Re: REBEL i Asmodee - fakty i plotki - strefa wolnych myśli
: 04 maja 2018, 10:45
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
No to teraz nasuwa się pytanie - kto jest tym potencjalnym klientem:
Nestle. Te chrupki kukurydziane w których możesz trafić promo kartę.MichalStajszczak pisze: ↑10 maja 2018, 21:30No to teraz nasuwa się pytanie - kto jest tym potencjalnym klientem:
- czy jakaś firma z branży gier planszowych (chyba tylko Hasbro i Mattel mają potencjał by łyknąć Asmodee)
- czy jakaś firma z pokrewnej branży np. gier wideo
- czy jakiś fundusz inwestycyjny, który nie ma co robić z pieniędzmi
- czy może jakaś chińska firma z problemem jak wyżej
A czemu?
Pytanie nasuwa się tylko jedno: który fundusz private equity/inwestycyjny ich kupi? Tylko tego typu firmy będą zainteresowane zakupem (i btw. mają co robić z pieniędzmi ).MichalStajszczak pisze: ↑10 maja 2018, 21:30No to teraz nasuwa się pytanie - kto jest tym potencjalnym klientem:
- czy jakaś firma z branży gier planszowych (chyba tylko Hasbro i Mattel mają potencjał by łyknąć Asmodee)
- czy jakaś firma z pokrewnej branży np. gier wideo
- czy jakiś fundusz inwestycyjny, który nie ma co robić z pieniędzmi
- czy może jakaś chińska firma z problemem jak wyżej
Jeśli chodzi o to ostatnie to zamierzają swojego Netflixa zrobić, premiera w późnym 2019. Póki co swoich filmów z Netflixa nie zamierzają wycofać, ale to pewnie będzie kwestia czasu jak już tą swoją usługę uruchomią (na pewno Marvel i Star Warsy będą ekskluzywne dla tej platformy wg wypowiedzi szefa Disneya).szczudel pisze: ↑11 maja 2018, 07:43 A czemu?
Może i doją SW za bardzo, ale ludzie chodzą do kina robiąc rekordowe wyniki więc chyba ma to ręce i nogi.
Z Marvelem? Komiksy może i troche gryzą własny ogon, ale kupienie FoXa i praw do mutantów, mam nadzieje zaowocuje debiutem X-menów w MCU, a to przywróci ich do łask w komiksach.
Disney to potentat rozrywkowy. Zaraz albo zrobią swojego Netflixa albo go kupią. Co za problem aby mieli swojego, zarabiającego wydawcę gier?
W USA wycofują, poza USA nie
https://www.spidersweb.pl/rozrywka/2017 ... e-ogladac/“Nasze umowy z Walt Disney Company POZA Stanami Zjednoczonymi pozostają bez zmian – komunikat Disneya nie wpływa w żadnym stopniu na dostęp do filmów Disneya w innych krajach, które objęte są oddzielnym umowami.
Oświadczenie Disneya dotyczy wyłącznie rynku amerykańskiego i tylko filmów kinowych. Użytkownicy Netfliksa w USA będą mieli dostęp do filmów Disneya na platformie do końca 2019 roku, wliczając w to wszystkie nowe filmy pokazywane w kinach w roku 2018. W dalszym ciągu współpracujemy z firmą Walt Disney Company na wielu frontach, a nasza relacja z Marvel TV nie ulega zmianie.” – Biuro Prasowe Netflix
i tu się mylisz, ja stawiam na Portal A tak na poważnie, to gdyby to mieli być chinole, to jest to gorsza opcja od funduszu inwestycyjnego. Jeszcze ich tylko brak... A co do Disney'a to ani ja, ani wy nie wiecie czy oni dawno nie zbadali rynku. Takich rzeczy nie ujawnia się długo przed ewentualnym wejściem w określoną branżę. Konkurencja nie śpi... Swoją drogą zobaczcie, jak rozpycha się na rynku Netflix. Jeszcze niedawno interesował ich amerykański rynek filmowy, dzisiaj uderzają w produkcje regionalne - europejskie, np. The Rain. Nie mówię, że teraz, ale nie zdziwię się, jeżeli w niedalekiej przyszłości (koło 5 lat) zainteresują się segmentem gier planszowych, aby uzupełnić swoje ofertę w zakresie szeroko pojętej rozrywki. Tym bardziej, że gry planszowe nie wykluczają rynku filmowego. Bo gdyby wejść w segment gier planszowych miało LEGO, to mogliby sobie narobić poważnych problemów. Dlatego, że z definicji LEGO walczy o czas wolny powiedzmy "pozatelewizyjny" i poza aktywnością fizyczną. Czyli ten czas odnosi się zwłaszcza do tzw. zabaw kreatywnych, jak gry planszowe, łamigłówki, czy właśnie klocki. I sytuacja LEGO wtedy przypominałaby sytuację firmy Lacoste, która na początku lat 90. o mało nie upadła, bo były błędne decyzje na szczeblu kierownictwa, które doszło do genialnego wnioski, że np. koszulki mogą być pod 2-3$. A więc zaczęli celować w inny segment, tyle że tutaj cenowy, ale segment, który był z definicji sprzeczny z pierwotnymi założeniami istnienia Lacoste, które należało do segmentu premium. nevermind
Nie podoba mi się to co zrobili z SW, wszystkie ich filmy muszą teraz być "dowcipne", a dla mnie po Ostatnim Jedai ta granica została przekroczona.
LEGO wydaje planszówki.Ave Jupiter pisze: ↑11 maja 2018, 11:39 Bo gdyby wejść w segment gier planszowych miało LEGO, to mogliby sobie narobić poważnych problemów. Dlatego, że z definicji LEGO walczy o czas wolny powiedzmy "pozatelewizyjny" i poza aktywnością fizyczną.
tego nie wiedziałem... dałem przykład, który wydawał mi się być dobry, a tu okazało się co innego. Jakkolwiek twierdzę, że to bez sensu działanie... bo cennym zasobem o który walczy LEGO z wydawcami planszówek jest czas, jaki człowiek jest w stanie poświęcić na rozrywkę segmentu pozatelewizyjnego, pozakomputerowego i pozasportowego. Przynajmniej wg mnie tak to powinno działać. Bo co innego wejść w inny segment rozrywki, a co innego w tym samym segmencie rozrywki tworzyć konkurencję dla swojego sztandarowego produktu ,jakim są klocki. Ale to tylko moja opinia... Jeżeli sprzedają planszówki, to wg mnie długo nie pobędą na tym rynku. Tym bardziej, że było w przeszłości wiele takich przypadków, że nawet wielkie korporacje robiły błędy i początkowy hurraoptymizm zderzał się ze ścianą rzeczywistości i musieli wycofywać się danego segmentu. Nawet jeżeli był perspektywiczny.kali pisze: ↑11 maja 2018, 12:05LEGO wydaje planszówki.Ave Jupiter pisze: ↑11 maja 2018, 11:39 Bo gdyby wejść w segment gier planszowych miało LEGO, to mogliby sobie narobić poważnych problemów. Dlatego, że z definicji LEGO walczy o czas wolny powiedzmy "pozatelewizyjny" i poza aktywnością fizyczną.
Nie znam się, więc się wypowiem. Ne sutor supra crepidam iudicet.Ave Jupiter pisze: ↑11 maja 2018, 12:23tego nie wiedziałem... dałem przykład, który wydawał mi się być dobry, a tu okazało się co innego. Jakkolwiek twierdzę, że to bez sensu działanie... (...)kali pisze: ↑11 maja 2018, 12:05LEGO wydaje planszówki.Ave Jupiter pisze: ↑11 maja 2018, 11:39 Bo gdyby wejść w segment gier planszowych miało LEGO, to mogliby sobie narobić poważnych problemów. Dlatego, że z definicji LEGO walczy o czas wolny powiedzmy "pozatelewizyjny" i poza aktywnością fizyczną.