Strona 13 z 32

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:14
autor: RunMan
A czy te monumenty punktowały za coś, co akurat zbierałaś / miałaś rozwinięte / cokolwiek? Trochę mi smutno jak to czytam, bo miałem nadzieję, że w tej grze każda droga do zwycięstwa jest równie dobra jak inna, ale chyba wychodziłoby na to, że niekoniecznie :(

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:23
autor: Bea
RunMan pisze:A czy te monumenty punktowały za coś, co akurat zbierałaś / miałaś rozwinięte / cokolwiek? Trochę mi smutno jak to czytam, bo miałem nadzieję, że w tej grze każda droga do zwycięstwa jest równie dobra jak inna, ale chyba wychodziłoby na to, że niekoniecznie :(
Trochę punktowały, ale nie wykorzystałam ich na maxa bo czasu zabrakło. Poza tym, to dopiero moja 3 partia...

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:32
autor: FortArt
Bea pisze:Strona 5, sam koniec akapitu "neutralni robotnicy".
W takim razie masz jakiś lepszy egzemplarz. W moim zdecydowanie wspominają o użyciu robotników, nie tych płaskich dysków.
Obrazek

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:41
autor: th0m4s
Faktycznie brakuje u ciebie następującego zdania:
"Zalecamy używanie znaczników graczy zamiast robotników, żeby łatwo odróżnić robotników graczy od neutralnych."
Reszta tekstu jest taka sama.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:43
autor: Bea
th0m4s pisze:Faktycznie brakuje u ciebie następującego zdania:
"Zalecamy używanie znaczników graczy zamiast robotników, żeby łatwo odróżnić robotników graczy od neutralnych."
Reszta tekstu jest taka sama.
Dokładnie. Dziwne to. To był skan z papierowej wersji? Ciekawe czy jest jeszcze więcej takich różnic w instrukcji.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:47
autor: Peter128
Pod monumenty warto obierać strategię już na początku gry, zbierać surowiec czy coś co będzie punktować. Oczywiście zawsze mieć też plan B, jakby brakło surowców na monument albo przeciwnik by go zabrał.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 22:55
autor: Majek10
Zagrałem więcej niż 3 partie i gwarantuję Wam, że jest dużo więcej dróg do zwycięstwo niż to wygląda po pierwszych partiach. Trzeba tylko poszukać i spróbować innych strategii.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 23:16
autor: FortArt
Kupowałem zaraz jak tylko wydano grę, w przedsprzedaży bodaj, widocznie potem w dodruku coś zmienili.
Bea pisze:Ciekawe czy jest jeszcze więcej takich różnic w instrukcji.
Moja papierowa jest taka sama jak ta, która wisi na stronie Rebela:
http://www.rebel.pl/repository/files/in ... lkinPL.pdf
Więc to już tylko Wy posiadacze poprawionych instrukcji możecie sprawdzić.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 04 lut 2014, 23:40
autor: th0m4s
Dodruk ma plansze składaną z 6 części a nie 4 ;)
I dodany tekst zacytowany wyżej więcej nie znalazłem.
Jako ciekawostkę dodam że w dodruku nie poprawiono opiów w kolorach świątyń ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 08:41
autor: Muad'Dib
Tzolk'in to moja ulubiona planszówka od roku ale niestety w tym czasie zagrałem pewnie tylko 10 partii. Brak odpowiedniej ekipy na co dzień. W związku z tym mam małe doświadczenie ale najbardziej lubię strategię monumentów. Niektóre gry wygrywałem, niektóre przegrałem ale schemat był zawsze taki sam. Ciułałem co tam dawało punkty z monumentów, wszyscy mnie lekceważyli a przy podliczaniu punktów albo wygrywałem albo bywałem drugi bo nagle dostawałem kilkadziesiąt puntów :) Natomiast nie zapomnę jak kumplom pokazywałem grę na planszówkowym zjeździe. Tryb zombi po cało dziennym turnieju, godzina 00.30 i namówiłem dwóch z nich do partyjki. Jeden jakoś w miarę szybko ogarnął a drugi miał problem. Więc pokazałem mu przykładową strategię - jedź częścią po zboże, pozostałymi zbieraj czaszki i je kładź na kole. I dokładnie tak robił, nic nie zmieniał, przysypiając jechał na automacie przez całą grę i ją wygrał :P

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 13:01
autor: Czochrun
Jestem w trakcie dorabiania elementów na piatego gracza (mamy zamiar po prostu zagrać w podstawkę w pięciu), ale po rzuceniu okiem na instrukcję z dodatku zauważyłem, że dodane są między innymi szybkie akcje (no i te całe przepowiednie). Pytanie do wytrawnych graczy. Czy dołożenie gracza bez dodatkowych elementów będzie dobrym posunięciem? Nie zrobi się tłoczno przez co na przykład 5 graczy będzie miał problem już na starcie?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 13:55
autor: FortArt
th0m4s pisze:Dodruk ma plansze składaną z 6 części a nie 4 ;)
I dodany tekst zacytowany wyżej więcej nie znalazłem.
Jako ciekawostkę dodam że w dodruku nie poprawiono opiów w kolorach świątyń ;)
Chyba nie rozumiem podkreślonego fragmentu.

Serio z tymi 6 częściami?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 14:31
autor: RunMan
dokładniej to 5 części, z czego jedna ma możliwość składania na pół. Sprytnie pomyślane, nie trzeba zdejmować kół, wszystko elegancko mieści się w pudełku

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 14:32
autor: rastula
RunMan pisze:dokładniej to 5 części, z czego jedna ma możliwość składania na pół. Sprytnie pomyślane, nie trzeba zdejmować kół, wszystko elegancko mieści się w pudełku

w moim "starym egzemplarzu nie trzeba zdejmować kół - więc to chyba nie o to chodzi?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 15:19
autor: th0m4s
Mam nadzieję, że ten link rozwiąże wasze wątpliwości ;)
http://imgur.com/a/IbTT6

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 15:31
autor: rastula
a to pod spodem - z pomylonymi symbolami świątyń to o co chodzi?


to w całej grze jest pomylone ( nie wydaje mi się) - czy jakiś błąd z instrukcji?)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 05 lut 2014, 15:33
autor: th0m4s
Na ostatniej stronie z podpisami kolory są pomylone ;)

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 06 lut 2014, 08:52
autor: artch
Bea pisze:
RunMan pisze:
Maciek Mazgaj pisze:Ja używam tych małych znaczników, do oznaczania w świątyniach i na torach rozwojów.
Zdaje się, że jest to nawet rozwiązanie polecane przez instrukcję :)
Też tak robię, ale wolałabym, żeby były one czarne :)
Jak ktoś chce mieć "porządek" na planszy, to proponuję posilić się znacznikami kolonistów z Puerto Rico (powinny pasować idealnie).

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 25 lut 2014, 10:50
autor: Czochrun
Jedno pytanko odnośnie pola Palenque. Czy mając rozwiniętą technologię rolnictwa na poziom 3 mogę wykonując akcję 3/4/5 na torze Palenque wziąć jedzenie bez wypalania lasu jeśli żeton kukurydzy jest "zasłonięty" przez żeton lasu?
Dlaczego pytam? Takiej zasady nie znalazłem w instrukcji jednak przeglądając loga na boardgamearena (http://en.boardgamearena.com/#!gamereview?table=5318462) jeden z graczy wykonał właśnie taki ruch (Move 67). Mając rolnictwo na poziomie drugim wziął kukurydzę nie zdejmując żetonu lasu. Nie zauważyłem aby spadł na jakiejś świątyni. Po prostu wziął żarełko razem z bonusem.

PS. Teraz właśnie tak czytam instrukcję i zastanawiam się czy ten zapis

Jeśli w Palenque nie ma dostępnych żetonów Zbioru Kukurydzy, możesz zebrać kukurydzę bez konieczności brania żetonu
(Palenque – akcje 2, 3, 4 i 5)


nie powinien być własnie w ten sposób interpretowany? Żeton zasłonięty to również żeton niedostępny. Zgadza się?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 25 lut 2014, 10:54
autor: palladinus
Zgadza się, chyba w jakimś FAQ było.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 25 lut 2014, 11:10
autor: alagor
Dokładnie tak, zmiana interpretacji tej zasady nastąpiła tuż po wydaniu gry:

http://boardgamegeek.com/thread/867737/ ... t-tile-que

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 mar 2014, 08:11
autor: walkingdead
Wspominaliście o różnicach w instrukcji, czyli teraz nabywając grę dostanę już "dodruk" z uzupełnioną instrukcją?

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 mar 2014, 08:13
autor: Czochrun
Pewno zależy gdzie kupisz. Ja kupowałem miesiąc temu i dostałem chyba tą starą. Ale moim zdaniem nie wpływa to na zrozumienie gry czy też samą rozgrywkę.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 mar 2014, 08:18
autor: walkingdead
I nie ma żadnego oznaczenia,że to poprawiona wersja/dodruk etc?
Skoro jednak twierdzisz,że to nie wpływa znacząco na grę to chyba nie ma się co "spinać.

Re: Tzolkin: Kalendarz Majów

: 18 mar 2014, 08:30
autor: Czochrun
walkingdead pisze:I nie ma żadnego oznaczenia,że to poprawiona wersja/dodruk etc?
Skoro jednak twierdzisz,że to nie wpływa znacząco na grę to chyba nie ma się co "spinać.
No mnie jakoś nic nie ominęło. Nie robi naprawdę różnicy, czy blokujesz koła takimi czy innymi pionkami :) Bo chyba tego dotyczyła różnica w instrukcjach...