Strona 12 z 15

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 20 lip 2022, 14:06
autor: Probe9
Finansowo myślę, że jest nieźle. Milion $ pękł, poprawili o 200k wynik 1 kampanii, więc pewnie są zadowoleni (świadczy o tym chociażby to, że skończyły się SG). Natomiast w samej kampanii mogli zrobić sporo rzeczy lepiej. Ja jak mantrę powtarzam to, że starzy backerzy jednak nie zostali dostatecznie docenieni, a jakby nie patrzeć gdyby nie oni to tego reprintu by nie było. Druga sprawa to jak zauważyłeś kwestia czytelności, tu są sami sobie winni bo tych zmian w wersji 2.0 jest bardzo dużo. Gdyby to jeszcze była kwestia tylko zasad i ewentualnie kart to by to łatwo ogarneli, ale pozmieniały się też inne komponenty, co jednak w pewiem sposób nienajlepiej świadczy o pierwotnym projekcie (chociaż dla mnie to i tak świetna gra była i w wersji 1.0 ;p). Albo o tym, że chcą zbyt bardzo bawić się w perfekcjonizm :) Tu coś wyjeli z TP2 i dorzucili do frakcji, tam coś dorzucili do OKW - i przy każdej takiej zmianie pojawia się problem co z tymi starymi backerami, ja to czuje, że teraz to im bardziej zawadzamy :) Generalnie ja mam wrażenie, że udało im się zrobić świetną grę, widać, że ładują w to kawał serducha ale jednak potrzebują kogoś od zarządzania projektem :)

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 20 lip 2022, 17:36
autor: RUNner
Nie mam praktycznie doświadczenia z KS i dla mnie ta kampania była mało przejrzysta. Czułem się trochę zagubiony, ale na szczęście dopisałem się do zbiorówki organizowanej przez Probe9 i na spokojnie zrobię zakupy po otwarciu PM. Trochę namieszano z TP2, bo wycięto z niego brytyjskie umocnienia i dodano je do frakcji. Niby ok, ale dlaczego tylko 6 umocnień, gdy w TP2 było ich 8? Jak to zobaczyłem to kupiłem z ich sklepu starego TP2. Wiem, że nowy będzie miał też poprawione bunkry, ale mi te stare zupełnie nie przeszkadzają.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 20 lip 2022, 17:48
autor: Probe9
RUNner pisze: 20 lip 2022, 17:36 Trochę namieszano z TP2, bo wycięto z niego brytyjskie umocnienia i dodano je do frakcji. Niby ok, ale dlaczego tylko 6 umocnień, gdy w TP2 było ich 8? Jak to zobaczyłem to kupiłem z ich sklepu starego TP2. Wiem, że nowy będzie miał też poprawione bunkry, ale mi te stare zupełnie nie przeszkadzają.
Najlepsze jest to, że to jeszcze nie koniec komplikacji :) Bo we frakcji brytyjskiej teraz dodali 4 umocnienia a nie 6 :) 6 jest jeżeli się bierze ten pack z umocnieniami ;p

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 21 lip 2022, 08:31
autor: Bardok
maciej.kr pisze: 20 lip 2022, 13:56 Jak oceniacie tą kampanię?
kilka gier powspierałem na KS ale tutaj mam trochę mieszane uczucia bo nie do końca łapie co dostanę a za co będe musiał dopłacić.

Myślę że to wynika w dużej mierze z mojego gapiostwa ale nie zauważyłem np. że wprowadzone sa pakiety językowe za 24 $.
A niżej jest info że gra jest niezależna językowo i instrukcja w PL jest w wersji cyfrowej.

Druga sprawa to odblokowane cele które trafiają do konkretnych rozszerzeń. Czyli jak rozumiem nie będą dosyłane dla wszystkich wspierających tylko do tych którzy kupują konkretne zestawy rozszerzeń.
Taaaaa, chłopaki umieją w gry, nie umieją w kampanie. Szczerze? Może i lepiej :) Wolę solidną grę niż wydmuchaną kampanie, która potem produkuje średnią grę z mnostwem plastiku (tak, do ciebie mówię CMON). I fakt, cele były kiepskie i przypisane do konkretnych pudełek (dalej irytuje mnie ile celów było do solo), opis kampanii i tego co się znajduje w którym pudle to dzieło chaosu, a zaangażowanie twórców takie se....

... ale na końcu liczy się, że dostaniemy dodatki do jednej z moich ulubionych gier, dzięki którym będzie jeszcze lepsza. Reszta to historia.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 21 lip 2022, 10:50
autor: olsszak
Bardok pisze: 21 lip 2022, 08:31
maciej.kr pisze: 20 lip 2022, 13:56 Jak oceniacie tą kampanię?
kilka gier powspierałem na KS ale tutaj mam trochę mieszane uczucia bo nie do końca łapie co dostanę a za co będe musiał dopłacić.

Myślę że to wynika w dużej mierze z mojego gapiostwa ale nie zauważyłem np. że wprowadzone sa pakiety językowe za 24 $.
A niżej jest info że gra jest niezależna językowo i instrukcja w PL jest w wersji cyfrowej.

Druga sprawa to odblokowane cele które trafiają do konkretnych rozszerzeń. Czyli jak rozumiem nie będą dosyłane dla wszystkich wspierających tylko do tych którzy kupują konkretne zestawy rozszerzeń.
Taaaaa, chłopaki umieją w gry, nie umieją w kampanie. Szczerze? Może i lepiej :) Wolę solidną grę niż wydmuchaną kampanie, która potem produkuje średnią grę z mnostwem plastiku (tak, do ciebie mówię CMON). I fakt, cele były kiepskie i przypisane do konkretnych pudełek (dalej irytuje mnie ile celów było do solo), opis kampanii i tego co się znajduje w którym pudle to dzieło chaosu, a zaangażowanie twórców takie se....

... ale na końcu liczy się, że dostaniemy dodatki do jednej z moich ulubionych gier, dzięki którym będzie jeszcze lepsza. Reszta to historia.
Zgodzę się z Sebą, że wolę kampanie, które nie robią "overpromising", a pokazują, ze nauczyli się na poprzedniej, skalkulowali koszty odpowiednio i niech ludzie stękają, że jest drożej. Jest, bo tak wychodzi z excela, nie podoba się to nie kupuj, ale firma ma na tym zarobić a nie dokładać do interesu. To nie jest biznes charytatywny :)

i jednocześnie nie zgodzę się z Sebą, bo cieszy mnie liczba SG do solo :D

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 21 lip 2022, 11:22
autor: Probe9
olsszak pisze: 21 lip 2022, 10:50 Zgodzę się z Sebą, że wolę kampanie, które nie robią "overpromising", a pokazują, ze nauczyli się na poprzedniej, skalkulowali koszty odpowiednio i niech ludzie stękają, że jest drożej. Jest, bo tak wychodzi z excela, nie podoba się to nie kupuj, ale firma ma na tym zarobić a nie dokładać do interesu. To nie jest biznes charytatywny :)
i jednocześnie nie zgodzę się z Sebą, bo cieszy mnie liczba SG do solo :D
Ale ja tu będę konsekwentny i jednak czepne się tego, że jak skalkulowali i ogarnęli, że sporo trzeba pozmieniać to jednak starzy backerzy powinni wyjść na tym na plus a nie na minus :wink: No i najlepszym przykładem jest tu właśnie to solo, wyszedł im trochę babol w 1 kampanii (dla mnie najsłabszy produkt z tamtej kampanii), więc zmienili go kompletnie a starzy backerzy muszą teraz za niego zapłacić pełną wartość i w sumie mieć 2 produkty, które robią to samo (tylko jeden robi to źle, a drugi mam nadzieję, że lepiej). Myślę, że 5$ zniżki by ich specjalnie nie zabolało a jednak wrażenie by dużo lepsze było zostawione.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 21 lip 2022, 13:03
autor: Bardok
Probe9 pisze: 21 lip 2022, 11:22
olsszak pisze: 21 lip 2022, 10:50 Zgodzę się z Sebą, że wolę kampanie, które nie robią "overpromising", a pokazują, ze nauczyli się na poprzedniej, skalkulowali koszty odpowiednio i niech ludzie stękają, że jest drożej. Jest, bo tak wychodzi z excela, nie podoba się to nie kupuj, ale firma ma na tym zarobić a nie dokładać do interesu. To nie jest biznes charytatywny :)
i jednocześnie nie zgodzę się z Sebą, bo cieszy mnie liczba SG do solo :D
Ale ja tu będę konsekwentny i jednak czepne się tego, że jak skalkulowali i ogarnęli, że sporo trzeba pozmieniać to jednak starzy backerzy powinni wyjść na tym na plus a nie na minus :wink: No i najlepszym przykładem jest tu właśnie to solo, wyszedł im trochę babol w 1 kampanii (dla mnie najsłabszy produkt z tamtej kampanii), więc zmienili go kompletnie a starzy backerzy muszą teraz za niego zapłacić pełną wartość i w sumie mieć 2 produkty, które robią to samo (tylko jeden robi to źle, a drugi mam nadzieję, że lepiej). Myślę, że 5$ zniżki by ich specjalnie nie zabolało a jednak wrażenie by dużo lepsze było zostawione.
Chodzi ci o solo? Fakt. Tak samo world builder i legacy pack. Chcecie zmieniać sobie plansze i dodatki? Luzik, ale właśnie powinni dać choćby symboliczną zniżkę dla starych wspierających. Mnie najbardziej te mapy [irytują], bo world buildera mam.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 30 lip 2022, 16:10
autor: Mendaks
Zapraszam was na recenzję gry Company of Heroes.

https://youtu.be/fZBLcomqsT8

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 31 lip 2022, 11:03
autor: Błysk
Rozumiem, że jak miałem wsparte za 1$ to teraz zmiana pledga sprawi, że w zasadzie wszystkiego i tak nie dostanę?


Właśnie zaczynam się łamać.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 31 lip 2022, 12:07
autor: karawanken
Błysk pisze: 31 lip 2022, 11:03 Rozumiem, że jak miałem wsparte za 1$ to teraz zmiana pledga sprawi, że w zasadzie wszystkiego i tak nie dostanę?


Właśnie zaczynam się łamać.
Chyba tylko jeden mały dodatek był dla tych co do końca kampanii wsparli dowolny podstawowy box. Nie wiem, nie ogarnąłem tej kampanii. Na pewno wsparłem podstawowe pudełko na dwie osoby, w PM pewnie dodam budynki i zobaczymy co wyślą.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 31 lip 2022, 12:11
autor: Błysk
karawanken pisze: 31 lip 2022, 12:07
Chyba tylko jeden mały dodatek był dla tych co do końca kampanii wsparli dowolny podstawowy box. Nie wiem, nie ogarnąłem tej kampanii. Na pewno wsparłem podstawowe pudełko na dwie osoby, w PM pewnie dodam budynki i zobaczymy co wyślą.
No właśnie dosyć nieczytelne to dla mnie było. Zatrzymałem się na kampaniach gdzie był early bird i KS exclusives, i tyle. Kiedyś to było... ;D

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 31 lip 2022, 12:23
autor: Probe9
Captured Panthers jest tylko dla tych, którzy wsparli przynajmniej na najniższym poziomie.

Edit.

Chociaż z tej aktuallizacji wynika, że również uprgade dla OKW (kostki i plansza) będzie dla tych, którzy wsparli na jakimś poziomie. No można się pogubić...
Spoiler:
https://www.kickstarter.com/projects/ba ... ts/3560572

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 31 lip 2022, 12:35
autor: Błysk
Przynajmniej FOMO teraz mnie powstrzymuje przed wsparciem :D Dzięki za wyjaśnienie sprawy.

Edit: No chyba, że ktoś na zbiorówce ma miejsce... ;d

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 01 sie 2022, 09:20
autor: Bardok
Tak, generalnie ELITE stretch goals są dla tych, którzy wesprą PODCZAS trwania kampanii przynajmniej jakiś bundle (minimum 148$ za veteran essential). Czyli plansza dodatkowa i kostki dla OKW (kompletnie zbędna rzecz, chyba, że chcesz grać 3vs3) oraz figurki baz OKW (ich ciężarówki się przewraca, żeby to oznaczyć, a tu dali figurki - również zbędny detal).

Dodatkowo jest ten Early-Late Bird, czyli jak wsparłeś cokolwiek za minimum 49$ podczas kampanii to dostaniesz to z figurkami dwóch zdobycznych Panter.

Z tego co ktoś się tu orientował, jeżeli ktoś wspierał za te minima, to może potem w Pledge Managerze dobrać dodatkowy bundle i również otrzymać te rzeczy. Ja dla pewności w swojej grupówce zbierałem mimo wszystko zaliczki i wrzuciłem tak, żeby każda osoba dała te 49$ minimum. Żeby potem nie było ;)

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 04 sie 2022, 15:53
autor: RUNner
Rozłożyłem sobie pierwszy scenariusz zalecany dla 2 osób na średniej mapie i rozegrałem sobie kilka rund. Gra zajmuje naprawdę sporo miejsca i chyba na tym kończą się jej wady (może ciężko to nazwać wadą, ale trzeba mieć duży stół, żeby się zmieścić). Zmiksowałem sobie zasady z pierwszej i drugiej edycji. Rozgrywka wciąga i bardzo angażuje, a jednocześnie nie męczy. Jak dobrze, że posiadam Terrain Pack 1, bo dla mnie to najważniejszy dodatek. Zresztą co tu będę opisywał, jak można pokazać:
Obrazek

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 04 sie 2022, 20:03
autor: Szamano
Które 4 z 5 frakcji wybrać ? Czy lepiej wszystkie? ; )

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 04 sie 2022, 20:06
autor: maciej.kr
Szamano pisze: 04 sie 2022, 20:03 Które 4 z 5 frakcji wybrać ? Czy lepiej wszystkie? ; )
A kiedy można je wybrać? I jak chciałbym jeszcze terra pack 2 to kiedy Można go dołożyć? Dzisiaj próbowałem ale przerzuciło mnie na płatność PayPal której nie moge zrobić.....

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 04 sie 2022, 20:10
autor: RUNner
Gdybym miał z czegoś zrezygnować, to z Rosjan. Warto mieć 2 frakcje niemieckie, żeby sobie kiedyś zagrać 2v2.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 04 sie 2022, 20:32
autor: Szamano
maciej.kr pisze: 04 sie 2022, 20:06
Szamano pisze: 04 sie 2022, 20:03 Które 4 z 5 frakcji wybrać ? Czy lepiej wszystkie? ; )
A kiedy można je wybrać? I jak chciałbym jeszcze terra pack 2 to kiedy Można go dołożyć? Dzisiaj próbowałem ale przerzuciło mnie na płatność PayPal której nie moge zrobić.....
Z tego co kojarzę to jak otworzą pledge manager

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 05 sie 2022, 08:16
autor: Bardok
maciej.kr pisze: 04 sie 2022, 20:06
Szamano pisze: 04 sie 2022, 20:03 Które 4 z 5 frakcji wybrać ? Czy lepiej wszystkie? ; )
A kiedy można je wybrać? I jak chciałbym jeszcze terra pack 2 to kiedy Można go dołożyć? Dzisiaj próbowałem ale przerzuciło mnie na płatność PayPal której nie moge zrobić.....
Spokojnie, na razie niczego więcej nie dokupisz. Dopiero za jakiś miesiąc ruszy pledge manager - to taki finalny "sklep" w którym zdecydujesz co chcesz dokładnie za kasę którą przelałeś na Kickstartera. Nawet jak wcześniej wybrałeś inny pakiet - to nie ważne, tam wszystko będziesz mógł zmienić i dopasować. A także dobrać co chcesz i opłacić wysyłkę.
Szamano pisze: 04 sie 2022, 20:03 Które 4 z 5 frakcji wybrać ? Czy lepiej wszystkie? ; )
Na pewno warto mieć wszystkie, ale też olałbym rosjan... bo są najtańsi ;) Więc łatwiej będzie ich potem dokupić. Jak nie chcesz dokupować to chyba OKW bym olał, bo sowieci jednak ważni historycznie, a OKW to dodatkowa armia niemiecka, którą już masz.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 05 sie 2022, 20:10
autor: RUNner
Dziś jeszcze raz rozłożyłem ten sam scenariusz i cały setup trwał 6 minut, a nie zasuwałem jakoś szybko. Rewelacja. No i udało mi się namówić żonę na partyjkę. Oczywiście jej się nie podobało, ale ona nie lubi tematyki wojennej. Niemniej dla mnie ta rozgrywka była wartościowa, bo mogłem się przekonać, że faktycznie CoH ma w sobie DNA szachów i jest to zaleta. Sama rozgrywka jest dynamiczna, ale wyraźnie spowalnia w fazie zaopatrzenia, zwłaszcza w dalszej części partii. Oj ile tutaj można podjąć decyzji... czy budować kolejny budynek, czy może jeszcze wystawić słabsze jednostki? Które jednostki rozwinąć? Jak wydać doświadczenie? W tym momencie można się trochę zaciąć, ale ja bym tego nie postrzegał jako wadę, bo jest to ciekawy fragment. I bardzo istotny dla losów partii. Regrywalność tej gry będzie kosmiczna, nawet ciągle grając na tej samej planszy. Jasne, z czasem wkradną się pewne schematy, ale mnożąc to przez frakcje i dowódców, otrzymamy masę grania. Nie będzie dwóch tych samych partii. Za dużo zmiennych, żeby coś się powtarzało.
Graliśmy na dwóch panelach mapy i chyba nie chciałbym próbować na czymś większym. Za dużo ogarniania przestrzeni by było, nie mówiąc już o tym, że musiałbym rozłożyć stół.
Jak ktoś lubi gry o tej tematyce, to jest to obowiązkowy zakup. Świetna adaptacja świetnej gry komputerowej. Zastosowane uproszczenia w żaden sposób nie okaleczyły pierwowzoru.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 05 sie 2022, 20:17
autor: Dhel
RUNner pisze: 05 sie 2022, 20:10 Dziś jeszcze raz rozłożyłem ten sam scenariusz i cały setup trwał 6 minut, a nie zasuwałem jakoś szybko. Rewelacja. No i udało mi się namówić żonę na partyjkę. Oczywiście jej się nie podobało, ale ona nie lubi tematyki wojennej. Niemniej dla mnie ta rozgrywka była wartościowa, bo mogłem się przekonać, że faktycznie CoH ma w sobie DNA szachów i jest to zaleta. Sama rozgrywka jest dynamiczna, ale wyraźnie spowalnia w fazie zaopatrzenia, zwłaszcza w dalszej części partii. Oj ile tutaj można podjąć decyzji... czy budować kolejny budynek, czy może jeszcze wystawić słabsze jednostki? Które jednostki rozwinąć? Jak wydać doświadczenie? W tym momencie można się trochę zaciąć, ale ja bym tego nie postrzegał jako wadę, bo jest to ciekawy fragment. I bardzo istotny dla losów partii. Regrywalność tej gry będzie kosmiczna, nawet ciągle grając na tej samej planszy. Jasne, z czasem wkradną się pewne schematy, ale mnożąc to przez frakcje i dowódców, otrzymamy masę grania. Nie będzie dwóch tych samych partii. Za dużo zmiennych, żeby coś się powtarzało.
Graliśmy na dwóch panelach mapy i chyba nie chciałbym próbować na czymś większym. Za dużo ogarniania przestrzeni by było, nie mówiąc już o tym, że musiałbym rozłożyć stół.
Jak ktoś lubi gry o tej tematyce, to jest to obowiązkowy zakup. Świetna adaptacja świetnej gry komputerowej. Zastosowane uproszczenia w żaden sposób nie okaleczyły pierwowzoru.
A jak to wg Ciebie chodzi pod solo? Jest sens w to wchodzić, gdzie większość rozgrywek będzie na razie solo czy raczej gra pod co najmniej 2 osoby?

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 05 sie 2022, 20:27
autor: Probe9
To trochę wróżenie z fusów. Solo w 1 edycji było bardzo słabe, teraz mieli je mocno poprawić ale trudno ocenić czy będzie dużo lepiej. Ja do gry solo bym nie ładował w CoH tyle kasy, bo są na rynku gry, które zrobią w tym kontekście więcej za mniej.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 05 sie 2022, 21:13
autor: Dhel
Dzięki, właśnie też podchodzę ostrożnie do tego typu gier, bo zrobienie solo, które symuluje przeciwnika przy tylu zmiennych jest trudne i się albo przekombinuje i obsługa tego to katorga albo uprościmy i ma się wrażenie oszukiwania przez AI.

Re: Company of Heroes (N.N.)

: 05 sie 2022, 23:05
autor: RUNner
W solo nie grałem i mimo, że lubię czasem grać w ten sposób w inne gry, to CoH jest dla mnie grą zdecydowanie przeciwko żywemu graczowi. Gdybym musiał grać sam, to bym odpalił po prostu tę grę na kompie. W skrócie mówiąc nie kupiłbym dla trybu solo.