Strona 12 z 15
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 17:54
autor: dicer
Tony23 pisze:Zagrywamy Distortion from future- komputer +2.
W instrukcji jest ze do czasu wypelnienia zobowiazan za ten komputer, musimy zdobyc taka technologiie. Co sie dzieje jak nam sie tego nie uda zrobic?
- tylko odwracamy Distortion tile i pkt ujemne?
- punktu ujemne i dodatkowo musimy zrobic akcje upgrade bez jej wykonywania (przemiescic dysk)
- pkt i demontujemy komputer z naszy statkow?
Kombinacja ktorys z powyzszych?
Instrukcja mówi tylko o punktach ujemnych. Nic tam nie ma o przymusie wykonania akcji bądź demontażu, tak więc według mnie:
Tony23 pisze:- tylko odwracamy Distortion tile i pkt ujemne
szlachcicpolski pisze:Co się dzieje, jak piksisi zmienią się genetycznie zmieniając akcje? Na przykład dostaną dodatkowy ruch.
- Dostaną go do każdej akcji ruchu
- Nie mogą się zmieniać
- Dostaną go do jednej z akcji, którą wskazuja oni / inne zasady
- inne
Jeśli masz dodatkowy ruch wynikający z rozwoju genetycznego, to: "With Move action, you can activate one Ship more", czyli dostajesz go do każdej akcji ruchu (IMHO).
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 18:28
autor: Rocket
W obu przypadkach jest dokładnie tak jak napisał dicer, na BGG takie same pytania padły i kilgore (Sampo) odpowiedział właśnie tak jak dicer
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 18:34
autor: szlachcicpolski
Rocket pisze:W obu przypadkach jest dokładnie tak jak napisał dicer, na BGG takie same pytania padły i kilgore (Sampo) odpowiedział właśnie tak jak dicer
Pixisi zostaną zbanowani. Jeżeli wykupią dodatkowy ruch i dodatkowy upgreade statków są nie do zatrzymania.
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 18:46
autor: Rocket
Słowo klucz:
jeżeli.
Jeszcze nie miałem okazji widzieć ich w akcji (dopiero jedną rozgrywkę udało się zorganizować z dodatkiem), ale np. wiem na 100%, że jedna z moich współgraczek raczej daleko nie zajdzie nimi, uparcie bankrutuje w każdej rundzie a potem robi influence na hexy ;D
Żeby pyxis mogło mieć dodatkowy ruch musi mieć tech evolution, a jest tylko jeden żeton taki+odkrycie+rozwinięcie. IMO, trzeba większej próby by ocenić ich siłę.
Tak na marginesie, z kolei na BGG Dorado są uznawani za bardzo mocnych na początku, wyobraźcie sobie: Dreadnought z przyszłości, Gluon Computer z przyszłości, Improved Hull i startowy Soliton Cannon (broń z 3 dmg od samego początku!).
A Pyxisy potrzebują czasu na rozkręcenie się

Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 19:06
autor: szlachcicpolski
Rocket pisze:Słowo klucz:
jeżeli.
Jeszcze nie miałem okazji widzieć ich w akcji (dopiero jedną rozgrywkę udało się zorganizować z dodatkiem), ale np. wiem na 100%, że jedna z moich współgraczek raczej daleko nie zajdzie nimi, uparcie bankrutuje w każdej rundzie a potem robi influence na hexy ;D
Żeby pyxis mogło mieć dodatkowy ruch musi mieć tech evolution, a jest tylko jeden żeton taki+odkrycie+rozwinięcie. IMO, trzeba większej próby by ocenić ich siłę.
Tak na marginesie, z kolei na BGG Dorado są uznawani za bardzo mocnych na początku, wyobraźcie sobie: Dreadnought z przyszłości, Gluon Computer z przyszłości, Improved Hull i startowy Soliton Cannon (broń z 3 dmg od samego początku!).
A Pyxisy potrzebują czasu na rozkręcenie się

Pixysi są tak mocni, że następnym razem raczej przeciw nim nie wybiorę Draco w grze 1v1v1. Oni są bardziej ekspansywni od Planty. Dorado: pancernik w pierwszej turze z komputerem +2 kosztem 3 punktów zwycięstwa. To nawet o GCDS można się postarać.
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 20:50
autor: MalkolmR
Pewnie zostanę wyśmiany, ale nie mogę się dopatrzyć w instrukcji ile mam na początku statków, w prawdzie pisze że dostępnych jest np. 8 myśliwców ale to znaczy że tyle mam na początku czy że tyle mogę zbudować?
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 20:58
autor: szlachcicpolski
MaklolmR pisze:Pewnie zostanę wyśmiany, ale nie mogę się dopatrzyć w instrukcji ile mam na początku statków, w prawdzie pisze że dostępnych jest np. 8 myśliwców ale to znaczy że tyle mam na początku czy że tyle mogę zbudować?
Na początku masz jeden myśliwiec. W szczególnych przypadkach może być inaczej. Czarni mają na przykład krążownik. RhoIndi chyba 2 myśliwce.
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 20:58
autor: szlachcicpolski
MaklolmR pisze:Pewnie zostanę wyśmiany, ale nie mogę się dopatrzyć w instrukcji ile mam na początku statków, w prawdzie pisze że dostępnych jest np. 8 myśliwców ale to znaczy że tyle mam na początku czy że tyle mogę zbudować?
Na początku masz jeden myśliwiec. W szczególnych przypadkach może być inaczej. Czarni mają na przykład krążownik. RhoIndi chyba 2 myśliwce.
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 21:06
autor: MalkolmR
Dzięki za szybką odpowiedź.
I jeszcze jedno pytanie bo jestem na etapie studiowania instrukcji, w przypadku gry dla 2 graczy dostępne jest 12 żetonów technologii i teraz moje pytanie, czy są to początkowe technologie i w trakcie gry mogę zwiększać ich ilość czy jestem ograniczony tylko do tych 12? Jeśli jest tylko 12 to straszna lipa i praktycznie niczego nie da się zrobić.
Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 21:11
autor: Rocket
12 Technologii na planszy zaopatrzenia, co rundę pojawiają się nowe, ilość nowych jest zależna od ilości graczy, na planszy zaopatrzenia masz nawet podpowiedz ile, ja w tej chwili nie pamiętam.

Re: Eclipse
: 19 sty 2016, 21:14
autor: MalkolmR
Faktycznie, jest to napisane na 24str instrukcji, wielkie dzięki:-)
Re: Eclipse
: 20 sty 2016, 12:16
autor: MalkolmR
Mam pytanie odnośnie walki:
Atakuję myśliwcem, premia komputera to 3 na kości wypada 5 moja siła ataku to dwa, walczę przeciwko krążownikom mającym kadłub 2.
3+5 to osiem, trafienie jest na 6 teraz przydzielam obrażenia za pozostałe 2 punkty, ile obrażeń dostanie krążownik jedno czy dwa i zostanie zniszczony?
Re: Eclipse
: 20 sty 2016, 12:22
autor: AkitaInu
MaklolmR pisze:Mam pytanie odnośnie walki:
Atakuję myśliwcem, premia komputera to 3 na kości wypada 5 moja siła ataku to dwa, walczę przeciwko krążownikom mającym kadłub 2.
3+5 to osiem, trafienie jest na 6 teraz przydzielam obrażenia za pozostałe 2 punkty, ile obrażeń dostanie krążownik jedno czy dwa i zostanie zniszczony?
Coś strasznie mieszasz, proponuje przeczytać instrukcję albo sam etap walki jeszcze raz.
A co do przykładu to tak:
Premia do trafienia z kompów to +3 czyli trafiasz na 3,4,5,6. To wszystko - tu się liczy tylko czy trafisz czy nie.
Więc jeżeli wypada 5 to trafiasz.
Jeżeli Twoja siła ataku to 2 (czyli zakładam masz plasma canon na statku) to po prostu zadajesz dwa obrażenia.
To wszystko

nie ma żadnych pozostałych punktów itp itd.
A krążownik zostanie zniszczony jak osiągnie limit obrażeń. Czyli jeżeli krążownik będzie miał 1 hull to go zniszczysz (1 hull + jedno "życie" = 2. Zadałeś dwa i wyrównałeś więc jest zniszczony). Jeżeli jednak będzie miał hull 2 to go nie zniszczysz. Bo łącznie ma tak jakby 3 życia (2 hull i 1 swoje, tak jak każdy statek)
Re: Eclipse
: 20 sty 2016, 12:28
autor: MalkolmR
Czyli w przypadku gdyby hull był 2 to w kolejnej turze walki wystarczy że wyrzucę co najmniej 3 (premia komputera 3) to razem sześć i zostanie zniszczony tak?
Re: Eclipse
: 20 sty 2016, 12:34
autor: AkitaInu
Jeżeli będzie to kolejna tura walki to wystarczy że trafisz raz i będzie koniec. Nawet jeżeli początkowo hull by miał 3 to też by był koniec bo plasma canon zadaje dwa hity. Więc w pierwszym trafieniu zadajesz dwa i przeciwnikowi zostaje 1 hull i 1 życia. Drugi hit też zadaje dwa (jak trafisz) i statek się rozpada

Re: Eclipse
: 20 sty 2016, 12:36
autor: MalkolmR
Pojąłem, dzięki:-)
Re: Eclipse
: 21 sty 2016, 22:30
autor: Tony23
Tak dla pewności: korzystając z Distortion i wysyłając statki w przyszłość- ściągamy z planszy statek w naszej rundzie (nie jest to akcja) i np za 3 rundy ten statek kładziemy na mapie (heks z naszym dyskiem bądź z nim sąsiadujący) - ale też nie jest to w ramach naszej akcji?
I te wszystkie Distortion które wysyłamy w przyszłość to za kilka rund realizujemy, ale nie kosztuje nas to żadną akcję?
A większość Distortion z przyszłości musimy spełniać za kilka rund wykonując akcję- czy to upgrade czy reserach, exp etc ? jedynie te dające nam surowce - spłacamy w naszej turze ale to nie jest akcja i możemy zrobić w tej turze w której spełniamy zobowiązanie wykonać dowolną akcję?
Re: Eclipse
: 22 sty 2016, 11:40
autor: dicer
Tony23 pisze:Tak dla pewności: korzystając z Distortion i wysyłając statki w przyszłość- ściągamy z planszy statek w naszej rundzie (nie jest to akcja) i np za 3 rundy ten statek kładziemy na mapie (heks z naszym dyskiem bądź z nim sąsiadujący) - ale też nie jest to w ramach naszej akcji?
I te wszystkie Distortion które wysyłamy w przyszłość to za kilka rund realizujemy, ale nie kosztuje nas to żadną akcję?
Zgadza się - te akurat nie wymagają zużycia dysku.
Tony23 pisze:A większość Distortion z przyszłości musimy spełniać za kilka rund wykonując akcję- czy to upgrade czy reserach, exp etc ??
Tak. Tam, gdzie trzeba wykonać akcję, jest to wyraźnie napisane.
Tony23 pisze:jedynie te dające nam surowce - spłacamy w naszej turze ale to nie jest akcja i możemy zrobić w tej turze w której spełniamy zobowiązanie wykonać dowolną akcję?
Zgadza się.
Re: Eclipse
: 22 sty 2016, 15:53
autor: Rocket
No to teraz pytanie ode mnie:
Mam niewidzialność i bazę gwiezdną ile statków wiąże walką? 1 czy 2?
Czy Anomalie wykonują atak na populację na koniec Combat phase?
Re: Eclipse
: 22 sty 2016, 17:09
autor: dicer
Rocket pisze:No to teraz pytanie ode mnie:
Mam niewidzialność i bazę gwiezdną ile statków wiąże walką? 1 czy 2?
Rozumiem, że masz na myśli technologię Cloaking Device.
Twoja baza wiąże walką 1 statek. Natomiast żeby ją związać, przeciwnik potrzebuje 2.
Rocket pisze:Czy Anomalie wykonują atak na populację na koniec Combat phase?
Według mnie nie (nic o tym nie ma w instrukcji).
Re: Eclipse
: 22 sty 2016, 17:25
autor: Rocket
Nie rozumiem. Baza nie lata wiec statki wroga nie muszą jej wiązać by zatrzymać, z Twojej odpowiedzi wynika że cloaking device nic nam nie daje jeśli mamy tylko bazy gwiezdne.
Ad. Anomalie, no właśnie wg BGG anomalie są statkami a wiec pełna procedura obowiązuje. Graliśmy tak jak odpowiedziałeś i imo słabo to wygląda, bardziej sie oplacalo cofnąć swoje statki żeby anomalia sobie siedziała na naszym hexie. Dużo ciekawiej by było gdyby wykonywała atak na populację od razu stanowi większy kłopot bo teraz to meh.
Re: Eclipse
: 22 sty 2016, 18:05
autor: szlachcicpolski
Rocket pisze:Nie rozumiem. Baza nie lata wiec statki wroga nie muszą jej wiązać by zatrzymać, z Twojej odpowiedzi wynika że cloaking device nic nam nie daje jeśli mamy tylko bazy gwiezdne.
Ad. Anomalie, no właśnie wg BGG anomalie są statkami a wiec pełna procedura obowiązuje. Graliśmy tak jak odpowiedziałeś i imo słabo to wygląda, bardziej sie oplacalo cofnąć swoje statki żeby anomalia sobie siedziała na naszym hexie. Dużo ciekawiej by było gdyby wykonywała atak na populację od razu stanowi większy kłopot bo teraz to meh.
Tak, cloaking device daje coś tylko wtedy, gdy chcesz uniknąć pinowania i opuścić hex. Bazom gwiezdnym nic nie daje.
Ciekawa interpretacja z tą populacją. Przekonałeś mnie. Nie zgodzę się natomiast z tym, że anomalia jest niegroźna: niszczy planety.
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Re: Eclipse
: 22 sty 2016, 18:06
autor: dicer
Rocket pisze:Nie rozumiem. Baza nie lata wiec statki wroga nie muszą jej wiązać by zatrzymać, z Twojej odpowiedzi wynika że cloaking device nic nam nie daje jeśli mamy tylko bazy gwiezdne.
No niekoniecznie.
Po pierwsze, jeśli masz heks z bazą gwiezdną (ale bez dysku), to z technologią CD możesz z takiego heksa eksplorować, nawet jeśli znajduje się na nim statek przeciwnika (bo nie jesteś spinowany - jest to rzadka sytuacja, ale może się zdarzyć).
A po drugie, jak masz na heksie bazę gwiezdną i swój statek, to żeby Cię w pełni przypinować, przeciwnik potrzebuje aż 4 statków. Jak ma tylko 3, to 2 pinują bazę gwiezdną, a 1 nie jest w stanie spinować statku i możesz sobie lecieć dalej (ta taktyka fajnie działa przy Wygnańcach, jak zbudują sobie orbitale).
Rocket pisze:Ad. Anomalie, no właśnie wg BGG anomalie są statkami a wiec pełna procedura obowiązuje.
Myślę, że gdyby tak miało być, to byłoby to opisane w instrukcji.
No chyba że jest to niedopatrzenie wydawcy i pojawi się jakaś oficjalna informacja.
Rocket pisze:Graliśmy tak jak odpowiedziałeś i imo słabo to wygląda, bardziej sie oplacalo cofnąć swoje statki żeby anomalia sobie siedziała na naszym hexie. Dużo ciekawiej by było gdyby wykonywała atak na populację od razu stanowi większy kłopot bo teraz to meh.
A tego ja nie rozumiem.
Nie możesz zająć heksa, jeśli jest na nim anomalia. Musisz ją najpierw zniszczyć, jak każdy inny wrogi statek.
A jeśli na posiadany już przez Ciebie heks wleci anomalia, to znaczy, że jest ona mobilna. A jak jest mobilna, to przy odpowiednim rzucie szarą kostką może zniszczyć jakąś planetę.
A tak przy okazji - ja jak mam możliwość, to ustawiam anomalie jako mobilne - wtedy jest więcej zabawy.

Re: Eclipse
: 02 lut 2016, 19:41
autor: Tony23
By sie upewnić na 100%: przed partią wybieramy odpowiednia ilość heksów III, a pozostałe odkładamy do pudełka.
Jak ktoś w trakcie gry odrzuci heksy,a stos się skończy to:
a)te odrzucone tasujemy na nowo i wracają do gry
b) odrzucone heksy nie wracają już do gry (plansza będzie mniejsza)
c) może dobieramy tyle heksów z pudełka ile zostało odrzuconych?
Re: Eclipse
: 02 lut 2016, 20:36
autor: szlachcicpolski
Tony23 pisze:By sie upewnić na 100%: przed partią wybieramy odpowiednia ilość heksów III, a pozostałe odkładamy do pudełka.
Jak ktoś w trakcie gry odrzuci heksy,a stos się skończy to:
a)te odrzucone tasujemy na nowo i wracają do gry
b) odrzucone heksy nie wracają już do gry (plansza będzie mniejsza)
c) może dobieramy tyle heksów z pudełka ile zostało odrzuconych?
My gramy tak, że odrzucone wracają do gry po skończeniu stosu, czyli uściślone a). Może jednak powinniśmy je wtasować od razu.