Dzięki wielkie Ayaram - takiego czegoś mi brakowało i to bardzo
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Pierwsza rzecz, która mi przyszła do głowy. Robię deck w pracy, gram w domu ;)rattkin pisze:Dużym problemem tamtego deckbuildera jest jednakowoż fakt, że jest on tylko lokalny i zapisuje dane w localstorage przeglądarki. Nawet jeśli zakładamy używanie tylko z jednego urządzenia, taki storage jest mimo wszystko dość efemeryczny i niepewny.
Kto się p... urodził ten kanarkiem nie zdechniedonmakaron pisze:A zaznaczyłeś
Możesz na telefonieneutrino pisze:Robię deck w pracy, gram w domu![]()
Jak zwierzę ;)jax pisze:Możesz na telefonie :)neutrino pisze:Robię deck w pracy, gram w domu ;)
Co do ataku Jeźdźca - jest tak jak piszesz: wchodzi w zwarcie i atakuje. Do fazy walki oczywiście przechodzimy, ale standardowo: kończąc fazę wyprawy, później podróż, spotkania, no i walka - wtedy atakuje ponownie.bowmanek pisze:(...) Wyczerpałem Pierścień, wtasowałem kartę i odkryłem następną - czwartego pana na koniu. 16 zagrożenia w strefie przeciwności - super, a trzeba jeszcze wykonać test ukrywania się. Wyczerpałem Szybkie Węzły, i przydzieliłem do testu Sama, Merrego i Butterbura. Odkrywam karty, a tam piąty Jeździec, cóż przynajmniej nie dołączy do kumpli, pomyślałem. Tuż za nim wyskoczył Marish. 6 do 7 na korzyść Władcy Pierścieni LCG. Cóż, Frodo miał w książce trochę więcej szczęścia.
Jeszcze pytanko odnośnie zasad. Jeśli test ukrywania się nie pójdzie po myśli gracza, to Mroczny Jeździec wchodzi w zwarcie z graczem (wedle tekstu z karty wyprawy), następnie wykonuje natychmiastowy atak (wedle tekstu z jego karty), następnie zaś przechodzimy do fazy walki, gdzie zaatakuje ponownie. Dobrze rozumuję? Jeszcze jedna rzecz odnośnie Butterbura - jeśli przyjmie na klatę obrażenia z niebronionego ataku na Hobbita, to bierze się pod uwagę jego 1 pancerza, czy nie. Ja pancerz pomijałem.
Zajrzałem do instrukcji - strona 30. Faza wyprawy - Gracze przydzielają swoje postacie do wyprawy. Z talii spotkań odkrywa się po 1 karcie na gracza. Akcje graczy. Rozpatrzenie wyprawy. Akcje graczy. Dodatkowo Test ukrywania się daje nowe okno na akcję - po ustaleniu sumy zagrożenia z kart, można wykonać akcję.krokodiler pisze:Co do ataku Jeźdźca - jest tak jak piszesz: wchodzi w zwarcie i atakuje. Do fazy walki oczywiście przechodzimy, ale standardowo: kończąc fazę wyprawy, później podróż, spotkania, no i walka - wtedy atakuje ponownie.bowmanek pisze:(...) Wyczerpałem Pierścień, wtasowałem kartę i odkryłem następną - czwartego pana na koniu. 16 zagrożenia w strefie przeciwności - super, a trzeba jeszcze wykonać test ukrywania się. Wyczerpałem Szybkie Węzły, i przydzieliłem do testu Sama, Merrego i Butterbura. Odkrywam karty, a tam piąty Jeździec, cóż przynajmniej nie dołączy do kumpli, pomyślałem. Tuż za nim wyskoczył Marish. 6 do 7 na korzyść Władcy Pierścieni LCG. Cóż, Frodo miał w książce trochę więcej szczęścia.
Jeszcze pytanko odnośnie zasad. Jeśli test ukrywania się nie pójdzie po myśli gracza, to Mroczny Jeździec wchodzi w zwarcie z graczem (wedle tekstu z karty wyprawy), następnie wykonuje natychmiastowy atak (wedle tekstu z jego karty), następnie zaś przechodzimy do fazy walki, gdzie zaatakuje ponownie. Dobrze rozumuję? Jeszcze jedna rzecz odnośnie Butterbura - jeśli przyjmie na klatę obrażenia z niebronionego ataku na Hobbita, to bierze się pod uwagę jego 1 pancerza, czy nie. Ja pancerz pomijałem.
Jeśli obrażenia forwardujesz na Barlimana, to pancerza nie liczysz.
I jeszcze uwaga: Szybki Węzeł to akcja, nie możesz jej wykonać po odkryciu karty z talii przeciwności, bo tu nie ma okna akcji. Możesz natomiast wykonać tę akcję po przydzieleniu postaci do wyprawy albo przed odkryciem karty z talii przeciwności - zgodnie z regułami, na początku i końcu każdego kroku z fazy wyprawy, można wykonywać akcje.
bowmanek pisze:Możliwość wykonania akcji przed Przydzieleniem Postaci do Wyprway w Fazie Wyprawy (czego w pierwszym przypadku nie możemy zrobić), daje możliwość wykonania jej bezpośrednio po możliwości wykonania akcji po zagraniu kart sprzymierzeńców i dodatków w Fazie Planowania, także tutaj też mamy dubel.
Gdzie to jest dodane w FAQ? Przeczesałem go i nie widzę.krokodiler pisze:Akcje graczy w fazie wyprawy mogą być rozgrywane na początku i na końcu każdego kroku tej fazy, tak jak pisałem wcześniej ("początek" został dodany w FAQ, w instrukcji jest wzmianka tylko o końcu).
Cytując FAQ:jax pisze:Oj, zamieszało się.
Wg rulebooka faktycznie nie można zagrywać akcji w fazie wyprawy PRZED przydzieleniem postaci do wyprawy.
Choć:Gdzie to jest dodane w FAQ? Przeczesałem go i nie widzę.krokodiler pisze:Akcje graczy w fazie wyprawy mogą być rozgrywane na początku i na końcu każdego kroku tej fazy, tak jak pisałem wcześniej ("początek" został dodany w FAQ, w instrukcji jest wzmianka tylko o końcu).
Ależ można! Własnie to wynika z FAQ:AndO3131 pisze:Nie ma możliwości wykonania akcji przed Przydzieleniem Postaci do Wyprawy - na przykład nie można Atakiem z Zaskoczenia wprowadzić w fazie wyprawy Gandalfa i przydzielić go do tej wyprawy.bowmanek pisze:Możliwość wykonania akcji przed Przydzieleniem Postaci do Wyprway w Fazie Wyprawy (czego w pierwszym przypadku nie możemy zrobić), daje możliwość wykonania jej bezpośrednio po możliwości wykonania akcji po zagraniu kart sprzymierzeńców i dodatków w Fazie Planowania, także tutaj też mamy dubel.
- to jest na samym początku, na pierwszej stronie FAQ, jako errata do instrukcji.FAQ pisze:Faza 3: Wyprawa strona 14
Ostatnie zdanie w pierwszym akapicie tego rozdziału
powinno brzmieć: „Na początku i pod koniec każdego
kroku gracze mają okazję wykonać akcje i zagrać karty
wydarzeń.”
gocho pisze:Udało się Tobie z pomocą wyrzucania obszarów czy sam Faramir wystarczył? Ja próbowałem bez Przywództwa.
2. Helmowy Jar.farmer pisze:drugie przejście scenariuszy Sagi weryfikuje moje postrzeganie części z nich.
Wpływ na to ma zapewne zarówno to, że tym razem ekipa jest większa, jak i to, że z grubsza pamiętam o co chodziło w poszczególnych scenariuszach...
Graliśmy zatem podobnym zestawem,ale doszliśmy do sukcesu innymi drogami. Beregond rzekłbym jest tu jednak ciut skuteczniejszy niż Gimli czy Dwalin, bo większość wrogów ma atak=4. Warto więc go mieć by, bez żadnych dodatkowych kart, dał radę przetrwać kilka ataków.2. Helmowy Jar.
Zmiana w drużynach:
Legolas+Gimli+Dwalin
Sam+Drzewiec+Beravora-Pippin