Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Niepokoje nie wprowadzają nic dobrego, oprócz losowości nie polecam 2/10
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- playerator
- Posty: 2873
- Rejestracja: 01 lis 2015, 21:11
- Has thanked: 904 times
- Been thanked: 310 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Bardzo klimatyczny dodatek
tak że = w takim razie, więc
także = też, również
Piszmy po polsku :)
także = też, również
Piszmy po polsku :)
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Yhm wrzucamy klimat i losowość do gry, która go nie potrzebuje, dodatki fanowskie 100000000000000000 razy lepsze może 1000000000000000000000, ale to według preferencji
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
- Bludgeon
- Posty: 607
- Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 89 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Na wpływaniu która partia dojdzie do władzy, a co za tym idzie za jakie działania będą benefity. Są też pomniejsze rzeczy.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
is in the pill you took today
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Noszę się z zamiarem zakupu Terraformacji Marsa Edycja Roku. Rozważam zakup na jednej z aukcji Allegro, ale zauważyłem, że niektóre aukcje mają opis "+ DODATEK ERA KORPORACYJNA". Czy to znaczy, że jeśli nie ma tego dopisku to kupię wersję bez ery korporacyjnej?
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
ergo nie jest to dodatek, a pisanie tak w opisie akcji jest czystym oszustwem.
Preferuje: średnie/ciężkie euro, rywalizacja. Gram we wszystko :D
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
Niezwiązany z branżą.
NA SPRZEDAŻ Dice Settlers +promka Wyspa dinozaurów Calico+promka Twisted Fables ALL-IN + mata i inne
-
- Posty: 872
- Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
- Lokalizacja: Wielkie Cesarstwo Północy Gdańsk
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 218 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Bez przesady z tą losowością. Wydarzenia wiadomo jakie będą z wyprzedzeniem 2 pokoleń i nie są zaskoczeniem.
Tak samo można wpływać na wybory
Niepokoje ewidentnie wydłużają grę ale ja lubię długie rozgrywki i dla mnie to nie wada. Faktycznie poziom skomplikowania wzrasta znacznie. Też się waham czy mi się ten dodatek podoba. Póki co mam mieszane uczucia z lekkim wskazaniem na plusik.
Tak samo można wpływać na wybory
Niepokoje ewidentnie wydłużają grę ale ja lubię długie rozgrywki i dla mnie to nie wada. Faktycznie poziom skomplikowania wzrasta znacznie. Też się waham czy mi się ten dodatek podoba. Póki co mam mieszane uczucia z lekkim wskazaniem na plusik.
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Jest to dodatek ale kupujesz go z podstawka. Tak nazywaja go autorzy. Na allegro raczej tanio nie kupisz. Lepiej z forum lub poszukav przez i-szop
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Era korporacyjna to nie żaden dodatek, tylko wariat gry z użyciem wszystkich kart projektów zawartych w podstawce. Ale jak zwał tak zwał, sugerowanie, że jest to gratis dołączony do pudełka podstawowego jest mylące. Słaba to praktyka.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Dołączam do grona niezadowolonych z dużej losowości i wydłużenia czasu gry przez dodatek Niepokoje.
Wydarzenia potrafią wejść do gry w takim momencie (szczególnie w początkowej części rozgrywki), że naprawdę nie można nic na nie poradzić, a inni gracze, którzy mieli szczęście - dostają jeszcze darmowego "boosta".
Dodatkowo zmienia się trochę charakter rozgrywki.
Z radosnego "jak by to wszystko zoptymalizować tak, aby jak najlepiej się rozwinąć w tej kolejce" na "hmm... jednak nie zrobię tego super satysfakcjonującego ruchu, który wydaje się bardzo korzystny, bo dostanę karę z wydarzenia, lepiej zrobić to kolejkę później".
Generalnie wszystkie dotychczasowe dodatki wprowadzały pozytywne dylematy decyzyjne na zasadzie - "zrobiłbym A, ale dodatek wprowadził opcję B, która w tej konkretnej sytuacji może być jeszcze korzystniejsza! Ale super, przeliczmy to". Niepokoje natomiast wprowadzają dużo takich decyzji, że "zrobiłbym A i czuł się jak nowy pan tego świata... no ale stracę mniej jeśli zrobię B, no dobra...". Takie dylematy też są fajne, ale akurat mi nie pasują do Terraformacji, która wprowadza klimat radosnego sci-fi, w którym rozbijamy komety, zasiedlamy planety, roztapiamy czapy lodowe - możemy dosłownie wszystko... ale tego nie robimy, bo jest moda na ekologię czy coś w tym stylu. Jeszcze żeby te wydarzenia to faktycznie były jakieś trudne decyzje, a tu raczej prosta piłka zazwyczaj i kary/nagrody z wydarzeń bardzo łatwo przeliczyć na pieniądze i decyzja staje się automatyczna i jakoś mało satysfakcjonująca.
Nie podoba mi się to zarówno mechanicznie (wydarzenia wcale nie dodają dużo do rozkminy i są losowe) jak i klimatycznie. Przylecieliśmy na Marsa, zaczynamy terraformować, kompletna pustka - nic tu jeszcze nie ma - i nie - nie zbudujemy miasta, bo wśród naszej załogi nastroje demokratyczne narastają i jak im zbudujemy miasto, to na pewno rozpoczną zamieszki!
Sama idea kart wydarzeń mi się klimatycznie nie podoba, natomiast samo powiązanie konkretnych opisów z karty wydarzenia z efektami, które wprowadza na planszy i w parlamencie jest bardzo fajne.
Plusik też za nowe karty (za sam fakt, że są nowe i odświeżają trochę rozgrywkę) i za parlament - może jakoś wiele nie wnosi, ale jest o co powalczyć, szczególnie w późniejszej fazie gry. Niestety istnieje pułapka wpadnięcia w sytuację, w której każda partia polityczna daje premie korzystniejsze dla innego gracza, więc nie ma o co walczyć na tym polu i dość ciężko z tej sytuacji wyjść. Ale to podobnie jak w koloniach czy w wenusie - nie zawsze przecież korzystamy z ich możliwości nawet jak są w grze, bo opłaca nam się coś innego.
Ogólnie odczucia bardzo mieszane, raczej zawiedliśmy się, ale to takie pierwsze wrażenia - trzeba dodatek solidnie ograć.
Wydarzenia potrafią wejść do gry w takim momencie (szczególnie w początkowej części rozgrywki), że naprawdę nie można nic na nie poradzić, a inni gracze, którzy mieli szczęście - dostają jeszcze darmowego "boosta".
Dodatkowo zmienia się trochę charakter rozgrywki.
Z radosnego "jak by to wszystko zoptymalizować tak, aby jak najlepiej się rozwinąć w tej kolejce" na "hmm... jednak nie zrobię tego super satysfakcjonującego ruchu, który wydaje się bardzo korzystny, bo dostanę karę z wydarzenia, lepiej zrobić to kolejkę później".
Generalnie wszystkie dotychczasowe dodatki wprowadzały pozytywne dylematy decyzyjne na zasadzie - "zrobiłbym A, ale dodatek wprowadził opcję B, która w tej konkretnej sytuacji może być jeszcze korzystniejsza! Ale super, przeliczmy to". Niepokoje natomiast wprowadzają dużo takich decyzji, że "zrobiłbym A i czuł się jak nowy pan tego świata... no ale stracę mniej jeśli zrobię B, no dobra...". Takie dylematy też są fajne, ale akurat mi nie pasują do Terraformacji, która wprowadza klimat radosnego sci-fi, w którym rozbijamy komety, zasiedlamy planety, roztapiamy czapy lodowe - możemy dosłownie wszystko... ale tego nie robimy, bo jest moda na ekologię czy coś w tym stylu. Jeszcze żeby te wydarzenia to faktycznie były jakieś trudne decyzje, a tu raczej prosta piłka zazwyczaj i kary/nagrody z wydarzeń bardzo łatwo przeliczyć na pieniądze i decyzja staje się automatyczna i jakoś mało satysfakcjonująca.
Nie podoba mi się to zarówno mechanicznie (wydarzenia wcale nie dodają dużo do rozkminy i są losowe) jak i klimatycznie. Przylecieliśmy na Marsa, zaczynamy terraformować, kompletna pustka - nic tu jeszcze nie ma - i nie - nie zbudujemy miasta, bo wśród naszej załogi nastroje demokratyczne narastają i jak im zbudujemy miasto, to na pewno rozpoczną zamieszki!
Sama idea kart wydarzeń mi się klimatycznie nie podoba, natomiast samo powiązanie konkretnych opisów z karty wydarzenia z efektami, które wprowadza na planszy i w parlamencie jest bardzo fajne.
Plusik też za nowe karty (za sam fakt, że są nowe i odświeżają trochę rozgrywkę) i za parlament - może jakoś wiele nie wnosi, ale jest o co powalczyć, szczególnie w późniejszej fazie gry. Niestety istnieje pułapka wpadnięcia w sytuację, w której każda partia polityczna daje premie korzystniejsze dla innego gracza, więc nie ma o co walczyć na tym polu i dość ciężko z tej sytuacji wyjść. Ale to podobnie jak w koloniach czy w wenusie - nie zawsze przecież korzystamy z ich możliwości nawet jak są w grze, bo opłaca nam się coś innego.
Ogólnie odczucia bardzo mieszane, raczej zawiedliśmy się, ale to takie pierwsze wrażenia - trzeba dodatek solidnie ograć.
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Każde rozwiązanie, które jeszcze doda losowości do tej gry, wywołuje u mnie opory, więc to co niektórzy z was piszą, jest bardzo cenne. A mówię to jako osoba, która korzystała z druków fanowskich różnych "bzdet", lecz nawet te poszły już tak daleko, że w końcu powiedziałem pas. I nawet marne 55 zł mnie nie przekona, zwłaszcza że wraz z kolejnymi testerami przybywa niezadowolonych z Niepokojów. Podobnie czas rozgrywki jest optymalny (z fazą słoneczną), więc kolejne mechaniczne rozwiązania, które odciągną nas od tego, co robimy, by musieć/chcieć robić coś innego (wpływy w partiach), jeszcze wzmacniają mój sprzeciw. Już Kolonie stały się opcjonalne (u mnie jest więcej niezadowolonych niż zadowolonych, choć to dobry dodatek), a tu kolejny festiwal losowości. Aczkolwiek rozumiem "wydojenie krowy do końca" przez zdolnych twórców.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
- brazylianwisnia
- Posty: 4137
- Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
- Has thanked: 272 times
- Been thanked: 942 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Co myslicie jakby grac w niepokoje bez wydarzen? Karty dodawalyby posla ale nie odpalaly wydarzenia?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Czy ktoś może mi powiedzieć, ile kart z promo packu 20 kart (https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModProdu ... 0529/44263) nie dotyczy kompatybilności z Niepokojami? Bo nie wiem, czy jest sens kupować, skoro odpuszczam Niepokoje póki co. Jak wiele kart z tego promo nie wymaga ostatniego dodatku?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Wstyd się przyznać, ale do tej pory Terraformacji na oczy nawet nie widziałem. Dopiero wczoraj kupiłem, właśnie dotarła przesyłka.
Pierwsze wrażenie ?
O mamuniu jaka ta gra jest brzydka i paskudna
Pierwsze wrażenie ?
O mamuniu jaka ta gra jest brzydka i paskudna
- asiok
- Posty: 1423
- Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 76 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Po pierwsze - faktycznie wstyd
Po drugie - no coż, to nie są dzieła Moneta
Po trzecie - aż Ci zazdroszczę tego pierwszego odkrywania strategii! Miłego weekendu przy stole!
Po drugie - no coż, to nie są dzieła Moneta
Po trzecie - aż Ci zazdroszczę tego pierwszego odkrywania strategii! Miłego weekendu przy stole!
- Tomzaq
- Posty: 1730
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 86 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Nie ma sensu. Ten dodatek powinien być właściwie w pudle z Niepokojami, ale ktoś pomyślał i takie kołki jak ja płacą po 3 dychy za 20 kart.kastration pisze: ↑06 gru 2019, 12:47 Czy ktoś może mi powiedzieć, ile kart z promo packu 20 kart (https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModProdu ... 0529/44263) nie dotyczy kompatybilności z Niepokojami? Bo nie wiem, czy jest sens kupować, skoro odpuszczam Niepokoje póki co. Jak wiele kart z tego promo nie wymaga ostatniego dodatku?
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- kastration
- Posty: 1218
- Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
- Lokalizacja: Kalisz
- Has thanked: 108 times
- Been thanked: 430 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Dzięki, konkretnie na temat. Skoro z tych kart jeszcze trzeba odliczyć Niepokoje, to faktycznie wydaje się drogo, a na Rebelu to już w ogóle. Właśnie gra przekroczyła masę krytyczną złożoności, losowości i funu. Pora zająć się tym co jest. To nadal ścisły top, ale pewien rozdział w historii Marsa został właśnie zamknięty. Ci, którzy jeszcze nie wylądowali, będą mieć niezłą radochę poznając tytuł od samego początku.Tomzaq pisze: ↑06 gru 2019, 23:17Nie ma sensu. Ten dodatek powinien być właściwie w pudle z Niepokojami, ale ktoś pomyślał i takie kołki jak ja płacą po 3 dychy za 20 kart.kastration pisze: ↑06 gru 2019, 12:47 Czy ktoś może mi powiedzieć, ile kart z promo packu 20 kart (https://www.rebel.pl/e4u.php/1,ModProdu ... 0529/44263) nie dotyczy kompatybilności z Niepokojami? Bo nie wiem, czy jest sens kupować, skoro odpuszczam Niepokoje póki co. Jak wiele kart z tego promo nie wymaga ostatniego dodatku?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Mia San Mia!
-
- Posty: 1049
- Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
- Lokalizacja: chrzanów
- Has thanked: 870 times
- Been thanked: 523 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Jestem tylko po pierwszej solowej partii ale mnie się już nowe rozszerzenie podoba. Dodaje ono karty wydarzeń globalnych które są wiadome z dwupokoleniowym wyprzedzeniem. Oprócz tego walczymy o wpływy w partiach politycznych i reagujemy na aktualny program polityczny. Kompletnie nie rozumiem zarzutów o losowość tego dodatku (to tak jakby rozpaczać, ze kości "nie idą" w Zamkach Burgundii). Pewnie, że karty wydarzeń "wychodzą" losowo ale wszystkie karty w TM dostajemy po losowym dobrze ograniczonym przez draft. W tym wypadku nie ma draftu ale można się przygotować na wydarzenie. Dodatek daje kolejne możliwości pozyskania zasobów co wręcz ułatwia grę. O te zasoby, o możliwości zwiększenia swojej produkcji jest walka w kolejnym - po koloniach - miejscu. Gra się wydłuża i wydaje się, że na 5 osób czas może być srogi. "Niepokoje" pasują klimatycznie do reszty gry. Nie są jazdą obowiązkową ale mocno odświeżają rozgrywkę, nie zmieniając podstawowej mechaniki. Wciąż musimy terraformować czerwoną planetę jeśli chcemy się liczyć w grze.
- Shodan
- Posty: 1236
- Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 476 times
- Been thanked: 447 times
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
"Niepokoje" - rozegraliśmy jak dotąd dwie partie z nimi. Bardzo przyjemny dodatek, wytrąca trochę z dotychczasowej "strefy komfortu", odświeża nieco przyjęte strategie (w kilku momentach naprawdę opłacało się zawalczyć o bonusy od poszczególnych partii). Jedyny realny minus - wydłuża rozgrywkę. Częściowo skompensowaliśmy to wykorzystując terraformację przez rząd światowy w fazie solarnej (do tej pory nie chcieliśmy korzystać z tej zasady). Podsumowując - polecam, fajne dopełnienie rozgrywki.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Najpierw się pochwalę tym, że pod choinką znalazłem w tym roku Terraformację Marsa z dodatkiem Preludium. W związku z całkiem sporą ilością kart to mam do Was pytanie czy ktoś używa jakiegoś podajnika do kart? Np. coś w ten deseń jak na obrazku poniżej? Chyba wszystkie swoje gry "koszulkuję" więc kupka zrobi się całkiem solidna i wydaje mi się, że w podajniku byłoby wygodniej.
Re: Terraformacja Marsa (Jacob Fryxelius)
Ja sobie zrobiłem insert i pojemnik na karty kładę na boku i robi wtedy za podajnik z trzema komórkami
https://m.facebook.com/groups/125064010 ... 1364878084
https://m.facebook.com/groups/125064010 ... 1364878084