Nie widziałem lepszego wytłumaczenia zasad niż to. Jedynie na początku trzeba się przemóc, bo czuć, jakbym rozmawiał z helpdeskiem z IT Crowd.
Re: High Frontier (Phil Eklund)
: 26 lis 2023, 15:37
autor: Mr_Fisq
Zebrałbym wartościowe informacje (linki) o High Frontier 4 All do jednego postu; zastanawiam się tylko czy wydzielić osobny temat o 4 edycji (ponieważ jest wystarczająco różna od 3), czy może dodać sekcję poświęconą najnowszej edycji w w pierwszym poście tego tematu. Jak myślicie?
Edit: Rozbuduję pierwszy post tematu.
Re: High Frontier (Phil Eklund)
: 26 lis 2023, 16:01
autor: inny_89
Ja osobiście sugerował bym nie wydzielać osobnego tematu.
Taka zbiorcza sekcja w pierwszym poście to byłoby lepiej.
Ruch w temacie HF i tak jest mały a rozbijając to na różne wątki to już w ogóle się trochę posucha zrobi.
Re: High Frontier (Phil Eklund)
: 26 lis 2023, 17:19
autor: Ardel12
inny_89 pisze: ↑26 lis 2023, 16:01
Ja osobiście sugerował bym nie wydzielać osobnego tematu.
Taka zbiorcza sekcja w pierwszym poście to byłoby lepiej.
Ruch w temacie HF i tak jest mały a rozbijając to na różne wątki to już w ogóle się trochę posucha zrobi.
Popieram. Czytelny podział da radę. Tu jednak obecnie się rozkręci dzięki kolejnym modułom i ruszeniu ekipie we wro
Okazuje się,.że sporo osób chce w to zagrać z moich znajomych,.więc może się rozkręci ekipa jak do 18xx
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 26 lis 2023, 18:31
autor: Leviathan
Druga część mojej relacji z rozgrywki w scenariusz CEO:
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 27 lis 2023, 22:04
autor: Mr_Fisq
Przemodelowałem pierwszy post - starą edycję wrzuciłem na razie w spojler. Jak czegoś brakuje, albo chcielibyście coś zmienić, to dajcie znać.
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
Czyżby jakieś rodzime wydawnictwo chciało się porwać na tego kolosa? Bardzo ciekawe.
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 03 sty 2024, 08:55
autor: ZygfrydDeLowe
Akurat HF ma największe zmiany w living rules, ze wszystkich gier IONu, co w sumie nie dziwi biorąc pod uwagę złożoność gry.
Ale z drugiej strony rzecz ujmując, to używając zasad bez żadnych późniejszych zmian też da się grać i jedynie czasem trafimy na sytuację, której interpretacja może nie być oczywista i będziemy szukali potwierdzenia w sieci.
Poza tym, jeśli się nie mylę, to kolejne druki już zawierają zmiany z living rules do jakiegoś momentu przed drukiem.
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 03 sty 2024, 09:21
autor: Mr_Fisq
Portal? Phalanx?
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
Chyba najlepszy trop. Skoro wydają kilka gier z ich stajni, to pewnie i rozmowy o następnych tytułach mogą mieć miejsce.
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 03 sty 2024, 11:19
autor: orzeh
Moim skromnym zdaniem to jest nieuniknione że Galakta wyda PL, PAXy sa niszowe a się zdecydowali, HF jest następny w kolejce. Wspaniale że będzie więcej graczy!
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 23 sty 2024, 18:13
autor: inny_89
Ciekawe, że reklamują module 5 z nawiązaniem do mechanik 18xx.
Osobiście HF4A uważam, za jedną z najbardziej skomplikowanych gier w jakie miałem szansę zagrać.
Ktoś może grał już na TTS ten module 5 i jest w stanie napisać jak to się sprawdza?
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 23 sty 2024, 18:19
autor: orzeh
kolega @drzewko opisywał wcześniej rozgrywkę z tym modułem, wygląda że HF z M0,1,2,4,5 będzie grą-gier
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 23 sty 2024, 19:54
autor: drzewko
Czuje sie wywołany do tablicy
Uwazam, że ten moduł jest naprawdę swietny i przede wszystkim sprawia że jest więcej aqua w obiegu.
Dużo rzadziej będziemy zmuszeni do robienia tur typu kup patent tanio i sprzedaj tylko, żeby uciułać na paliwo.
Ale ten moduł ma dwie slabsze rzeczy imho:
- system 'litigation' - to takie troche prostackie 'take that' - tu jest jeszcze szansa, że zostanie zmienione, gdyż jest silny nacisk na Eklunda, żeby to lepiej ogarnął
- to w jaki sposób się zdobywa punkty za moduł 5 - to jest moim zdaniem dość płaskie, bo punktują tylko Twoje udziały w Twojej najlepszej firmie. - tutaj nie spodziewam się niestety już żadnych zmian
Jak zwykle zachęcam, jesli ktos chciałby poznać zasady modułu 5 to zawsze chetnie na TTS wytłumacze.
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 27 sty 2024, 12:38
autor: Leviathan
Unboxing modułu nr 1:
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 12 lut 2024, 21:42
autor: salaba
Czy możecie mi wytłumaczyć czy warto mieć te dodatkowe sześciany - add on - spectral factories? Czy to się przydaje do rozgrywki? Jestem w trakcie zamawiania swojego egzemplarza i się zastanawiam czy mi to ułatwi rozgrywkę czy to kompletnie zbędne jest?
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 12 lut 2024, 21:59
autor: kisiel365
Typ fabryki określony jest przez typ ciała niebieskiego. Jeżeli położysz na nim claima i na nim kostkę factory to typu nie widać. Z kolei jak zrobisz kolonizację i położysz kopułkę na górze, to i tak nie widzisz typu. Powiedziałbym, że fajny gadżet, ale nie wiem czy dałbym za niego 65 PLN. Już prędzej zrobiłbym sobie domową przeróbkę standardowych komponentów (skalpelem wydrapał literki i wypełnił kontrastową farbą).
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
: 12 lut 2024, 22:47
autor: salaba
kisiel365 pisze: ↑12 lut 2024, 21:59
Już prędzej zrobiłbym sobie domową przeróbkę standardowych komponentów (skalpelem wydrapał literki i wypełnił kontrastową farbą).
No to bym już pewnie kilku palców nie miała, takich zdolności manualnych to nie mam
Czyli mam rozumieć, że kostki, które już są w grze po prostu można przerobić czy chodzi o dokupienie dodatkowych i "wydrapanie"? Rozumiem, że muszą być w kolorach gracza? Bo są takie pastelowe i mało standardowe w moim odczuciu...
Re: High Frontier / 3rd Edition /4 All (Phil Eklund)
kisiel365 pisze: ↑12 lut 2024, 21:59
Już prędzej zrobiłbym sobie domową przeróbkę standardowych komponentów (skalpelem wydrapał literki i wypełnił kontrastową farbą).
No to bym już pewnie kilku palców nie miała, takich zdolności manualnych to nie mam
Czyli mam rozumieć, że kostki, które już są w grze po prostu można przerobić czy chodzi o dokupienie dodatkowych i "wydrapanie"? Rozumiem, że muszą być w kolorach gracza? Bo są takie pastelowe i mało standardowe w moim odczuciu...
Chodzi o to, że w kolorze gracza jest 7 kostek, które są stawiane jako kopalnia (i delegat w module0). Gdy już stoją na lokalizacji, to jest ona dodatkowo przykryta zetonem w kolorze gracza (claim). nie widać specyfikacji planety. Tyle, że te kości z usprawnienia niczego nie poprawiają. Bo jak stają się kolonia to widać wszystkie literki oprócz tej właściwej. Najlepiej zostać na kościach z podstawki tylko wydrukować sobie odpowiedniej wielkości literki i stawiać je obok takiej kopalni. Forma tych literek może być różna od zwykłych papierowych po plastikowe.