Strona 117 z 124
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 10:44
autor: Curiosity
manicminer pisze: ↑29 lut 2020, 10:15
Paskuder pisze: ↑29 lut 2020, 10:05
manicminer pisze: ↑27 lut 2020, 19:12
Co nie przeszkadza im ciągle wypuszczać nowych KS i doić graczy.
Rozwiń temat bo nie ogarniam. Mają nie robić nowych gier czy mają je rozdawać za darmo żeby nie doić biednych graczy???
Skupić się na już zakończonych KSach, wydać w retailu to co nie jest exclusive, a później zgłaszać się po następna kasę z KSa jak będzie potrzeba.
Natomiast oni szybko się uczą od CMON, szkoda tylko że nie tych dobrych rzeczy.
W ogóle to KS powinien ukrócić wydawanie nowych KSów przed ukończeniem poprzednich. Tylko że to kasa...
To tak nie działa. Wg. Twojego toku myślenia, w Awaken Realms są sami "ludzie od wszystkiego", czyli każdy z nich może być projektantem, marketingowcem, grafikiem itd. A to tak nie działa. Mają swoich ludzi, którzy robią swoją działkę. I teraz tak: gdyby firma skupiła się tylko i wyłącznie na retailu, to ludzie od projektowania nowych gier by siedzieli bezczynnie. Graficy by nie mieli roboty. Marketingowcy by się obijali. Płacić tym ludziom za nic? Wiadomo, że nie. Zakończyć albo zawiesić współpracę? Też nie, bo zaraz znajdą sobie inne zlecenia i jak ich AR będzie potrzebować, to będą zajęci.
Aby firma normalnie funkcjonowała, to poszczególni pracownicy muszą na siebie zarabiać. Nie może być przestojów w projektowaniu nowych gier dlatego, że stare kickstartery jeszcze nie zostały do końca porozsyłane. Musi być ciągłość pracy. Dlatego to całkiem normalne, że robią nowe kampanie przed końcem starych, bo ludzie od projektowania, graficy, marketingowcy itp., zrobili swoją robotę.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 11:01
autor: manicminer
Curiosity pisze: ↑29 lut 2020, 10:44
manicminer pisze: ↑29 lut 2020, 10:15
Paskuder pisze: ↑29 lut 2020, 10:05
Rozwiń temat bo nie ogarniam. Mają nie robić nowych gier czy mają je rozdawać za darmo żeby nie doić biednych graczy???
Skupić się na już zakończonych KSach, wydać w retailu to co nie jest exclusive, a później zgłaszać się po następna kasę z KSa jak będzie potrzeba.
Natomiast oni szybko się uczą od CMON, szkoda tylko że nie tych dobrych rzeczy.
W ogóle to KS powinien ukrócić wydawanie nowych KSów przed ukończeniem poprzednich. Tylko że to kasa...
To tak nie działa. Wg. Twojego toku myślenia, w Awaken Realms są sami "ludzie od wszystkiego", czyli każdy z nich może być projektantem, marketingowcem, grafikiem itd. A to tak nie działa. Mają swoich ludzi, którzy robią swoją działkę. I teraz tak: gdyby firma skupiła się tylko i wyłącznie na retailu, to ludzie od projektowania nowych gier by siedzieli bezczynnie. Graficy by nie mieli roboty. Marketingowcy by się obijali. Płacić tym ludziom za nic? Wiadomo, że nie. Zakończyć albo zawiesić współpracę? Też nie, bo zaraz znajdą sobie inne zlecenia i jak ich AR będzie potrzebować, to będą zajęci.
Aby firma normalnie funkcjonowała, to poszczególni pracownicy muszą na siebie zarabiać. Nie może być przestojów w projektowaniu nowych gier dlatego, że stare kickstartery jeszcze nie zostały do końca porozsyłane. Musi być ciągłość pracy. Dlatego to całkiem normalne, że robią nowe kampanie przed końcem starych, bo ludzie od projektowania, graficy, marketingowcy itp., zrobili swoją robotę.
Eeee, czyli z retaila nie ma pieniędzy na wydawanie nowych gier ? Może dlatego że duża część z tego co zostało wydane przez KS nie do końca trafiło do sklepów, o czym właśnie mówię. CMON wg raportu ma więcej kasy z retaila niż z KS... tylko łatwość sięgnięcia do kieszeni planszówkowiczów sprawia że lepiej i bez ryzyka sprzedać dużo plastiku na KS.
Normalna sytuacja = KS, produkcja i wysyłka, później retail tego co nie exlusive, nowy KS.
Dojenie graczy = KS, KS, KS, wysyłka z opóźnieniem, wysyłka z opóźnieniem, resztki w retail, KS, wysyłka z opóźnieniem... Jeśli nie chcesz zamrozić kasy na kilka lat to się wypchaj albo walcz z innymi o dodatki. I tak dla mnie wygląda sytuacja przy LoH.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 12:55
autor: morthi
Dla wszystkich, którzy nie kupili wszystkiego w czasie kampanii (a szczególnie dla osób biorących pierwszy raz w projekcie kickstarter) niech będzie to cenna lekcja. Albo bierzesz all-in i nie martwisz się niczym bo kiedyś dostaniesz to co wsparłeś albo świadomie nie bierzesz wszystkiego i liczysz, że kiedyś zostanie wydane i dostępne w sklepie to co było na kickstarterze.
Jak jesteś "janusz biznesu" to bierzesz dwa all in, a po kampanii sprzedajesz jeden egzemplarz co w efekcie obniża Ci całkowity koszt zakupu.
Kolejny raz należy przypomnieć, że kickstarter to nie preorder - kupujesz marzenia twórców, które mogą się ziścić i wtedy cieszysz się grą albo czekasz na ich realizację niewiadomo jak długo.
LoH w polskiej wersji to tylko 2,5 roku czekania od zakończenia zbiórki więc nie jest to najgorszy czas oczekiwania

Angielska wersja była o wiele szybciej.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 13:06
autor: Fenrisek83
Szybkie pytanie. Były karty świątyń dla więcej niż 4 graczy w warlord boxie?
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 13:15
autor: morthi
Szybka odpowiedz. Tak.
Trochę wolniejsza - tak, były dwie karty dla gier dla 6 graczy z wyraźnym zaznaczeniem w instrukcji, że można te karty wykorzystywać wyłącznie w wariancie 6 osobowym.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 13:31
autor: Fenrisek83
morthi pisze: ↑29 lut 2020, 13:15
Szybka odpowiedz. Tak.
Trochę wolniejsza - tak, były dwie karty dla gier dla 6 graczy z wyraźnym zaznaczeniem w instrukcji, że można te karty wykorzystywać wyłącznie w wariancie 6 osobowym.
Przeglądam instrukcje do dodatku dark ages i nie widzę niczego na temat tych kart świątyń. Możesz mi podać numer strony?

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 14:10
autor: sngt
Z tego co pamietam to za wydanie w „retailu” odpowiedzialny był Phalanx, więc pytania do nich czemu nie schodziła podstawka i czemu nie wydali dodatków. Dodatki, które teraz sie pojawiają to są te z magazynów AR.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 14:16
autor: morthi
Jednak te karty chyba były w city of steel (zgodnie z instrukcją) ale już nie pamiętam z którego pudełka je wyjmowalem
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 14:20
autor: Curiosity
Fenrisek83 pisze: ↑29 lut 2020, 13:31
morthi pisze: ↑29 lut 2020, 13:15
Szybka odpowiedz. Tak.
Trochę wolniejsza - tak, były dwie karty dla gier dla 6 graczy z wyraźnym zaznaczeniem w instrukcji, że można te karty wykorzystywać wyłącznie w wariancie 6 osobowym.
Przeglądam instrukcje do dodatku dark ages i nie widzę niczego na temat tych kart świątyń. Możesz mi podać numer strony?
Te karty są dodawane do City of Steel, a nie do Dark Ages.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 14:41
autor: Fenrisek83
Curiosity pisze: ↑29 lut 2020, 14:20
Fenrisek83 pisze: ↑29 lut 2020, 13:31
morthi pisze: ↑29 lut 2020, 13:15
Szybka odpowiedz. Tak.
Trochę wolniejsza - tak, były dwie karty dla gier dla 6 graczy z wyraźnym zaznaczeniem w instrukcji, że można te karty wykorzystywać wyłącznie w wariancie 6 osobowym.
Przeglądam instrukcje do dodatku dark ages i nie widzę niczego na temat tych kart świątyń. Możesz mi podać numer strony?
Te karty są dodawane do City of Steel, a nie do Dark Ages.
Czyli mając kompletny zestaw to są tylko takie 2 karty? Coś mi chodzi po głowie, że były dwa komplety po 2 karty i chciałem je jakoś zaznaczyć aby się nie mieszały. Może to umysł płata mi figle. :/
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 14:45
autor: Curiosity
Fenrisek83 pisze: ↑29 lut 2020, 14:41
Czyli mając kompletny zestaw to są tylko takie 2 karty? Coś mi chodzi po głowie, że były dwa komplety po 2 karty i chciałem je jakoś zaznaczyć aby się nie mieszały. Może to umysł płata mi figle. :/
Są tylko dwie nowe karty świątyń.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 15:26
autor: Paskuder
manicminer pisze: ↑29 lut 2020, 10:15
Paskuder pisze: ↑29 lut 2020, 10:05
manicminer pisze: ↑27 lut 2020, 19:12
Co nie przeszkadza im ciągle wypuszczać nowych KS i doić graczy.
Rozwiń temat bo nie ogarniam. Mają nie robić nowych gier czy mają je rozdawać za darmo żeby nie doić biednych graczy???
Skupić się na już zakończonych KSach, wydać w retailu to co nie jest exclusive, a później zgłaszać się po następna kasę z KSa jak będzie potrzeba.
Natomiast oni szybko się uczą od CMON, szkoda tylko że nie tych dobrych rzeczy.
W ogóle to KS powinien ukrócić wydawanie nowych KSów przed ukończeniem poprzednich. Tylko że to kasa...
Przy LoH jest brak informacji czy dodatki będą jeszcze dostępne w sklepie, mata też zeszła, nic nie wiadomo o tłumaczeniu i wydaniu Dark Ages, który jest wymagany do niektórych dodatków.
Ale czego od nich oczekujesz? Przecież od samego początku byli odpowiedzialni za ks a za retail phalanx który dał ciała i stwierdził że produkt ma jednak w (_!_). Ar po wycofaniu się phalanxa stwierdziło że "może" wyda (a może nie wyda, jak im się będzie chciało). Z pretensjami teraz to chyba do wydawcy retailowego a nie ksowego.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 16:08
autor: grzeslaw90
Phalanx się 'wypiął' bo polski LoH zalegał bardzo długo w magazynach. Nie wiem czy pamiętasz wielką wyprzedaż wynikającą właśnie z tego względu. Z biznesowego punktu widzenia posunięcie jak najbardziej zrozumiałe z ich strony.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 19:22
autor: Paskuder
grzeslaw90 pisze: ↑29 lut 2020, 16:08
Phalanx się 'wypiął' bo polski LoH zalegał bardzo długo w magazynach. Nie wiem czy pamiętasz wielką wyprzedaż wynikającą właśnie z tego względu. Z biznesowego punktu widzenia posunięcie jak najbardziej zrozumiałe z ich strony.
Oczywiście że jak najbardziej zrozumiałe i racjonalne. Tak samo jak decyzja ar do zajmowania się tylko KS a nie rozmienianiem się na drobne. Dlatego ich decyzja że być może zajmą się retailem jest dla mnie zaskakująca (z czego chyba powoli zaczynają się wycofywać rakiem) z biznesowego i logistycznego punktu widzenia. Tym bardziej zaskakujące dla mnie są pretensje graczy do nich że produkt jest niedostępny w retailu...
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 29 lut 2020, 19:30
autor: Curiosity
Paskuder pisze: ↑29 lut 2020, 19:22
Tym bardziej zaskakujące dla mnie są pretensje graczy do nich że produkt jest niedostępny w retailu...
Z drugiej strony jak nie zamierzasz zajmować się retailem, to oznaczasz w kampanii, że gra jest "KS Exclusive" i tyle.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 01 mar 2020, 00:42
autor: Paskuder
Curiosity pisze: ↑29 lut 2020, 19:30
Paskuder pisze: ↑29 lut 2020, 19:22
Tym bardziej zaskakujące dla mnie są pretensje graczy do nich że produkt jest niedostępny w retailu...
Z drugiej strony jak nie zamierzasz zajmować się retailem, to oznaczasz w kampanii, że gra jest "KS Exclusive" i tyle.
Teoretycznie tak. Ale w dzisiejszych czasach ma to tyle sensu co kot napłakał (patrz 7th continent czy dodatki do everdell, żeby wymienić pierwsze z brzegu)
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 02 mar 2020, 07:55
autor: Casiliasplp
A ja się podzielę info o rozgrywce na 6 osób

trwała 6 godzin xD
wygrana : Monument
Graliśmy z Posejdonem jako głównym bogiem
Wprowadza mniej zamętu niż Hades ale więcej niż Hefajstos.
Czasem zapomina się o tej flocie żeby dodać do wali ( porty są bardzo słabo widoczne czaje się na porty i portale hadesu wydrukowane 3d )
Artefakt Posejdona jest OP

Jeśli ktoś broni monumentu jak u nas dostał strzała stracił 6 jednostek od razu.
Gra jest megaaaa przyjemnie

fajne jest sterowanie potworem z fabryki
Troja jest przereklamowana
nie mogę się doczekać więcej !
Oto moje spostrzeżenia

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 02 mar 2020, 10:00
autor: 13thcaesar
Mój synek (10 lat) zebrał czwórkę kolegów i jedną koleżankę z klasy i rozegrali partyjkę na 6 osób. Wszyscy byli pod wielkim wrażeniem wykonania gry (figurek i maty). Rozgrywki nie skończyli (zewzględu na to ze dysponowali tylko 3 godz.). Gra bardzo się im spodobała, najbardziej polowanie na potwory (cała szóstka skupiła się na polowaniach). Koleżanka zdobyła kontrolę nad Fabryką i Talosem, reszta negocjowała z nią żeby ich nie atakowała.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 02 mar 2020, 10:53
autor: Gamleer
Z moich obserwacji wynika że gra jest bardzo atrakcyjna wizualnie dla dzieci w tym wieku jednak po 1 godzinie mają dosyć!! Więcej emocji dostarczają gry wymagające rzutów kostką.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 02 mar 2020, 12:25
autor: Banan2
morthi pisze: ↑29 lut 2020, 12:55
Dla wszystkich, którzy nie kupili wszystkiego w czasie kampanii (a szczególnie dla osób biorących pierwszy raz w projekcie kickstarter) niech będzie to cenna lekcja. Albo bierzesz all-in i nie martwisz się niczym bo kiedyś dostaniesz to co wsparłeś albo świadomie nie bierzesz wszystkiego i liczysz, że kiedyś zostanie wydane i dostępne w sklepie to co było na kickstarterze.
Generalnie to tak. Ale w przypadku Awaken Realms niekoniecznie. Ci, którzy wzięli All-in Tanted Grail ostatnio bardzo się zdziwili, bo w trakcie wysyłek pojawił się kolejny płatny dodatek

Oczywiście niby nie jest konieczny (figurki), ale nie wchodzi w All-in.
Pozdrawiam
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 02 mar 2020, 13:09
autor: polwac
manicminer pisze: ↑29 lut 2020, 11:01
Eeee, czyli z retaila nie ma pieniędzy na wydawanie nowych gier ?
Nie do końca o to chodzi. AR wykorzystuje KS jako platformę dystrybucyjną omijając sklepy. Pieniądze pewnie też są ważne, ale wydaje mi się, że im bardziej zależy na tym, żeby omijać sklepy i dostarczać gry bezpośrednio od siebie.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 02 mar 2020, 13:16
autor: morthi
Banan2 pisze: ↑02 mar 2020, 12:25
w trakcie wysyłek pojawił się kolejny płatny dodatek

Oczywiście niby nie jest konieczny (figurki), ale nie wchodzi w All-in.
Pozdrawiam
Z Lords of Hellas bylo podobnie - mogłeś dokupić mounted heroes w cenie połowy titan pledge
Warto śledzić uważnie kampanię by nie zostać zaskoczonym zmianami i dodatkami.
Btw - mounted heroes świetnie wyglądają na planszy. Praktycznie nie gram zwykłymi bohaterami. Na bgg pojawił się post by bohatera na potworze stawiać na planszy jako upgrade zwykłego bohatera ale jakoś wolę od razu grać takim fajniejszym.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 03 mar 2020, 00:16
autor: Hardkor
Casiliasplp pisze: ↑02 mar 2020, 07:55
A ja się podzielę info o rozgrywce na 6 osób

trwała 6 godzin xD
wygrana : Monument
Graliśmy z Posejdonem jako głównym bogiem
Wprowadza mniej zamętu niż Hades ale więcej niż Hefajstos.
Czasem zapomina się o tej flocie żeby dodać do wali ( porty są bardzo słabo widoczne czaje się na porty i portale hadesu wydrukowane 3d )
Artefakt Posejdona jest OP

Jeśli ktoś broni monumentu jak u nas dostał strzała stracił 6 jednostek od razu.
Gra jest megaaaa przyjemnie

fajne jest sterowanie potworem z fabryki
Troja jest przereklamowana
nie mogę się doczekać więcej !
Oto moje spostrzeżenia
Jakbyś znalazł te porty to sie podziel, bo mieliśmy z ekipa ten sam problem

Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 03 mar 2020, 08:07
autor: Gromb
Zleciłem wydruk jednemu z użytkowników forum.
Tak to wygląda w modelu przed wydrukiem.
Re: Lords of Hellas (Adam Kwapiński)
: 03 mar 2020, 09:54
autor: Fenrisek83