Strona 12 z 13

Re: Lords of Hellas

: 18 mar 2020, 22:26
autor: wronek_87
Mam pytanie dodtyczące DODATKU KRONOS:
Na planszy Kronosa są trzy cechy: Potęga, Gniew i Autorytet.
W instrukcji przeczytałem, że podczas polowania na Kronosa dodaje się wartość Potęgi do ataku Kronosa. Z kolei Autorytet wskazuje ile potworów mogę poruszyć w akcji "Ruch potworów". Niestety gdzieś przeoczyłem do czego służy cecha Gniewu. Czy ktoś z was wie?

Re: Lords of Hellas

: 26 mar 2020, 10:35
autor: Attan
Miałem pytać o to samo. Czytałem instrukcje i nic nie ma o gniewie. Wychodzi na to że może posłużyć tylko do zerwania kajdan (tych ostatnich bo jako pierwsze oczywiście opłaca się wybierać tylko potęgę illub autorytet). No i zerwanie następuje w momencie osiągnięcia 3poziomu danej cechy także 4 i 5 są właściwie nie potrzebne... Nie widzę żadnej innej korzyści ani nawet potrzeby ładowania punktów w gniew...

Re: Lords of Hellas

: 26 mar 2020, 11:16
autor: Attan
No i jeszcze jedno pytanie odnośnie kronosa:

Specjalny atak kronosa:
Natychmiast kończy polowanie, bohater otrzymuje 1 obrażenie i można przenieść bohatera na dowolny region.

1. Czy atak specjalny można wykonać od samego początku czy dopiero po zerwaniu kajdan? Wydaje mi się że od samego początku gry bo ostateczne akcje Kronosa dostępne po wyzwoleniu nie obejmują tego specjalnego ataku...

2. Czy natychmiastowe zakończenie polowania odnosi się tylko do polowania na Kronosa? Czy mogę zakończyć tak polowanie kiedy ktoś atakuje potwora?. Nie znalazłem nigdzie aby było to sprecyzowane chociaż sama umiejętność wskaywalaby że dotyczy to tylko polowania na Kronosa...

Re: Lords of Hellas

: 27 mar 2020, 15:09
autor: wronek_87
Attan pisze: 26 mar 2020, 11:16 No i jeszcze jedno pytanie odnośnie kronosa:

Specjalny atak kronosa:
Natychmiast kończy polowanie, bohater otrzymuje 1 obrażenie i można przenieść bohatera na dowolny region.

1. Czy atak specjalny można wykonać od samego początku czy dopiero po zerwaniu kajdan? Wydaje mi się że od samego początku gry bo ostateczne akcje Kronosa dostępne po wyzwoleniu nie obejmują tego specjalnego ataku...

2. Czy natychmiastowe zakończenie polowania odnosi się tylko do polowania na Kronosa? Czy mogę zakończyć tak polowanie kiedy ktoś atakuje potwora?. Nie znalazłem nigdzie aby było to sprecyzowane chociaż sama umiejętność wskaywalaby że dotyczy to tylko polowania na Kronosa...
Ad. 1 i 2.
Na kartach Ataku Potwora jest jako efekt "Wykonaj atak specjalny" (albo zadaj 1 obrażenia, 2 obrażenia, przerwij polowanie itd.) Kiedy się nie obronisz przed potworem lub Kronosem i nie wydasz tylu Kart Walki, żeby suma była równoważna (lub większa) atakowi potwora lub Kronosa to wtedy sprawdasz efekt z karty Ataku Potwora. Jeśli będzie tam "Wykonaj atak specjalny", to w przypadku Kronos będzie to zakończenie polowania, 1 obrażenie i przemieszczenie bohatera, a w przypadku innych potworów - ataki specjalne są opisane na arkuszu danego potwora. Myślę że niezerwane kadany nie wpływają na atak specjalny Kronosa.

Re: Lords of Hellas

: 27 mar 2020, 21:00
autor: Attan
Dzięki za odpowiedź. W ogóle nie pomyślałem że to atak specjalny jak u potwora. Myślałem że to taka akcja specjalna Kronosa która mogę zrobić kiedy chce :D ale to cieszy bo to zdecydowanie lepsze rozwiązanie :)

Re: Lords of Hellas

: 08 kwie 2020, 10:06
autor: Attan
Kronos rebelion:
Kiedy zdobywam żeton chwały np po wykonaniu zadania gdy on był w pozycji neutralność to gracz grający Kronosem wykonując grozę może odebrać ten żeton i odkładam go spowrotem na neutralność?

Re: Lords of Hellas

: 08 kwie 2020, 10:17
autor: Attan
Kronos rebelion:
Kolejne pytanie: czy kiedy robię ruch Kronosem do regionu że świątynia i automatycznie ja niszczę to otrzymuje przez takie zniszczenie +1 do wybranej cechy tak jak przy jego zwykłej akcji: zniszczenie świątyni?

W zwykłej akcji jest napisane: za każdym razem kiedy świątynia jest niszczona...

Re: Lords of Hellas

: 17 kwie 2020, 22:12
autor: Attan
Kronos:

Czy przy rozpoczęciu gry bohaterowie otrzymują po 1 karcie walki?

Re: Lords of Hellas

: 25 kwie 2020, 14:24
autor: wronek_87
Attan pisze: 08 kwie 2020, 10:06 Kronos rebelion:
Kiedy zdobywam żeton chwały np po wykonaniu zadania gdy on był w pozycji neutralność to gracz grający Kronosem wykonując grozę może odebrać ten żeton i odkładam go spowrotem na neutralność?
Niestety, nie znalazłem na ten temat nic w instrukcji dot. Kronosa. Sprawdzałem również "Księgę kampanii" z podstawki - stamtąd można wywnioskować, że jeśli nastawienie ludności zmieni się na "Lojalność" (czyli zabranie żetonu chwały), to Persowie nie mogą zmienić lojalności. Możliwe, że w powyższej sytuacji Kronos nie będzie mógł wykonać tej akcji. Nie jestem jednak tego pewien.

Re: Lords of Hellas

: 25 kwie 2020, 14:27
autor: wronek_87
Attan pisze: 08 kwie 2020, 10:17 Kronos rebelion:
Kolejne pytanie: czy kiedy robię ruch Kronosem do regionu że świątynia i automatycznie ja niszczę to otrzymuje przez takie zniszczenie +1 do wybranej cechy tak jak przy jego zwykłej akcji: zniszczenie świątyni?

W zwykłej akcji jest napisane: za każdym razem kiedy świątynia jest niszczona...
W instrukcji podnoszenie cechy związane jest ze zwykłą akcją Kornosa. Przy "Ostatecznej akcji Kronosa" nie jest to wyraźnie stwierdzone. Możliwe, że przy "Ruchu Kronosa" nie jest podnoszona cecha, żeby zachować balans rozgrywki, dlatego tylko przy zwykłej akcji jest to opisane.

Re: Lords of Hellas

: 25 kwie 2020, 14:28
autor: wronek_87
Attan pisze: 17 kwie 2020, 22:12 Kronos:

Czy przy rozpoczęciu gry bohaterowie otrzymują po 1 karcie walki?
W sekcji "Przygotowanie bohaterów" nie jest to opisane, więc myślę że nie otrzymują.

Re: Lords of Hellas

: 14 lip 2020, 13:23
autor: wronek_87
Mam pytanie dotyczącej mini-dodatku Posejdon. Chodzi o kartę błogosławieństwa "Porywająca mowa". Napisane jest na niej tak: "Kiedy wykonujesz specjalną akcję marszu, możesz zabić 1 dowolnego hoplitę. Jeżeli to zrobisz, nie umieszczaj na tej akcji żetonu wykorzystanych akcji". Zastanawia mnie zwrot "1 dowolnego hoplitę" - czy można zabić w takim razie hoplitę przeciwnika? Grając uznaliśmy, że chodzi o "1 dowolnego [swojego] hoplitę", ponieważ inaczej byłoby to za bardzo OP, kiedy robiąc marsz na południu planszy można zabić hoplitę przeciwnika na północy planszy. Co sądzicie o tej karcie?

Re: Lords of Hellas

: 14 lip 2020, 13:35
autor: Hardkor
wronek_87 pisze: 14 lip 2020, 13:23 Mam pytanie dotyczącej mini-dodatku Posejdon. Chodzi o kartę błogosławieństwa "Porywająca mowa". Napisane jest na niej tak: "Kiedy wykonujesz specjalną akcję marszu, możesz zabić 1 dowolnego hoplitę. Jeżeli to zrobisz, nie umieszczaj na tej akcji żetonu wykorzystanych akcji". Zastanawia mnie zwrot "1 dowolnego hoplitę" - czy można zabić w takim razie hoplitę przeciwnika? Grając uznaliśmy, że chodzi o "1 dowolnego [swojego] hoplitę", ponieważ inaczej byłoby to za bardzo OP, kiedy robiąc marsz na południu planszy można zabić hoplitę przeciwnika na północy planszy. Co sądzicie o tej karcie?
Moim zdaniem dobrze gracie. Karta sugeruje, że możesz tego nie robić, więc znaczyłoby to, że robienie tego ma jakiś minus i plus (minusem by było zabicie własnego hoplity właśnie). Nie pamiętam już, bo dawno nie grałem czy marsz MUSI BYĆ NA JEDNOSTKI WROGA czy może być na puste pole, ale w obu przypadkach zabicie wrogiej jednostki + nie uzywanie znacznika wykorzystania akcji byłoby zbyt OP.

Re: Lords of Hellas

: 11 paź 2020, 11:47
autor: filku
Gramy z Hadesem.
Gracz Zielony kontroluje region.
Gracz Czerwony robi atak na niego i bierze że sobą Wojownika Hadesu.
Gracz Czerwony po zagraniu kart przez obu graczy wygrywa bitwę ale wszyscy wojownicy gracza Czerwonego i Zielonego giną. Na polu zostaje tylko wojownik Hadesu którego wziął ze sobą czerwony.
I teraz czy gracz Zielony zachowuje kontrolę nad regionem czy kontrolę przejmuje gracz Czerwony?

Re: Lords of Hellas

: 12 paź 2020, 01:03
autor: ta.skunk.manitou
filku pisze: 11 paź 2020, 11:47 Gramy z Hadesem.
Gracz Zielony kontroluje region.
Gracz Czerwony robi atak na niego i bierze że sobą Wojownika Hadesu.
Gracz Czerwony po zagraniu kart przez obu graczy wygrywa bitwę ale wszyscy wojownicy gracza Czerwonego i Zielonego giną. Na polu zostaje tylko wojownik Hadesu którego wziął ze sobą czerwony.
I teraz czy gracz Zielony zachowuje kontrolę nad regionem czy kontrolę przejmuje gracz Czerwony?
Wojownicy Hadesu są chwilowo neutralni. Kontrole przejmie pierwszy z graczy, który pojawi się na jego polu z hoplitami.

Re: Lords of Hellas

: 12 paź 2020, 07:24
autor: filku
ta.skunk.manitou pisze: 12 paź 2020, 01:03
filku pisze: 11 paź 2020, 11:47 Gramy z Hadesem.
Gracz Zielony kontroluje region.
Gracz Czerwony robi atak na niego i bierze że sobą Wojownika Hadesu.
Gracz Czerwony po zagraniu kart przez obu graczy wygrywa bitwę ale wszyscy wojownicy gracza Czerwonego i Zielonego giną. Na polu zostaje tylko wojownik Hadesu którego wziął ze sobą czerwony.
I teraz czy gracz Zielony zachowuje kontrolę nad regionem czy kontrolę przejmuje gracz Czerwony?
Wojownicy Hadesu są chwilowo neutralni. Kontrole przejmie pierwszy z graczy, który pojawi się na jego polu z hoplitami.
No tak to wiem że sam wojownik jest po tej walce neutralny. Ale mi chodzi o samo pole. Było ono polem Zielonego (miało jego znacznik). I pytanie jest, czy zostaje po walce na polu znacznik Zielonego czy też pole po walce przejmuje Czerwony i kładzie swój znacznik (dokładne warunki jakie zaszły opisałem w moim pytaniu). To jest konkretny case z jakim mamy problem.

Re: Lords of Hellas

: 12 paź 2020, 13:01
autor: Fenrisek83
filku pisze: 12 paź 2020, 07:24
ta.skunk.manitou pisze: 12 paź 2020, 01:03
filku pisze: 11 paź 2020, 11:47 Gramy z Hadesem.
Gracz Zielony kontroluje region.
Gracz Czerwony robi atak na niego i bierze że sobą Wojownika Hadesu.
Gracz Czerwony po zagraniu kart przez obu graczy wygrywa bitwę ale wszyscy wojownicy gracza Czerwonego i Zielonego giną. Na polu zostaje tylko wojownik Hadesu którego wziął ze sobą czerwony.
I teraz czy gracz Zielony zachowuje kontrolę nad regionem czy kontrolę przejmuje gracz Czerwony?
Wojownicy Hadesu są chwilowo neutralni. Kontrole przejmie pierwszy z graczy, który pojawi się na jego polu z hoplitami.
No tak to wiem że sam wojownik jest po tej walce neutralny. Ale mi chodzi o samo pole. Było ono polem Zielonego (miało jego znacznik). I pytanie jest, czy zostaje po walce na polu znacznik Zielonego czy też pole po walce przejmuje Czerwony i kładzie swój znacznik (dokładne warunki jakie zaszły opisałem w moim pytaniu). To jest konkretny case z jakim mamy problem.
Jest taka zasada pyrrusowe zwycięstwo. Jak po bitwie nie ma wojsk żadnego z graczy w prowincji nic się nie zmienia czyli kontroluje ten co kontrolował. Wojownik Hadesa jest neutralny bez obstawy i nie należ do żadnego z graczy więc nie może sam przejąć prowincji.

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 10 lip 2021, 12:21
autor: Muleq
Wczoraj zagrałem pierwszy raz ( w sumie drugi ale pierwszy w miarę świadomie :) ) i mam pytanie co do bogów. Czy jest jakaś zasada mówiąca jacy bogowie muszą być obowiązkowo w grze, a jakich można zastąpić bogami z dodatków?? W sensie czy można np zastąpić Zeusa Hadesem itp??

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 10 lip 2021, 14:00
autor: Curiosity
Muleq pisze: 10 lip 2021, 12:21 Wczoraj zagrałem pierwszy raz ( w sumie drugi ale pierwszy w miarę świadomie :) ) i mam pytanie co do bogów. Czy jest jakaś zasada mówiąca jacy bogowie muszą być obowiązkowo w grze, a jakich można zastąpić bogami z dodatków?? W sensie czy można np zastąpić Zeusa Hadesem itp??
Tak, w instrukcji (instrukcjach) masz podane jakich bogów możesz wstawić dowolnie, a jakich kombinacji się nie zaleca. Teraz nie wymienię, bo nie pamiętam.

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 10 lip 2021, 15:52
autor: Muleq
Ok, dzięki. A czy są jakieś sugerowane konfiguracje albo Wasze ulubione ??

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 10 lip 2021, 16:05
autor: ta.skunk.manitou
Muleq pisze: 10 lip 2021, 15:52 Ok, dzięki. A czy są jakieś sugerowane konfiguracje albo Wasze ulubione ??
Ja polecam Apollo + Hades + Atena + Atlas ... Hefajstosa nie polecam (kiepskie karty), Posejdona tylko przy 5-6 graczach.

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 10 lip 2021, 16:15
autor: Muleq
A czy rezygnacja z Zeusa nie osłabia opcji polowania ?? Wczoraj graliśmy bez Zeusa i mimo że grałem Heraklesem to nie udało mi się zabić nawet jednego potwora.

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 10 lip 2021, 22:33
autor: uyco
ta.skunk.manitou pisze: 10 lip 2021, 16:05
Muleq pisze: 10 lip 2021, 15:52 Ok, dzięki. A czy są jakieś sugerowane konfiguracje albo Wasze ulubione ??
Ja polecam Apollo + Hades + Atena + Atlas ... Hefajstosa nie polecam (kiepskie karty), Posejdona tylko przy 5-6 graczach.
Atlas w Mesenii? jeszcze z nim nie grałem i chyba nie ma trybu prostego.

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 06 mar 2022, 22:19
autor: sawor24
Pierwsza rozgrywka to się pojawiły wątpliwości:

1. Po zbudowaniu ostatniego etapu monumentu odpala się sekwencja 3 tur, po których gracz kontrolujący region z tym monumentem wygrywa grę. Co Csię dzieje jak po tych 3 turach nikt nie kontroluje tego regionu? np. ktoś nie miał tych 4 hoplitów do przejęcia kontroli itp.
2. Z tym powiązana jest druga opcja - można co turę budować monument i odpalić zakończenie gry?
3. Powiedzmy, że kolega wziął zadanie poprzez etap I, to też mogę dołączyć na miejsce z etapem pierwszym? (wiem, że to nielogiczne) czy muszę dostawić się ewentualnie na puste pole 2 albo 3 etapu o ile spełniam wymagania?
4. Przy potworach w sekcji atak na region jest czasami zdolność pasywna - działa ona zawsze czy dopiero po akcji "atak na region"?
5. Co się dzieje jak bohater ma dostać chyba czwarte (ostatnie obrażenie) - nie może się ruszać i musi się wyleczyć?
6. Wziąłem Perseusza i uzurpowałem od razu w 1 rundzie gry Spartę - to jest dozwolone? Bo wydaje się trochę mocne jak na start.

Re: Lords of Hellas - pytania i wątpliwości

: 07 mar 2022, 00:23
autor: ta.skunk.manitou
sawor24 pisze: 06 mar 2022, 22:19 Pierwsza rozgrywka to się pojawiły wątpliwości:

1. Po zbudowaniu ostatniego etapu monumentu odpala się sekwencja 3 tur, po których gracz kontrolujący region z tym monumentem wygrywa grę. Co Csię dzieje jak po tych 3 turach nikt nie kontroluje tego regionu? np. ktoś nie miał tych 4 hoplitów do przejęcia kontroli itp.
Jak miała by zostać neutralna? To musiała być niesamowicie abstrakcyjna (serio nieprawdopodobna) sytuacja, w której wydarzenie z puszki pandory pozbywa gracza kontroli nad regionem... i gracz, który wybudował monument w ostatniej swojej turze nie jest w stanie tego przejąć. Serio niemożliwe.
2. Z tym powiązana jest druga opcja - można co turę budować monument i odpalić zakończenie gry?
Nie można.. liczy się po 1 zbudowanym monumencie, możesz pobudować kolejne i nawet jakbyś liczył od innych to zawsze ten 1 zbudowany zakończy gre.
Dodam, że mam rozegranych kilkadziesiąt partii w LOH i tylko raz się zdażyło, że gra zakończyła się zwycięstwem przez kontrolowanie obszaru z monumentem (chociaż liczone te tury po zbudowaniu były już wiele razy).
3. Powiedzmy, że kolega wziął zadanie poprzez etap I, to też mogę dołączyć na miejsce z etapem pierwszym? (wiem, że to nielogiczne) czy muszę dostawić się ewentualnie na puste pole 2 albo 3 etapu o ile spełniam wymagania?
Możesz dokładnie tak jak piszesz... na etap 1 już nie wejdziesz.
4. Przy potworach w sekcji atak na region jest czasami zdolność pasywna - działa ona zawsze czy dopiero po akcji "atak na region"?
Zawsze (na ogół na regionie na którym stoją).
5. Co się dzieje jak bohater ma dostać chyba czwarte (ostatnie obrażenie) - nie może się ruszać i musi się wyleczyć?
Walka się kończy.... bohater zostaje z kompletem ran. Ruszać się potem może... o 1 pole.
6. Wziąłem Perseusza i uzurpowałem od razu w 1 rundzie gry Spartę - to jest dozwolone? Bo wydaje się trochę mocne jak na start.
Dozwolone, ale wcale nie jest to jakiś mega ruch (po prostu 2 więcej ludzi przy werbunku)... bardziej polecam uzurpować region z monumentem Ateny (zapomniałem nazwę), lub Troję przy 6 graczach :)