Strona 119 z 230

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 22 mar 2012, 22:09
autor: konev
stalker pisze: Fajne te spoilery, piszemy sobie i nic nie widać. W sumie nudny ten wątek.
Tak. Też nie mam pojęcia po co te spoilery, bo spoiler jest po to, żeby jak ktoś nie chce czytać nie czytał i nie psuł sobie niespodzianki. No tutaj jak ktoś wchodzi to chce czytać wszystko. Proszę o zaprzestanie stosowania spoilerów ;).
stalker pisze: @Konev
Spoiler:
Fajne te spoilery, piszemy sobie i nic nie widać. W sumie nudny ten wątek.
W 4-5 zdaniach :D. Moim zdaniem wniesie więcej i zrobi mniej zamieszania niż karty celów. No ale... może coś innego mi przyjdzie do głowy.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 22 mar 2012, 22:15
autor: stalker
Spoiler:
No ba, ale bez kart celów ta gra będzie nudna już po 2-3 zagraniach, chyba, że gramy w bardzo niewymagającym towarzystwie.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 22 mar 2012, 22:21
autor: konev
stalker pisze:
Spoiler:
Spoiler:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 22 mar 2012, 22:32
autor: stalker
Okej… przegiąłeś :P
Spoiler:
Kończymy offtopic, a administratora prosimy o wycięcie co trzeba :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 23 mar 2012, 10:04
autor: Filippos
Tani pomysł Koneva swietny! Zwiększa interakcję której w grze trochę brakuje. Konkretnie taki jej rodzaj który sprawia że chce obserwować co akurat robią inni. W aktualnej wersji mam to w nosie - i tak tuż przed swoim ruchem dopiero dostaję układ na stole do zmóżdżenia.

Potencjalny minus jest taki że to może zwiększyć poziom trudności.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 23 mar 2012, 10:22
autor: stalker
Dobrze, sami się prosiliście, przetestuję go na Was… :P aczkolwiek bardzo się obawiam spadku dynamiki, znów — mamy tylko 8 tur. Jak mi coś nie podchodzi, to albo tracę turę na wolne zbieranie, albo marudzę… i i tak biorę karty, tylko 4 zamiast 6. Szczerze, wątpię, czy to coś wniesie. Ale spróbuję wymyślić ciekawy kontrprojekt.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 23 mar 2012, 10:31
autor: Filippos
Stalker jak uważasz że nic nie wniesie to go olej i rób po swojemu. :) Po co tracić czas i energię?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 23 mar 2012, 10:44
autor: stalker
Duperelki i tak muszę poprawić — Rosję :) to akurat ważne. To przy okazji policzę na kartce, czy to ma sens (10 min) i już, bo karty pracy po mojemu też liczyć będę.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 23 mar 2012, 10:59
autor: Karol Madaj
Wczoraj nauczyłem grać w "303" osiem klas gimnazjalnych. Po takim wyczynie człowiek nie jest w stanie ani czytać ani pisać :wink:
A tu się w tym czasie wątek tak pięknie rozwinął :)

Wielkie dzięki za testy Symulatora Beznadziei i cenne uwagi. Muszę to wszystko przemyśleć.

Dino we dwie osoby jest bardzo szybkie. W pierwszej partii dostałem od Oli trzy razy po głowie zagładą zanim się zorientowałem. To było takie: 1 ruch, 2, 3, 4 i bum, 1, 2, 3, 4 i bum... wąska plansza daje małe możliwości zaatakowania przeciwnika w centrum i sprawia, że opłaca się grać na obrzeżach planszy, to z kolei powoduje, że gracze sobie coś tam budują i wygrywa ten, kto ma łatwiejszą misję. Tylko trzy dinki na ręku sprawiają, że max trzy razy możesz liczyć na przegonienie przeciwnika, a i to jest czasem niemożliwe z powody ciasnoty między górami i wodami (przy 3 i 4 graczach często inny gracz nam pomaga w przeganianiu w imię zasady gdzie dwóch się bije...).
Grube łuski są za mocne. Powinny być jednorazowe przy dwóch graczach.


W drugiej partii mieliśmy grać do ustawienia wszystkich pionków, co się okazało niemożliwe. Granie do 12 punktów też by słabo działało. Chciałbym jeszcze pograć, ale wydaje mi się, że gra traci przy 2 graczach. Pewnie się mylę, ale tu by się przydała specjalna 2-osobowa bardziej okrągła plansza dająca większe możliwości atakowania przeciwnika i zbalansowana pod kątem różnych misji. Być może niektóre cele i geny nie będą się balansować. Fajnie jaby gra w dwie 2 osoby dawała tyle frajdy co w trzy i cztery.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 23 mar 2012, 11:10
autor: Filippos
Dzięki za uwagi Karol! Muszę więcej pograć na 2 i pomyślę co zrobić. Grubych łusek miało na dwóch graczy w ogóle nie być i to był chyba dobry pomysł. Wydaje mi się też, że dużo więcej przy dwóch graczach zależy od ustawienia planszy. Pokombinuję.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 26 mar 2012, 23:52
autor: Jan Madejski
stalker pisze:Duperelki i tak muszę poprawić — Rosję :) to akurat ważne.
A jeśli gracze jednak nie będą kładli szczebelków na mapie, ale za to zostanie ich odpowiednik "biletowy" (jakieś żetony czy cuś), zaś na karcie pomocy gracza będzie podana macierz kosztów przelotu:

Kod: Zaznacz cały

        Afryka  Ameryka  Australia ...
Afryka      0       4          3
Ameryka     4       0          3
Australia   3       3          0
? Wtedy zachowana będzie czytelność kosztów i możliwość oszczędzania biletów na przyszłość, ale za to długość szczebelków nie uwarunkuje układu grafu na mapie (co pozwoli poprawić atrakcyjność Syberii).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 08:30
autor: yosz
niestety odpadam jutro

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 09:46
autor: Filippos
Ja będę jutro z Dino i może z czymś nowym. Mam w kolejce wielkoformatówkę kulinarną :wink: i prostą grę wyścigową.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 09:57
autor: stalker
Jan Madejski pisze:A jeśli gracze jednak nie będą kładli szczebelków na mapie, ale za to zostanie ich odpowiednik "biletowy" (jakieś żetony czy cuś), zaś na karcie pomocy gracza będzie podana macierz kosztów przelotu:
(…) ? Wtedy zachowana będzie czytelność kosztów i możliwość oszczędzania biletów na przyszłość, ale za to długość szczebelków nie uwarunkuje układu grafu na mapie (co pozwoli poprawić atrakcyjność Syberii).
Obawiam się, że „szczebelki” są bardzo przydatne graczom jako coś czyniącego podróże trochę mniej abstrakcyjnym. Nad biletami myślałem już bardzo dawno temu, ale w sumie niewiele wnosiły poza dodatkową komplikacją… i setką komponentów ;) niestety, ta gra i tak już wygląda w akcji jak Le Havre — pierdyliard elementów, a jej waga intelektualna jest jednak o połowę mniejsza, więc raczej nie. Tym niemniej, bardzo Ci dziękuję za fajny pomysł.

Acha, a Rosja pewnie dostanie kartę promocyjną, jak Ocenia ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 11:04
autor: frakmis
Witam Szanownych Kolegów,
Chciałbym zabezpieczyć moje stawiennictwo osobiste w terminie jutrzejszym, o ile znajdą się chętni weterani, aby skonfrontować swoje ludologiczne kompetencje z Nocnym Dyżurem... przejdę do meritum:
Obrazek
Liczba graczy: 1 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Mechanika podstawowa: kooperacyjna
Złożoność: ****
Klimat: medyczny, najpierw był pomysł na fabułę później mechanika...
Losowość: **+ (tyle ile gra medyczna potrzebuje, ale nie tyle by permanentnie irytować)
Oryginalne rozwiązania: obecne, przynajmniej mam taką nadzieję...
Dotychczasowe testy: gracze, członkowie mojego koła naukowego (jestem pracownikiem UW), studenci medycyny

Zależy mi na konstruktywnej krytyce doświadczonych graczy/projektantów, czy są chętni do testów?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 11:19
autor: Filippos
Frakmis serdecznie zapraszamy. :) Zajrzyj proszę na początek wątku żeby przeczytacć o zasadach, na jakich pracujemy. W skrócie mówiąc działamy na zasadzie wzajemności, więc zawsze zapraszamy na co najmniej jedno całe spotkanie żeby wziąć też udział w innych rozgrywkach jako tester. Powinniśmy się zmieścić z Twoim prototypem w tę środę, jakby było jakieś mega spiętrzenie to najpóźniej na drugim spotkaniu chętnie zagramy i postaramy się coś doradzić. :D

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 11:28
autor: stalker
Oczywiście, ale zawsze w ramach żelaznej zasady wzajemności — my gramy w Twoje, ty grasz w nasze.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 11:57
autor: Karol Madaj
Ja będę. Mam doświadczenie w staniu w kolejkach, więc chyba mogę zagrać w grę o służbie zdrowia :wink:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 12:05
autor: frakmis
Oczywiście - o żelaznej zasadzie słyszałem, jeśli jednak macie nadmiar testerów, a gry kooperacyjne niespecjalnie Was interesują to nie chcę się narzucać.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 12:11
autor: ja_n
frakmis pisze:Oczywiście - o żelaznej zasadzie słyszałem, jeśli jednak macie nadmiar testerów, a gry kooperacyjne niespecjalnie Was interesują to nie chcę się narzucać.
Interesują nas wszystkie gry planszowe. Zastrzeżenia kolegów miały jedynie na celu uniknięcie sytuacji, w której autor wpada ze swoim prototypem, kładzie go na stół, testujemy, po czym autor stwierdza, że musi już lecieć i znika.

Ponownie będę w środę i ponownie z pustymi rękami, jako bezinteresowny ;-) tester.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 12:13
autor: yosz
Nie narzucasz się - po to jest grupa, żeby sobie pomagać :) Warto tylko od razu na początku ustalić zasady na jakich działamy. Są spotkania gdzie jest mnóstwo ludzi, mało prototypów, czasem na odwrót. Wtedy warto po prostu samemu się pilnować "ostatnio testowaliśmy coś mojego, to dzisiaj spasuję". Tylko tyle i aż tyle :) A kooperacje są nam nieobce - przecież każdy tutaj jest też graczem :D

--

ja_n był szybszy

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 18:50
autor: oopsiak
ja jutro pewnie będę, pewnie koło 17, pewnie nieżywa, ale dam z siebie wszystko :)
Filippos pisze:Mam w kolejce wielkoformatówkę kulinarną :wink:
znasz A la carte? :)

frakmis pisze:... Zależy mi na konstruktywnej krytyce doświadczonych graczy/projektantów, czy są chętni do testów?
zapraszamy Maćku :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 mar 2012, 22:45
autor: garg
frakmis pisze:Witam Szanownych Kolegów,
Chciałbym zabezpieczyć moje stawiennictwo osobiste w terminie jutrzejszym, o ile znajdą się chętni weterani, aby skonfrontować swoje ludologiczne kompetencje z Nocnym Dyżurem... przejdę do meritum:
Liczba graczy: 1 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 90 minut
Mechanika podstawowa: kooperacyjna
Złożoność: ****
Klimat: medyczny, najpierw był pomysł na fabułę później mechanika...
Losowość: **+ (tyle ile gra medyczna potrzebuje, ale nie tyle by permanentnie irytować)
Oryginalne rozwiązania: obecne, przynajmniej mam taką nadzieję...
Dotychczasowe testy: gracze, członkowie mojego koła naukowego (jestem pracownikiem UW), studenci medycyny

Zależy mi na konstruktywnej krytyce doświadczonych graczy/projektantów, czy są chętni do testów?
Jednak się przemogłeś :) . Fajnie :D .

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 28 mar 2012, 08:48
autor: Karol Madaj
Dodam jeszcze, że w mojej sudańskiej wiosce walczy się teraz o przewagi i ucieka przed strasznym lwem :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 28 mar 2012, 09:13
autor: ja_n
Karol Madaj pisze:Dodam jeszcze, że w mojej sudańskiej wiosce walczy się teraz o przewagi i ucieka przed strasznym lwem :)
A da się go odpędzić wiadrem wody?