Rising Sun (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
kwiatech
Posty: 542
Rejestracja: 03 gru 2014, 14:49
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatech »

Pojawiły się kolejne SG :)
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

kwiatech pisze:Pojawiły się kolejne SG :)

tja ... rozciągają to już niemiłosiernie... 1 klan w 5 SG po ok. 100K każdy... napięcie mocno siadło... no ale ok...kampania trwa 3 dzień, więc na razie jest spokojnie...
kwiatech
Posty: 542
Rejestracja: 03 gru 2014, 14:49
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatech »

rastula pisze:
kwiatech pisze:Pojawiły się kolejne SG :)

tja ... rozciągają to już niemiłosiernie... 1 klan w 5 SG po ok. 100K każdy... napięcie mocno siadło... no ale ok...kampania trwa 3 dzień, więc na razie jest spokojnie...
Tutaj masz zupełną rację :)
0NCK0
Posty: 93
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: 0NCK0 »

Czyli jeszcze 4 shinto ciekawe czy tego tez nie rozbija
Awatar użytkownika
Malibu
Posty: 275
Rejestracja: 15 wrz 2016, 07:46
Has thanked: 56 times
Been thanked: 46 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Malibu »

Shinto jest trzech nie czterech
0NCK0
Posty: 93
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: 0NCK0 »

Spoko i tak to nie zmienia tego że w 5 sg jeden klan. Czyli za 11 sg bedziemy mieli wszystkie 8 jak widac z mapy.
kwiatech
Posty: 542
Rejestracja: 03 gru 2014, 14:49
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: kwiatech »

0NCK0 pisze:Spoko i tak to nie zmienia tego że w 5 sg jeden klan. Czyli za 11 sg bedziemy mieli wszystkie 8 jak widac z mapy.
No z tym jest słabo. Chyba nie mają nic więcej zaplanowane dlatego jest tak a nie inaczej.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1163
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 424 times
Been thanked: 261 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: mmag »

Mimo wszystko wolę w ten sposób dostać te klany jako SG niż płacić +25$ za każdy jako dodatek...
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

kolejne klany będą raczej płatne. osobiście wolę takie rozwiązanie osobiście.
0NCK0
Posty: 93
Rejestracja: 16 lut 2010, 09:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: 0NCK0 »

Jako platny dodatek dziala lepiej dla KS poniewaz szybciej zbiera sie kasa i szybciej sa nastepne SG. Czyli powiedzmy, ze 50% osob kupi te dodatkowe klany za $25 kazdy to kampania mialaby juz o 500k wiecej czyli 5 SG ktore nie beda nigdzie indziej dostepne.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Bea »

No dobra. Przeanalizował ktoś gameplaya? Może to być dobra gra czy raczej jest szansa że Lang ją sknocił?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

Wygląda mi bardziej na zbliżony do New Angeles niż do Blood Rage.
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

Obejrzałem filmik ze strony KS - przebieg 1 rundy i mechanicznie przypomina to:
- wybór akcji ala Cuba/Puerto Rico - gdzie każdy ma taki sam deck kart akcji, wybiera jedna osoba a robią ją wszyscy - przy czym wybierający (i jego sojusznik o ile go ma) mają bonus
- tor bogów - zwykłe mini-aera control gdzie większość figurek decyduje o dodatkowej akcji
- remisy rozstrzyga tor honoru
- walka przypomina mi połączenie Cry Havoc z licytacją w ciemno Knizi (każdy za zasłonką stawia kasę na 4 akcje odpalane po kolei: zabicie własnych figurek za punkty, pojmanie jeńca, dołożenie roninów do walki i cośtam jeszcze) po czym kto ma więcej figurek na mapie wygrywa region (tego nie jestem pewien). Tak czy siak na końcu zwycięzca oddaje swoją kasę tym którzy przegrali jak w Traumfabrik (ale nie wiem czy rozpatruje się zwycięzce każdej pojedynczej akcji czy tego co wygrał całą walkę), kasa postawiona przez przegranych przepada
- gra ma potencjał na umawianie się przy stole na innych graczy - bardzo łatwy gang bang na lidera w punktacji

Moje odczucia po tym filmiku są takie - gdyby nie grafiki i figurki to za mechanikę, gry by nie wsparło 90% osób tych co ją wspiera :) Jestem lekko rozczarowany i liczę że to niepełna runda była i że jest coś jeszcze. Blood Rage to w ogólnie nie przypomina, a najgorsze że same walki wydają się być pozbawione emocji bo każdy wie ile ma kasy i licytujemy (nie jestem fanem kości, walka figurki + karta jest spoko jak w Kemet/Blood Rage, "licytacja/area control" + karta z Cry Havoc jest ok, ale figurki + licytacja w ciemno wieje nudą). Mam nadzieję że coś więcej jest w grze...ale i tak ją wesprę (choroba to choroba a hype to narkotyk;).
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1163
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 424 times
Been thanked: 261 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: mmag »

Jeśli chodzi o dodatki:
Expect a very small amount of add-ons. Right now it's looking like 3 (but of course, things may change). But at least one of them is pretty substantial.
Pierwszy z nich ma zawitać już dziś...
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Marx »

Metalowe monetki za 20 dolarów...meeeh
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10023
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1311 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rastula »

Marx pisze:Metalowe monetki za 20 dolarów...meeeh
Obrazek



dla mnie super - bo mam takie same z innych gier ;) ...

z punktu widzenia KS też wydaje mi się spoko , wielu ludzi prosiło o metalowe monety i dostało ...uzbiera się więcej kasy, a ja nie musze dopłacać :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8818
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2717 times
Been thanked: 2405 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

Nie rozumiem fenomentu metalowych monet. Widocznie ich wielbiciele nie musieli nigdy targać swoich gier do pubu ;)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Marx
Posty: 2420
Rejestracja: 24 sty 2016, 10:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Marx »

To fakt, plus jest taki, że taki addon podniesie zebraną kwotą, a to cieszy w kontekście dodatkowej zawartości :-)
Waiting is the hardest part.

Z nimi przychodzi mi się pożegnać
Awatar użytkownika
Shimrod
Posty: 262
Rejestracja: 10 cze 2015, 19:04
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 18 times
Been thanked: 23 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Shimrod »

rastula pisze: dla mnie super - bo mam takie same z innych gier ;) ...

z punktu widzenia KS też wydaje mi się spoko , wielu ludzi prosiło o metalowe monety i dostało ...uzbiera się więcej kasy, a ja nie musze dopłacać :)
+1

Kupić nie kupię, ale wielu ludzi to zrobi i sumaryczna kwota zbiórki podskoczy. Wolę taki płatny dodatek niż dodatkowy klan dostępny później w retailu, ale bez KSowych exclusive'ów. Wtedy pokusa jest... :twisted:
Żeby tak mi się chciało jak mi się nie chce...

Moja skromna kolekcja
Goodies
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1138
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: ariser »

Obejrzałem cały udostępniony gameplay i jestem szczerze zawiedziony. Taki trochę Blood Rage bez jajec wyszedł z tego. Walka przeraźliwie nudna, w większości na maksa przewidywalna mimo licytacji w ciemno. Do tego zaczyna się w momencie z góry wszystkim znanym, czego w grach nie znoszę (wyjątek - Cry Havoc, ale tam specyfika blokowania regionów walką była fajna). Klimatu nie czuć za grosz mimo świetnych figsów, które tutaj cisną się na małej planszy, a jak przychodzi do bitki to i tak zabijają się przed walką (seppuku) lub tłumieni są przez masy roninów (tokenów) wykupowanych za kasę. Poruszanie się po mapie, ciułanie monetek i upraszanie się o łaski bogów - nic nowego, szczególnego. Mechanika zdrad i sojuszy, która miała być podstawą gry wygląda na wrzuconą na siłę. Tak samo kwestia "honoru", który zmienia się jak w kalejdoskopie, w ogóle totalnie bez spójności z tym co znaczy to słowo - kolejny morderca klimatu. Fajna punktacja końcowa i możliwość składania combosów.
Ogólnie - meh. Cudów nie oczekiwałem, dam jej szansę, ale prawdopodobnie skończy na sprzedaniu bez starty - w końcu są ekstrasy z ksa. :lol:
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 8 times
Been thanked: 21 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: DDP »

Dali filmik z całej rozgrywki...i jest lepiej niż z jednej rundy (tak, obejrzałem 90 minut gry bo w końcu nie rzucę 500zł za same figurki, nie mam 12 lat).

Opis mechaniki dla zainteresowanych:
- gra trwa 3 rundy
- każda runda składa się z 7 akcji
- po 3/5/7 akcji następuje sprawdzenie toru bogów - 4 pola z dodatkowymi akcjami (kto ma przewagę może: zrekrutować figurkę za darmo gdzie chce/dostać 2 kasy/kupić kartę/dostać honor)
- o wszelkich remisach decyduje tor honoru
- najpierw wybieramy sojuszników (max jednego), można mieć ale nie trzeba (w teorii każdy może być sam), plus jest taki że mamy wspólnie bonus przy wybieraniu akcji ale minus że możemy być zdradzeni
- jest jedna wspólna talia kart akcji (10 kart - 5 akcji po 2 sztuki), którą gracze przekazują sobie po dokonaniu wyboru, akcję wykonują wszyscy i bonus ma osoba wybierająca (jak w Puerto Rico) + ewentualny sojusznik
- 5 akcji to:
* harvest - każdy dostaje 1 monetę (bonus: zbieranie punktów/roninów(wojsko ale nie figurki) i kasy z prowincji w których mamy przewagę),
* marshal - wymarsz wojsk na mapie (bonus: możliwość budowy zamku),
* train - kupno kart z upgrade'ami/potworami z dostępnego dla wszystkich zestawu kart (co rundę dochodzą nowe) (bonus: zniżka -1) czyli kolejne podobieństwo do Puerto,
* recruit - rekrutacja figurek w twierdzach (bonus: plus jedna figurka) niektóre mogą iść od razu na tor bogów,
* betray - zdrada czyli zerwanie sojuszu, traci się honor ale można podmienić 2 figurki na mapie swoimi (nie koniecznie byłego sojusznika)
- po 7 akcji rozgrywa się wojna o każdy region po kolei
- walka:
* wygrywa ten co ma największą siłę na końcu w danym regionie i wszystkie figurki przegranych giną (jak w Blood Rage)
* przed rozstrzygnięciem walki robi się licytację w ciemno na 4 akcje wojenne: sepuku - zabicie swoich figurek w zamian za honor i punkty, możliwośc zatrudnienia roninów - dodanie siły swoich żetonów roninów w rezerwie do siły figurek w regionie, wzięcie zakładnika - ten co zabiera dostaje 1pkt i traci honor, ten co traci figurkę traci też punkt (i siłę w regionie), poem - 1 punkt za każdą figurkę która zginęła w walce (coś ala Walhala w BR ale bez podziału na własne figurki lub czyjeś)
- licytacja jest za zasłonką symultaniczna na wszystko naraz (jak w Wyspie Skye)
- po odsłonięciu odpala się akcje - tylko zwycięzca
- po nich patrzy się kto ma największą siłę w regionie - ten wygrywa i dostaje kartę regionu
- przegrani tracą kasę
- wygrany oddaje swoją zalicytowaną kasę przegranym (po równo)
* na koniec rundy są jakieś resety ale nie wiem dokładnie (chyba traci się roninów z rezerwy i kasę)
* po 3 rundach jest końcowe punktowanie z kart specjalnych oraz zebranych w trakcie gry kart regionów - one same są warte od 1 do 3 pkt plus są punkty za sety różnych (za 5 z 8 różnych jest 15 pkt na przykład, a za 7 jest 25 co jest dużą ilością bo zwycięzca miał 71 w sumie a ostatni gracz 38)
* uwagi: w trakcie gry można przekazywać sobie kasę i się umawiać (nie wiem czy jest to wiążące)

Ogólnie biedny kuzyn Blood Rage. Nie jest źle ale gameplayowo gra nie broni swojej ceny/hypa co dowodzi że planszówki schodzą powoli na psy jeśli trend się utrzyma (plastik > gameplay). Wiem że narzekam ale płacę to wymagam, a za 100$ wymaga gry ala Food Chain Magnate - która jest dokładnym przeciwieństwem (gameplay bije Rising Sun'a na głowę ale wykonanie jest chu...słabe:)
Zawsze gram o zwycięstwo!
Amholen
Posty: 113
Rejestracja: 22 mar 2006, 17:00
Has thanked: 5 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Amholen »

Dla odmiany nie oglądałem gameplaya, mam pytanie do samej kampanii. Poprzednio cmon też tak cedził SG, bo teraz mam wrażenie jakby sami do końca
nie wiedzieli co będzie za 100k
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Bea »

A mnie jedno dziwi. Dlaczego żadent recenzent nie dostał prototypu do ogrania? Chyba że o czymś nie wiem...
W innych kampaniach bywały fimliki Rahdo czy Vassela a tu nic! Jeśli gra jest dobra taka recenzja tylko by jej pomogła.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: rattkin »

To nie grę tu sprzedają.
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: [KS] Rising Sun (Eric M. Lang)

Post autor: Bea »

rattkin pisze:To nie grę tu sprzedają.
O przepraszam, Blood Rage na ten przykład, uważam za bardzo dobrą grę. Można połączyć fajną mechanikę z ładnymi figurkami.
ODPOWIEDZ