Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Portal Games
- Posty: 1364
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 306 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W turniejowych zasadach talie commonów tworzy się tylko i wyłącznie kart commonowych z podstawki. Nie rozpychamy kart żadnymi kartami z dodatków. Talia commonowa zawiera tylko commony z podstawki
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Portalu, czyli jak to ostatecznie jest z tymi formatami?
otwarty - nietestowany, potencjalnie niezbalansowany. W zasadzie taki 'macie tu karty i sobie wymyślcie jak chcecie nimi grać'.
standardowy (turniejowy) - budowanie talii frakcyjnej zgodnie z zasadami z instrukcji i używanie jedynie kart Zwykłych z podstawki.
To po co są te karty do talii podstawowej jeżeli jedyny tryb rozgrywki w którym są one używane to ten w którym balans jest niezagwarantowany?
otwarty - nietestowany, potencjalnie niezbalansowany. W zasadzie taki 'macie tu karty i sobie wymyślcie jak chcecie nimi grać'.
standardowy (turniejowy) - budowanie talii frakcyjnej zgodnie z zasadami z instrukcji i używanie jedynie kart Zwykłych z podstawki.
To po co są te karty do talii podstawowej jeżeli jedyny tryb rozgrywki w którym są one używane to ten w którym balans jest niezagwarantowany?
- Backero
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 92 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Po cichu liczyłem, że tak właśnie jest. Co prawda likwiduje z puli kart commony pod Atlantydów (trochę im się należało) i wymaga odseparowania kart znowu po cyferkach), ale zrobisz to raz i masz spokój, a znacznie to usprawnia przygotowywanie kolejnych partii między rozgrywkami formatu standardowego.
Mam przeczucie, że 7 frakcja (zakładam, że wyjdzie), nie będzie zawierała w sobie elementów Pakietu Imperialnego, i będzie zawierać jedynie frakcję, bazowy zestaw kart dla Niej i zestawy kart dla każdego z dotychczasowych dodatków bez frakcyjnych kart dla reszty frakcji.
Mam przeczucie, że 7 frakcja (zakładam, że wyjdzie), nie będzie zawierała w sobie elementów Pakietu Imperialnego, i będzie zawierać jedynie frakcję, bazowy zestaw kart dla Niej i zestawy kart dla każdego z dotychczasowych dodatków bez frakcyjnych kart dla reszty frakcji.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Faktycznie sam zamysł jest trafny - niewątpliwie ułatwi i usprawni przygotowanie gdy do rozgrywki. Szkoda tylko, że zmiana ta pojawia się teraz, w momencie gdy na rynku znajdują się już 3 dodatki które te potencjalnie zbyteczne karty posiadają. A z tego co widzę Aztekowie też będą je posiadać.
Obawiam się, że ostatecznie to jest ten moment w którym ja zrezygnuje z dalszego wspierania Osadników. Szkoda, bo gra mi się podoba, ale nie widzę sensu inwestowania kolejnych złotówek w karty które będą tylko leżeć - istnieje ryzyko, że marginalizowanie kart zwykłych będzie postępować. Mam na kocie ~130 partii rozegranych a 3PzB powinni dać mi jeszcze minimum 20-25 rozgrywek - gra spełniła swoje zadanie
Żeby nie było, że to tylko jęczenie czy też ból tylnej części ciała - obecnie mocno inwestuję w WP LCG i nie przeszkadza mi sam fakt 'leżenia' kart. Przeszkadza mi natomiast, że już w momencie kupienia nowego pudełka w przypadku Osadników mam powiedziane, że 'te karty to w sumie są tutaj niepotrzebne, ale jak chcesz to sobie je wtasuj'.
Obawiam się, że ostatecznie to jest ten moment w którym ja zrezygnuje z dalszego wspierania Osadników. Szkoda, bo gra mi się podoba, ale nie widzę sensu inwestowania kolejnych złotówek w karty które będą tylko leżeć - istnieje ryzyko, że marginalizowanie kart zwykłych będzie postępować. Mam na kocie ~130 partii rozegranych a 3PzB powinni dać mi jeszcze minimum 20-25 rozgrywek - gra spełniła swoje zadanie
Żeby nie było, że to tylko jęczenie czy też ból tylnej części ciała - obecnie mocno inwestuję w WP LCG i nie przeszkadza mi sam fakt 'leżenia' kart. Przeszkadza mi natomiast, że już w momencie kupienia nowego pudełka w przypadku Osadników mam powiedziane, że 'te karty to w sumie są tutaj niepotrzebne, ale jak chcesz to sobie je wtasuj'.
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W takim kontekście mamy też chyba odpowiedź na pytanie, czy gracze decydują się na wspólny dodatek, czy każdy wybiera osobno. Skoro commony wypadają z tego równania, to każdy może sobie samemu deckbuildingować (nie ma wpływu na resztę).
- Ayaram
- Posty: 1581
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 609 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jak pomyślę, że portal tworzył "poradniki dla projektantów gier" to wybucham śmiechem. Nie wyobrażam sobie żeby jakikolwiek amator wydający swoją 1wszą grę wymyślił tak nieprzemyślany produkt.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Brednie pisze ten Portal: 'nie używajcie kart, które kupiliście za ciężko zarobioną kasę; no w sumie możecie, jak się uprzecie, ale rozgrywka wam się przez nie zapewne zepsuje' (->tryb otwarty). Szok.
Oczywiście, że będę zawsze wtasowywał wszystkie commonowe karty grając w trybie 'turniejowym'.
Oczywiście, że będę zawsze wtasowywał wszystkie commonowe karty grając w trybie 'turniejowym'.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
- Wallenstein
- Posty: 970
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 08:00
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Chciałem napisać: JA PIERDOLĘ!, ale nie wiem czy wypada.
Kocham PORTAL.
Kocham PORTAL.
Racja.Ayaram pisze: Jak pomyślę, że portal tworzył "poradniki dla projektantów gier" to wybucham śmiechem.
Ależ on jest przemyślany, tylko nikt jeszcze nie wie jak.Ayaram pisze: Nie wyobrażam sobie żeby jakikolwiek amator wydający swoją 1wszą grę wymyślił tak nieprzemyślany produkt.
Stałe rabaty: REBEL 10%, PLANSZOSTREFA 11%. Chętnych zapraszam na priv.
- Backero
- Posty: 399
- Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 155 times
- Been thanked: 92 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Narzekacie jakby rotowanie kart było w karciankach turniejowych czymś nowym. Fakt, instrukcja trochę namieszała, ale przynajmniej mamy jasne zasady, które są (przynajmniej wg mnie) całkiem okej. Poza tym, to gra planszowa, nie komputerowa. Nikt nie narzuca wam grania po domu tak a tak, tylko sugeruje optymalne rozwiązanie w celu zapewnienia satysfakcji z gry. Jak nie pasuje, to się gra inaczej. To chyba nie jest trudne do zrozumienia.
- Ayaram
- Posty: 1581
- Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 609 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ty chyba nie mówisz poważnie. Od razu zacznijmy wydawać grę bez instrukcji, niech każdy sobie zacznie wymyślać zasady, będzie fajniej. Nie wkurza mnie to, że nie podobają mi się oryginalne zasady, wkurza mnie to, że Portal sam nie ogarnia jak się powinno grać i tylko gada cokolwiek, żeby coś powiedzieć. Hasło: "wydajemy karty, ale nie wiemy po co, wywalcie je i będzie ok" jest no... słabe...Backero pisze:Narzekacie jakby rotowanie kart było w karciankach turniejowych czymś nowym. Fakt, instrukcja trochę namieszała, ale przynajmniej mamy jasne zasady, które są (przynajmniej wg mnie) całkiem okej. Poza tym, to gra planszowa, nie komputerowa. Nikt nie narzuca wam grania po domu tak a tak, tylko sugeruje optymalne rozwiązanie w celu zapewnienia satysfakcji z gry. Jak nie pasuje, to się gra inaczej. To chyba nie jest trudne do zrozumienia.
Jasne zasady? Znajdź mi inny temat na tym forum, gdzie ludzie po 114 stronach wątku, dalej nie wiedzą jak właściwie powinno się grać. Ale spoko, nie narzekajmy jest ok.
Poza tym w której innej grze karcianej karty OD RAZU były nie do wykorzystania w rozgrywce?
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Oczywiście nie muszę grać tak jak jest opisane w instrukcji, ale problem jest taki, że to jak mam grać zmieniało się wraz z każdym dodatkiem. Gdyby sprawa została postawiona jasno od początku - czyli model prowadzenia linii dodatków został przemyślany a nie robiony na hura - to by nie było krzyku.Backero pisze:Narzekacie jakby rotowanie kart było w karciankach turniejowych czymś nowym. Fakt, instrukcja trochę namieszała, ale przynajmniej mamy jasne zasady, które są (przynajmniej wg mnie) całkiem okej. Poza tym, to gra planszowa, nie komputerowa. Nikt nie narzuca wam grania po domu tak a tak, tylko sugeruje optymalne rozwiązanie w celu zapewnienia satysfakcji z gry. Jak nie pasuje, to się gra inaczej. To chyba nie jest trudne do zrozumienia.
Twoje tłumaczenie nic nie zmienia w tym, że kupując dodatki wszedłem w posiadanie kart które zgodnie z aktualnym stanowiskiem Portalu są 'niekanoniczne' Równie dobrze mogę sobie dodrukować fanowskie dodatki albo wymyślać zasady jakie tylko mi się podoba - tego mi nikt nie zabroni, ale też ciężko pogodzić się z faktem, że ktoś ode mnie otrzymał pieniądze za grę a nie zestaw do montażu gry
Tak jak pisałem wcześniej, ja 'swoje' z tej gry wyciągnąłem i raczej dalej nie będę w to wchodził. Szkoda kasy na karty które będą tylko leżeć.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Kilkadziesiąt stron temu zastanawialiśmy się, jak rozwiązany zostanie problem talii zwykłych kart na turnieju. Że każdy swoje przynosi, czy jak? No i proszę - został rozwiązany.Portal Games pisze:W turniejowych zasadach talie commonów tworzy się tylko i wyłącznie kart commonowych z podstawki. Nie rozpychamy kart żadnymi kartami z dodatków. Talia commonowa zawiera tylko commony z podstawki
W przypadku tej gry jestem pewien - Portal najpierw wydaje, potem dogina szczegóły.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
28 zwykłych z atlantydów + 13 zwykłych z kpp + 13 zwykłych z 3pzb = 54 karty.
Mogli to spożytkować na nową frakcje ;]
Ja mam wrażenie że za dużo wymagacie od tej gry i że portal nie projektował jej żeby była ultra skomplikowaną grą o setkach kombinacji na stworzenie talii, tylko pomostem między nowymi graczami a nerdami z milionem kart do mtg. Sam fakt że przy tworzeniu talii macie wybór 40 kart żeby ograniczyć je do 30 powinien dać do myślenia. To nie jest gra turniejowa i tyle. Zresztą nie było jeszcze żadnego turnieju i nawet na niego się nie zanosi.
Ale co instrukcje zmieniali zdanie i to jest warte potępienia
Mogli to spożytkować na nową frakcje ;]
Ja mam wrażenie że za dużo wymagacie od tej gry i że portal nie projektował jej żeby była ultra skomplikowaną grą o setkach kombinacji na stworzenie talii, tylko pomostem między nowymi graczami a nerdami z milionem kart do mtg. Sam fakt że przy tworzeniu talii macie wybór 40 kart żeby ograniczyć je do 30 powinien dać do myślenia. To nie jest gra turniejowa i tyle. Zresztą nie było jeszcze żadnego turnieju i nawet na niego się nie zanosi.
Ale co instrukcje zmieniali zdanie i to jest warte potępienia
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
To że nie ma turniejów, nie oznacza, że gracze w domach nie chcą grać z zakupionymi dodatkami i wciąż cieszyć się zrównoważoną rozgrywką.
Pomostem to gra jest, ale nie między a MTG i nowymi graczami (od tego jest np. Seasons, czy Ashes), ale między arogancją, a ignorancją.
Pomostem to gra jest, ale nie między a MTG i nowymi graczami (od tego jest np. Seasons, czy Ashes), ale między arogancją, a ignorancją.
-
- Posty: 1270
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Wystarczyło wydać to tak, w podanej kolejności:
1) Podstawka - 4 frakcje po 30kart
2) Booster - po 20 kart do 2 frakcji + 10neutralnych
3) Dodatek frakcyjny - 30kart nowej frakcji
4) Booster - po 20kart do 2 frakcji + 10 neutralnych
5) Dodatek frakcyjny - 30kart nowej frakcji
6) Booster po 20 kart do 2 frakcji nowych + 10 neutralnych
Gramy:
1) podstawowym - 30kart wyjściowych i neutralne z podstawki
2) rozszerzonym - deckbuilding z 50kart, neutralne tworzone z podstawki + karty z boosterów
Gracz niedzielny, nie lubiący budować talii kupuje wtedy tylko zestawy frakcyjne i gra tym co ma. Zaawansowany kupuje dodatki i bawi się budowaniem talii.
1) Podstawka - 4 frakcje po 30kart
2) Booster - po 20 kart do 2 frakcji + 10neutralnych
3) Dodatek frakcyjny - 30kart nowej frakcji
4) Booster - po 20kart do 2 frakcji + 10 neutralnych
5) Dodatek frakcyjny - 30kart nowej frakcji
6) Booster po 20 kart do 2 frakcji nowych + 10 neutralnych
Gramy:
1) podstawowym - 30kart wyjściowych i neutralne z podstawki
2) rozszerzonym - deckbuilding z 50kart, neutralne tworzone z podstawki + karty z boosterów
Gracz niedzielny, nie lubiący budować talii kupuje wtedy tylko zestawy frakcyjne i gra tym co ma. Zaawansowany kupuje dodatki i bawi się budowaniem talii.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Nie grałem jeszcze z dodatkami, ale projekt składania talii poległ niezależnie od formatu wydawania kart. Skoro wszyscy piszą, że wyniki uzyskiwane z użyciem kart z KPP znacząco rosną to jaka jest szansa, że nie zdecyduję się na ich użycie w swojej talii. Sam Portal tłumaczył ograniczenia do jednego dodatku tym, że trzeba utrudnić budowanie talii wokół konkretnej strategii (np. wokół jednego koloru - z użyciem wszystkich dostępnych kart można by było zrobić talię jednokolorową).Palmer pisze:Wystarczyło wydać to tak, w podanej kolejności:
Do tego dochodzi problem z Atlantydami, który wymusza granie przeciwko nim - i ukierunkowuje w ten sposób wybór kart do talii.
W grze kolekcjonerskiej nie można wprowadzać mechanik, które są rewolucyjne względem dotychczasowych. Strategie muszą być alternatywne, a karty zbalansowane względem wszystkich innych.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:13
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jeśli w takim razie w standardzie (wariancie turniejowym) nie dodajemy kart z dodatków do talii zwykłej, a w wariancie otwartym możemy sobie mieszać praktycznie dowolnie dodatki w dowolny sposób, to czego w sumie dotyczy teraz ostatnia zasada do buildingu commonów?
-
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
- Been thanked: 1 time
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Masz zwidy, "building a common deck" jest nad "standard" i tyczy się zasad dowolnych. xDlooqash007 pisze:Jeśli w takim razie w standardzie (wariancie turniejowym) nie dodajemy kart z dodatków do talii zwykłej, a w wariancie otwartym możemy sobie mieszać praktycznie dowolnie dodatki w dowolny sposób, to czego w sumie dotyczy teraz ostatnia zasada do buildingu commonów?
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 cze 2016, 11:13
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Fakt, tak by nawet pasowało, ale tak jednak nie jestMasz zwidy, "building a common deck" jest nad "standard" i tyczy się zasad dowolnych. xD
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ja to nawet myślę, że Portalowcy daliby radę ogarnąć ten kompletny burdel i rozsądnie zaplanować rozwój Osadników w przyszłości, ale mam nieodparte wrażenie, że nad tym wszystkim cały czasy unosi się chaotyczny duch Trzewiczka i to on podejmuje wszystkie decyzje w tym temacie...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
W zależności od dnia i nastroju?
Zupełnie odejdę od problemu łączenia kart i opiszę moje wrażenia po grze (sama podstawka). Gra jest całkiem fajna na dwie, ew. trzy osoby, ale nie rozumiem pierwotnego zachwytu i okrzyków jaka ta gra nie jest przełomowa. Przy grze na więcej osób robi się zwyczajnie nudno, czas oczekiwania na własną kolejkę przedłuża się niemiłosiernie. A ile można chodzić na papierosa (nie żebym palił ) Chciałem dać grze szansę, ale po tym co piszecie to chyba dam sobie spokój z dodatkami i zostanę przy podstawce O:NI - sporadycznie.
Zupełnie odejdę od problemu łączenia kart i opiszę moje wrażenia po grze (sama podstawka). Gra jest całkiem fajna na dwie, ew. trzy osoby, ale nie rozumiem pierwotnego zachwytu i okrzyków jaka ta gra nie jest przełomowa. Przy grze na więcej osób robi się zwyczajnie nudno, czas oczekiwania na własną kolejkę przedłuża się niemiłosiernie. A ile można chodzić na papierosa (nie żebym palił ) Chciałem dać grze szansę, ale po tym co piszecie to chyba dam sobie spokój z dodatkami i zostanę przy podstawce O:NI - sporadycznie.
- AkitaInu
- Posty: 4061
- Rejestracja: 12 lut 2012, 12:43
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 25 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Ale grałeś w ten sposób że każdy robi jedną akcję po kolei ? To nawet przy 4 graczach jest naprawde mały downtimeIndar pisze:W zależności od dnia i nastroju?
Zupełnie odejdę od problemu łączenia kart i opiszę moje wrażenia po grze (sama podstawka). Gra jest całkiem fajna na dwie, ew. trzy osoby, ale nie rozumiem pierwotnego zachwytu i okrzyków jaka ta gra nie jest przełomowa. Przy grze na więcej osób robi się zwyczajnie nudno, czas oczekiwania na własną kolejkę przedłuża się niemiłosiernie. A ile można chodzić na papierosa (nie żebym palił ) Chciałem dać grze szansę, ale po tym co piszecie to chyba dam sobie spokój z dodatkami i zostanę przy podstawce O:NI - sporadycznie.
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Jest w Osadnikach pewna 'złota zasada' mówiąca, że jeżeli tekst na karcie stoi w sprzeczności z tekstem w instrukcji to tekst zawarty na karcie jest tym którego należy się trzymać. Może Portal poszedł o krok dalej i zasada ta również została rozszerzona na instrukcję?
Jeżeli kolejny akapit instrukcji stoi w sprzeczności z poprzednim to ten występujący dalej w tekście zawiera zasadę wiążącą. Dodatkowo, jeżeli trzewik we vlogu mówi coś co stoi w sprzeczności z instrukcją to zasada przedstawiona we vlogu jest wiążąca. Kontynuując, jeżeli post na forum stoi w sprzeczności ze stwierdzeniem z vloga to post na forum zawiera treść wiążącą. Idąc dalej, jeżeli post na facbooku Portalu...'
Jeżeli kolejny akapit instrukcji stoi w sprzeczności z poprzednim to ten występujący dalej w tekście zawiera zasadę wiążącą. Dodatkowo, jeżeli trzewik we vlogu mówi coś co stoi w sprzeczności z instrukcją to zasada przedstawiona we vlogu jest wiążąca. Kontynuując, jeżeli post na forum stoi w sprzeczności ze stwierdzeniem z vloga to post na forum zawiera treść wiążącą. Idąc dalej, jeżeli post na facbooku Portalu...'
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
Dokładnie.AkitaInu pisze:Ale grałeś w ten sposób że każdy robi jedną akcję po kolei ? To nawet przy 4 graczach jest naprawde mały downtime
Ja na początku zagrywałem wszystkie możliwe akcje i czasem kombosy potrafiły trwać 5 minut.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 39 times
- Kontakt:
Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)
No nie, graliśmy dokładnie jak mówi akahoshi. A jak jest zgodnie z zasadami? Gra jest jednego z "klubowiczów" i opieram się na tłumaczeniu dysponenta.akahoshi pisze:Dokładnie.AkitaInu pisze:Ale grałeś w ten sposób że każdy robi jedną akcję po kolei ? To nawet przy 4 graczach jest naprawde mały downtime
Ja na początku zagrywałem wszystkie możliwe akcje i czasem kombosy potrafiły trwać 5 minut.