Strona 13 z 26

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 14 wrz 2012, 17:22
autor: virco
a mowimy o 1 edycji
tejze edycji z 1 czy tez z 2 dodatkiem (czy oboma)
czy moze o 2 edycji?

:mrgreen:

bo w kazda z tych gralo mi sie inaczej..
co nie zmiena faktu ze wydaje mi sie ze druga edycja chodiz tylko na 6..
podczas gdy w pierwsza edycje gralismy nawet w 4 i 5 i nie czulo sie az tak zle dobranego balansu,,

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 16 wrz 2012, 23:29
autor: Atamán
hhehhe, Macek pisał o drugiej edycji z dodatekiem

Na bgg jest plik z listą kart z tego dodatku i podoba mi się to, że wreszcie pomyśleli i osłabili co nieco Greyjoy'ów, ale za to karty Martella faktycznie wydają się strasznie kiepskie (no, może poza Quentynem).

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 18 wrz 2012, 15:57
autor: kiwi
Co do dodatku "Taniec ze Smokami" wczoraj rozegrałem swoją pierwszą partie, przetłumaczyłem na polski i wykonałem karty. W dodatku bardzo podoba mi się to, że odrazu praktycznie każdy gracz ma interakcje na planszy z conajmniej 4 graczami. Więc jeszcze więcej dzieje się poza planszą. Też zauwazyliśmy że najsłabsze karty ma Dorne, lecz rekompensuje to moim zdaniem jego dobra zbunkrowana pozycja.

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 19 wrz 2012, 11:46
autor: Grotek
a możesz na PW lub na formu podrzucić te przetłumaczone karty najlepiej w formie do wydruku i pytanie tam są tylko w tym dodatku karty czy coś jeszcze>>

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 20 wrz 2012, 14:28
autor: kiwi
Dodatek jest już na forum w dziale tłumaczeń, wymagane są tylko karty, w moim chomiku jest jeszcze mapa z NOWYM początkowym układem rodów.

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 22 wrz 2012, 11:39
autor: Grotek
kiwi pisze:Co do dodatku "Taniec ze Smokami" wczoraj rozegrałem swoją pierwszą partie, przetłumaczyłem na polski i wykonałem karty. W dodatku bardzo podoba mi się to, że odrazu praktycznie każdy gracz ma interakcje na planszy z conajmniej 4 graczami. Więc jeszcze więcej dzieje się poza planszą. Też zauwazyliśmy że najsłabsze karty ma Dorne, lecz rekompensuje to moim zdaniem jego dobra zbunkrowana pozycja.
A kto wygrał:P??? ściągnąłem sobie od ciebie te karty trochę trzeba je będzie obrobić ale spoko

Trzeba też pamiętać o rozmieszczeniu nowych garnizonów na mapie np: koniec Burzy siła 4
Dorne - faktycznie karty bez rewelacji ale to jedyny gracz który może siadając do stołu sam coś zaplanować na kilka ruchów do przodu i to on może wg mnie jak patrzę na mapę pomóc z pogrążeniu Zielonego czy częściowo żółtego lub też wręcz przeciwnie. Inne rody w zasadzie nie wiele mogą planować a jedynie reagować i starać się przewidywać co zrobią inni. Piraci moim zdaniem dalej mają przejechane karty np: czytacz a mokra czupryna. Ciekawe na ile fatalną pozycję startową B. zarówno na mapie jak i na torach neutralizują jego całkiem niezłe karty

czekam na jakieś opisy z pierwszej rozgrywki:P

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 22 wrz 2012, 11:58
autor: Vincent
Jesteście w stanie powiedzieć jak gra z tym dodatkiem wygląda na mniej niż 6 osób? Mi mimo wszystko dobrze się gra nawet w 3 osoby w podstawkę, pytanie tylko czy z dodatkiem nadal będzie ciekawie, czy on całkowicie rozwala już balans i grywalny jest tylko w 6 osób?

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 24 wrz 2012, 19:31
autor: kiwi
Jesteście w stanie powiedzieć jak gra z tym dodatkiem wygląda na mniej niż 6 osób? Mi mimo wszystko dobrze się gra nawet w 3 osoby w podstawkę, pytanie tylko czy z dodatkiem nadal będzie ciekawie, czy on całkowicie rozwala już balans i grywalny jest tylko w 6 osób?
Nie da się, dodatek jest tylko dla 6 osób.

A kto wygrał:P??? ściągnąłem sobie od ciebie te karty trochę trzeba je będzie obrobić ale spoko

Trzeba też pamiętać o rozmieszczeniu nowych garnizonów na mapie np: koniec Burzy siła 4
Dorne - faktycznie karty bez rewelacji ale to jedyny gracz który może siadając do stołu sam coś zaplanować na kilka ruchów do przodu i to on może wg mnie jak patrzę na mapę pomóc z pogrążeniu Zielonego czy częściowo żółtego lub też wręcz przeciwnie. Inne rody w zasadzie nie wiele mogą planować a jedynie reagować i starać się przewidywać co zrobią inni. Piraci moim zdaniem dalej mają przejechane karty np: czytacz a mokra czupryna. Ciekawe na ile fatalną pozycję startową B. zarówno na mapie jak i na torach neutralizują jego całkiem niezłe karty
U nas wygrał Baratheon, a najgorszą pozycje ma Tyrell. A co trzeba obrobić w kartach?

Gra o tron, nowe wydanie

: 03 paź 2012, 23:23
autor: Dziku_Tomasz
podczas dzisiejszej rozgrywki wynikły pewne nieścisłości na które nie potrafiliśmy znaleźć jednoznacznej odpowiedzi w instrukcji:

1. na obszarze (A) znajduje sie jedna jednostka piechurów i jedna jednostka maszyn oblężniczych dano rozkaz marszu i pytanie: czy można piechurem podbić obszar którego nikt nie kontroluje a maszyna zaatakować inny obszar (B) na którym jest twierdza z jednym ryckiem przeciwnika?
2. czy w ogóle można poruszać się samą jednostka machin oblężniczych?
3. na obszarze (C) z twierdzą pozostała jedna maszyna oblężnicza do którego obszaru dano rozkaz obrony +1, a na morzu (D) bezpośrednio graniczącym z (c) stoją trzy jednostki statków z rozkazem wsparcia. przeciwnik atakuje obszar (C) i pytanie:
czy w takiej sytuacji maszyna jako jednostka która nie może sie bronic zostaje od razu zniszczona? czy dochodzi do bitwy o sile armii broniącego się 4 (1 z rozkazu obrony + 3 ze wsparcia z morza)?

Re: Gra o tron, nowe wydanie

: 03 paź 2012, 23:39
autor: schizofretka
1. Można
2. Można
3. Jest normalna bitwa, wieża ma tylko siłę zero, musi być zniszczona w wypadku wycofania i nie może być wybrana jako strata z mieczyka.

Re: Gra o tron, nowe wydanie

: 04 paź 2012, 06:40
autor: iapetus
Troszkę się Wam zamuliło wątek, co? Przypominam że na dyskusje o zasadach jest dedykowany wątek :) Ja tu się spodziewam opinii o grze a dostaję długaśne dywagacje o zasadach :(

Re: Gra o tron, nowe wydanie

: 04 paź 2012, 09:45
autor: Grotek
schizofretka pisze:1. Można
2. Można
3. Jest normalna bitwa, wieża ma tylko siłę zero, musi być zniszczona w wypadku wycofania i nie może być wybrana jako strata z mieczyka.
ale w 3 przypadku siła armi na obszarze C jest 4 wieża 0 plus 1 za rozkaz obrony i plus za rozkaz wsparcia ze staków

Re: Gra o tron, nowe wydanie

: 04 paź 2012, 09:46
autor: Grotek
iapetus pisze:Troszkę się Wam zamuliło wątek, co? Przypominam że na dyskusje o zasadach jest dedykowany wątek :) Ja tu się spodziewam opinii o grze a dostaję długaśne dywagacje o zasadach :(
to przypomnij ten wątek uwierz mi że dla kogoś kto tu zaglada pierwszy raz na to forum znalezienie go nie jest takie łatwe;/

Re: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 04 paź 2012, 20:14
autor: iapetus

Re: Gra o tron

: 15 paź 2012, 13:28
autor: Pyrovatis
Witam wszystkich, ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem GoT 2ed, rozegrałem póki co 2 gry, powoli pewne rzeczy się wyjaśniają w praniu. Jednak jest kilka rzeczy odnośnie działań na wodzie, których nie potrafimy rozgryźć.

1. Zmobilizowałem statek w porcie, chcę teraz go ruszyć na obszar wodny który przylega do portu - muszę "zużyć" rozkaz wymarszu czy po prostu mogę go tam przesunąć. Czy mogę bezpośrednio z portu przesunąć jednostkę na obszar wodny obok tego który przylega do portu (np port przy Winterfell do wód na Sunset Sea).

2. Czy rozkaz wsparcia działa tak samo poprzez jednostki wodne jak rozkaz ruchu?

I tak przeglądając temat wpadłem na jeszcze jedną rzecz:
3.
Coen pisze:
pattom pisze:Mam pytanie odnośnie 2 ed.

Po przegranej bitwie obrońca musi wycofać swoje jednostki, które są rozbite (kładziemy znaczniki wojsk). Powiedzcie mi jak długo te jednostki są rozbite ? Co się dzieje jak tura się zakończy ? Można ponownie postawić znaczniki wojsk "do pionu"?
Do pionu dajemy je przy porządkowaniu - Faza akcji, punkt 4. "W tym momencie należy usunąć z planszy wszystkie pozostałe rozkazy Wsparcia i Obrony, a rozbite jednostki przywrócić do normalnej "stojącej" pozycji."
Skoro można sobie ustawiać rozkazy wymarszu tak żeby jedną jednostkę przesunąć o kilka pól, to czy podobnie jest tutaj. Tj. zaatakowałem kogoś, muszę się cofnąć (jednostki są rozbite), więc cofam się na pole gdzie mam inny rozkaz wymarszu, wtedy jednostki znów się stawia i mogą normalnie atakować mając pełną zdolność bojową.

Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi :)

Re: Gra o tron

: 15 paź 2012, 14:48
autor: Camilus
Pyrovatis pisze:Witam wszystkich, ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem GoT 2ed, rozegrałem póki co 2 gry, powoli pewne rzeczy się wyjaśniają w praniu. Jednak jest kilka rzeczy odnośnie działań na wodzie, których nie potrafimy rozgryźć.

1. Zmobilizowałem statek w porcie, chcę teraz go ruszyć na obszar wodny który przylega do portu - muszę "zużyć" rozkaz wymarszu czy po prostu mogę go tam przesunąć. Czy mogę bezpośrednio z portu przesunąć jednostkę na obszar wodny obok tego który przylega do portu (np port przy Winterfell do wód na Sunset Sea).

2. Czy rozkaz wsparcia działa tak samo poprzez jednostki wodne jak rozkaz ruchu?

I tak przeglądając temat wpadłem na jeszcze jedną rzecz:
3.
Coen pisze:
pattom pisze:Mam pytanie odnośnie 2 ed.

Po przegranej bitwie obrońca musi wycofać swoje jednostki, które są rozbite (kładziemy znaczniki wojsk). Powiedzcie mi jak długo te jednostki są rozbite ? Co się dzieje jak tura się zakończy ? Można ponownie postawić znaczniki wojsk "do pionu"?
Do pionu dajemy je przy porządkowaniu - Faza akcji, punkt 4. "W tym momencie należy usunąć z planszy wszystkie pozostałe rozkazy Wsparcia i Obrony, a rozbite jednostki przywrócić do normalnej "stojącej" pozycji."
Skoro można sobie ustawiać rozkazy wymarszu tak żeby jedną jednostkę przesunąć o kilka pól, to czy podobnie jest tutaj. Tj. zaatakowałem kogoś, muszę się cofnąć (jednostki są rozbite), więc cofam się na pole gdzie mam inny rozkaz wymarszu, wtedy jednostki znów się stawia i mogą normalnie atakować mając pełną zdolność bojową.

Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi :)
1. Musisz wydać rozkaz żeby wypłynąć z portu. Port traktowany jest jak taki trochę "upośledzony" region. Konsolidować, wspierać i raidować z portu też można. (Z tym że raid i wsparcie działa tylko na sąsiedni obszar wodny, a nie na lądową prowincję w której jest port.
2. Tak wsparcie na wodzie działa tak samo. Statki mogą wspierać zarówno inne regiony morskie i lądowe.
3. Jednostki "stawia" się na koniec fazy akcji. Żadnych żetonów rozkazów nie ma prawa już być na planszy, więc nic z tego. :)

Re: Gra o tron

: 16 paź 2012, 21:23
autor: Pyrovatis
Camilus pisze:
Pyrovatis pisze:
2. Czy rozkaz wsparcia działa tak samo poprzez jednostki wodne jak rozkaz ruchu?
2. Tak wsparcie na wodzie działa tak samo. Statki mogą wspierać zarówno inne regiony morskie i lądowe.
Źle wyjaśniłem. Chodzi mi o to, że jak np. mam statek w Zatoce Rozbitków oraz na Wąskim Morzu, zaś rycerzy w Królewskim Lesie.

Jak wynika z instrukcji, to mogę bezpośrednio przemieścić rycerzy (dzięki "połączeniu' jakie oferują statki) do Wdowiej strażnicy.
Pytanie jednak czy podobnie działa sprawa wsparcia oraz najazdu. Czy mogę dzięki połączeniu statkami zrobić najazd/wesprzeć Wdowią Strażnicę ?

Re: Gra o tron

: 16 paź 2012, 21:43
autor: Koshiash
Pyrovatis pisze: Czy mogę dzięki połączeniu statkami zrobić najazd/wesprzeć Wdowią Strażnicę ?
Nie.

Re: Gra o tron

: 18 paź 2012, 11:19
autor: Dabi
Pytanie troszkę związane średnio z tematem ale mam nadzieję, że ktoś podpowie.

Otrzymałem w prezencie parę dni temu Grę o Tron w stanie idealnym edycję 1.
Pomyślałem, że warto chyba grze dać szansę jeszcze jedną z nowszymi zasadami więc stąd moje pytanie.

Jakie są zmiany w ed 2 w stosunku do pierwszej poza dołączeniem 6 gracza i portów/maszyn oblężniczych oraz jak najprościej byście je zaimplementowali do wersji którą posiadam. Porty to konieczność i to jakoś zaznaczę chyba na stałe na mapie. (tylko gdzie one są) ale coś mi się kołacze po głowie, że są tam jeszcze zmiany w rejonach i inne.

Tego głównie ciekaw jestem.
Dziękuję za pomoc.

Re: Gra o tron

: 18 paź 2012, 11:22
autor: Vincent
W drugiej edycji jest inny podział na obszary więc ciężko będzie na żywca przenieść zasady.
Możesz poczytać instrukcje do dodatków do pierwszej edycji (część z nich jest zaimplementowana w edycji 2).

Re: Gra o tron

: 18 paź 2012, 12:05
autor: Dabi
Vincent pisze:W drugiej edycji jest inny podział na obszary więc ciężko będzie na żywca przenieść zasady.
Możesz poczytać instrukcje do dodatków do pierwszej edycji (część z nich jest zaimplementowana w edycji 2).

O to głównie mi chodziło. Jeśli zmiany byłyby niewielkie (pewnie dotyczącą zmian uwzględnionych w dodatkach do ed 1 oraz jeszcze coś nowego) to można dokonać takiej zmiany nawet ręcznie na planszy.

No nic jeśli będzie tego za dużo to się będzie GoT 1 ed kurzyć.

Re: Gra o tron

: 18 paź 2012, 12:12
autor: Sir-Rafał
Czy jest inny podział mapy poza południem? Zmiany dotyczą południa, bo w II edycji jest Martell i gra jest na 6 graczy, a w I edycji podstawowa gra jest na 5, stąd ta różnica. Jeśli jednak gra się w 5 to mapa I edycji jest lepsza.

Porty można sobie jakoś wydrukować. Z tego co kojarzę to porty powinny być w: Winterfell (na zachodnie morzu), Biały Port, Pyke, Smocza Skała, Stare Miasto, Lannisport. Nie wiem do końca jak to jest ze Słoneczną Włócznią i Końcem Burzy w przypadku mapy na 5 graczy.

Z innych ciekawych rozwiązań, które polecam jakoś sobie dorobić są: Karty Dzikich, Machiny Oblężnicze, zmiana działania Umocnienie Władzy z gwiazdką i Najazdu z gwiazdką.

Poza tym gra jest bardzo podobna. II edycja jest o tyle fajniejsza, że posiada w sobie to co najciekawsze z dodatków do I edycji.

Odp: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 29 paź 2012, 22:35
autor: hermes
To ja mam pytanie jedno. Szukałem ale nie mogę znaleźć odpowiedzi w internecie. Czy po wygraniu bitwy ser lorasem tyrellem i przesunięciu żetonu marszu na nowe pole karta lorasa jest odrzucana i przy wykonywaniu kolejnego ataku trzeba użyć nowej? Po drugie czy kolejny atak następuje natychmiast czy dopiero przy kolejnej możliwości ruchu?

Re: Odp: Gra o Tron - pytania i ulepszenia

: 29 paź 2012, 23:29
autor: kiwi
hermes pisze:To ja mam pytanie jedno. Szukałem ale nie mogę znaleźć odpowiedzi w internecie. Czy po wygraniu bitwy ser lorasem tyrellem i przesunięciu żetonu marszu na nowe pole karta lorasa jest odrzucana i przy wykonywaniu kolejnego ataku trzeba użyć nowej? Po drugie czy kolejny atak następuje natychmiast czy dopiero przy kolejnej możliwości ruchu?
Tak jest odrzucana, czekamy na kolejną możliwość ruchu

Re: Gra o tron

: 06 lis 2012, 18:58
autor: mimozaur
Witam!
Mam pytanie odnośnie statków w portach. Konkretnie chodzi o rozkazy wsparcia i najazdu. W instrukcji jest napisane, że działają one na "sąsiednie obszary morskie". W innym miejscu(nie dotyczącym tych rozkazów) jest określenie "obszar morski połączony z portem". Wyciągam z tego wniosek, ze to określenia dwóch różnych względem portu obszarów. Moje pytanie brzmi: Czy zatem można dokonać najazdu oraz wspierać na obszarach bezpośrednio przylegających do portu i na tych sąsiadujących z przylegającymi?