Strona 12 z 32
: 27 gru 2007, 15:39
autor: Duch
Wydaje mi sie, ze Science Vessel to bardzo istotna jednostka. Zawsze dodaje +1 do obrony, co jest bardzo cenne i ma dwie dobre technologie jeszcze - jedna przeciw zergom, druga przeciw protowi.
U nas terk daje rade i wygrywa rowne czestojak inne rasy (zdecydowanie czesciej niz Aldaris, to na pewno)
: 28 gru 2007, 00:01
autor: dewodaa
Heh dzisiaj dostałem egzemplarz SC w swoje ręce

Tak się złożyło że byłem wcześniej z kumplami na planszówki umówiony (nie wierzyłem że kurier grę do południa dostarczy). Zdążyłem tylko sprintem instrukcję przeczytać...uff troche tego jest. Żetony i inne elementy pomagali mi wyciągać już chłopaki. Podjąłem się karkołomnego zadania tłumaczenia zasad po omacku (zasad których ledwo sam (nie)pamiętałem). Na szczęście chłopaki kumate są a zasady intuicyjne więc szybko ruszyła lokomotywa. Pierwsza rozgrywka (ponieważ tak na szybkiego) trochę się przedłużyła bo ciągle ktoś z nosem w instrukcji siedział. Ogólnie gra wygląda na taką co skończyć się potrafi dość szybko, ma pazur, ale jak dla mnie tyć za dużo tych małych-regułek-co-sie-o-nich-ciągle-zapomina-a-przypominają-się-po-fakcie.
Jutro kolejne partie
PS niby planszy nie ma a miejsca zżera to to co nie miara
P.S.2 w pierwszej grze wygrał Aldaris;)
: 28 gru 2007, 13:52
autor: basxx
A ja mam pytanie do tych ktorzy mieli stycznosc z Nexus Ops.Jak sie maja do siebie te gry?Starcraft zniechceca do Nexusa, czy moze sa to 2 zupelnie inne gry?Ktora z nich jest bardziej zalezna jezykowo?
: 28 gru 2007, 18:08
autor: MichalStajszczak
Pytanie/problem:
Niszczenie jednostek wspierajacych (przykład z instrukcji)
Na froncie jest jednostka latająca (Mutalisk), gracz zagrał kartę, która dla tej jednostki ma wartości 7/6. Wspierają ją jednostki lądowe Ultralisk i Zergling. Przeciwnikiem jest Siege Tank, zagrana karta 7/8, ma on wystarczającą siłę. Ponieważ Siege Tank nie może atakować Mutaliska, może zniszczyć jedną z jednostek wspierajacych. Czy wartością życia jednostki wspierającej jest wartość życia jednostki frontowej? Czy w powyższym przykładzie Siege Tank może zniszczyć jednostkę wspierającą, ponieważ ma wystarczającą siłę by zniszczyć jednostkę frontową?
: 28 gru 2007, 19:38
autor: JB
MichalStajszczak pisze:Czy wartością życia jednostki wspierającej jest wartość życia jednostki frontowej?
Jednostki wspierajace nie posiadaja czegos takiego jak wartosc zycia. Czyli w sumie odpowiedz na twoje pytanie brzmi: tak.
MichalStajszczak pisze:Czy w powyższym przykładzie Siege Tank może zniszczyć jednostkę wspierającą, ponieważ ma wystarczającą siłę by zniszczyć jednostkę frontową?
Tak.
sc ? nexus ?
: 28 gru 2007, 19:43
autor: Senaszel
basxx pisze:Starcraft zniechceca do Nexusa, czy moze sa to 2 zupelnie inne gry?Ktora z nich jest bardziej zalezna jezykowo?
Nie rozumiem co masz na myśli mowiac o zniechecaniu.
Kilkukrotne zagranie w Nexusa samo zniecheci do następnych partii
wg mnie
Bardziej niezalezny jezykowo jest nexus
Wystarczy krotkie przeszkolenie jezykowe
glownie z zakresie zasad dotyczacych ruchu i ataku
jednostkami w Reference Charts (taka podluzna sciaga) .
A z kartami misji jakos tam idzie wg algorytmu
"musisz zabic to co tu jest napisane zeby dostac punkty"

: 29 gru 2007, 01:09
autor: kruck
Pytanko. Jeśli w trakcie gry któryś z graczy otrzyma możliwość zagrania piątego rozkazu, to czy ten rozkaz jest również wprowadzany w czyn, czy też dany gracz zatrzymuje się jak wszyscy na 4, a piąty służy jedynie, a bo ja wiem, blokowaniu innych?
: 29 gru 2007, 01:31
autor: dewodaa
Zacznę od lol... Otóż dzisiaj z kumplami chyba ustanowiliśmy jakiś rekord. Graliśmy bite 11h (sic!). Bez przerwy, non stop. Bardzo szybko okazało się co jest tak naprawdę opłacalne (jakie jednostki, teknolodżi etc.).
Na pewno nie jest tak że frakcje są źle zbalansowane. Nie rozumiem tego typu zarzutów. Każdy z nasz zagrał każdą frakcją, oczywiście mamy swoje preferowane, i dlatego w żadnym wypadku nie zgodzę się że któraś ma łatwiej.
Mówicie że gra Aldarisem to MI. Fakt gość ma trudniej ale bez przesady. Ponieważ:
-Tak naprawdę nikt nie przejmuje się jego Special victory condition, np poprzez celowe unikanie uzywania żetonów badań.
-Jego celem jest aby nikt inny nie zdobył SV, jednak tak naprawdę to każdy chce aby nikt z pozostałych graczy nie osiągnał SV. de facto więc musi tylko nie dać się zjechać i w razie czego pomagać nie radzącym sobie z mocnym graczem.
-co więcej w końcowej(ych) turze(ach) nagminne jest zjawisko blokowania, co tylko przyspiesza koniec gry poprzez dociągnięcie odpowiedniej karty.
BTW mógłby ktoś mi dokładnie objaśnić SV właśnie Aldarisa? Została pociągnięta druga karta The end is near. Któryś z graczy spełnił juz warunki własnego SV. Kto wygrywa ten gracz czy Aldaris
: 29 gru 2007, 01:34
autor: dewodaa
kruck pisze:Pytanko. Jeśli w trakcie gry któryś z graczy otrzyma możliwość zagrania piątego rozkazu, to czy ten rozkaz jest również wprowadzany w czyn, czy też dany gracz zatrzymuje się jak wszyscy na 4, a piąty służy jedynie, a bo ja wiem, blokowaniu innych?
IMHO to jest tak. Gracz discarduje tę kartę Event i kładzie jeden żeton rozkazu, potem leci normalnie kolejka.
JB pisze:Nie uwazacie, ze Terranie sa zbyt slabi? Pogralismy kilka partyjek i zawsze konczyli w ogonie. Moze grac nimi nie umiemy. Macie jakies sprawdzone strategie dla Terran?
Wiesz też tak myślałem ale.. mają taką jednostkę jak Goliath..radzę się jej przyjrzeć, wymiata.
Zwykli poczciwi Marine potrafią ownować. Świetni w obronie bazy (z odpowiednią kartą technolohii), tani, bardzo łatwo zalać nimi na początku planszę. Jak masz 3 takich jako wsparcie... Poza tym są stim packi jak chcesz kogoś w samobójczej misji zabić
: 29 gru 2007, 01:54
autor: kruck
Ale czy wykonuje ten piąty rozkaz, kiedy wszyscy już wykonają przepisowe 4? I jak to wygląda, kiedy gracza przyblokują inni?
: 29 gru 2007, 10:54
autor: MichalStajszczak
Moim zdaniem kartę "piąty rozkaz" gracz powinien zagrać na koniec fazy wydawania rozkazów i wtedy położyć piąty rozkaz. A realizacja rozkazów będzie przebiegała normalnie, tzn. gracze, którzy juz zrealizowali wszystkie rozkazy po prostu pauzują
: 29 gru 2007, 11:58
autor: dewodaa
ale zdaje się ze na tej karcie jest napisane kursywą: At the beginning of the planning fase. Nie mam czasu aby to sprawdzić ale jestem niemalże pewien.
U ans wyglądało to tak. Gracz zagrywa kartę, usuwa ją, kładzie swój rozkaz. Potem leci normalnie kolejka. Po tym jak każdy położył 4 rozkazy, a ów gracz 5, normalnie przechodzimy do wykonywania rozkazów. A kiedy ten 5 rozkaz zostanie uzyty to zależy już tylko od gracza i sytuacji na planszy (czyli tak jak przy pozostałych 4 rozkazach).
: 29 gru 2007, 13:12
autor: JB
Sa dwie takie karty. Jedna dajaca mozliwosc polozenia rozkazu na poczatku fazy planowania (preemptive action), druga na koncu (unexpected action). Rozkaz ten jest bonusowym (piatym) rozkazem dla zagrywajacego ta karte gracza i wykonywany jest normalnie w fazie akcji, jak reszta rozkazow.
: 30 gru 2007, 20:25
autor: Dagome
Hi, tłukąc w planszówkowego stara wyszła nam taka oto sytuacja:
gracz A posiada lotniskowiec i zealotę i przymierza się do zaatakowania gracza B, który ma pod komendą mutaliska i królową.
I teraz:
1) gracz A wyznacza do ataku tylko lotniskowiec i za "front-line unit" wybiera mutaliska (wspieranego oczywiscie królową). Starcie wygrywa lotniskowiec, ale czy to wystarczy by zmusić do odwrotu królową (assist unit) i zdobyć terytorium?
2) gracz A wyznacza do ataku lotnikowiec na mutaliska i zealote na królową. Mutalisek zostaje zniszczony, ale czy zealota zmusi do odwrotu królową? Ba, czy w ogole jest mozliwe wyznaczenie takiej pary, tj. zealota-królowa?
Generalnie temat assist unit jest, wg. naszej ekipy, trochę kiepsko opracowany i studiując instrukcje wychodzi na to, że wszystkie jednostki z natury przeznaczone do wparcia, nie mozna zniszczyc w konwencjonalny sposob (bo inaczej co przeszkadzałoby w wyznaczeniu im jakiegoś health'a?). Na razie gramy w ten sposób, że jesli obrońcy pozostaną tylko jednostki "assistance", to musi je wycofać na normalnych zasadach rozstrzygania odwrotów. Ale czy tak to widzieli tówrcy gry?
Jescze jedno pytanie dotyczace Zergów, jak dokładnie działa dopałka do zerglingów (metabolik coś tam)?
pa. Nasze żetony rozkazów zaczęły wyglądać paskudnie już po 3 grach. Ich wykonanie to kompletna porażka twórców gry. Na szczęście chyba jedyna tak irytująca w tej grze:)
: 30 gru 2007, 21:03
autor: MichalStajszczak
Dagome: wersja 2) jest niezgodna z regułami gry (królowa jest asystą, więc nie może być na froncie)
Czyli bitwa musi wyglądać tak, jak w wersji 1). W rozdziale dotyczącym odwrotów jest informacja, że gdy broniącemu zostaną tylko jednostki asysty, musi je wycofać. A więc graliście prawidłowo
Karta "Metabolic boost" ma tekst "Jeżeli Twoją jednostką atakującą jest Zergling i zniszczysz przeciwnika, to dostajesz ekstra 2 życia" Przykład: Atakujesz Zerglingiem i zagrałeś kartę 6/5, a przeciwnik też 6/5. Tak więc zniszczyłeś przeciwnika, a zatem Twój Zergling ma 7 życia i może przetrwać potyczkę.
Re:
: 03 sty 2008, 10:51
autor: mrowka
MichalStajszczak pisze:Dagome: wersja 2) jest niezgodna z regułami gry (królowa jest asystą, więc nie może być na froncie)
Dla uzupelnienia dodam, ze jest wyjatek od tej reguly
Jeżeli wszystkie jednostki gracza w danej bitwie posiadają
słowo „Asysta”, gracz ten wybiera jedną spośród swoich
jednostek jako jednostkę na linii frontu. W takiej bitwie będzie więc
tylko jedna potyczka. Reszta jednostek tego gracza będzie jednostkami
wspierającymi.
Re: Starcraft: the Board Game
: 03 sty 2008, 12:18
autor: MichalStajszczak
Tak, ale w podanym przez dagome przykładzie gracz B miał mutaliska, który jest jednostką frontową. Gdyby zamiast mutaliska miał defilera, to faktycznie zaszłaby sytuacja opisana w wyjatku do przepisów
Re:
: 04 sty 2008, 11:23
autor: Bone Charmer
dewodaa pisze:
BTW mógłby ktoś mi dokładnie objaśnić SV właśnie Aldarisa? Została pociągnięta druga karta The end is near. Któryś z graczy spełnił juz warunki własnego SV. Kto wygrywa ten gracz czy Aldaris
Według instrukcji (z poprawką)
http://www.fantasyflightgames.com/PDF/sc-faq-v1_1.pdf
Faza przegrupowania składa się z 10 kroków.
1) Niszczenie baz i transportów.
2) Utrata kart surowców.
3) Zyskanie kart surowców.
4) Odzyskanie robotników.
5) Otrzymanie punktów zwycięstwa.
6) Sprawdzenie, czy następuje normalne zwycięstwo.
7) Sprawdzenie, czy następuje specjalne zwycięstwo (Trzeci Etap Gry).

Zagranie kart zdarzeń.
9) Odrzucenie kart walki.
10) Przekazanie żetonu pierwszego gracza.
Stąd widać, że gracz który spełnia warunki SV wygrywa (krok 7). Karty zdarzeń są w kroku 8.
Aldaris SV: Zwiększa pozostałym graczom poprzeczkę z 15 na 20 punktów zwycięstwa (sam ma 15) oraz wygrywa automatycznie, gdy zostaną zagrane 2 karty "The end draws near".
Re: Starcraft: the Board Game
: 04 sty 2008, 12:17
autor: Keil
Czy jeżeli gracz ma jednostki ( a nie ma bazy ) na jednym z obszarów planety to otrzymuje karty surowców?
Re: Starcraft: the Board Game
: 04 sty 2008, 12:36
autor: Bone Charmer
Keil pisze:Czy jeżeli gracz ma jednostki ( a nie ma bazy ) na jednym z obszarów planety to otrzymuje karty surowców?
Gracz otrzymuje karty surowców, jeśli
ma bazę na planecie oraz kartę za każdy przyjazdy region na tej planecie. Jeśli na tej planecie jest wyłącznie jego baza to otrzymuje wszystkie karty zasobów.
Re: Starcraft: the Board Game
: 04 sty 2008, 13:45
autor: Avandrel
To akurat trzeba wyjaśnić szerzej (moim zdaniem), bo może być kilka wątpliwości.
1. Sytuacja, gdy gracz posiada/buduje bazę na planecie, a nie ma na niej jednostek przeciwnika: gracz otrzymuje wszystkie karty surowców z tej planety.
2. Sytuacja, gdy gracz posiada bazę na planecie i pojawiają się na niej jednostki przeciwnika: gracz traci karty za te pola, na które wszedł przeciwnik (oczywiście ze wszystkimi workerami, którzy byli na tych kartach). Nie traci się kart pól, na których nie ma przeciwnika ani swoich jednostek (tzn. są puste).
3. Sytuacja, gdy gracz buduje bazę na planecie na której przeciwnik ma jednostki (nie koniecznie bazę): gracz otrzymuje karty tylko za pola przyjacielskie - pole z bazą i z własnymi jednostkami.
Re: Starcraft: the Board Game
: 05 sty 2008, 00:07
autor: zephyr
AD 2 i 3
"If a player is the only player on a planet with a base he also takes Resource card for each empty area on the planet"
Czyli IMO dostajesz wszystkie karty, a reguła "kto pierwszy" liczy się tylko przy 2 bazach na planecie (bo w poprzednim kroku oddajesz karty z planet na których nie masz bazy).
Ale Tip jest faktycznie mało klarowny
"If an enemy builds a base on a planet where you previously gained Resource cards from empty areas, you retain control of those resources until the enemy takes control of those areas."
A właśnie, uwielbian FAQ w którym są przepisy, których nie rozumiem:
"Scourge Combat Cards
The Zerg Scourge combat cards (#10-12) should read: “End of the Destroy Units Step: If your front-line unit was not destroyed, destroy it. If this happens, and your opponent’s front-line unit is flying, it is also destroyed. This does not trigger any Splash Damage abilities.”
Znaczy się scrouge może ściągnąć latającą jednostkę z innego skirmisha? Jeśli nie to co właściwie wyjaśnia ten przepis?
[edit]
ok, nie ma to jak FAQ do zrozumienia którego wymagane jest grzebanie na forum FFG, chodziło tylko o to żeby scrouge zawsze ginął po zagraniu karty (nawet przeciwko firebatom

)
Re: Starcraft: the Board Game
: 05 sty 2008, 12:22
autor: Janusz-10
Witam
Może ktoś by się pokusił o przetłumaczenie FAQ dla nie znających angielskiego?
Z góry serdecznie dziękuję.
Re: Starcraft: the Board Game
: 05 sty 2008, 17:15
autor: zephyr
Ok, tłumaczenie nie dosłowne:
[FAQ v1.1]
Errata
- na końcu instrukcji jest błąd w kolejności faz, Normal Victory sprawdza się przed Special, a nie po Eventach i odrzuceniu kart
- objective Queen of blades to 3 QPkowe lokacje, na ściągach jest błąd
- przy wariancie teamowym jeden sojusz nie może postawić bazy na każdym polu planety
- przy zagraniu karty scrouge jest zawsze niszczony, jeśli przetrwał atak przeciwnika i jest on jednostką latającą to opponent też ginie [teraz scrouge nie mogą się bronić przed marinami]
Ogólne
- pole kontrolowane to to na którym masz jednostkę albo bazę (do SVC)
- nawet jeśli tylko ty masz bazę na planecie to musisz kontrolować pole z QPkami żeby dostać punkty
- żeby kogoś wyeliminować z gry trzeba mu rozwalić wszystkie jednostki i bazy, nie tylko bazy
- jednostki przeciwnika na bazie nie przeszkadzają w budowaniu (ale można budować tylko na wolne pola)
- guardiany i archony liczą się do limitu produkcyjnego
- można stawiać "gupie" połączenia z między planetami które i tak są połączone (nie można tylko między planetą a nią samą)
Eventy
- jeśli event przeniesie transport tam gdzie nie ma bazy to niszczy się go na początku kolejnej fazy przegrupowania
- jeśli dwaj gracze każą sobie na wzajem zagrać karty wcześniej i odkryte to atakujący zagrywa karty najpierw
- jeśli ktoś ma więcej niż 1 "End draws near" musi zagrać wszystkie, ale dostaje bonus tylko z jednego
- jeśli gracz zostanie wyeliminowany wyrzucamy jego eventy z gry (nawet "End draws near"!)
Tech i walka
- jak działa metabolic boost? tak jak jest napisane na karcie, czyli tylko przy atakowaniu, jeśli masz wystarczającą siłę żeby pokonać przeciwnika dostajesz +2 do obrony
- nuke działa nawet jeśli ghost zostanie zmuszony do wycofania
- scrouge vs cloak - scrouge nic nie robi [no... wybucha sobie w powietrzu]
- scrouge vs statis field - scrouge wygrywa O_o ten skill wpływa na siłę jednostek a nie specjalne umiejętności
- czy 2 arbitry mogą ściągnąć 2 jednostki na jedną planetę? nie
- czy można zrezygnować z umiejętności specjalnej na karcie? nie, jeśli karta pasuje do jednostki to trzeba wykonać opis
Warunki zwycięstwa
- Raynorowi liczą się też depleted surowce
- jeśli we wszechświecie jest za mało pól potrzebnych do spełnienia SVC to wystarczy kontrolować wszystkie pola danego typu
- Po eliminacji aldarisa potrzeba 15 QP do normal victory
Wycofywanie
- jeśli obu graczom zostaną tylko asysty wycofuje się tylko obrońca
- jeśli obrońca ma tylko asysty, a atakujący przekroczył limit. pierw wycofuje się obrońca, potem gracz który przekroczył limit
[był błąd w tłumaczeniu, jak coś jeszcze zauważycie poprawię]
Re: Starcraft: the Board Game
: 05 sty 2008, 17:31
autor: Neurocide
zephyr pisze:Ok, tłumaczenie nie dosłowne:
- na końcu instrukcji jest błąd w kolejności faz, Special Victory sprawdza się przed Normal a nie po Eventach i odrzuceniu kart
Special Victory sprawdza się po Normal, a przed Eventami