Strona 13 z 39

Re: Mage Knight PL

: 17 lip 2014, 00:51
autor: sirafin
Maceqq pisze:Witam,

z tego co zrozumiałem z instrukcji, powinno być 15 identycznych kart podstawowych, dla każdego knighta + po jednej specjalnej, czy to prawda? W mojej wersji jest łącznie po 15 + 1 kart na knight'a, ale niestety nie wszystkie z tych 15 są identyczne.
EDIT:
oczywiscie chodzi mi, o identyczne zestawy, a nie o 15 identycznych kart ;)

Pzdr,
Maciek
To nie tak. Ujmijmy to inaczej, wyobraź sobie, że każdy bohater dostał identyczną talię kart (numerowane 1-16). Następnie każdy bohater dostał możliwość ulepszenia jednej karty w talii.

Arythea ulepszyła kartę nr 1: Szał -> Wszechstronność
Tovak ulepszył kartę nr 3: Determinacja -> Zimna krew
Norowas ulepszył kartę nr 11: Obietnica -> Szlachetne Maniery
Goldyx ulepszył kartę nr 15: Koncentracja -> Moc Koncentracji

I tym sposobem mamy cztery prawie identyczne talie 16 kart i w każdej jest jeden unikat ;)

Re: Mage Knight PL

: 07 wrz 2014, 19:04
autor: Acaraje
Tak dla mojego świętego spokoju: jeżeli naparzam się z wrogiem który dajmy na to jest odporny na ataki lodem, to czy w takim razie atakując go z dystansu np. lodem, też jest ten atak traktowany połowicznie?

Re: Mage Knight PL

: 07 wrz 2014, 20:39
autor: sirafin
Oczywiście. Nie ma znaczenia, czy to atak lodem bezpośredni, dystansowy, czy oblężniczy, każdy atak lodem będzie połowiczny przy wrogu odpornym na lód.

Re: Mage Knight PL

: 24 wrz 2014, 20:29
autor: Najemnik
Przeczytałem cały temat, ale takie pytanie jeszcze nie padło, zadaję je więc, by się upewnić co do swojej interpretacji:
Czy po użyciu karty Koncentracji na kartę Żar walki dodaję każdej swojej jednostce po 5 ataku i bloku?

Re: Mage Knight PL

: 24 wrz 2014, 21:05
autor: inshade
Niestety, karta Żar walki nie daje bezpośrednio bloku, ataku, ruchu ani wpływu więc koncentracja nie działa na nią.
Aczkolwiek dobrym pomysłem jest zagranie maksymalnego efektu razem z żarem walki, wtedy się kumuluje :-)

Re: Mage Knight PL

: 29 wrz 2014, 08:53
autor: Quebrith
No to podzielę się pomysłem jeszcze tu w tym temacie

Nowa postać do mage knight?
W sumie chodzi mi o to czy ktoś próbował zrobić taki swój ala fanowski dodatek?
Czyli zaadoptować figurkę z np Mage Knight 2.0 / resurection, pomyśleć nad skilami i jedną/dwoma kartami cechowymi charakteru
i wciągnąć ją do gry na planszę. Zrobić takie ala rozszerzenie - coś jak Krang - tylko inną postać... Fajnie jest mieć większy wybór :)
Wydaje się to być niesamowicie dobrym pomysłem, ale za Chiny nie mogę nic znaleźć żadnego wątku o tym ...
Moim zdaniem - zacny pomysł!
Jeśli nikt tego jeszcze nie zrobił, a idea się spodoba i poruszy serca graczy i ktoś ma na to jakiś pomysł chętnie posłużę w wykonaniu niezbędnych komponentów, żetonów kart itp :)
Pozdrufy :)

<edit>
"Woytas" podpowiedział że już na BGG jest -> Zeline jakby jeszcze ktoś zwiedzał wątek :)

Re: Mage Knight PL

: 11 paź 2014, 23:31
autor: AiS
Quebrith pisze:No to podzielę się pomysłem jeszcze tu w tym temacie

Nowa postać do mage knight?
W sumie chodzi mi o to czy ktoś próbował zrobić taki swój ala fanowski dodatek?
Czyli zaadoptować figurkę z np Mage Knight 2.0 / resurection, pomyśleć nad skilami i jedną/dwoma kartami cechowymi charakteru
i wciągnąć ją do gry na planszę. Zrobić takie ala rozszerzenie - coś jak Krang - tylko inną postać... Fajnie jest mieć większy wybór :)
Wydaje się to być niesamowicie dobrym pomysłem, ale za Chiny nie mogę nic znaleźć żadnego wątku o tym ...
Moim zdaniem - zacny pomysł!
Jeśli nikt tego jeszcze nie zrobił, a idea się spodoba i poruszy serca graczy i ktoś ma na to jakiś pomysł chętnie posłużę w wykonaniu niezbędnych komponentów, żetonów kart itp :)
Pozdrufy :)

<edit>
"Woytas" podpowiedział że już na BGG jest -> Zeline jakby jeszcze ktoś zwiedzał wątek :)
Możesz wrzucić linka?

Re: Mage Knight PL

: 12 paź 2014, 00:37
autor: Quebrith
AiS pisze:
Quebrith pisze:No to podzielę się pomysłem jeszcze tu w tym temacie

Nowa postać do mage knight?
W sumie chodzi mi o to czy ktoś próbował zrobić taki swój ala fanowski dodatek?
Czyli zaadoptować figurkę z np Mage Knight 2.0 / resurection, pomyśleć nad skilami i jedną/dwoma kartami cechowymi charakteru
i wciągnąć ją do gry na planszę. Zrobić takie ala rozszerzenie - coś jak Krang - tylko inną postać... Fajnie jest mieć większy wybór :)
Wydaje się to być niesamowicie dobrym pomysłem, ale za Chiny nie mogę nic znaleźć żadnego wątku o tym ...
Moim zdaniem - zacny pomysł!
Jeśli nikt tego jeszcze nie zrobił, a idea się spodoba i poruszy serca graczy i ktoś ma na to jakiś pomysł chętnie posłużę w wykonaniu niezbędnych komponentów, żetonów kart itp :)
Pozdrufy :)

<edit>
"Woytas" podpowiedział że już na BGG jest -> Zeline jakby jeszcze ktoś zwiedzał wątek :)
Możesz wrzucić linka?
Proszę bardzo:
http://boardgamegeek.com/thread/990166/ ... aded-march

Re: Mage Knight PL

: 12 paź 2014, 00:58
autor: woytas
Zeline.
Nie ja to opracowałem graficznie, ale myślę że nikomu się nic nie stanie, jak to pokażę.
Spoiler:

Re: Mage Knight PL

: 12 paź 2014, 09:42
autor: AiS
Dzięki @woytas

Zeline wygląda uroczo.
Chętnie bym ją ... wydrukował :-)

Nie macie może wersji do wydruku? I może w wersji angielskiej?

Re: Mage Knight PL

: 12 paź 2014, 10:28
autor: pabula
Wersja angielska jest do znalezienia na bgg.
W pbf z nią.
Wrzucę to tu jak będę przy kompie.
"Dołącz do mnie" jest trochę za mocne jednak.
Ale potestujcie :)

Re: Mage Knight PL

: 12 paź 2014, 15:05
autor: AiS
pabula pisze:Wersja angielska jest do znalezienia na bgg.
W pbf z nią.
Wrzucę to tu jak będę przy kompie.
"Dołącz do mnie" jest trochę za mocne jednak.
Ale potestujcie :)
Będę wdzięczny bo w wątku o Zeline na BGG rozpisują się co jest za mocne, co za słabe ale samych kart nie mogę znaleźć.

Jest też możliwe że za słabo szukam (dopiero jak przeczytam cały internet dostanę perka poszukiwacza)
:-)

Re: Mage Knight PL

: 12 paź 2014, 23:37
autor: pabula
Obrazek
Obrazek

Re: Mage Knight PL

: 13 paź 2014, 00:18
autor: AiS
wielkie dzięki

Re: Mage Knight PL

: 01 lis 2014, 00:36
autor: AiS
pabula pisze:Wersja angielska jest do znalezienia na bgg.
W pbf z nią.
Wrzucę to tu jak będę przy kompie.
"Dołącz do mnie" jest trochę za mocne jednak.
Ale potestujcie :)
Grałem Zelinką i naszły mnie wątpliwości:
1. Czy skill "Dołącz do mnie" jest rozpatrywany jako interakcja i kończy turę czy jako działanie specjalne?
2. Czy skill "Rozbrajające spojrzenie" może być użyty podczas rozgrywania "niepełnej" tury (poza kolejnością)?

i inne wątpliwości nie dotyczące Zeline:
3. Czy wzmocniony efekt "Chorągwi Dowodzenia" jest rozpatrywany jako interakcja i kończy turę czy jako działanie specjalne?
4. Kość many gen.Volkare, określająca parametry jego ataku jest przerzucana przed każdym jego atakiem/atakiem na niego?
5. Czy niezablokowane obrażenia z paraliżującego ataku przydzielone jednostce zabijają tę jednostkę i na tym faza przydzielania obrażeń się kończy, czy przydzielam pozostałe obrażenia wg normalnych zasad (np. 6 obr, pancerz jednostki 4 więc zostają jeszcze 2 obr. dla innej jednostki lub bohatera)?

Re: Mage Knight PL

: 01 lis 2014, 13:05
autor: pinata
AiS pisze:Grałem Zelinką i naszły mnie wątpliwości:
1. Czy skill "Dołącz do mnie" jest rozpatrywany jako interakcja i kończy turę czy jako działanie specjalne?
2. Czy skill "Rozbrajające spojrzenie" może być użyty podczas rozgrywania "niepełnej" tury (poza kolejnością)?
Nie znam się na Zeline, ale stosując standardowe przepisy Mage Knighta:
1. Taki efekt ani nie jest interakcją, ani nie zastępuje Twojej akcji w turze (nie "kończy tury"). Wykaz akcji obowiązkowych i dobrowolnych znajdziesz w instrukcji na stronie 5 (dodatkowo Lost Legion wprowadza dwie karty akcji zaawansowanych, które mogą - lub nawet muszą - zastąpić Twoją akcję w turze).
2. To zależy, o co konkretnie Ci chodzi. W kooperacyjnym szturmie miasta i podczas pełnego uczestnictwa w walce z innym graczem możesz używać swoich umiejętności (skill). W przypadku częściowego uczestnictwa w walce z innym graczem nie możesz korzystać ze swoich umiejętności (poza tymi do wykorzystania w trakcie tury innego gracza). Instrukcja, strona 10. Instrukcja Lost Legion, strona 10.
AiS pisze: i inne wątpliwości nie dotyczące Zeline:
3. Czy wzmocniony efekt "Chorągwi Dowodzenia" jest rozpatrywany jako interakcja i kończy turę czy jako działanie specjalne?
4. Kość many gen.Volkare, określająca parametry jego ataku jest przerzucana przed każdym jego atakiem/atakiem na niego?
5. Czy niezablokowane obrażenia z paraliżującego ataku przydzielone jednostce zabijają tę jednostkę i na tym faza przydzielania obrażeń się kończy, czy przydzielam pozostałe obrażenia wg normalnych zasad (np. 6 obr, pancerz jednostki 4 więc zostają jeszcze 2 obr. dla innej jednostki lub bohatera)?
3. Zakładam, że chodzi Ci o kartę "Banner of Command". Odpowiedź jest taka sama, jak na pytanie 1.
4. Kostką Volkare-a rzucasz raz, przed każdą walką. Jeżeli w walce uczestniczy więcej niż jeden gracz, to Volkare atakuje każdego z graczy tym samym rodzajem ataku. Instrukcja Lost Legion, strony 7 i 8.
5. Zawsze przydzielasz wszystkie obrażenia według normalnych zasad. Dodatkowo wszystkie rany powstałe w wyniku ataku paraliżującego powodują zniszczenie ranionych jednostek i/lub odrzucenie kart z ręki. Instrukcja strona 8.

Mage Knight pytanko :)

: 15 lis 2014, 00:03
autor: Casiliasplp
Mam na razie jedno pytanie które nurtuje mnie i kolegów co to jest:

Jak jest karta bohatera pod ekwipunkiem są 3 many różne kolory np u Norowas jest biała biała i zielona co ona oznacza nie mogę tego znaleźć w instrukcji proszę podać stronę w instrukcji albo wytłumaczyć mi to dzięki wielkie :)

Re: Mage Knight pytanko :)

: 15 lis 2014, 00:13
autor: lesar
Potrzebne w trybie solo jak grasz z wirtualnym graczem. Na początku gry takie kryształy ma WG jakie są na karcie. One dyktują tempo gry WG.

Re: Mage Knight pytanko :)

: 15 lis 2014, 00:17
autor: Casiliasplp
Jezu dzięki za odpowiedz xD nie czytałem tego WG :) dzięki wielkie.

Re: Mage Knight pytanko :)

: 15 lis 2014, 01:47
autor: nahar
Można chyba takie pytanie dawać w odpowiednim temacie - nawet jest na pierwszej stronie.
Naprawdę nie chcę, żeby to forum zmieniło się w śmietnik tak jak większość forów poświęconych jakiemuś hobby..... :?

Modów proszę o przypięcie tego do tu.

Re: Mage Knight pytanko :)

: 16 lis 2014, 14:08
autor: Casiliasplp
Jeszcze pytanko można zagrać stos kart ruchu np. +2 +2 a potem zagrać kartę awansowaną na ten stos albo inny np.dodaj sobie 1 znacznik many albo kryształu?

Re: Mage Knight pytanko :)

: 16 lis 2014, 14:31
autor: AiS
Casiliasplp pisze:Jeszcze dwa pytanka można zagrać stos kart ruchu np. +2 +2 a potem zagrać kartę awansowaną na ten stos albo inny np.dodaj sobie 1 znacznik many albo kryształu?
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pytanie, ale postaram się odpowiedzieć:
Zwróć uwagę na symbol w lewym górnym rogu kart akcji/czaru/artefaktu - określają one w jakiej fazie karta może być zagrana. Jeżeli jest to akcja specjalna (taki krzyżyk) - może być zagrana w każdej fazie Twojej tury tj. przed i po ruchu, przed, w trakcie i po walce itp. Zawsze też możesz zagrać akcję zaawansowaną bokiem dla efektu +1.

Re: Mage Knight pytanko :)

: 16 lis 2014, 14:32
autor: Casiliasplp
dzięki za szybką odpowiedz :) już wszystko jasne gra jest przednia :) pozdrawiam !

Re: Mage Knight pytanko :)

: 16 lis 2014, 14:51
autor: Casiliasplp
Ostatnie pytanko jak gramy na 4 graczy używamy 6 kości many jedna zostaje jeśli gracz na na karcie weź kość many bierze ją ze źródła czy tą jedna dodatkową ? Wiem to może zależeć od karty lecz co mamy zrobić jeśli ma zabrać więcej niż jedna ? Jedna ze źródła drugą dodatkową ?

Re: Mage Knight pytanko :)

: 16 lis 2014, 15:10
autor: AiS
Casiliasplp pisze:Ostatnie pytanko jak gramy na 4 graczy używamy 6 kości many jedna zostaje jeśli gracz na na karcie weź kość many bierze ją ze źródła czy tą jedna dodatkową ? Wiem to może zależeć od karty lecz co mamy zrobić jeśli ma zabrać więcej niż jedna ? Jedna ze źródła drugą dodatkową ?
Mam wrażenie, że słabo przygotowaliście się do gry - w źródle na początku tury każdego z graczy znajdują się wszystkie (liczba graczy +2) kości many (chyba, że jeden z graczy wybrał taktykę dnia nr 3, ale o tym poniżej). Może się zdarzyć, że będą wyczerpane, ale będą. Generalnie można wykorzystać tylko jedną z nich, chyba, że karta (np. Mana Draw) pozwala na użycie dodatkowej. Po zakończeniu swojej tury przerzucasz wykorzystaną kość i zwracasz do źródła więc kolejny gracz może z niej korzystać.

Jeżeli chodzi o kartę taktyki (3 z taktyk dnia) to gracz zabiera jedną kość ze źródła i umieszcza na tej karcie w swoim polu gry. Jest ona niedostępna dla innych. Kiedy ją wykorzysta to przerzuci i odda do źródła.

Proponuję przeczytać "przewodnik", bo jestem pewien, że to nie
Casiliasplp pisze:Ostatnie pytanko(...)