Strona 12 z 51

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 03 sty 2013, 15:26
autor: Senthe
Tylko w tej, ewentualnie jest appka na iOS i Androida.
Brak połączenia z serwerem ---> to normalny błąd. W tej chwili powinno działać. Serwer zawiesza się praktycznie codziennie w dość randomowych momentach i codziennie go restartuję. W razie problemów możesz napisać do mnie na pw lub GG 524194 - jeśli jestem przy komputerze reaguję natychmiast.
Możliwe też że problem jest po Twojej stronie - dla pewności sprawdź czy wszystko jest ok z Javą i firewallem.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 10:31
autor: ketyow
Online sprawdzałem jeszcze wieczorem i nadal nie ruszał, popołudniu znów sprawdzę. Natomiast wersja Androidowa na PC:

Ściągamy i instalujemy Bluestacks (emulator tabletu z Androidem) - jest darmowy, np. na dobreprogramy.pl.
Ma on jakieś standardowe oprogramowanie, ale nic się nie chce instalować przez AppStore. Nie wiem czym jest w Andku przeglądarka internetowa, bo nie mam tabletu, ale po kliknięciu ikony helpa się włącza, bo help jest online. No i wtedy w pasku adresu możemy już wpisać dowolną stronę. Wpisujemy Neuroshima Android i google znajdzie nam grę na pierwszej pozycji. Klikamy na nią i zapyta jak chcemy zainstalować - wybieramy sklep play (inaczej nie szło), podajemy swoje konto gmaila, albo tworzymy nowe, akcepujemy warunki - i mamy Neuroshimę. Kosztuje ona dychę w pełnej, ja na razie wrzuciłem wersję demo (lite), żeby przetestować czy w ogóle działa. W wersji lite komputer jest zawsze Hegemonią a my Borgo. Komputer gra jak głupek, ale z tego co słyszałem w pełnej wersji jest wybór trudności i jest całkiem dobry.

Jak ktoś już ma na tablecie czy telefonie, to emulator ma opcję synchronizacji i zassania tego co tam mamy - nie testowane, nie mam nic z Andkiem.

Właściwie to nie wiem czy to odpowiednie miejsce na ten post, w razie czego proszę o przeniesienie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 10:44
autor: Senthe
@ketyow
Heh, można i tak. Co prawda IMHO AI jest naprawdę głupie, a brak wersji online to zło, więc jedynym grywalnym trybem pozostaje hot seat. Ale jeśli chce Ci się bawić.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 11:16
autor: ketyow
W demie odczułem "głupiość" komputera, ale na najwyższym poziomie też z nim tak łatwa gra? A jak hot seat jest to super, zawsze się przydać może kiedy planszy pod ręką nie będzie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 11:18
autor: Senthe
Zależy co rozumiesz przez łatwą grę. AI czasem wygrywa, ale czasem robi też idiotyczne błędy - to w końcu nie człowiek. Nie ma raczej większej satysfakcji z pokonywania takiego przeciwnika, z kilka-kilkanaście gier można z nim rozegrać, ale potem i tak robi się nudno.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 15:06
autor: ketyow
Na hardzie dostałem jako Moloch od Posterunku - potem w rewanżu ja byłem Posterunkiem i ja wygrałem, ale tu akurat oczywista jest przewaga jednej armii nad drugą i przy średnim dociągu żetonów to Moloch naprawdę ma ciężko, jeśli przeciwnik nie popełnia błędów.

Natomiast jedno mnie zaskoczyło nieco - jeżeli przejmę Skoperem moduł, to moje jednostki nadal ten moduł atakują? Trochę to głupie. Jednocześnie armia przeciwnika nie może zniszczyć tego modułu, a jedynie Skopera, tak?

Aha, i to gracz który jest odpychany wybiera w jakim kierunku, a nie gracz który odpycha? To nie jest bug czasami?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 15:17
autor: Borek224
ketyow pisze:Aha, i to gracz który jest odpychany wybiera w jakim kierunku, a nie gracz który odpycha? To nie jest bug czasami?
Zawsze wybierał odpychany.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 15:46
autor: donmakaron
ketyow pisze:Natomiast jedno mnie zaskoczyło nieco - jeżeli przejmę Skoperem moduł, to moje jednostki nadal ten moduł atakują? Trochę to głupie.
Skoperem nie przejmujesz modułów wroga (jak robi to Vegas), a jedynie sprawiasz, że przestają one dawać bonus przeciwnikowi, a dają tobie. Przeciwnik może nim poruszyć, odepchnąć itd. To jego moduł, ale bonus daje tobie :)

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 04 sty 2013, 16:09
autor: Senthe
ketyow pisze:Na hardzie dostałem jako Moloch od Posterunku - potem w rewanżu ja byłem Posterunkiem i ja wygrałem, ale tu akurat oczywista jest przewaga jednej armii nad drugą i przy średnim dociągu żetonów to Moloch naprawdę ma ciężko, jeśli przeciwnik nie popełnia błędów.
Posterunek i Moloch to akurat zbalansowane armie, które mają ze sobą bardzo równe szanse.
Pozostałe pytania jak wyżej.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 sty 2013, 20:00
autor: gath
rand pisze: Obrazek
Czy w tej sytuacji Szpieg NY podpięty do macierzy ma inicjatywę 4? Oczywiście nie otrzymuje +1 do ataku wręcz?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 17 sty 2013, 20:05
autor: Senthe
Ma 4 inicjatywę, nie dostaje bonusu do walki wręcz, ponieważ w ogóle nie atakuje wręcz.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 sty 2013, 13:38
autor: sarkon
Witam serdecznie,

mam banalne (lecz nurtujące mnie pytanie) dotyczące podstawowych zasad gry.

Zgodnie z instrukcją po dobraniu 3 żetonów (mając je ,,na ręku") mogę od razu użyć trzech? Dla przykładu: mam dwa ruchy i jedną jednostkę. W swojej turze stawiam jednostkę i wykorzystuję dwa ruchy na moduł bazy i się nią przesuwam. Czy jest to normalne? Jeżeli tak to mogę też trzy odrzucić i czekać na kolejną rundę by trzy dobrać?

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 sty 2013, 13:55
autor: powermilk
Po pociągnięciu żetonów, ustawieniu ich przed sobą awersem do góry i odrzuceniu jednego, najmniej przydatnego w obecnej chwili, gracz może zagrć pozostałe dwa żetony.
Więc ZAWSZE co najmniej jeden odrzucasz. Oczywiście może odrzucić dwa albo wszystkie. Tylko im więcej tracisz żetonów, tym szybciej będzie ostateczna bitwa, a tym samym miej czasu, by zostać liderem.

Z pozostałych dwóch możesz też użyć jednego albo wszystkie, ale wtedy dociągasz ZAWSZE do trzech żetonów.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 sty 2013, 14:44
autor: jolietjake
gath pisze:
rand pisze: Obrazek
Czy w tej sytuacji Szpieg NY podpięty do macierzy ma inicjatywę 4? Oczywiście nie otrzymuje +1 do ataku wręcz?
Senthe pisze:Ma 4 inicjatywę, nie dostaje bonusu do walki wręcz, ponieważ w ogóle nie atakuje wręcz.
Nie myl, bo gadasz jakieś bałamuctwa! :D Szpieg ma inicjatywę 2, nic co nie jest zielone, trujące i obślizgłe nie może korzystać darów matki natury, zgodnie z intrukcja:
Instrukcja pisze: Do Macierzy nie może należeć żadna jednostka spoza armii Neodżungli, nawet jeśli
jest to przyłączony do Sztabu Neodżungli Szpieg.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 sty 2013, 15:02
autor: Senthe
jolietjake pisze:Szpieg ma inicjatywę 2, nic co nie jest zielone, trujące i obślizgłe nie może korzystać darów matki natury, zgodnie z intrukcja:
Instrukcja pisze: Do Macierzy nie może należeć żadna jednostka spoza armii Neodżungli, nawet jeśli
jest to przyłączony do Sztabu Neodżungli Szpieg.
O dzięki! :D
Tak coś czułam, że coś tu jest nie tak :). No cóż, wychodzi brak ogrania Neodżunglą i NY. Przepraszam za zamieszanie.

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

: 21 sty 2013, 15:44
autor: sarkon
powermilk dzięki serdeczne.

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2013, 13:59
autor: Leser
W takim razie od razu pytanie:

Czy z cechy sztabu Sharash można skorzystać raz na turę, czy też możliwe jest tworzenie kombosów i przeprowadzenie kilku roszad?

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2013, 14:33
autor: Wassago
Na pewno raz na turę, jak to ma zresztą miejsce ze wszystkimi (dobra, prawie wszystkimi) zdolnościami.

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2013, 14:50
autor: Leser
Wassago pisze:Na pewno raz na turę, jak to ma zresztą miejsce ze wszystkimi (dobra, prawie wszystkimi) zdolnościami.
Nie no umiejętności w NH są przecież najprzeróżniejsze... Choćby w Sharash paraliż bynajmniej nie jest jednorazowy...

Mogę przyjąć za "oczywiste" (choć nie wydaje mi się, by wprost wynikało to z jakiejkolwiek zasady z tej lub innych instrukcji do Hexa), że sztab nie może w jednej turze zamienić się dwa razy z tym samym żetonem. Jeśli jednak takich żetonów miałoby być kilka, to na bazie reguł, które przed chwilą przeczytałem nie dostrzegam oczywistej niedopuszczalności takiej interpretacji.

Czy Twoje informacje są z "pierwszej ręki"?

EDIT: Ok, po namyśle stwierdzam, że przykład z paraliżem był kiepski. Faktycznie, chyba wszystkie umiejętności nie-pasywne i nie-automatyczne (wymagające "akcji") we wszystkich oficjalnych armiach można wykorzystać tylko raz na turę.

Problemem jest to, że w przypadku Sharash z umiejętności korzystają w gruncie rzeczy dwa żetony, z których jeden (sztab) mógł już wcześniej jej użyć, a drugi nie. Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa, ale zdecydowanie wolałbym, żeby instrukcja nie kazała mi się odwoływać do interpretacji systemowej zawartych w niej reguł ;) Wystarczyłoby dopisać słowo "raz" w odpowiednim miejscu. ;)

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2013, 15:18
autor: Wassago
Leser, ta cecha sztabu działa tak jak ruch na jakiejś jednostce - możesz użyć zdolności jakiejś jednostki, a potem jeszcze zagrać na nią żeton ruchu.
"Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa" - jedna roszada z cechy sztabu oczywiście ;)

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2013, 15:25
autor: Leser
Wassago pisze:Leser, ta cecha sztabu działa tak jak ruch na jakiejś jednostce - możesz użyć zdolności jakiejś jednostki, a potem jeszcze zagrać na nią żeton ruchu.
"Jedna roszada na turę faktycznie wydaje się sensowniejsza i bardziej spójna z charakterem Hexa" - jedna roszada z cechy sztabu oczywiście ;)
Widzę tu pewne odmienności w stosunku do cechy "mobilność", ale kłócenia się za sztukę samą w sobie nie uważam, więc przyjmuję, że jest jak napisałeś ;) Dzięki!

Re: Neuroshima Hex

: 18 mar 2013, 16:53
autor: jolietjake
Leser pisze: Choćby w Sharash paraliż bynajmniej nie jest jednorazowy...
[...]
Wystarczyłoby dopisać słowo "raz" w odpowiednim miejscu. ;)
1. Ale pamiętaj, że Paraliż to nie zdolność, z której korzystasz jako dodatkowa akcja (jak np mobilność czy odpychanie), ale dodatek do ataku (tak jak Jad)
2. Jako że jest to kolejny przykład występującej we wszystkich armiach reguły, a nie wyjątek czy odstępstwo to niedopisanie tego chyba nie powinno budzić wątpliwości.

Tak dodając od siebie: Owszem, zdolność sztabu działa raz, ale jak ja próbowałem armię to starałem kłaść obok Sztabu moduł dający mobilność ze strzałkami skierowanymi tak, że po roszadzie ze Sztabem jedna z nich wskazywała na niego, przez co w sytuacjach zagrożenia mogłem uciec aż o dwa pola za darmo bez użycia żadnych dodatkowych żetonów natychmiastowych.

Re: Neuroshima Hex

: 19 mar 2013, 10:49
autor: Leser
jolietjake pisze: 1. Ale pamiętaj, że Paraliż to nie zdolność, z której korzystasz jako dodatkowa akcja (jak np mobilność czy odpychanie), ale dodatek do ataku (tak jak Jad)
Wycofałem się z tego twierdzenia, co widać w poście powyżej.
jolietjake pisze: 2. Jako że jest to kolejny przykład występującej we wszystkich armiach reguły, a nie wyjątek czy odstępstwo to niedopisanie tego chyba nie powinno budzić wątpliwości.
Również powyżej opisałem, dlaczego mym zdaniem nie jest to "aż tak bardzo super oczywiste na pierwszy rzut oka". Nie przypominam sobie generalnej reguły wskazującej na jednokrotne użycie umiejętności (mylę się?) - każda umiejętność była opisywana osobno.

Zatem nadal obstaję przy tym, że wszystko powinno jednak jasno wynikać z tekstu, a nie z analogii. Wtedy żaden oszołom mojego pokroju nie miałby się czego uczepić ;) Niemniej dzięki za wyjaśnienia.

Re: Neuroshima Hex

: 20 mar 2013, 07:38
autor: Czochrun
Leser pisze:Zatem nadal obstaję przy tym, że wszystko powinno jednak jasno wynikać z tekstu, a nie z analogii. Wtedy żaden oszołom mojego pokroju nie miałby się czego uczepić ;) Niemniej dzięki za wyjaśnienia.
My tu gadu-gadu a oficjalnego stanowiska Portalu w sprawie Sharrash nadal brakuje.

Re: Neuroshima Hex

: 20 mar 2013, 08:51
autor: Senthe
Spoko spoko, na Pyrkonie będzie niejedna okazja, by o to spytać.