Osadnicy: Narodziny Imperium (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3388
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1055 times
Been thanked: 2063 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ardel12 »

Neoptolemos pisze:Amen.
+1
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

Nie martwcie się, będzie drugie wydanie, wszystko się poprawi. ;)
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Chyba czwarte. Bo dwa to już były, a trzecie to 51 Stan: MS.
Awatar użytkownika
costi
Posty: 3416
Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: costi »

A wcześniejsze wydania 51. Stanu też liczymy? ;)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Jeśli tym razem Portal, by działał według starej metody "najpierw myślimy, potem robimy", to jestem jak najbardziej za ;)
Yogi
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:55

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yogi »

Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wspólną petycją do Portalu w sprawie tego trybu turniejowego. Moje samotne zapytania nic nie dają. Ja pierwotnie myślałem, że będzie mi można mieszać wszystkie dodatki tak jak chce. Potem wyszło tłumaczenie, że ktoś może stworzyć talię jednokolorową i zaburzy to balans rozgrywki. Wystarczyłoby dodać zasadę, że w talii nie może być więcej kart jednego koloru niż X i problem z głowy.

Faktem jest, że w zasadach turniejowych upierdliwe by było zmienianie talii zwykłej pod każdą rozgrywkę. Ale czy Portal (skoro już tworzy karty zwykłe) nie mógłby zbalansować jakoś ten temat? Np stworzyć nowy tryb standardowy w odróżnieniu od zaprezentowanego już? Osobiście marzy mi się budowanie talii frakcyjnej wg zasad tworzenia tej talii i nie martwienie się o to co się znajdzie w talii zwykłej. Ew. jakiś spis kart zwykłych, które już koniecznie nie mogą wystąpić w tak zaprezentowanym trybie...
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Petycja do Portalu... O, ludzka naiwności :-)
Się uśmiałem ;-)
toblakai
Posty: 1287
Rejestracja: 19 mar 2014, 13:57
Has thanked: 231 times
Been thanked: 250 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: toblakai »

Yogi pisze:Od dłuższego czasu zastanawiam się nad wspólną petycją do Portalu w sprawie tego trybu turniejowego. Moje samotne zapytania nic nie dają. Ja pierwotnie myślałem, że będzie mi można mieszać wszystkie dodatki tak jak chce. Potem wyszło tłumaczenie, że ktoś może stworzyć talię jednokolorową i zaburzy to balans rozgrywki. Wystarczyłoby dodać zasadę, że w talii nie może być więcej kart jednego koloru niż X i problem z głowy.

Faktem jest, że w zasadach turniejowych upierdliwe by było zmienianie talii zwykłej pod każdą rozgrywkę. Ale czy Portal (skoro już tworzy karty zwykłe) nie mógłby zbalansować jakoś ten temat? Np stworzyć nowy tryb standardowy w odróżnieniu od zaprezentowanego już? Osobiście marzy mi się budowanie talii frakcyjnej wg zasad tworzenia tej talii i nie martwienie się o to co się znajdzie w talii zwykłej. Ew. jakiś spis kart zwykłych, które już koniecznie nie mogą wystąpić w tak zaprezentowanym trybie...
Petycja nie ma żadnego znaczenia bo wydawnictwo już kilkukrotnie przedstawiło swoje stanowisko w tej sprawie - na ten moment nie ma turniejów więc zasady nie zostaną zunifikowane. Jak ruszą turnieje to zasady zostaną spisane - zupełnie inna sprawa, że te turnieje nigdy nie zostaną uruchomione ;)

Ja bym chciał, aby jasno zostały przedstawione zasady składania talii dla zwykłego trybu gry - bo powtarzanie ''dzieciaki grajcie tak jak chcecie' sprawiło, że ja już nie będę inwestował pieniędzy w tę serię :)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

+1

W O:NI to prawie, że: "macie grę, wymyślcie sobie zasady". Rynek się coraz rozszerza, konkurencja nie śpi, to wydawnictwo powinno się starać przekonać do swojego tytułu. "Róbta co chceta, bo my też nie ogarniamy" jakoś mnie nie przekonuję. Osadnicy to fajna gra. Gdyby była bardziej przemyślana - z chęcią bym kupował wszystko, ale nic na siłę. Najgorsze jest tylko, że widząc postawę Portalu to człowiek nawet nie ma nadziei, że zaraz coś wykminią, zaraz coś usprawnią. Zostaje tylko olanie i hejtowanie :roll:
norkbes
Posty: 1387
Rejestracja: 17 lut 2014, 15:22
Has thanked: 14 times
Been thanked: 7 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: norkbes »

Portal nie jest w stanie przetestować O:NI czy NS51 aby poprawić balans i dopracować się spójnych i *ciekawych* reguł turniejowych umożliwiających łącznie wielu dodatków. Pytanie dlaczego nie wejdą we współpracę z isotropic.org, BAJ lub yucata i nie zrobią wersji elektronicznej do pogrania. W przypadku Innowacji sporo udało się poprawić wiele kart dzięki analizie historii tysięcy gier rozegranych online. Wiele osób jak zagra online to kupuje sobie wersje drukowaną, Ci co kupili przed sprawdzeniem i są zawiedzeni, prędko czegoś podobnego od Portalu nie kupią...
Silesia Settlers
Posty: 84
Rejestracja: 14 maja 2016, 09:47
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Silesia Settlers »

Ten wątek wałkowany kolejny raz? Nawaliło tutaj już 118 stron i można spokojnie skakać co 10 i przeczytać coś o zasadach turniejowych. Mamy końcówkę 2016, gra miała premierę w 2014 i od tego czasu nikt nigdzie nie grał turnieju ale temat wiecznie żywy.

Lepiej napiszcie jaką frakcje obstawiacie w następnym frakcyjnym dodatku (o ile ukarze się taki jeszcze).
Ja obstawiam wikingów.

Albo jaką mechanikę jeszcze można jeszcze dodać do tej gry?
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Fakt, każdy dodatek to kara ;-)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4677
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1045 times
Been thanked: 1989 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: warlock »

Ostatnio wyznaję zasadę "po co grać w Osadników, skoro jest Race for the Galaxy" :D.

Sprzedałem bez żalu. A widząc, jak sprawy się mają z dodatkami i ich wątpliwą kompatybilnością tylko utwierdzam się w przekonaniu, że to była słuszna decyzja ;).
Awatar użytkownika
Bea
Posty: 4478
Rejestracja: 28 lis 2012, 10:51
Lokalizacja: Skawina k/Krakowa
Been thanked: 6 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Bea »

Ja liczyłam na to, że mając podstawkę będę sobie tylko dokupować pojedyncze frakcje, tak jak w Summonersach (tam jakoś się to wszystko dało zbalansować!) Tymczasem po dokupieniu Atlantydów doszło mi tyle różnych kart do talii neutralnej jak i do innych frakcji, że już prawie nie sposób tym grać. Niestety kolejnej frakcji już raczej nie kupię, bo tego nie ogarnę. :(
dizzit
Posty: 296
Rejestracja: 09 maja 2011, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 21 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: dizzit »

Ale z Was marudy :P
Ja tam traktuje tą gre jak klaser ze znaczkami pocztowymi. Grafiki tak mi sie podobaja że poprostu kolekcjonuje karty z gry- przynajmniej tak sobie to tłumacze.
A do grania ze znajomymi wyciągam co innego.
W osadników gram sam bo singiel jest ok na wszytskie karty. Nie męczcie się z grą. Poszukajcie innej ;)
W tym wątku jest 50 stron na których jest wałkowane to samo
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 399
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 155 times
Been thanked: 92 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

Cóż, sam nie rozumiem tego niezadowolenia. Są dwa warianty gry. I w grze, w której negatywna interakcja nie jest pniem rozgrywki po prostu nie widzę możliwości znalezienie złotego środka. Bo z tego co widzę wy chcecie coś co jest formatem "otwarto-turniejowym". Możliwości budowy talii w formacie turniejowej i tak są ogromne. A przecież to gra w której główne założenie taktyczne opierać się ma podczas samej gry a nie na etapie jej przygotowania. Od tego są inne tytuły.

Moim zdaniem żadna petycja ani propozycja zmian nie jest potrzebna, bo jest to serio dobrze przemyślane (może nie od razu, ale dobrze). A z tego co obserwuję na forum jedni oczekują większego uproszczenia a inni na zbytnie uproszczenie narzekają. Dlatego własnie jest możliwość wyboru.
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Chodzi o to, że gra, która jest na wskroś familijna, została przygotowana i jest wydawana w formacie, który jest dla nikogo. Wszystkie dywagacje nt. "zasad turniejowych" przecież nie dotyczą turniejów (tych nie ma i raczej nie będzie), tylko problemu zbalansowanej, różnorodnej rozgrywki po zakupie dodatków. Kupujesz dodatek i zamiast spodziewanego "zmieszaj i przetasuj", już na starcie masz czerwoną lampkę "no.... możesz tak zrobić, ale co złego to nie my", a jako remedium masz skomplikowany system podmian. W efekcie albo machasz ręką i grasz tylko podstawowymi taliami, a te, pożal się boże, "dodatki", kurzą się w pudełku albo tracisz 30 min przez casualową grą sortując i wymieniając karty do talii. Pierwsze każe Ci się pytać samego siebie: jaki sens jest kupować dodatki?, a drugie: jaki sens jest grać w grę, w której setup jest tak długi, w obliczu tak wielu innych dobrych gier?
Awatar użytkownika
rattkin
Posty: 6518
Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 382 times
Been thanked: 930 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: rattkin »

Backero pisze:Możliwości budowy talii w formacie turniejowej i tak są ogromne.
Zmiana dosłownie kilku wzorów kart (każde rozszerzenie zawiera bodaj 5 czy 6) z dodatkowym arbitralnym ograniczeniem ilości wymienianych na raz kart - to "ogromne"?
Ostatnio zmieniony 06 paź 2016, 14:25 przez rattkin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1577
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 207 times
Been thanked: 605 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Ayaram »

Ja tam nie oczekuje ani uproszczenia, ani zbytniego utrudnienia, tylko sensu w zasadach. Cały czas mam wrażenie, że to jakieś wczesne testy gry i dopiero poszukiwanie i kombinowanie jak to właściwie powinno działać w praktyce. 50 stron pytań, marudzeń itd. są raczej tylko potwierdzeniem, że coś jest nie tak. Jak komuś taki misz masz pasuje - spoko, no ale nie wmawiajcie innym, że to jest przemyślane na miłość Boską :P

A dlaczego dalej się o tym gada, marudzi zamiast olać tytuł zupełnie? Bo podstawka to dobra gra z ogromnym potencjałem. Szkoda tylko, że wydana za szybko, ale dalej jej kibicuje. Póki co to O:NI stał się dla mnie symbolem zmarnowanego potencjału w grach planszowych.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Nie próbowałem tego, ale co się stanie, jeśli z Atlantydów wyjmiemy wyłącznie ich 30 kart podstawowych i zagramy nimi przeciwko taliom z podstawki?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
Neoptolemos
Posty: 1977
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 192 times
Been thanked: 875 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Neoptolemos »

No cóż... jak dla mnie, Atlantydzi i tak zmiażdżą każdego jak chcą ;)
Game developer w Lucky Duck Games
Autor bloga Karta - stół!
Redaktor Board Times
Yogi
Posty: 12
Rejestracja: 07 gru 2006, 16:55

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Yogi »

Nie rozumiem... Jakbym się miał tak w życiu poddawać co rusz, to bym nigdzie nie zaszedł. Słusznie, 50 stron wątku o zasadach budowania talii to bardzo dużo. Mam nadzieję, że Portal to widzi. W live streamie z września Portalowcy stwierdzili, że w sumie to nie ma zasad turniejowych. Są jakieś warianty tych zasad, ale najoficjalniejsze ( :D ) zasady turniejowe de facto jeszcze nie zaistniały. Stąd mój pomysł, że w kupie siła. Może się wreszcie z tym ruszą? Chodzi przecież o balans.
Awatar użytkownika
Backero
Posty: 399
Rejestracja: 31 maja 2015, 21:34
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 155 times
Been thanked: 92 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Backero »

tomb pisze:Nie próbowałem tego, ale co się stanie, jeśli z Atlantydów wyjmiemy wyłącznie ich 30 kart podstawowych i zagramy nimi przeciwko taliom z podstawki?
Graliśmy tak i to działa, choć nie powiem o całości, bo graliśmy niepełną partię (posiliśmy się na 5 graczy i czasu zaczęło brakować). Z reguły pierwsze 30 kart kazdej frakcji to "baza", więc takie gry powinny spisać się najlepiej, przynajmniej dla casualowych/nowych graczy.

Co do zasad, to faktycznie, temat zacznie na pewno wzięty poważniej, gdy ruszy pomysł faktycznych turniejów. Na razie obecne zasady wydają mi się najlepsze, ale widzę i rozumiem, że każdy może chce je uprościć lub utrudnić lub oba jednocześnie :)
Awatar użytkownika
Maxxx76
Posty: 4007
Rejestracja: 22 lip 2013, 00:34
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: Maxxx76 »

Nie ma turniejów = nie ma doprecyzowanych zasad = nie ma turniejów = nie ma doprecyzowanych zasad... itd :)
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4139
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 317 times
Been thanked: 347 times

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium (Imperial Settlers)

Post autor: tomb »

Czyli o deckbuildingu cała fura postów, a podstawowej talii Atlandydów nikt nie ogrywał?
Zakładam, że ona powinna być zbalansowana względem reszty talii z gołej podstawki, bez używania kart zwykłych z Atlantydów i z innych dodatków.

Na razie grałem 2 razy z Atlantydami, dodając wszystko, żeby sprawdzić, czy gra w formacie "wszystko do kupy" jest ciekawa. Uczucia mam mieszane - Atlantydzi są wymagający w prowadzeniu, z drugiej strony rozmącenie wszystkich talii kieruje grę w stronę luźnej, bo lodowej, rozrywki (mechanika Azteków zdaje się być kolejnym krokiem w tę stronę). Do tego doszło słabe wykonanie kart (wyraźnie różniące się odcienie rewersów).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
ODPOWIEDZ