Strona 12 z 17

Re: Arkham Horror

: 05 lis 2009, 12:31
autor: Ink
Gabriel pisze:W kartach przygody innych światów jest następujące wydarzenie: Zdaj test szybkości, aby przeskoczyć przez zamykającą się bramę. Jeżeli zdasz - wyskakujesz z tego świata. Jak nie - gubisz się w czasie i przestrzeni. Bez względu na wynik, brama zostaje zamknięta.

Jak gracie - jeżeli graczowi uda się test i ląduje na polu z bramą, po czym ulega ona zamknięciu - czy można ją zapieczętować?

Nie wiem, czy istnieje całkowicie oficjalna wykładnia, ale tutaj jest dyskusja na ten temat: http://www.boardgamegeek.com/article/3449949

Przychylam się do interpretacji, że zgodnie z poniższym fragmentem reguł:

"SEALING GATES

If an investigator successfully closes a gate, he may immediately spend five Clue tokens to permanently seal it. The player takes a doom token from the pile of unused doom tokens, turns it over to its elder sign side, and places the token on the gate location. The player still claims the gate marker as a trophy. The gate is now sealed: No further gates can open and no monsters can appear at the location of the sealed gate for the remainder of the game."


Jedynym warunkiem, żeby móc pieczętować bramę, jest to, żeby badacz ją zamknął i miał 5 wskazówek. Treść karty w oryginale (chyba o tą chodzi) to:

"(...) In either event, you automatically close the gate you entered through."

Czyli warunek zamknięcia bramy jest spełniony. Można pieczętować.

Re: Arkham Horror

: 12 lis 2009, 08:59
autor: Robak
Mam takie pytanko o zdolnosc siostry mary, dwie pierwsze sa oczywiste, ale co oznacza ze jesli nie ma wytrzymalosci i poczytalnosci na 0 to idzie do kosciola? Oznacza to ze moge isc do kosciola kiedy chce, czy ze zawsze co ture mnie tam teleportuje ?

Re: Arkham Horror

: 12 lis 2009, 09:14
autor: marioosh
Robak pisze:Mam takie pytanko o zdolnosc siostry mary, dwie pierwsze sa oczywiste, ale co oznacza ze jesli nie ma wytrzymalosci i poczytalnosci na 0 to idzie do kosciola? Oznacza to ze moge isc do kosciola kiedy chce, czy ze zawsze co ture mnie tam teleportuje ?
Nie wiem jak jest w Polskiej wersji językowej, ale zgodnie z moim opisem na mojej karcie to wygląda tak:
Unique Ability: Guardian Angel - Any Phase: Sister Mary is never Lost in Time and Space. Instead, if her Sanity is 0, she returns to Arkham Asylum. If her Stamina is 0, she returns to St. Mary's Hospital. If neither her Sanity or her Stamina are 0, she returns to South Church.
Clue umiejętności jest takie, że nie może NIGDY zagubić się w czasie i przestrzeni. Więc w przypadku (zdanie o które pytasz)gdy jej Sanity i Stamina osiągną 0 to (zamiast zagubić się w czasie i przestrzeni) ląduje w Południowym Kościele.

Re: Arkham Horror

: 12 lis 2009, 10:30
autor: Padre
marioosh pisze:
Robak pisze:Mam takie pytanko o zdolnosc siostry mary, dwie pierwsze sa oczywiste, ale co oznacza ze jesli nie ma wytrzymalosci i poczytalnosci na 0 to idzie do kosciola? Oznacza to ze moge isc do kosciola kiedy chce, czy ze zawsze co ture mnie tam teleportuje ?
Nie wiem jak jest w Polskiej wersji językowej, ale zgodnie z moim opisem na mojej karcie to wygląda tak:
Unique Ability: Guardian Angel - Any Phase: Sister Mary is never Lost in Time and Space. Instead, if her Sanity is 0, she returns to Arkham Asylum. If her Stamina is 0, she returns to St. Mary's Hospital. If neither her Sanity or her Stamina are 0, she returns to South Church.
Clue umiejętności jest takie, że nie może NIGDY zagubić się w czasie i przestrzeni. Więc w przypadku (zdanie o które pytasz)gdy jej Sanity i Stamina osiągną 0 to (zamiast zagubić się w czasie i przestrzeni) ląduje w Południowym Kościele.
Chyba, kiedy jej Sanity i Stamina NIE osiągną 0. Sanity i Stamina na 0 to losowanie nowej postaci. Odpowiedź na pytanie będzie taka: nie możesz iść do kościoła kiedy chcesz i nie teleportuje cię tam co turę. Po prostu, jeśli z jakiegoś powodu masz być ZWCiP, ale nie masz przy tym Wytrzymałości lub Poczytalności na 0, lądujesz w kościele. Umiejętność działa tylko wtedy, kiedy jakieś wydarzenie (utrata poczytalności/wytrzymałości w innym wymiarze, efekt jakiejś karty) ma cię wysłać do ZWCiP.

Re: Arkham Horror

: 12 lis 2009, 10:37
autor: Robak
jeśli z jakiegoś powodu masz być ZWCiP, ale nie masz przy tym Wytrzymałości lub Poczytalności na 0, lądujesz w kościele
Dzieki to wszystko wyjasnia :) Opcja z teleportem byla dla mnie bardzo naciagana ;) Chociaz wczoraj siostra mary z blessingiem ladnym rzeznikiem byla ;)

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 09:17
autor: Robak
Jeszcze taka kwestia mnie zastanawia, w polskiej instrukcji, w dziale walki z przedwiecznym, napisane jest ze za kazdy sukkces*ilosc graczy schodzi jeden zeton z toru zaglady, to jest jasne ok. Natomiast jest zapis ktorego kompletnie nie rozumiem, mianowicie, ze nalezy od liczby sukcesow odliczyc sukcesy, czy cos w ten desen :) Czy moglby ktos wyjasnic jak to jest z ta walka :)

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 09:58
autor: Robak
Czyli dobrze gralismy ;) Choc dalej uwazam ze jest to glupi zapis ;) liczba lacznie uzyskanych sukcesow, to liczba sukcesow od poczatk walki ;) W kazdym razie dzieki :) Swoja droga troche za latwo chyba wygrac z przedwiecznym, z blogoslawienstwem to juz w ogole pikus, ma ktos jakiegos sprawdzonego moda na podrasowanie walki z nim ? :>

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 10:40
autor: Robak
Hmm to nie wiem czy rozumiem ;) Wezmy przyklad, 4 graczy, pierwsza tura walki, gracze rzucaja lacznie 7 sukcesow, jeden zeton leci. Druga tura, gracze rzucaja 3 sukcesy, jeden zeton leci i zostaja 2 sukcesy, trzecia tura sa 2 sukcesy znowu caly zeton leci. Dobrze to rozumiem ? :) Albo inaczej, podczas walki musi wypasc po prostu ilosc sukcesow * ilosc graczy ?

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 11:07
autor: poooq
My gramy tak, że każdy sukces podczas ostatniej bitwy zaznaczamy żetonem, kiedy zbierze się ich tyle ilu jest graczy usuwamy żeton z Przedwiecznego.

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 11:28
autor: poooq
Podczas ostatniej walki musi paść sukcesów w sumie = ilość żetonów zagłady zależnych od Przedwiecznego * liczba graczy.

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 14:01
autor: Robak
W angielskiej wersji jest to lepiej napisane. Rozmawialem jeszcze z chlopakami z klubu i raczej jest tak ze odrzuca sie wszystkie nadmiarowe sukcesy z danej tury.

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 14:42
autor: poooq
Robak pisze:(...)raczej jest tak ze odrzuca sie wszystkie nadmiarowe sukcesy z danej tury.
Przy grze 4+ Badaczami bardzo zacna reguła, przy dwóch natomiast, to bardzo pomysłowe samobójstwo.

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 14:48
autor: Robak
Przy grze na dwoch po prostu maks jeden sukces moze odpasc, przy 5 sukcesach sa dwie rany i jeden odrzut. Przy grze na n graczy odpasc moze natomiast n-1 sukcesow.

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 15:04
autor: poooq
A i owszem, ale 1 sukces przy dwóch graczach, moim zdaniem, jest bardziej wartościowy niż np. 2 przy graczach trzech... To 50% szans usunięcia 1 Doom Tokena, przy 33% i odpowiednio mniej w stosunku do rosnącej ilości Badaczy.
Nie zapędzamy się przypadkiem w ślepy zaułek bezsensownej matematycznej analizy przypadków?

Re: Arkham Horror

: 15 lis 2009, 15:25
autor: Robak
No tutaj masz racje. W kazdym razie, walka z samym przedwiecznym wydawala sie lzejsza niz zamykanie bram, wiec mysle ze teraz walka bedzie ciekawsza :)

Re: Arkham Horror

: 21 gru 2009, 16:30
autor: elayeth
Czy ktoś wie kiedy to wyjdzie?
http://www.galakta.pl/artykul_131.html
Tak sobie wisi ta data od dłuższego czasu. Ciekawe czy zdążą zmienić przed koniem grudnia? ;-)

Re: Arkham Horror

: 21 gru 2009, 17:01
autor: sirafin
Wystarczy zajrzeć na forum polskiego wydawcy.
D.W. - Galakta pisze:Faraon pewnie zaczął płynąć. Będzie w styczniu w drugiej połowie.

Re: Arkham Horror

: 19 lut 2010, 13:47
autor: GoldenDragon
FFG zapowiedziało nowy dodatek do Arham Horror - The Lurker at the Threshold. Możliwość zawarcia mrocznego paktu z ciemnością czy bramy, które się przemieszczają - dla mnie rewelka. Szczegóły tu.

Re: Arkham Horror

: 21 lut 2010, 11:54
autor: Soulless
Nooo, w końcu coś nowego w świecie AH :)
Szkoda że nie ma dodatkowej planszy... bo obecnie pełen AH mieści się idealnie na pełnym stole do pingponga :D
Co prawda nie ma już miejsca na chrupki, ale trudno... jakoś ten dodatkowy deck sie dołoży ;P

Re: Arkham Horror

: 20 lip 2010, 18:41
autor: Chrostek84
Witam. Mam kilka pytań.1. Czy jeśli Szybkość badacza wynosi 2 to musi on poruszyć się o 2 pola czy może wybrać sobie czy ruszy się o 2, 1 pole lub pozostanie w miejscu, a jeśli nie to czy może wykonać następujący ruch: 1 punkt ruch (przesunięcie z obszaru na ulicę), 2 punkt ruchu (powrót na ten sam obszar) ? 2. Pytanie: czy zostając zastępcą szeryfa otrzymuje się jeden czy dwa rewolwery zastępcy (w talii są dwa) ?

Re: Arkham Horror

: 20 lip 2010, 20:10
autor: poooq
Chrostek84 pisze:2. Pytanie: czy zostając zastępcą szeryfa otrzymuje się jeden czy dwa rewolwery zastępcy (w talii są dwa) ?
Zastępca otrzymuje jeden rewolwer zastępcy i tyle ich powinno być w talii. Raz.

Re: Arkham Horror

: 22 lis 2010, 20:06
autor: wilczur
witka może odkopię temat ale właśnie przegrałem ze znajomymi nockę w AH podstawkę i mam kilka wątpliwości natury zasad panowania nad światem :)

1. czy jeżeli w grze jest 5 kostek to oznacza że można maksymalnie rzucać tylko 5 kostkami ? (waleczność z potworami 8 to rzucam 5 kościami czy 5 + 3 dorzucam ?)

2. czy jeżeli w fazie spotkań losuję kartę która nakazuje przenieść mi się do innego świata i tam rozegrać przygodę a w innych świata karta powoduje że tracę kolejkę to czy:
A) pozostaję w innych światach i kontunuuję grę ?
B) wracam do lokacji w arkham i tam czekam turę ?

3. czy jeżeli gracz będąc w innych światach ma wrócić a nie ma żadnej otwartej bramy w tej lokacji to co się z nim dzieje ? (trafia do zagubionych w czasie i przestrzeni?)

4. Nie rozumiem zbytnio latających czy dobrze to zrozumieliśmy?:
A) losujemy potworki i pojawia się latający na miejscu z bramą
B) sprawdzamy czy nasz potworek może się poruszyć
C) potworek ląduje na lokacji na której nie ma badacza
i teraz problem - kiedy przelatuje w przestworza?
- dopiero w następnej fazie ruchu ?
- dopiero w fazie mitów która pozwoli się mu ruszyć ?

czy potwory będące w przestworzach mogą atakować graczy TYLKO w fazie ruchu ?
czy mogą atakować TYLKO w fazie ruchu i TYLKO jeżeli w fazie mitów mogą się ruszyć z pola przestworza?

5. Zasada pisarki która podgląda sobie karty w innym świecie czy tę drugą kartę którą odrzuca kładzie na wierzch kart innego świata czy na spód ?

6. czy w trakcie spotkań jeżeli karta mówi że możesz coś tam zrobić (zdaj test...) to czy na prawdę mogę tego nie robić czy muszę zdać test na tę umiejętność ?

Generalnie jedna gra w 4 i wpier.... znaczy się łomot Nythatrolepa że aż miło..... największa satysfakcja to jednak kilka porządnych lań i później kombinacje nad zwycięstwem.

p.s.
kilka błędów początkujących (ku przestrodze):
1. oczka na przedwiecznym kładzie się tylko jeżeli pojawi się nowa brama
2. jeżeli w mitach pojawi się brama na lokacji w której jest już brama to z KAŻDEJ istniejącej bramy wyłazi potwór (przy 5 graczach po 2 potwory).
3. dobrze jest konsultować ruchy i angażować wszystkich graczy w turze.

Re: Arkham Horror

: 22 lis 2010, 21:30
autor: Ink
wilczur pisze:1. czy jeżeli w grze jest 5 kostek to oznacza że można maksymalnie rzucać tylko 5 kostkami ? (waleczność z potworami 8 to rzucam 5 kościami czy 5 + 3 dorzucam ?)
Rzucasz tyloma, ile wynika z wyliczeń, nie ma żadnego górnego ograniczenia. Można i piętnastoma (i czasem jest to bardzo potrzebne).
3. czy jeżeli gracz będąc w innych światach ma wrócić a nie ma żadnej otwartej bramy w tej lokacji to co się z nim dzieje ? (trafia do zagubionych w czasie i przestrzeni?)
Tak, trafia do zagubionych w czasie i przestrzeni.

4. Nie rozumiem zbytnio latających czy dobrze to zrozumieliśmy?:
A) losujemy potworki i pojawia się latający na miejscu z bramą
B) sprawdzamy czy nasz potworek może się poruszyć
C) potworek ląduje na lokacji na której nie ma badacza
i teraz problem - kiedy przelatuje w przestworza?
- dopiero w następnej fazie ruchu ?
- dopiero w fazie mitów która pozwoli się mu ruszyć ?
Latający potwór nigdy nie porusza się do lokacji, gdzie nie ma gracza. Jeżeli ma się ruszyć, a nie ma ulicy, na którą mogłby polecieć i zapolować (czyli ulicy, po której szwenda się gracz) to od razu leci w przestworza.
czy potwory będące w przestworzach mogą atakować graczy TYLKO w fazie ruchu ?
Technicznie rzecz biorąc potwory nie atakują, tylko poruszają się na pole z graczem. Walki odbywają się w fazie ruchu graczy.
5. Zasada pisarki która podgląda sobie karty w innym świecie czy tę drugą kartę którą odrzuca kładzie na wierzch kart innego świata czy na spód ?
Odrzuca - czyli nie na wierzch.
6. czy w trakcie spotkań jeżeli karta mówi że możesz coś tam zrobić (zdaj test...) to czy na prawdę mogę tego nie robić czy muszę zdać test na tę umiejętność ?
Gram w wersję angielską i tam zawsze jasno wynika z treści karty, czy test jest obowiązkowy (wykonaj test) czy opcjonalny (możesz przetestować). Nie wiem, jak w polskiej.

Re: Arkham Horror

: 22 lis 2010, 22:12
autor: wilczur
ad.4 doprecyzuję pytanie

przykład:
1. w fazie mitów pojawia się potwór latający a wszyscy gracze są w lokalizacjach - co się dzieje z potworem ?
2. w fazie spotkań gracz losuje kartę która wyrzuca go na ulicę... jest na niej do następnej tury.
3. losowana jest karta mitów - potwór nie może się poruszyć (pozostaje na przestworzach ?)
4. dochodzi do tury graczy i gracz schodzi z ulicy na lokalizację.

czyli dwie kwestie czy latający potwór może zlecieć na nas pomimo tego że w fazie mitów nie wylosowano jego znaczka?

oraz

czy potwór latający może w turze w której się pojawił oprócz ruchu normalnego wynikającego z karty mitów przelecieć od razu na pole z graczem ?

Re: Arkham Horror

: 23 lis 2010, 09:29
autor: poooq
czy latający potwór może zlecieć na nas pomimo tego że w fazie mitów nie wylosowano jego znaczka oraz czy potwór latający może w turze w której się pojawił oprócz ruchu normalnego wynikającego z karty mitów przelecieć od razu na pole z graczem ?
Zgodnie z zasadami z instrukcji to raczej niemożliwe, aczkolwiek w dodatkach pojawiają się elementy które mogą to spowodować: np. przedmiot: Petarda który powoduje ruch wszystkich latających potworów.