Magnum Sal (Marcin Krupiński, Filip Miłuński)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Magnum Sal

Post autor: sipio »

Niestety obie gry na jego wishliście widziałem już z dobre pół roku temu ;-(
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: yosz »

No to będzie coś trzeba z tym zrobić żeby zmieniło z Must Have na Owned ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
kdsz
Posty: 1401
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 456 times
Been thanked: 303 times

Re: Magnum Sal

Post autor: kdsz »

Awatar użytkownika
Gabriel
Posty: 730
Rejestracja: 13 sie 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Magnum Sal

Post autor: Gabriel »

dumspirospero pisze:Magnum Sal w Ideal Game Library u Bruno Faiduttiego:
http://www.faidutti.com/index.php?Modul ... que&id=738

Gratulacje!
Ciężary gier wg. tego Pana (czerwone kropy):

Caylus: 5
Filary Ziemi: 4
Epoka kamienia: 3
Magnum Sal: 3

Ma to sens? Z jednej recenzji video Magnum Sal jawił się jako bardziej mózgożerna pozycja. Filary Ziemi to zabaweczka przecież, tak samo Epoka Kamienia.
Kupię:Dark World: Dragon's Gate / Schwarze Auge Tal des Drachens (stary dungeon-crawler)
Liarus
Posty: 398
Rejestracja: 09 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Pszczyna
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Liarus »

Dla mnie mózgożerność Magnum Sal stoi dokładnie na pozycji Stone Age, czyli aż tak ciężko to tam nie ma
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: Tycjan »

http://www.swiatgierplanszowych.pl/2012 ... l-dodatek/
Prace nad dodatkiem trwają, ale widać już pierwsze efekty :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
tysma
Posty: 259
Rejestracja: 18 kwie 2010, 13:49

Re: Magnum Sal

Post autor: tysma »

Gabriel pisze: Ma to sens? Z jednej recenzji video Magnum Sal jawił się jako bardziej mózgożerna pozycja. Filary Ziemi to zabaweczka przecież, tak samo Epoka Kamienia.
Czy Complexity level to na pewno miózgożerność czy może poziom skomplikowania zasad, mechaniki?


"Wciąż nie jest jeszcze ustalony tytuł dodatku, może macie wiec własne propozycje?"
Magnum sal:afera solna :)
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Magnum Sal

Post autor: gafik »

Tycjan pisze:http://www.swiatgierplanszowych.pl/2012 ... l-dodatek/
Prace nad dodatkiem trwają, ale widać już pierwsze efekty :)
Mi bardzo ta gra przypadła do gustu i pomimo, że grałem dopiero 4 razy to chętnie pogram z dodatkiem (jaki on by nie był).
Zachęcacie też do proponowania nazwy dodatku... Chociaż bez, choćby szczątkowej, wiedzy co będzie zawierał dodatek, trudno jakąś nazwę proponować... To ja mam propozycję "w ciemno", która w zasadzie jest banalna, bo nasuwa się automatycznie:

"Magnum Sal - Regis" albo po prostu "Regis"

Regis to "imię" najstarszego szybu kopalni.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Wothan »

Jak ta gra chodzi na 2 osoby?
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: Witold Janik »

Moim zdaniem już bardzo ładnie :) Słyszałem też wiele osób grających ze swoją parą, które mają podobne zdanie.
Jest prosta rywalizacja 1 vs. 1.

Zdaje się, że chyba nawet zdecydowanie lepiej niż na 4 doświadczonych graczy :lol:
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
MattCarnall
Posty: 326
Rejestracja: 08 sie 2010, 17:53
Lokalizacja: Kalisz
Been thanked: 2 times

Re: Magnum Sal

Post autor: MattCarnall »

Polecam w 2 osoby. Walka trwa do samego końca. Na 2 w zasadzie nie wykorzystuje się pomocników, rzadko dokupuje górników i o ile ktoś nie popełni błędu, to wyniki będzie oscylował w granicach 100 dla każdej z osób, przynajmniej tak jest u mnie.
Awatar użytkownika
Wothan
Posty: 525
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury
Has thanked: 6 times
Been thanked: 16 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Wothan »

Został rozstrzygnięty konkurs na nowe narzędzie do powstającego dodatku do Magnum Sal.
Szczegóły do poczytania tutaj -> http://boardgamegeek.com/thread/785777/ ... est-winner
Poza tym Yosz zdradza, że nowy dodatek pozwoli graczom na kopanie tuneli. Zapowiada się ciekawie, ale pewnie trzeba będzie czekać aż do Essen :(
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: yosz »

Niestety wczoraj nie wyrobiłem się z polską wersją newsa (a że zwycięzca jest Niemcem, stąd najpierw poszła wersja "międzynarodowa"). Postaram się dzisiaj to nadrobić.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: Tycjan »

Informacje na temat dodatku - Muria: http://www.swiatgierplanszowych.pl/2012 ... agnum-sal/

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Lailonn
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Lailonn »

Witam. Grę mam od wczoraj i po pierwszej partii wszystko wygląda i działa zachęcająco :)

Mam jednak drobne pytania co do zasad:

Czy aby zmęczeni górnicy wypoczęli nie mogę zrobić NIC w kopalni czy też nie mogę nic wydobyć? W sensie czy np przestawienie górników albo dołożenie nowego "psuje" odpoczynek?

Na początku tematu ktoś pytał o wodę. Dostał odpowiedź jaka mnie zdziwiła. Czerpakiem przelewając wodę dodajemy ją do sąsiedniego pola, tak? Dzięki temu możemy dokuczyć oponentowi? W/w odpowiedź brzmiała, że przesunięta woda się nie sumuje co byłoby nielogiczne.
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Jan Madejski »

Lailonn pisze:Czy aby zmęczeni górnicy wypoczęli nie mogę zrobić NIC w kopalni czy też nie mogę nic wydobyć? W sensie czy np przestawienie górników albo dołożenie nowego "psuje" odpoczynek?

Na początku tematu ktoś pytał o wodę. Dostał odpowiedź jaka mnie zdziwiła. Czerpakiem przelewając wodę dodajemy ją do sąsiedniego pola, tak? Dzięki temu możemy dokuczyć oponentowi? W/w odpowiedź brzmiała, że przesunięta woda się nie sumuje co byłoby nielogiczne.
1. Tak, musisz odpuścić całą turę i nie wykonać żadnej akcji (poza, ewentualnie, ruchem robotnika w kolejce do zamku, który jest automatyczny)

2. Jeśli chodzi o: "przeniesiona kostka wody nie wlicza się do ilości wody występującej w komnacie po jej późniejszym odkryciu (tzn. wody będzie więcej niż wynika z oznaczenia na żetonie). " to pewnie dobrze interpretujesz zasady, tylko ta wypowiedź była zamotana ;) Kostka wody jest dodatkowa - zostaje na tym polu i dodaje się do wody, która jest już na danym polu (lub pojawi się po jego odkryciu).
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: yosz »

dzięki Janku - masz oczywiście rację
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Lailonn
Posty: 172
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:09
Has thanked: 7 times
Been thanked: 63 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Lailonn »

To tak dla pewności. Aby górnicy odpoczęli nie mogę NIGDZIE NIC zrobić przez swoją turę(2 akcje)? Nawet wysłanie pomocnika do budynku czy do kolejki w zamku uniemożliwia odpoczynek, tak?
1. Zamki Burgundii 2. Clash of Cultures 3. Barrage 4. Food Chain Magnate 5. Terraformacja Marsa 6. Keyflower 7. Boonlake 8. Wyspa Skye 9. Podwodne Miasta 10. Great Western Trail: Argentyna - kolejność losowa
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Magnum Sal

Post autor: Jan Madejski »

Dokładnie tak.
Awatar użytkownika
Roballo
Posty: 168
Rejestracja: 12 paź 2010, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Magnum Sal

Post autor: Roballo »

Kiedy premiera dodatku? ;)
pułkowniki


Nigdy nie ufaj maszynom....
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Magnum Sal

Post autor: surmik »

Strzelam, że data premiery zaczyna się na literkę E. ;)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Magnum Sal

Post autor: yosz »

Możliwe że nawet wcześniej. Drewno już powinno być posortowane. Ostatnie szlify instrukcji trwają, pudło poszło do druku.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Magnum Sal

Post autor: RasTafari »

surmik pisze:Strzelam, że data premiery zaczyna się na literkę E. ;)
Eździernik? :wink:

też czekam na ten dodatek :mrgreen:
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
Awatar użytkownika
kdsz
Posty: 1401
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 456 times
Been thanked: 303 times

Re: Magnum Sal

Post autor: kdsz »

RasTafari pisze:Eździernik? :wink:
Eiaculare!
Awatar użytkownika
Roballo
Posty: 168
Rejestracja: 12 paź 2010, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Magnum Sal

Post autor: Roballo »

Wiem że to pytanie może być lekko niewygodne, ale :D W jakiej mniej więcej cenie będzie dodatek?
pułkowniki


Nigdy nie ufaj maszynom....
ODPOWIEDZ