said, a bit wonky, but it should be trivial to differentiate them.
2. As Mad Mullet said, the difficulty is certainly above the curve, but broken GH1 combos were still broken in FC. As long as you go in expecting a challenge and maybe lower the difficulty by one, based on your preference, you should be fine.
3. You may run across a couple scenario mechanics that feel a bit wonky. The one thing I can think of is having to look at specific ability cards of bears and vipers that have since been changed. Stuff like this may require a bit of player initiative, like using the old ability cards in that instance, but nothing like this is going to break the game.
Edit: One other consideration is that a couple map tiles and a handful of scenario aid tokens were cut. The map tiles shouldn't be a problem in most cases, as they can be substituted for other tiles with the same shape and biome, but scenario 107 does use all four A tiles, and one of those have been cut. Again, gets a bit wonky, but there are plenty of larger tiles that could be placed there and then just wall off the extra space. For the scenario aid tokens, in some scenarios, you may need to use substitutes if you find the aid tokens useful.
Jest okazja złapać gloomhaven druga edycja i uzupełnić frosthaven jeszcze w tym roku, ale jakoś na forum totalny brak poruszenia. Pewnie tu sami weterani i już wszyscy dawno mają
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 cze 2023, 10:09
autor: gogovsky
Albo tak ich gra wymęczyła, że nie ma sensu kupować gry ani tym bardziej figurek.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 cze 2023, 10:49
autor: garg
Ja się przez chwilę wahałem nad figurkami, ale nie czuję się przekonany. Zrobiły na mnie wrażenie figurek z nowego wydania Zamków Burgundii - piękne, ale lekko niepraktyczne i zwiększające obsługę gry.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 cze 2023, 12:56
autor: yrq
Mnie interesuje ewentualnie add-on w postaci poprawionych klas - w kampanii jest za $75. No i może poprawione figurki do nich, za $25, ale to taki zbędny bajer.
Wysłałem pytanie do Planszostrefy czy będę mieli w ofercie, spodziewam się, że będzie korzystniej jednak zamawiać przez sklep.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 cze 2023, 13:40
autor: Mr_Fisq
yrq pisze: ↑21 cze 2023, 12:56
Wysłałem pytanie do Planszostrefy czy będę mieli w ofercie, spodziewam się, że będzie korzystniej jednak zamawiać przez sklep.
Tylko niech tym razem starannie złożą zamówienie, żeby nie było jak z misjami solo do FH
Wracając do nowej edycji - czy postacie z pierwotnej wersji były aż tak upośledzone, że trzeba do nich "fix packa" za $75? 300PLN... Za skąpy się robię na to hobby...
yrq pisze: ↑21 cze 2023, 12:56
Wysłałem pytanie do Planszostrefy czy będę mieli w ofercie, spodziewam się, że będzie korzystniej jednak zamawiać przez sklep.
Tylko niech tym razem starannie złożą zamówienie, żeby nie było jak z misjami solo do FH
Wracając do nowej edycji - czy postacie z pierwotnej wersji były aż tak upośledzone, że trzeba do nich "fix packa" za $75? 300PLN... Za skąpy się robię na to hobby...
A był problem z tymi misjami? Ja normalnie dostałem
Ten fix pack nie jest potrzebny. Ujednolica wygląd kart i balansuje postaci. We FH klasy są równiejsze poziomem, żadna jakoś bardzo nie odstaje w dół ani w górę, a w GH był spory rozstrzał. Od niegrywalnych (np. do pewnego poziomu) po zupełnie przegięte poziomem.
Oczywiście może "drukarka edyszyn" wystarczy do grania
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 cze 2023, 14:15
autor: Mr_Fisq
yrq pisze: ↑21 cze 2023, 13:48
A był problem z tymi misjami? Ja normalnie dostałem
Ja po niecałych dwóch latach od zamówienia i opłacenia dostałem informację - (parafrazując) "sorry, ale machnęliśmy się w zamówieniu i nie mamy scenariuszy do Ciebie". Ogólnie to:
W sumie ciekawe jaka będzie jakość figurek - rendery wyglądają różnie. Mogliby też zaszaleć i dać różne pozy zamiast wrzucać np. 10 razy to samo.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 21 cze 2023, 17:34
autor: brazylianwisnia
Dla mnie zniechęcająca jest ilość filmów figurek. Malować 200 sztuk do samego Gloomhaven i do tego duplikaty... Nie ma szans.
Re: Gloomhaven (Isaac Childres)
: 30 cze 2023, 17:31
autor: bosik111
brazylianwisnia pisze: ↑21 cze 2023, 17:34
Dla mnie zniechęcająca jest ilość filmów figurek. Malować 200 sztuk do samego Gloomhaven i do tego duplikaty... Nie ma szans.
Tak swoją drogą to nie bardzo rozumiem cały ten koncept figurek do GH, największą zaletą tej gry, przynajmniej dla mnie była cena/jakość i solidna mechanika, dorzucenie szarych figurek zamiast kolorowych standów to wg mnie kiepski pomysł, zwłaszcza że ile osób realistycznie to wszystko pomaluje. Ma to trochę więcej sensu jak bierze się jeszcze gloomhaven RPG, to można by w tym użyć, aczkolwiek sam system te nie wygląda na nic odkrywczego, raczej typowe fantasy.