Strona 12 z 15

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 09:48
autor: PytonZCatanu
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 09:29
Fojtu pisze: 27 cze 2021, 07:56 Kanban akurat chyba jest najbardziej elegancką grą jeśli chodzi o zasady z Lacerdy, kompletnie nie rozumiem tego zarzutu. Dla mnie to najlepszy Lacerda i bardzo szanuję tę grę, szczególnie od czasu kiedy Detrytusek mi parę razy złoił dupę :wink:

I według mnie też bardzo daleko mu do prostackiego designu. Jest bardzo oryginalnych mechanik w tej grze, które pozwalają na super ciekawe zagrania i przede wszystkim zmuszają graczy do ciągłego śledzenia co się dzieje na stole.
Tak, jest to jego najlepsza i najbardziej elegancka gra.
Niby jakie mechanbiki są w nim oryginalne? Sanda, którą można olać zbierając 5 zmian? Chyba jedyna ciekawa decyzja w tej grze to wpychanie aut i sprawdzenie czy ktoś nie ma odpowiednich designów na nie żeby nam ich nie mógł zabrać poprzez akcję w administracji.
Napiszesz coś więcej w sprawie porównania mikrozasad w paxach i w Lacerdach?

Łatwo rzucić coś na wiatr, ale przydałoby się to jeszcze uzasadnić. Szczególnie, że z twoją teza nikt się nie zgadza i wydaje się "nieco" podjerzana.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 10:25
autor: XLR8
Spoiler:
CBA
Fojtu pisze: 27 cze 2021, 09:35
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 09:29 Tak, jest to jego najlepsza i najbardziej elegancka gra.
Niby jakie mechanbiki są w nim oryginalne? Sanda, którą można olać zbierając 5 zmian? Chyba jedyna ciekawa decyzja w tej grze to wpychanie aut i sprawdzenie czy ktoś nie ma odpowiednich designów na nie żeby nam ich nie mógł zabrać poprzez akcję w administracji.
1. Wypychanie aut
2. Akcje w stałej kolejności, gdzie worker z poprzedniej tury Cię blokuje (zupełnie inny flow gry się robi)
3. Bankowanie akcji
4. 2 różne fazy scoringu biegnące niezależnie od siebie
5. Sam scoring rady jest dość oryginalny
6. Ogólnia cała konstrukcja scoringu jest bardzo ciekawa i w ogromnej mierze tworzona przez graczy podczas gry. Nie znam chyba gry, gdzie wyniki tak bardzo zależą od stanu gry.
1. Nie wiem co w tym jest ciekawego. Jeśli dobrze rozplanujesz to nikt Ci ich nie zabierze.
2. WP już mi się strasznie przejadł, a tutaj jest tylko mały twist.
3. Naprawdę nie wiem co tu ciekawego. Bonus zebrany z jednego pola, możesz wykorzystać do wzmocnienia akcji z drugiego.
4. To akurat ciekawy pomysł
5. W radzie każdy punktował bardzo podobnie, więc to co na papierze wydawało się super, w rzeczywistości było zamianą chmurki na 5~pz.
6. Z karty wyciągniesz chyba max 8pz, średnio wychodzi 5-6. Zawsze coś zapunktujesz i tak naprawdę różnice w punktowaniu rady to było ok 4pz.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 11:48
autor: detrytusek
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 10:25 Niby jakie mechanbiki są w nim oryginalne? Sanda, którą można olać zbierając 5 zmian?
Odniosę się tylko do tych zarzutów.
Widać i to bardzo widać, że po prostu nie znasz tej gry jeśli Ci się wydaje, że sobie na początku zdobędziesz 5 czasów i olejesz Sandrę. Po pierwsze przeciwnik może zmuszać Cię do ich wydawania jeśli będziesz chciał być efektywny. Jeśli już ich nie masz to poprzez odpowiednie sterowanie właśnie Sandrą i swoim pionem można powodować kary dla przeciwnika. Bo Sandra nie jest jedynie opcją karcącą. Sterowanie i przewidywanie gdzie ona się pojawi w następnych ruchach jest bardzo ważne. W grze 2-os. eliminujesz Sandrą dostęp do całego działu dla przeciwnika co potrafi być game-changerem.
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 10:25 5. W radzie każdy punktował bardzo podobnie, więc to co na papierze wydawało się super, w rzeczywistości było zamianą chmurki na 5~pz.
I tu znowu przykład, że nie ogarnialiście. Gra się pod te cele. Jeśli ktoś dobrze to zrobi to na kartach w zarządzie może ukręcić naście/dziesiąt pkt więcej. Pewnie, że karty mogą po prostu podejść ale gwarantuję, że częściej nie podejdą, a my musimy nie dość, że pilnować przeciwnika, robić maksymalnie efektywne swoje ruchy to jeszcze patrzeć na czym zapunktujemy w zarządzie.

A co jest najbardziej eleganckie w tej grze?
Sandra, która przypominam oprócz swoich funkcji, o których pisałem wyżej jest jeszcze timerem w grze.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 15:37
autor: XLR8
detrytusek pisze: 27 cze 2021, 11:48
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 10:25 Niby jakie mechanbiki są w nim oryginalne? Sanda, którą można olać zbierając 5 zmian?
Odniosę się tylko do tych zarzutów.
Widać i to bardzo widać, że po prostu nie znasz tej gry jeśli Ci się wydaje, że sobie na początku zdobędziesz 5 czasów i olejesz Sandrę. Po pierwsze przeciwnik może zmuszać Cię do ich wydawania jeśli będziesz chciał być efektywny. Jeśli już ich nie masz to poprzez odpowiednie sterowanie właśnie Sandrą i swoim pionem można powodować kary dla przeciwnika. Bo Sandra nie jest jedynie opcją karcącą. Sterowanie i przewidywanie gdzie ona się pojawi w następnych ruchach jest bardzo ważne. W grze 2-os. eliminujesz Sandrą dostęp do całego działu dla przeciwnika co potrafi być game-changerem.
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 10:25 5. W radzie każdy punktował bardzo podobnie, więc to co na papierze wydawało się super, w rzeczywistości było zamianą chmurki na 5~pz.
I tu znowu przykład, że nie ogarnialiście. Gra się pod te cele. Jeśli ktoś dobrze to zrobi to na kartach w zarządzie może ukręcić naście/dziesiąt pkt więcej. Pewnie, że karty mogą po prostu podejść ale gwarantuję, że częściej nie podejdą, a my musimy nie dość, że pilnować przeciwnika, robić maksymalnie efektywne swoje ruchy to jeszcze patrzeć na czym zapunktujemy w zarządzie.

A co jest najbardziej eleganckie w tej grze?
Sandra, która przypominam oprócz swoich funkcji, o których pisałem wyżej jest jeszcze timerem w grze.
Dokładnie tak zrobiliśmy. 5 zmian i olaliśmy Sandrę. Jedyne jakie ciekawe decyzje na nas wymusza to czy jak ktoś pierwszy ustawia mepla to czy da go na pole z 3 zmianami i będzie po Sandrze, czy na 2 zmiany żeby coś przed nią zrobić np wybić się na certyfikacie żeby nie dostać kary. Jak masz 5 zmian to możesz całą tę mechanikę olać.

Z resztą na 3 graczy wygrałem z wynikiem 150+ pkt, przy 3 punktowaniach za samochody i 2 spotkaniach zarządu. Wariant na złą Sandrę. Nie wiem czy to dobry wynik, ale nie czuję, że mógłbym wykręcić dużo więcej. Szczególnie, że w ostatnich 2 rundach przeciwnik pozabierał mi wszystkie 5pkt w certyfikatach licząc, że tym wygra.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 16:17
autor: lotheg
Cieszę się, że znalazły się osoby, które skomentowały odpowiednio słowa krytykującego kolegi i ja nie musiałem tego robić :D
A ze swojej strony dodam tylko, że też bardzo zachęcam do zagrania trochę więcej partii przed wydawaniem takich pochopnych opinii :) I nie chodzi o to, że gra się nie spodoba - każdy ma swój gust i Kanban też może się nie spodobać, no problemo...bardziej chodzi o argumenty z ciemnego miejsca poniżej pleców ;)

A z innej beczki: gracie z dodatkiem Speed Charger? Ja grałem ze dwa razy i muszę przyznać, że jest bardzo przyjemny - nie zmienia jakoś strasznie gry, nie trzeba na siłę z niego korzystać, jest ładnie wkomponowany w podstawkę i od czasu do czasu chętnie z nim zagram.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 17:01
autor: detrytusek
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 15:37 Dokładnie tak zrobiliśmy. 5 zmian i olaliśmy Sandrę.
Tzn że nie umiecie wykorzystywać Sandry na swoją korzyść ale to nie wina nieciekawej mechaniki tylko Waszych (nie)umiejętności.
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 15:37 Z resztą na 3 graczy wygrałem z wynikiem 150+ pkt, przy 3 punktowaniach za samochody i 2 spotkaniach zarządu. Wariant na złą Sandrę. Nie wiem czy to dobry wynik, ale nie czuję, że mógłbym wykręcić dużo więcej.
A tu się mogę tylko uśmiechnąć z politowaniem. Wyniki punktowe w tej grze nie świadczą kompletnie o niczym bo zależą od stylu jej rozgrywania. Ostatnio wygrałem partię 127:107 bo była to mega taktyczna gra, a i 245 w innej też wpadło. Tyle pamiętam, może kiedyś było więcej.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 17:18
autor: XLR8
detrytusek pisze: 27 cze 2021, 17:01
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 15:37 Dokładnie tak zrobiliśmy. 5 zmian i olaliśmy Sandrę.
Tzn że nie umiecie wykorzystywać Sandry na swoją korzyść ale to nie wina nieciekawej mechaniki tylko Waszych (nie)umiejętności.
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 15:37 Z resztą na 3 graczy wygrałem z wynikiem 150+ pkt, przy 3 punktowaniach za samochody i 2 spotkaniach zarządu. Wariant na złą Sandrę. Nie wiem czy to dobry wynik, ale nie czuję, że mógłbym wykręcić dużo więcej.
A tu się mogę tylko uśmiechnąć z politowaniem. Wyniki punktowe w tej grze nie świadczą kompletnie o niczym bo zależą od stylu jej rozgrywania. Ostatnio wygrałem partię 127:107 bo była to mega taktyczna gra, a i 245 w innej też wpadło. Tyle pamiętam, może kiedyś było więcej.
Wow ile jadu. Mam nadzieję, że nie poplułeś monitora tak zaciekle broniąc gier Lacerdy.
Być może to my jesteśmy zbyt głupi i nie potrafimy ogarnąć co jest tak wspaniałego w jego grach, a być może to jak z nowymi szatami Króla, boicie się to przyznać, bo przecież to wręcz legendarny designer w niszy gier bardzo ciężkich. Z resztą sporo argumentów przy tej, jak i przy innych jego grach to "po prostu nie potrafisz ogarnąć zasad".

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 18:08
autor: detrytusek
Gdzie Ty tam chłopie jad widzisz?
Żadnego świętego obrazka mi nie pokalałeś ja po prostu pokazuje, że wnioski, które wyciągasz po 2 grach są nietrafione. Nigdzie nie napisałem, że owe wnioski wynikają z głupoty lub nieznajomości zasad (to już sobie sam dośpiewałeś) tylko z nieumiejętności. Owej nie nabędziesz po 2 grach bo to nie jest prostacka gra. Ta przychodzi z doświadczeniem jak to przy ciężkich tytułach.
Możesz sobie jej nawet nie lubić po setupie przed pierwszą grą, nic mi do tego ale opinia to jedno, a nazywanie czarnego różowym zasługuje na wytknięcie. Szczególnie, że wjechałeś w wątek na rumaku miliona mikrozasad, prostactwa i kontrowersyjnych acz nieprawdziwych wniosków.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 22:02
autor: uyco
XLR8 pisze: 27 cze 2021, 17:18
Wow ile jadu. Mam nadzieję, że nie poplułeś monitora tak zaciekle broniąc gier Lacerdy.
Być może to my jesteśmy zbyt głupi i nie potrafimy ogarnąć co jest tak wspaniałego w jego grach, a być może to jak z nowymi szatami Króla, boicie się to przyznać, bo przecież to wręcz legendarny designer w niszy gier bardzo ciężkich. Z resztą sporo argumentów przy tej, jak i przy innych jego grach to "po prostu nie potrafisz ogarnąć zasad".
spokojnie kolego, trochę pokory. wjeżdżasz nam tutaj z jakimiś definitywnymi, skrajnymi ocenami po dwóch rozegranych partiach, jakbyś rozumy wszystkie pojadł. taki jest syndrom dzisiejszego internetu - coś ktoś, gdzieś przeczytał i już jest ekspertem… gra Ci nie podeszła - ok, jest 100 innych. zachowaj umiar w tego typu wypowiedziach, bo po prostu narażasz się na śmieszność i już nikt Twojej opinii na poważnie nie weźmie.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 27 cze 2021, 23:01
autor: kisiel365
XLR8, podstawowy błąd (sam też popełniłem nie raz): nie jedzie się po kultowej (już?) grze w jej wątku, można jeździć po Agricoli w wątku o Kawernie, albo po Kawernie w wątku o Agricoli, inaczej zostaniesz zwyzywany i postawiony na równi z miłośnikami TtR i eurobiznesu :D Forum nie wybacza.

A tak na serio to określenie "prostackie" jest dość nietrafne. Gry Lacerdy mają swój specyficzny styl, nie każdemu musi odpowiadać, ale widać, że są (zazwyczaj) przemyślane, osadzone tematycznie i co ważniejsze przetestowane. Może to nie jest poziom elegancji zasad jak w Caylusie, Concordii czy Splotterach, ale nie przesadzajmy. Przykładowo Brass Birmingham, Ora et Labora czy Tzolkin też nie jest gładziutki a jednak przyciąga rzesze do stolików i cieszy graczy. Myślę, że są gry gorsze pod tym względem (np. Newton, Trismegistus, Teotihuacan), a jednak daleko mi, aby nazwać je prostackimi.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 08:35
autor: Fojtu
kisiel365 pisze: 27 cze 2021, 23:01 XLR8, podstawowy błąd (sam też popełniłem nie raz): nie jedzie się po kultowej (już?) grze w jej wątku, można jeździć po Agricoli w wątku o Kawernie, albo po Kawernie w wątku o Agricoli, inaczej zostaniesz zwyzywany i postawiony na równi z miłośnikami TtR i eurobiznesu :D Forum nie wybacza.
Myślę, że to szkodliwy dla forum stereotyp. Ja tam dyskutowałem z obu stron o grach (zarówno jeżdżąc jak i broniąc) w ich tematach i nigdy problemów jakoś nie miałem. Ale jak ktoś wbija w temat i pisze w 2 zdaniach, że gra jest prostacka, to sam wkłada kij w mrowisko i nie ma co się dziwić, że ludzie reagują.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 08:43
autor: PytonZCatanu
Był taki koleś na Facebooku, który reklamował się że gra tylko w ciężkie tytuły i interesuje go wielokrotne ogrywanie każdej gry.

Potem pisał krótkie "wrażenia po", które często były absurdalne. Przestałem go czytać, jak wystawił na sprzedaż Projekt Gaja z komentarzem, że gra jest zepsuta, bo w pierwszej partii znalazł strategię wygrywająca...

No można nie lubić Gai, no ale chyba każdy czuje, że to była absurdalna ocena. Podobna rzecz wydarzyła się w tym wątku.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 09:37
autor: Galatolol
"Prostackie" to niewłaściwe określenie, ale dla mnie też Kanban (i inne gry Lacerdy) jest niezwykle przereklamowany.

Niezbyt mi się podoba odbieranie prawa głosu komuś dlatego, że ma tylko kilka partii na koncie. W ten sposób będą się wypowiadali jedynie fani danej gry, bo czemu ktoś, kto jej nie lubi, miałby w nią zagrać kilkadziesiąt razy?

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 09:47
autor: japanczyk
Galatolol pisze: 28 cze 2021, 09:37 Niezbyt mi się podoba odbieranie prawa głosu komuś dlatego, że ma tylko kilka partii na koncie. W ten sposób będą się wypowiadali jedynie fani danej gry, bo czemu ktoś, kto jej nie lubi, miałby w nią zagrać kilkadziesiąt razy?
To nie kwestia odbierania głosu - kolega XLR8 wpadł jednak do wątku jak rycerz na białym koniu, stwierdzając, że gra jest głupia, bo zagrał dwa razy i stwierdził, że widział już wszystko ;-)

Nie odbiera się mu prawa głosu, tylko podwaza słusznosc stwierdzeń (w kulturalnej bądź co bądź dyskusji), które wygłosił:
XLR8 pisze: 26 cze 2021, 12:59 Najlepsza gra Lacerdy wg nas ale nadal jest to prostacki design przykryty toną małych zasad i bonusów. Tym razem te bonusy są żałośnie nijakie, mdłe i nieciekawe. Sama rozgrywka przypomina taniec. Musimy wpaść w odpowiedni rytm: projekt > surowce > wypychanie aut > branie tychże aut. Jeśli coś po drodze nam pójdzie nie tak to tracimy sporo pędu.
[...]
Fajny pomysł, ale gry są po prostu prostackie, tylko ładnie wyperfumowane wieloma mikrozasadami.
Po prostu można się z tym nie zgodzić. Grze IMHO daleko do bycia prostacką, tak samo po 2 rozgrywkach byłbym daleki od wygłaszania autoratywnych stwierdzień o odkryciu tego jak działa gra ¯\_(ツ)_/¯

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 10:00
autor: XLR8
PytonZCatanu pisze: 28 cze 2021, 08:43 Był taki koleś na Facebooku, który reklamował się że gra tylko w ciężkie tytuły i interesuje go wielokrotne ogrywanie każdej gry.

Potem pisał krótkie "wrażenia po", które często były absurdalne. Przestałem go czytać, jak wystawił na sprzedaż Projekt Gaja z komentarzem, że gra jest zepsuta, bo w pierwszej partii znalazł strategię wygrywająca...

No można nie lubić Gai, no ale chyba każdy czuje, że to była absurdalna ocena. Podobna rzecz wydarzyła się w tym wątku.
Nie do końca. Grywam w Gaję namiętnie i w niej nie ma nawet miejsca na strategię wygrywającą. Więc ktokolwiek to napisał, albo trollował, albo nie miał pojęcia co plecie.

Co do samych gier Lacerdy... Doskonale rozumiem, że wielu osobom mogą się one bardzo podobać. Tak naprawdę to ciężko znaleźć na rynku jakąś konkurencję dla nich w kategorii bardzo ciężkich optymalizatorów. Jednakże nadal zostaję przy opinii, że to proste systemy przykryte wieloma (dla mnie) niepotrzebnymi zasadami, które mają nadmiernie skomplikować rozgrywkę. Weźmy takiego Gallerista. Na 4 graczy mechanizm wypychania kompletnie wysysał jakąkolwiek przyjemność z gry dla wszystkich przy stole. Gra z resztą w swoim sercu była bardzo prosta. Kup dzieło i albo je sprzedaj szybko, albo podbij jego wartość.
Problemem według mnie jest tutaj sposób w jaki Lacerda tworzy gry. Najpierw wybiera temat i dopiero ubiera go w zasady. Taki Brass mógłby być czymkolwiek innym, ale nadal byłaby to jedna z 3 najlepszych gier na tej planecie.

Wracając do Kanbana. Ja, jak i wszyscy współgracze zgodnie stwierdziliśmy, ze to jego najlepsza gra, ale nadal oferuje znikomą przyjemność z rozgrywki. Ot sobie chodzisz, zbierasz designy, surowce, wypychasz samochodziki i je zbierasz. Nic więcej tu nie ma. O! Jest przecież ten mizerny area majority, gdzie można zdobyć bardzo mocny bonus jak np +1 zmiana. Po prostu nieważne co zrobisz i tak całkiem dobrze na tym wyjdziesz jak w każdej sałatce punktowej.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 10:04
autor: brazylianwisnia
Galatolol pisze: 28 cze 2021, 09:37 "Prostackie" to niewłaściwe określenie, ale dla mnie też Kanban (i inne gry Lacerdy) jest niezwykle przereklamowany.

Niezbyt mi się podoba odbieranie prawa głosu komuś dlatego, że ma tylko kilka partii na koncie. W ten sposób będą się wypowiadali jedynie fani danej gry, bo czemu ktoś, kto jej nie lubi, miałby w nią zagrać kilkadziesiąt razy?
To są jednak dość niszowe gry więc ciężko by były przereklamowane. Rozumiem co masz na myśli ale to że gra dostaje dużo dobrych ocen a Tobie nie podpasowala to nie to że jest przereklamowana tylko poprostu nie wpasowala się w Twoje gusta. Normalna sprawa. Nie czyni to jednak gry gorszej. Przereklamowany to może być Scythe(bo to solidna gra ale top 10 BGG to było dla niej za dużo) choć znajdzie się grupa osób co będzie i z tym polemizować.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 10:17
autor: lotheg
XLR8 pisze: 28 cze 2021, 10:00
Nie do końca. Grywam w Gaję namiętnie i w niej nie ma nawet miejsca na strategię wygrywającą. Więc ktokolwiek to napisał, albo trollował, albo nie miał pojęcia co plecie.

Problemem według mnie jest tutaj sposób w jaki Lacerda tworzy gry. Najpierw wybiera temat i dopiero ubiera go w zasady. Taki Brass mógłby być czymkolwiek innym, ale nadal byłaby to jedna z 3 najlepszych gier na tej planecie.

Wracając do Kanbana. Ja, jak i wszyscy współgracze zgodnie stwierdziliśmy, ze to jego najlepsza gra, ale nadal oferuje znikomą przyjemność z rozgrywki. Ot sobie chodzisz, zbierasz designy, surowce, wypychasz samochodziki i je zbierasz. Nic więcej tu nie ma. O! Jest przecież ten mizerny area majority, gdzie można zdobyć bardzo mocny bonus jak np +1 zmiana. Po prostu nieważne co zrobisz i tak całkiem dobrze na tym wyjdziesz jak w każdej sałatce punktowej.
1) Wyboldowałem zdanie, które świetnie podsumowuje temat i Twoje wcześniejsze wypowiedzi. Skoro potrafisz zrozumieć takie zachowanie to powinieneś też potrafić zrozumieć, że tak samo Ciebie odebraliśmy po tym co napisałeś o Kanbanie - że trollujesz albo nie masz pojęcia co pleciesz :)

2) Dla Ciebie problemem jest to, że najpierw Lacerda ma temat i dorabia do tego zasady. Nie wiem czy tak jest, ale wiem, że o ile jego gry są euro to na pewno nie sucharkami, bo większość mniejszych i większych akcji fajnie idzie w parze z tematem. Dla mnie to ogromny plus.

3) Mogliście tak odebrać, spoko. Pograłbyś więcej to byś dowiedział się, że czasami ta jedna zmiana potrafi zadecydować o wyniku rozgrywki, bo Kanban jest dość "ciasną" grą, gdzie prawie każdy szczegół decyduje o tym czy wygrasz czy nie.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 10:35
autor: detrytusek
XLR8 pisze: 28 cze 2021, 10:00 Najpierw wybiera temat i dopiero ubiera go w zasady.
O widzisz. To jest post, z którym można po prostu podyskutować.
Zawsze mi się wydawało, że tak powinno wyglądać projektowanie. Czyli najpierw mam pomysł, że chcę stworzyć grę o sadzeniu marchewek, a potem dostosowuję mechanikę pod temat czyli np podlewanie, pogoda, automatyczny wzrost itp. Jak rozumiem, Ty uważasz odwrotnie czyli najpierw powstaje gra, a potem autor stwierdza o czym jest? Mógłbyś to jakoś uzasadnić? Ciekawy punkt widzenia.

Odnośnie klimatu Kanbana to jeśli w grze o funkcjonowaniu przedsiębiorstwa mamy osobę, która nas ocenia, mamy zebrania zarządu to wydawało mi się zawsze, że temat w tym "siedzi". Co to przedsiębiorstwo produkuje jest drugoplanowe.
XLR8 pisze: 28 cze 2021, 10:00 Wracając do Kanbana. Ja, jak i wszyscy współgracze zgodnie stwierdziliśmy, ze to jego najlepsza gra, ale nadal oferuje znikomą przyjemność z rozgrywki. Ot sobie chodzisz, zbierasz designy, surowce, wypychasz samochodziki i je zbierasz. Nic więcej tu nie ma. O! Jest przecież ten mizerny area majority, gdzie można zdobyć bardzo mocny bonus jak np +1 zmiana. Po prostu nieważne co zrobisz i tak całkiem dobrze na tym wyjdziesz jak w każdej sałatce punktowej.
Nie chcę byś odebrał to co poniżej napiszę na namawianie Cię byś ją polubił ale jak rozumiem siedliście do Kanbana z 0 doświadczeniem i odnieśliście podobne wnioski. Uwierz, że gdyby wśród Was była jedna osoba, która nie jest początkującym to byście zobaczyli, że nie każda nagroda to to samo, że ten 1 czas to czasem jest granica między zrobię coś dużego albo polegnę.
To trochę (zachowując skalę) jak w szachach. Jak siądziecie i zaczniecie przesuwać figury to też można stwierdzić, że ja Ci zbije, Ty mi zbijesz i ktoś tam wygra ale każdy z nas zdaje sobie sprawę jaki potwór drzemie w zasadach i co by się stało gdyby ktoś dobry z kimś takim siadł do szachownicy.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 10:35
autor: Fojtu
Dla mnie przede wszystkim w Kanbanie ciekawe jest to jak długofalowe skutki ma każda decyzja. Można mówić, że chcemy tylko złapać rytm pobierania rzeczy, ale przy przytomnych graczach nie jest to proste i cał czas trzeba uważać co się dzieje lub po prostu próbować wbić się w czyjś rytm, żeby mu coś podebrać. Dla mnie ten relatywnie prosty system jest niesamowicie głęboki i grywalny, bo niewielka zmiana tego jak ułożeni są workerzy graczy ma bardzo duży wpływ na decyzję.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 10:50
autor: Curiosity
Moi drodzy to jest wątek przeznaczony dla konkretnej gry i jest nią Kanban (nie Gaja, nie inne gry Lacerdy).

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 11:08
autor: XLR8
detrytusek pisze: 28 cze 2021, 10:35 Nie chcę byś odebrał to co poniżej napiszę na namawianie Cię byś ją polubił ale jak rozumiem siedliście do Kanbana z 0 doświadczeniem i odnieśliście podobne wnioski. Uwierz, że gdyby wśród Was była jedna osoba, która nie jest początkującym to byście zobaczyli, że nie każda nagroda to to samo, że ten 1 czas to czasem jest granica między zrobię coś dużego albo polegnę.
To trochę (zachowując skalę) jak w szachach. Jak siądziecie i zaczniecie przesuwać figury to też można stwierdzić, że ja Ci zbije, Ty mi zbijesz i ktoś tam wygra ale każdy z nas zdaje sobie sprawę jaki potwór drzemie w zasadach i co by się stało gdyby ktoś dobry z kimś takim siadł do szachownicy.
Nie ukrywam, że sporo gier sprzedałem tylko dlatego, że ja i współgracze nie potrafiliśmy załapać ich piękna. Tutaj świetnym przykładem jest Projekt Gaja, który sprzedałem z powodu bardzo słabego balansu setupu dla części ras. Teraz wiem, że albo się to akceptuje, albo gra na licytację ras. PG wykupiłem z powrotem i wszyscy się w niej absolutnie zakochaliśmy.

Kanban trafia do tego samego worka. Rozumiemy mechanizmy, widzimy tutaj klimat (choć nie za dużo), wiemy czego gra od nas oczekuje i to robimy. Jednakże jest dokładnie tak jak mówisz. Dopóki nie zobaczymy filmu, lub nie zagramy z kimś kto przedstawiłby swój mindset patrząc na setup oraz tłumacząc swoje zagrania prawdopodobnie nie zrozumiemy faktycznej głębi tej gry.

Na koniec dodam tylko, że gry z tej kategorii dzielimy na dwie. Jedne to np Brass gdzie sytuacja na planszy potrafi bardzo się zmienić i gra jest dużo bardziej taktyczna, natomiast Kanbana wrzuciliśmy do drugiej kategorii, gdzie rozgrywka jest czysto strategiczna i dla nas nie ma zbytniej różnicy czy najpierw weźmiemy designy czy surowce. Ważne żeby na końcu wyjść na swoje.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 11:14
autor: detrytusek
XLR8 pisze: 28 cze 2021, 11:08 Na koniec dodam tylko, że gry z tej kategorii dzielimy na dwie. Jedne to np Brass gdzie sytuacja na planszy potrafi bardzo się zmienić i gra jest dużo bardziej taktyczna, natomiast Kanbana wrzuciliśmy do drugiej kategorii, gdzie rozgrywka jest czysto strategiczna i dla nas nie ma zbytniej różnicy czy najpierw weźmiemy designy czy surowce. Ważne żeby na końcu wyjść na swoje.
To żeby Ci z mózgu zrobić kisiel napiszę tylko, że Kanban jest wybitnie taktyczny. Nic się przed grą nie da założyć długofalowo czy z góry bo układ celów, kart w zarządzie, dostępnych kolorów projektów czy też za jakie kolory aut dostajemy krzesła potrafi wszystko powywracać.

p.s. A jakbyś chciał to Ci mogę na bojtach pokazać o co cho w niej.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 11:26
autor: orzeh
To jest efekt oceny gry po 1-2 rozgrywkach, takie snobistyczne podejście, raczej "oglądanie gier" niż granie.
Nikt nikogo nie zmusza do lubienia tej czy innej gry

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 11:36
autor: XLR8
dwaduzepe pisze: 26 cze 2021, 21:15 haha typ sie odbil od Kanbana i sie na niego obrazil:)
dwaduzepe pisze: 28 cze 2021, 11:17 Zaczynam miec podejrzenie, ze on nawet jednej gry nie zagral w Kanbana tylko trolluje.
Ja mam podejrzenie, że oprócz wycieczek osobistych nie potrafisz wnieść nic ciekawego do tej dyskusji.
detrytusek pisze: 28 cze 2021, 11:14 To żeby Ci z mózgu zrobić kisiel napiszę tylko, że Kanban jest wybitnie taktyczny. Nic się przed grą nie da założyć długofalowo czy z góry bo układ celów, kart w zarządzie, dostępnych kolorów projektów czy też za jakie kolory aut dostajemy krzesła potrafi wszystko powywracać.
My zagraliśmy w niego wybitnie strategicznie. W 100% skupiając się na celach fabryki, końcowych, oraz tych za certyfikaty. Tylko delikatnie zmieniając trajektorię w zależności od celów w zarządzie. Do tego każdy próbował jak najwięcej pkt zrobić z punktowania za samochody.

Aż się ustawiłem z chłopakami na kolejną partię.

Re: Kanban: Automotive Revolution / Driver's Edition (Vital Lacerda)

: 28 cze 2021, 11:50
autor: detrytusek
XLR8 pisze: 28 cze 2021, 11:36 My zagraliśmy w niego wybitnie strategicznie. W 100% skupiając się na celach fabryki, końcowych, oraz tych za certyfikaty. Tylko delikatnie zmieniając trajektorię w zależności od celów w zarządzie. Do tego każdy próbował jak najwięcej pkt zrobić z punktowania za samochody.

Aż się ustawiłem z chłopakami na kolejną partię.
To spróbuj tym razem dodać do swojej gry przeszkadzanie innym. Podbierz projekt, który by chcieli, zajmij miejsce na które by chcieli pójść, zgarnij im krzesła by nie mieli za co punktować itd. czyli tzw "wypić rosół przed wszystkimi".
To się w trzeciej grze może nie udać jeszcze porządnie zrealizować ale zobaczysz ile możliwości w tym tkwi.