Strona 12 z 112
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 16:37
autor: kamilsko
A kiedy tak i kiedy nie?
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 16:41
autor: Styku
Zależy czy grasz w wersję familijną, czy rozszerzoną z kartami. Tez zależy od tego jakich masz graczy. Może być lekko i przyjemnie, może być ostre zastawianie nawet kosztem swojego rozwoju ( podbieranie pól ), jak i pojawiać się paraliż decyzyjny spowodowany ogromem wyborów. W skrócie "tak i nie"

Re: Agricola
: 19 maja 2008, 16:46
autor: kamilsko
Czyli to gra uniwersalna?

Re: Agricola
: 19 maja 2008, 16:50
autor: Styku
kamilsko pisze:Czyli to gra uniwersalna?

Tak i nie

Re: Agricola
: 19 maja 2008, 16:53
autor: ja_n
To nie jest zawiła i trudna gra. Mózgożerna może być - zależy tylko od tego, jak bardzo dasz jej swój mózg pożreć. Można grać w nią jako beztroską sielankę wiejską - tu weźmiemy owieczkę, tam drewienko, zbudujemy zagródkę i zafundujemy sobie dzidziusia (żeby go jeszcze przed najbliższymi żniwami pognać w pole

). A możesz optymalizować rozwój swojej farmy w każdym aspekcie i sporo planować i kombinować. Jedno tylko odradzam - kupowanie wersji językowej, w której nie czujemy biegli. W grze jest dużo napisów na różnych kartach i trzeba je rozumieć w rozgrywce (albo pamiętać co oznaczają). Więc jeśli jesteś początkująca i myślisz o polskiej edycji - to dobrze myślisz. Jeśli jesteś nakręcona na tę grę i myślisz o niemieckiej edycji - to albo dobrze znasz ten język (i cała ekipa, z którą będziesz grała też go zna) albo źle myślisz.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 17:06
autor: kamilsko
Zdecydowanie czekam na polską edycję, ale chcę dokładnie przemyśleć zakup, dlatego już teraz analizuję wszystkie dane

Zastanawiam się jeszcze nad Eufratem i Tyrysem, Brassem oraz Goą.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 17:13
autor: Styku
kamilsko pisze:Zdecydowanie czekam na polską edycję, ale chcę dokładnie przemyśleć zakup, dlatego już teraz analizuję wszystkie dane

Zastanawiam się jeszcze nad Eufratem i Tyrysem, Brassem oraz Goą.
To ma być pierwsza gra? To dość ambitnie. Szacunek.
Żeby nie było off-topu. Agricola PL może być dobrym strzałem na strat jeżeli ludzie chętni są na ciut dłuższe tłumaczenie zasad niż w Blokusie. Ja na start dla nowych staram się zabierać właśnie Blokusa lub Wsiąść do Pociągu ze względu na małą liczbę zasad. Kiedyś zabierałem Osadników z Catanu, ale tam ciut za dużo zasad dla niektórych i po kilku głębszych się ciężko tłumaczy. Agricola family może być niezła na start ale dla mnie musi być PL.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 17:21
autor: kamilsko
Tak na własność to druga. Kilka dni temu przybył do mnie Caylus. Wraz z moją ekipą graliśmy na razie w Osadników, Książąt Florencji i Puerto Rico, to ostatnie nam się najbardziej podobało, ale chcieliśmy coś jeszcze trudniejszego (banda prawie inżynierów, sam rozumiesz

) i tak wybór padł na Caylusa, który nas absolutnie zachwycił

i teraz powoli już badam rynek w poszukiwaniu następnej gry, pewnie to będzie ta Agricola.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 18:29
autor: BloodyBaron
Styku pisze:To ma być pierwsza gra? To dość ambitnie. Szacunek.
Tam zaraz ambitnie. Prawidłowo

nie ma się co rozdrabniać i marnować siano na jakieś Ticket to Ride'y i inne tam gatewaye tylko po to, żeby w końcu i tak dojść do tych samych gier = cięższych eurokombajnów, skoro się ma konkretne zapotrzebowania i jasny cel.
Sądzę, że jak Ci podeszły Książęta, Caylus i PR, to i Agricola podejdzie. No worries. Do listy życzeń śmiało możesz dorzucić Wysokie Napięcie - też się pewnie sprawdzi.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 18:32
autor: Styku
BloodyBaron pisze:Tam zaraz ambitnie. Prawidłowo

nie ma się co rozdrabniać i marnować siano na jakieś Ticket to Ride'y i inne tam gatewaye tylko po to, żeby w końcu i tak dojść do tych samych gier, jak się ma konkretne zapotrzebowania i jasny cel.
Nie prawda. Wiele zależy od ludzi, z którymi będziesz grał. W zasadzie wszystko. No i ciut od wypitego alkoholu też zależy

A czy Agricola się sprawdzi w kazdym towarzystwie to się okaże :>
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 18:48
autor: BloodyBaron
Styku pisze:BloodyBaron pisze:Tam zaraz ambitnie. Prawidłowo

nie ma się co rozdrabniać i marnować siano na jakieś Ticket to Ride'y i inne tam gatewaye tylko po to, żeby w końcu i tak dojść do tych samych gier, jak się ma konkretne zapotrzebowania i jasny cel.
Nie prawda. Wiele zależy od ludzi, z którymi będziesz grał. W zasadzie wszystko. No i ciut od wypitego alkoholu też zależy

A czy Agricola się sprawdzi w kazdym towarzystwie to się okaże :>
Styku

, bądźmy ludźmi, pomóżmy koleżance - jak pisze, że jej i jej ekipie podchodzą twardsze eurogry, to jej nie wsadzajmy ogólników o towarzystwie i ilości alkoholu, tylko piszmy jak jest - że, z palca rzucając, 80% (albo i więcej) osób lubiących Caylusa, PR, KF i WN spodoba się i Agricola. A nawet jeśli nie, to ją opyli za 20 dychy taniej niż kupiła i też żałować nie będzie.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 19:05
autor: MataDor
Jeśli koleżance i jej znajomym podobają się gry jak Caylus, PR, KF i WN to Agricola myślę będzie przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. Tym bardziej że są tam różne stopnie zaawansowania.
Re: Agricola
: 19 maja 2008, 19:13
autor: kamilsko
No to świetnie

Dzięki chłopaki

Teraz pozostaje czekać...
Re: Agricola
: 25 maja 2008, 13:10
autor: pt123
Witam!
Napięcie rośnie w oczekiwaniu na Agricole, wiec postanowiłem poczytać coś o tej grze i okazało się, że posiada on, ponoć bardzo dobry, wariant jednoosobowy. Czy mógłby ktoś przybliżyć jego idę? Ciekaw jestem z czym się mierzymy w takiej grze? Czy z losowością? A może próbujemy znaleźć jakiś układ dający najwięcej punktów? Jak bardzo różni się ten wariant od pozostałych wieloosobowych?
Pozdrawiam
PT
Re: Agricola
: 25 maja 2008, 13:51
autor: mst
Wcześniej w tym wątku Bazik pisał trochę o wariancie jednoosobowym:
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... &start=100
Re: Agricola
: 25 maja 2008, 14:17
autor: pt123
Witam!
Tak, czytałem cały wątek... ale z podanych opisów nie mogę sobie wyobrazić jak to idzie... Stąd prośba o przybliżenie zasad wariantu.
Pozdrawiam
PT
Re: Agricola
: 25 maja 2008, 19:28
autor: Nataniel
Ideowo to takie granie w Sim City (czy moze Sim Country) na planszy. Bardzo sympatyczne.
Re: Agricola
: 26 maja 2008, 11:05
autor: pt123
Witam!
Dzięki. Czyli to trochę taka układanka... No ale w sumie trudno oczekiwać za wiele od wariantu 1-osobowego. Poczekam więc na lepszą okazję, żeby nabyć Agricolę.
Pozdrawiam
PT
Re: Agricola
: 01 cze 2008, 20:51
autor: BloodyBaron
no i wszystko jasne

23 czerwca radośnie wjeżdża Agricola PL

Re: Agricola
: 01 cze 2008, 21:30
autor: sowacz
Za tą 2 miesięczną obsuwkę spóźnialskie wydawnictwa powinny zasponsorować nie tylko talię kart Z, ale i Ź, Ż i DŻ
Re: Agricola
: 02 cze 2008, 00:57
autor: Ink
Na zdjęciach z polskiej edycji rzuconych przez Lacerte jest sliczna literowka. Mam nadzieje, ze w wersji finalnej jej nie ma...
http://www.lacerta.pl/component/option, ... ail/id,88/
"Zuduj 1 oborę"
Re: Agricola
: 02 cze 2008, 09:36
autor: Dabi
I "zaoraj 1 pole" a nie "zaorz"

Re: Agricola
: 02 cze 2008, 09:43
autor: MichalStajszczak
Oświata wśród ludu była w tych czasach na niskim poziomie, więc nic dziwnego, że język, którym posługiwali sie chłopi, roił się od błędów

Re: Agricola
: 02 cze 2008, 09:49
autor: Styku
Dabi pisze:I "zaoraj 1 pole" a nie "zaorz"

Na jaki słownik się powołujesz jeżeli mógłbym spytać? Forma 'zaorz' jest poprawna. 'Zaoraj' nie. Try firefox next time

Re: Agricola
: 02 cze 2008, 11:22
autor: mst
Albo niniejszy wątek, trochę postów temu była już rozbudowana dyskusja nt. zaorz/zaoraj.