Gloomhaven (Isaac Childres)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Grellenort
Posty: 488
Rejestracja: 29 wrz 2018, 22:53
Has thanked: 68 times
Been thanked: 160 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Grellenort »

Figurki to nie jest coś do rozumienia, to wyłącznie element odpicowujący grę i towar deluxe, nie zwiększający jej zawartości pod kątem mechanicznym ani fabularnym. Targetem tego dobra są osoby które mają większy od jeden stosunek ilości pieniędzy do pomysłów co z nimi zrobić :wink:

Owszem, super to wygląda i dobrze że teraz jest wybór mieć grę z figsami czy normalnie - może dla kogoś będzie to dealbreaker. Plus faktycznie dochodzi zastosowanie alternatywne - system RPG, a w przyszłości wcale bym się nie zdziwił, gdyby pojawiła się inna gra w uniwersum GH, która byłaby z nimi kompatybilna.
Henias
Posty: 1
Rejestracja: 25 kwie 2023, 13:40

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Henias »

Ciekawe czy wydawnictwo Albi będzie chciało zrobić dodruk na jesień skoro w tym samym momencie będzie pewnie docierać druga edycja. Kurczę 1300 zł drogą nie chodzi. Język nie jest dla mnie problemem, ale jednak sam grać nie będę. Bardzo dobrze bawiliśmy się w Szczęki Lwa i brakuje mi w mojej kolekcji gier z rozwojem postaci, kampanii. GH i FH wpasowują się w te kryteria. Jeszcze tym bardziej w FH ten element rozbudowy miasteczka. Rozumiem, że dzięki temu także można jakieś bonusy do walki uzyskiwac. Do końca zbiórki niecałe dwa dni. Hah. To dopiero zagwostka
kamil018
Posty: 201
Rejestracja: 22 lis 2015, 10:42
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: kamil018 »

Hej, trochę nietypowe pytanie, ale mam dwa telefony z Androidem na których mamy gloonhaven helper, ten co już w sklepie play nie ma. Zmieniliśmy telefony na Apple i pytanie czy idzie jakoś te aplikacje przenieść lub chociaż jakoś emulować na komputerze? Bo telefony idą na sprzedaż a nie ukrywam ze tamta apka jeszcze w wersji sieciowej klient -serwer była najlepsza 🙁
aeiou871
Posty: 1034
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 331 times
Been thanked: 482 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: aeiou871 »

kamil018 pisze: 27 sie 2023, 19:13 Hej, trochę nietypowe pytanie, ale mam dwa telefony z Androidem na których mamy gloonhaven helper, ten co już w sklepie play nie ma. Zmieniliśmy telefony na Apple i pytanie czy idzie jakoś te aplikacje przenieść lub chociaż jakoś emulować na komputerze? Bo telefony idą na sprzedaż a nie ukrywam ze tamta apka jeszcze w wersji sieciowej klient -serwer była najlepsza 🙁
X-haven assistant jest poprawionym klonem Helpera. Jeszcze bardziej polecam Gloomhaven Secretariat, który jest trochę ładniejszy i ma dużo więcej funkcjonalności
Awatar użytkownika
ixi24
Posty: 556
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23
Has thanked: 167 times
Been thanked: 65 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: ixi24 »

Witam

Właśnie zacząłem swoją przygodę z Gloomhaven i przeszedłem dwa pierwsze scenariusze. Bawię się świetnie, ale słyszałem, że cała kampania rozwidla się na dwie strony. Już teraz mam dwa scenariusze do wyboru i szczerzę nie wiem, który wybrać. Obozowisko Inoksów czy Krypta Potępionych, która ścieżka jest ciekawsza czy po prostu lepsza? Chyba, że to nadal nie jest rozwidlenie i muszę przejść oba scenariusze. ;)
Gram solo na pełen etat w co tylko się da ;)

Sprzedam Kupie
Fojtu
Posty: 3517
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 581 times
Been thanked: 1379 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fojtu »

ixi24 pisze: 27 lis 2023, 17:52 Witam

Właśnie zacząłem swoją przygodę z Gloomhaven i przeszedłem dwa pierwsze scenariusze. Bawię się świetnie, ale słyszałem, że cała kampania rozwidla się na dwie strony. Już teraz mam dwa scenariusze do wyboru i szczerzę nie wiem, który wybrać. Obozowisko Inoksów czy Krypta Potępionych, która ścieżka jest ciekawsza czy po prostu lepsza? Chyba, że to nadal nie jest rozwidlenie i muszę przejść oba scenariusze. ;)
Rozwidleń jest ogólnie kilka, ale to główne to: (2 poziomy spoilera)
Spoiler:
Spoiler:
Awatar użytkownika
elayeth
Posty: 1052
Rejestracja: 07 sty 2009, 16:29
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 173 times
Been thanked: 196 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: elayeth »

ixi24 pisze: 27 lis 2023, 17:52 Witam

Właśnie zacząłem swoją przygodę z Gloomhaven i przeszedłem dwa pierwsze scenariusze. Bawię się świetnie, ale słyszałem, że cała kampania rozwidla się na dwie strony. Już teraz mam dwa scenariusze do wyboru i szczerzę nie wiem, który wybrać. Obozowisko Inoksów czy Krypta Potępionych, która ścieżka jest ciekawsza czy po prostu lepsza? Chyba, że to nadal nie jest rozwidlenie i muszę przejść oba scenariusze. ;)
To jeszcze nie ten etap by decyzje miały, aż takie znaczenie. Ja to przechodziłem w 2017 więc już nie pamiętam, ale jeśli chcesz mieć pogląd jak te ścieżki się rozgałęziają to wpisz w google „gloomhaven scenerio flowchart”. Ja z tego korzystałem chcąc wiedzieć jak to się rozwidla. W sumie to nie jest spoiler, bo to samo jest we Frosthaven, tylko już w pudełku.
Fox199
Posty: 2
Rejestracja: 05 gru 2021, 17:31

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fox199 »

Witam wszystkich
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się czy da się gdzieś odkopać poniższe scenariusze?
Z tego co rozumiem to były w większości nagrody za różniste wspieraczki z przed kilku lat wstecz, na dzień dzisiejszy nie idzie tego odnaleźć :? Może ktoś posiada i się podzieli z dobroci serca? :roll:

SC1 The Secret Cabal Season 1 (Secrets of the Lost Cabal)
SC2 The Secret Cabal Season 2 (Return of the Lost Cabal)
SC3 The Secret Cabal Season 3 (Twilight of the Lost Cabal)
DT2 The Dice Tower 2019 Scenario (The Catacombs of Chaos)
DT3 The Dice Tower 2020 Scenario (Assault on the Morning Star)
No Pun Included Season 2 Scenario (Beyond the End of the World)
No Pun Included Season 3 Scenario (Memories of Gloomhaven)


dorzucam listę wszystkich oficjalnych/nieoficjalnych scenariuszy dla zainteresowanych większość do ściągnięcia za free
https://boardgamegeek.com/wiki/page/thi ... arios#toc1
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 485
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 47 times
Been thanked: 119 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: gnysek »

Obawiam się, że nie są dostępne, ze względów na ochronę praw autorskich i dzielenie się też by takową umowę łamało. Na tym jednak polega ekskluzywność...
Awatar użytkownika
megrim
Posty: 44
Rejestracja: 02 sie 2007, 17:32
Lokalizacja: Pruszków
Has thanked: 12 times
Been thanked: 11 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: megrim »

Witam.

Mam prośbę. Jeżeli ktoś ma w domu Zapomniane Kręgi, to czy mógłby mi zrobić zdjęcie pierwszych 4 stron włącznie z 96 misją jako ostatnią stroną. Troszkę ten dodatek miesza i ciężko jest mi ogarnąć po angielskiemu. Próbowałem kupić polską wersję, ale jest kompletnie sold out (znalazłem za 600zl ^^). Będę wdzięczny jak ktoś mi wyślę na privie. Dzięki!
Awatar użytkownika
eveni
Posty: 1678
Rejestracja: 08 lip 2019, 15:24
Has thanked: 663 times
Been thanked: 567 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: eveni »

megrim pisze: 09 lip 2024, 19:14 Mam prośbę. Jeżeli ktoś ma w domu Zapomniane Kręgi (...)
Wyślij mi na pw adres @ to jak jutro wrócę z pracy zrobię Ci skan.
Miszon
Posty: 2792
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 555 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Miszon »

Korzystając z tego, że wreszcie mam komputer, na którym to się odpali (akcja laptop dla nauczyciela była bardzo spoko :mrgreen: ), to ściągnąłem sobie tego Gloomhavena, który był swego czasu za darmo w necie.
Ta gra to jakiś hardkor! :o Już tutorial był ciężki, ale wczoraj trzy razy próbowałem przejść pierwszą misję i za każdym razem porażka! :? (kończyły się karty) Czy jedną postacią może będzie łatwiej? (grałem dwoma, jakaś laska typu złodziej plus tank, chyba Kark mu było na imię).
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
venomik
Posty: 668
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 330 times
Been thanked: 322 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: venomik »

Jak Ci się kończą karty to albo staraj się szybciej realizować cel główny (a nie chodzić po pomieszczeniu, zbierać monety, etc.). Plus odpoczywasz najlepiej jak Ci brakuje kart. No i staraj się nie pozbywać/wykładać kart jeśli nie jesteś pewien czy to jest przydatne. Każda karta poza Twoją ręką, której pozbyłeś się stamtąd inaczej niż odpoczynek, zmniejsza ilość rund jaką będziesz miał w danej misji.
Generalnie jak pilnujesz tego, to nie powinno byc ciężko przechodzić pierwsze misje solo.

Tzn. solo - w sensie samodzielnie, niezaleznie na ile postaci grasz. Pamiętaj, że samodzielnie sobie wszystko możesz zoptymalizować i podobierać karty z odpowiednią inicjatywą. Jak grają gracze to mają, przynajmniej zgodnie z zasadami, nieco ograniczane informacje.
Miszon
Posty: 2792
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 555 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Miszon »

Tym razem prawie się udało, jednego przeciwnika zabrakło do wygrania misji. Ogólnie widzę że trzeba robić wszystko, żeby szybko ich zabijać ale to nie jest takie łatwe.
Ale zmieniłem zestaw bohaterów, bo tu jednak denerwowało że nie miałem możliwość strzelania z dystansu, może z 1 taka karta była na każdą postać.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Miszon
Posty: 2792
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 555 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Miszon »

Uff, za 6. razem przeszedłem, na razie 2 kolejne podejścia do drugiej nieudane.
Doszedłem do wniosku, że gra jest rodzajem łamiglowki - musimy znaleźć właściwą kolejność zagrywania kart, taką która da zwycięstwo, są niby jakieś oboczności, ale ogólnie istnieje jedna najlepsza ścieżka, którą należy podążać (ze względu na małą losowość i dużą skrótowość wydarzeń w scenariuszach), wszelkie odstępstwa od niej oddalają nas od wygranej, na dobrą sprawę można by zapisywać, jakie karty zagrało się w wygranym scenariuszu i grając go ponownie, patrzeć do karteczki i wykonywać to samo, co poprzednio.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Cyel
Posty: 2858
Rejestracja: 27 kwie 2018, 15:18
Has thanked: 1417 times
Been thanked: 1698 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Cyel »

Miszon pisze: 16 lis 2024, 22:42 Korzystając z tego, że wreszcie mam komputer, na którym to się odpali (akcja laptop dla nauczyciela była bardzo spoko :mrgreen: ), to ściągnąłem sobie tego Gloomhavena, który był swego czasu za darmo w necie.
Ta gra to jakiś hardkor! :o Już tutorial był ciężki, ale wczoraj trzy razy próbowałem przejść pierwszą misję i za każdym razem porażka! :? (kończyły się karty) Czy jedną postacią może będzie łatwiej? (grałem dwoma, jakaś laska typu złodziej plus tank, chyba Kark mu było na imię).
Im dalej tym łatwiej, bo lepiej poznajesz swoje narzędzia i schematy wrogów. Dla nas gra była bardzo łatwa nawet na najwyższym poziomie trudności (który też w sumie nie był najwyższy bo owocował szybszym postępem i lootem) i jedyne porażki były właśnie na początku (+jakaś porażka czy dwie w nietypowym scenariuszu, który wybijał z rytmu).
Fojtu
Posty: 3517
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 581 times
Been thanked: 1379 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fojtu »

GH jest w ogóle dość znane z tego, że pierwsze 2 scenariusze są po prostu trudne, niezależnie od doświadczenia graczy. Trochę przesadzili z poziomem w tych scenariuszach i bardzo dużo osób ma ten sam problem.
Awatar użytkownika
HeroinHeart
Posty: 55
Rejestracja: 26 mar 2024, 15:09
Has thanked: 13 times
Been thanked: 12 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: HeroinHeart »

Ja odpuściłem po bodajże 7 godzinach. Niby mi się podobało ale ciągly wierpol w pierwszej misji mnie skutecznie zniechęcił do dalszej rozgrywki. Chociaż nadal nie odinstalowałem, także jest nadzieja :lol:
Miszon
Posty: 2792
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 1217 times
Been thanked: 555 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Miszon »

Potem zaczęło być łatwiej, ale ogólnie nieszczególnie, naprawdę harkorowa ta komputerowa wersja, zero marginesu na błąd, co przy pierwszym przechodzeniu scenariusza jest niemożliwe.
W sumie zrobiłem 3 misje, zajęło to prawie 16h i dałem sobie spokój.
Ale granie tego w werji planszowej to musi być megamęczące, nie wyobrażam sobie za bardzo - myśleć po kilka minut nad każdym ruchem, tempo masakra.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Awatar użytkownika
Wildcard
Posty: 667
Rejestracja: 18 lut 2024, 12:42
Has thanked: 439 times
Been thanked: 254 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Wildcard »

Graliśmy w 3, przeszliśmy całość. Po 2 misje na wieczór. Nie jest tak ciężko :mrgreen:
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardon »

Ponieważ nie posiadam jeszcze tej gry, to mam dwa pytania do ogranych osób:

1. Jak bardzo losowość decyduje o zwycięstwie?
2. Jaki jest poziom balansu między postaciami - w sensie czy są postacie zbyt op lub niegrywalne na poszczególne scenariusze, tryby rozgrywki oraz ilość graczy i czy jest postać, która ma ogólną przewagę nad inną lub odstaje od niej daleko w tyle?

Od tych dwóch czynników zależy, czy chcę kupić tę grę.
jurant91
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2020, 11:28
Has thanked: 10 times
Been thanked: 41 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: jurant91 »

1. Losowości jest bardzo mało, a z rozwojem postaci może być jeszcze mniej.
2. Postacie nie są do końca zbalansowane. Są scenariusze łatwiejsze i trudniejsze dla danych postaci. Grając już od jakiegoś czasu na cztery osoby i po przerobieniu kilkunastu klas mogę stwierdzić że raczej każda się odnajdzie swoją rolę w drużynie
Piotrek85
Posty: 44
Rejestracja: 05 lis 2007, 13:19
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 20 times
Been thanked: 7 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Piotrek85 »

Odnośnie balansu postaci dodał bym tylko że ważne jest w ile osób planujecie grać. Przy grze dwoma postaciami niektóre kombinacje mogą być bardzo OP a niektóre wręcz niegrywalne. Przy graniu w 4 osoby słabsza postać łatwiej się "chowa w tłumie".
Ardon
Posty: 45
Rejestracja: 07 lut 2020, 12:08
Has thanked: 37 times
Been thanked: 4 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Ardon »

Piotrek85 pisze: 01 gru 2024, 20:01 Odnośnie balansu postaci dodał bym tylko że ważne jest w ile osób planujecie grać. Przy grze dwoma postaciami niektóre kombinacje mogą być bardzo OP a niektóre wręcz niegrywalne. Przy graniu w 4 osoby słabsza postać łatwiej się "chowa w tłumie".
Szkoda. Bardzo nie lubię, gdy w asymetrycznej grze określone warunki rozgrywki wykluczają szanse na wygraną grę jakimkolwiek klasom, postaciom, frakcjom czy buildom i tylko kilka z nich się nadaje do poważnej gry na takich warunkach. Ale wielkie dzięki.
Fojtu
Posty: 3517
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 581 times
Been thanked: 1379 times

Re: Gloomhaven (Isaac Childres)

Post autor: Fojtu »

Ardon pisze: 02 gru 2024, 10:34
Piotrek85 pisze: 01 gru 2024, 20:01 Odnośnie balansu postaci dodał bym tylko że ważne jest w ile osób planujecie grać. Przy grze dwoma postaciami niektóre kombinacje mogą być bardzo OP a niektóre wręcz niegrywalne. Przy graniu w 4 osoby słabsza postać łatwiej się "chowa w tłumie".
Szkoda. Bardzo nie lubię, gdy w asymetrycznej grze określone warunki rozgrywki wykluczają szanse na wygraną grę jakimkolwiek klasom, postaciom, frakcjom czy buildom i tylko kilka z nich się nadaje do poważnej gry na takich warunkach. Ale wielkie dzięki.
Nie przesadzałbym z tym. Jest relatywnie mało postaci, które słabo działają na jakaś określoną liczbę graczy. Jedna jest mocno niegrywalna na 2 osoby, resztą da się spokojnie grać. Większość klas ma elastyczność co do builda na tyle dużą, że może się dostosować do ilości graczy. Oczywistym jest, że support będzie działał słabiej na mniej graczy, ale większość suportu w GH ma też potencjał na zadawanie obrażeń, a kontrola wynikająca z nich często oznacza, że są bardzo silni kiedy jest mniej wrogów.
ODPOWIEDZ