Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Gdzieś mi się rzuciło w oczy, że końcem maja ma być premiera. Cóż, Galakta trochę sobie zrobiła krzywdę, wydawać polską edycję gry, akurat wtedy kiedy ma wyjść wyczekiwany i hypowany tytuł od Plaid Hat (specter ops). Cóż, ja już wiem co wybiorę.
Sekator pisze:Galakta trochę sobie zrobiła krzywdę, wydawać polską edycję gry, akurat wtedy kiedy ma wyjść wyczekiwany i hypowany tytuł od Plaid Hat (specter ops). Cóż, ja już wiem co wybiorę.
Przecież Specter Ops i XCOM to mają być gry o różnej tematyce i mechanice. Czemu jedna ma bezpośrednio rywalizować z drugą?
No i proszę, wystarczyło grzecznie zapytać
W czwartek napisałem do Galakty maila, a w piątek otrzymałem odpowiedź:
Galakta pisze:dzisiaj otrzymaliśmy informację, że aplikacja niezbędna do rozgrywki
została zaktualizowana, więc od poniedziałku rozpoczynamy wysyłkę gry do
sklepów.
Około 165 zł po upustach w dobrych sklepach polska wersja w przedsprzedaży
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto
Pierwsze wrażenie na minus, brak instrukcji zarówno drukowanej jak i w pliku na stronie Galakty. Żeby znaleźć wątpliwości albo sobie na spokojnie poczytać trzeba będzie korzystać z anglojęzycznej wersji dostępnej na stronie FFG.
Instrukcja jest tyle że po angielsku, co mi nie przeszkadza ale jak już się zdecydowałem kupić wersję polską to taką instrukcję też bym chciał czytać.
W samouczkach nie ma wyszukiwania (ctrl+f) chyba że czegoś nie zauważyłem. Samouczków też nie odpalę np w pracy jak znajdę parę minut wolnego, a pdfa można odczytać na każdym kompie.
To że nie ma drukowanej instrukcji nie jest wadą, ale z pdfów mogli przetłumaczyć też overview i reference oprócz inserta i umieścić wszystkie trzy na stronie Galakty.
Wreszcie mogłem rozpakować swoje pudełko z XCOMEM. Pierwsze wrażenie - chyba spodziewałem się większej ilości kart i jakiejś różnorodności w statkach kosmicznych Obcych (nie sprawdzałem wcześniej liczby komponentów).
Curiosity pisze:Wreszcie mogłem rozpakować swoje pudełko z XCOMEM. Pierwsze wrażenie - chyba spodziewałem się większej ilości kart i jakiejś różnorodności w statkach kosmicznych Obcych (nie sprawdzałem wcześniej liczby komponentów).
FFG - w pierwszym rzucie rozbudowane demo - jak zawsze ;-/
rastula pisze:
FFG - w pierwszym rzucie rozbudowane demo - jak zawsze ;-/
Może nie przesadzajmy. To, że mają politykę wielu dodatków do każdego produktu nie oznacza jeszcze, że ich produkty są na starcie wybrakowane. Z reguły dodatki wprowadzają więcej niż tylko nowe karty. Często są to nowe mechaniki, które choć pewnie były już opracowane przed premierą podstawki, to jednak same w sobie stanowią na tyle dużą wartość dodaną, że zasługują na rozszerzenie i kupując je, gracz nie czuje się oszukany.
Mi się wydaje, że w przypadku XCOMa raczej eksploatują niszę i będzie tak jak z Gears of War albo Space Hulk Death Angel. Co najwyżej kilka DnŻ i tytuł do zamknięcia.
Tematyka XCOM to nie jest światowy hit jak tematyka Władcy Pierścieni, tematyka Cthulhu, czy Starych Warsów. Pewnie wykupili najprostszą licencję, a do każdego większego dodatku musieliby ją rozszerzać.
Jak XCOM będzie hitem sprzedaży to dopiero wtedy możemy liczyć na "duże" dodatki.