Morgon pisze: ↑15 wrz 2022, 23:49
Dodatkowe karty DI kupujemy za jeden żeton weterana czy za dwa? W angielskiej instrukcji stoi za jeden, w polskiej pomocy z bgg za dwa, jak jest prawidłowo?
Nie wiem z jakiej angielskiej instrukcji korzystasz ale wg niej za kazde 2 tokeny veterana mozna dobrac 1 karte DI
6. Divine Intervention
In turn order, each player draws 1 DI card and may discard Veteran
tokens to draw 1 DI card per 2 Veteran tokens spent this way
Mam angielską wersję Kemet Blood and Sand i w mojej instrukcji jest napisane, że za X żetonów weterana mogę dobrać X kart DI ...
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 16 wrz 2022, 00:32
autor: wino16
Mam angielską wersję Kemet Blood and Sand i w mojej instrukcji jest napisane, że za X żetonów weterana mogę dobrać X kart DI ...
masz starą instrukcje z maja 2021, a najnowsza jest lipca 2021
grzeslaw90 pisze: ↑12 sie 2020, 11:45
2. Raz na rundę możesz użyć.
Raz na rundę w sensie, że co fazę dnia, więc zostają ze mną na zawsze, ale mogę posiadać tylko i wyłącznie 1 srebrny i złoty, które będą w rotacji co fazę dnia i zużyć je tylko równocześnie ze standardowym znacznikiem. Mówię tylko o podstawce.
Zgadza się wszystko
Czyli mając srebrny i złoty można w jednej rundzie wykonać trzy akcje (standardowa złota srebrna) albo w dwóch rundach dwie akcje - standardowa i srebrna, a w innej standardowa i złota?
Raz na rundę w sensie, że co fazę dnia, więc zostają ze mną na zawsze, ale mogę posiadać tylko i wyłącznie 1 srebrny i złoty, które będą w rotacji co fazę dnia i zużyć je tylko równocześnie ze standardowym znacznikiem. Mówię tylko o podstawce.
Zgadza się wszystko
Czyli mając srebrny i złoty można w jednej rundzie wykonać trzy akcje (standardowa złota srebrna) albo w dwóch rundach dwie akcje - standardowa i srebrna, a w innej standardowa i złota?
Tak jest
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 25 sie 2024, 02:11
autor: Mortinista
Cześć,
Mam pytanie odnośnie zasad zwycięstwa w grze Kemet : Krew i Piach
Sytuacja w grze wyglądała następująco. Na koniec fazy dnia posiadałem 8 PZ. Podczas fazy nocy dzięki mocy z kafla, który pozwalał dostawić 1 poziom piramidy dostawiłem 4 piętro. Dało to mi 9 PZ. Działo się to w fazie nocy.
Wg zasad jak ktoś otrzyma 9 PZ gra się kończy jednak każdy z innych graczy powinien móc wykonać jeszcze po jednej akcji by wyprzedzić tego z 9 PZ lub zabrać mu pkty by miał ich mniej.
Czy tyczy się to też fazy nocy ? Czy zdobywając 9 PZ w fazie nocy zostaje się automatycznie zwycięzcą, czy przechodzi do fazy dnia i każdy gra jeszcze 1 akcję ?
Dziękuję z góry za pomoc, bo wcześniej się z taką sytuacją jeszcze nie zetknęliśmy. W naszym przypadku zagraliśmy jeszcze fazę dnia gdzie ustawiono mnie jako ostatniego do ruchu. Naturalnie siłą złego na jednego odbito mi tego 9 PZ i graliśmy dalej.
Mam pytanie odnośnie zasad zwycięstwa w grze Kemet : Krew i Piach
Sytuacja w grze wyglądała następująco. Na koniec fazy dnia posiadałem 8 PZ. Podczas fazy nocy dzięki mocy z kafla, który pozwalał dostawić 1 poziom piramidy dostawiłem 4 piętro. Dało to mi 9 PZ. Działo się to w fazie nocy.
Wg zasad jak ktoś otrzyma 9 PZ gra się kończy jednak każdy z innych graczy powinien móc wykonać jeszcze po jednej akcji by wyprzedzić tego z 9 PZ lub zabrać mu pkty by miał ich mniej.
Czy tyczy się to też fazy nocy ? Czy zdobywając 9 PZ w fazie nocy zostaje się automatycznie zwycięzcą, czy przechodzi do fazy dnia i każdy gra jeszcze 1 akcję ?
Dziękuję z góry za pomoc, bo wcześniej się z taką sytuacją jeszcze nie zetknęliśmy. W naszym przypadku zagraliśmy jeszcze fazę dnia gdzie ustawiono mnie jako ostatniego do ruchu. Naturalnie siłą złego na jednego odbito mi tego 9 PZ i graliśmy dalej.
Z instrukcji:
"If a player has at least 9 FP (sum of their Temporary FP and
Permanent FP) on their turn before playing an Action token, and
no other player has more FP than them, they immediately win the
game."
Wynika z tego, że zwycięstwo sprawdza się podczas swojej tury, bezpośrednio przed wykonaniem akcji. Zatem przejście do fazy dnia jest niezbędne.
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 07 cze 2025, 21:34
autor: Adalbertus123
Powrót do gry po przerwie- czy wykonując akcję ruchu mogę zostawiać jednostki po drodze?
Czy karta werbunku może rozpocząć bitwę?
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 07 cze 2025, 22:46
autor: Jwill5555
Adalbertus123 pisze: ↑07 cze 2025, 21:34
Powrót do gry po przerwie- czy wykonując akcję ruchu mogę zostawiać jednostki po drodze?
Czy karta werbunku może rozpocząć bitwę?
Wybrane jednostki można pozostawić na trasie przemarszu, a więc odpowiedź na pierwsze pytanie brzmi tak.
Jeżeli chodzi o drugie pytanie to nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
Niebieska płytka werbunek mówi o rekrutacji więcej jednostek podczas akcji rekrutacji.
Rekrutujesz u siebie w zamku w jednej ze swoich dzielnic (niekoniecznie z piramidą).
Jeżeli rekrutujesz jednostki do swojej dzielnicy zajętej przez przeciwnika to wtedy wywołujesz bitwę.
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 07 cze 2025, 23:09
autor: Adalbertus123
Karta boskiej interwencji- wyrekrutuj dwie jednostki w dzielnicy/ oddziale.
Czy mogę zatem zająć dwie dzielnice przeciwnika, zostawiając jednostki w poprzedniej, czy też normalnie mury mnie powstrzymają?
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 08 cze 2025, 22:05
autor: Pablosz
Nie mozesz nigdy rekrutowac jednostek w dzielnicach przeciwnikow.
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 09 cze 2025, 21:54
autor: Adalbertus123
Mówię o moim mieście- przeciwnik siedzi u mnie, ja zagrywam kartę, dostaw dwóch.
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 10 cze 2025, 07:03
autor: Hoppy
Adalbertus123 pisze: ↑09 cze 2025, 21:54
Mówię o moim mieście- przeciwnik siedzi u mnie, ja zagrywam kartę, dostaw dwóch.
To dostawiasz dwóch do swojego miasta i rozpoczynasz walkę z bazową siłą 3
Re: Kemet - pytania i wątpliwości
: 10 cze 2025, 07:03
autor: Hoppy
Adalbertus123 pisze: ↑07 cze 2025, 23:09
Karta boskiej interwencji- wyrekrutuj dwie jednostki w dzielnicy/ oddziale.
Czy mogę zatem zająć dwie dzielnice przeciwnika, zostawiając jednostki w poprzedniej, czy też normalnie mury mnie powstrzymają?
Nie możesz zająć dwóch dzielnic przeciwnika w jednym ruchu chyba, że masz feniksa w armii