Po 6 rogrywkach w 1 ed z dodatkiem Civilizations trochę się odniosę, chociaż nie grałem już chyba z rok.
Michałku pisze: ↑02 paź 2021, 15:49
Jak długo realnie trwa rozgrywka przy 4 osobach?
U nas najkrótsza gra to 3h, a najdłuższa 5h. Średnio tak 4-5h godzin - mówię tutaj o 1ed z dodatkiem Civilizations.
kastration pisze: ↑02 paź 2021, 14:24
- przede wszystkim gra jest ultra-pro militarna, cały rozwój "cywilny" nic nie da bez naprawdę solidnej bazy militarnej. Przez to można odczuwać ciągłą presję militarną, nie każdemu może to pasować
Bez militariów w tej grze ani rusz, jak nie masz chociaż trochę wojska, żeby postraszyć ewentualnymi stratami dla przeciwnika, nie masz w ogóle co się dalej rozwijać, ale z drugiej strony, widziałem już porażki osób, który próbowały ciągle atakować i głównie rozwijać militaria i nie wyszło im to na dobre. Dość spory wpływa na kierunek mają cywilizacje, a nie ma co do tej gry podchodzić bez tego. Bez tego dodatku 1ed jest dość biedna i monotonna.
kastration pisze: ↑02 paź 2021, 14:24
- tu zaś dochodzimy do jej konfrontacyjności, co będzie widoczne chociażby na 2 osoby (zwłaszcza jeśli ktoś rozważa zakup, by grać często w takim właśnie składzie). Wydaje się, że będziemy robić mniej więcej to samo w każdej grze, optymalizować militaria, a przy okazji wycisnąć więcej z tego, co nam dojdzie z kart celów
Tutaj już trochę się odniosłem wyżej, w podstawce ta monotonia może występować, jak masz różne cywilizację, myślę że raczej nie.
kastration pisze: ↑02 paź 2021, 14:24
- powtarzalne wydają się też być otwarcia na drzewku (choćby Irygacja i Magazynowanie by zwiększyć ilość zbieranego jedzenia) czy Sanitation (pisze z pamięci, nie mając przed sobą materiałów teraz)
Niektóre ulepszenia to must have na początku, ale głównie przez negatywne eventy, w Monumental Edition ma się zmienić ta mechanika, ale nie zagłębiałem się jak bardzo i jak to wpłynie na wybory ulepszeń.
kastration pisze: ↑02 paź 2021, 14:24
- komuś podejdą dobre karty (ala rzuć przed walką), a komuś fatalne, jeszcze łatwiej stracić to, co zaczęliśmy budować. Po prostu przejmie to/zniszczy agresywny rywal. Podobnie w jednej rozgrywce 2-osobowej gość dostawał idealne karty celów dla przeciwnika, a ten drugi dla rywala
Karty akcji to nie problem, jest ich na tyle dużo i są na tyle różnorodne, że raczej nie mieliśmy sytuacji, gdzie ktoś zdobywał dużą przewagę. Gorzej jest z kartami celów, tutaj już losować trochę potrafiła namieszać.
kastration pisze: ↑02 paź 2021, 14:24
- losowość barbarzyńców sprawia, że przy większej eksploracji ktoś może mieć a) utrudnione od startu lub b) jeszcze bardziej musi iść w militaria, by nie mieć problemu z nimi
Ten element też ma się zmienić, więc nie odniosę się do nowej edycji, ale w starej mieliśmy jedną grę, gdzie gracz był od początku otoczony barbarzyńcami i ciężko mu było się rozwinąć w początkowym etapie gry. Ostatecznie nie poszło mu najgorszej i walczył pod koniec o wygraną.
kastration pisze: ↑02 paź 2021, 14:24
- zarządzanie ręką kart potrafi być grą w grze, zwłaszcza wraz z upływem czasu. Nie każdemu musi to pasować
Tego kompletnie nie rozumiem, na ręku masz tylko kilka kart akcji i 2-3 karty celów, które leżą sobie gdzieś obok. Nikt nigdy nie miał z tym problemu i nigdy nie słyszałem negatywnego komentarza o elemencie, nie czuć, że tego jest jakoś dużo.
Osobiście grę mocno polecam, zawsze bardzo dobrze się przy niej bawiłem i ekipa też była zadowolona. Największy minus 1 ed. to losowe eventy. Zobaczymy jak Monumental Edition to zmieni/poprawi. Nie rozumiem, też porównywania tego do Cywilizacji poprzez Wieki, to są kompletnie inne gry. Ja na pewno będę wymieniał 1ed na drugą, więc jak dla kogoś jest za droga Monumental Edition to zapraszam na priv