Strona 13 z 53

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 15:33
autor: REBEL.pl
-------------------------------------
AKTUALIZACJA
-------------------------------------

Na ostatniej edycji festiwalu Gramy ogłosiliśmy część planów wydawniczych na początek 2015 roku. Poniżej również chcielibyśmy je zaprezentować i omówić. Na razie jest jeszcze trochę za wcześnie, aby planować dokładne daty wydania, ponieważ nasi partnerzy skupiają się na przygotowaniach do sprzedaży w okresie świątecznym, ale najprawdopodobniej już w nowym roku pojawiać się będą pierwsze daty premier, o czym będziemy na bieżąco informować.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Zaczniemy od krótkiego przybliżenia gry Komiks, wydanej przez Horrible Games. Mieliśmy okazję zagrać w nią późną porą w hotelowym zaciszu podczas tegorocznych targów w Essen i co tu dużo mówić, naprawdę skradła nasze serca.
Gra polega na układaniu obrazków w spójną historyjkę komiksową wedle zadanego hasła i pod presją czasu, a następnie na zaprezentowaniu ich innym współgraczom. Następnie historyjki są oceniane, wedle bardzo prostych kryteriów.
Co w niej jest fajnego? Przede wszystkim ilustracje na kartach aż kipią wieloznacznością i sam proszą się o to, aby wykorzystać je w opowieści. Do tego są dwustronne, czyli ilość możliwych do wykorzystania komiksowych kadrów jest ogromna. To wstęp do tego, aby pobudzić naszą wyobraźnię, a jako, że przy opowiadaniu historyjki nie ma ograniczeń (możemy ją zarapować, wyjąkać, wyśpiewać, możemy podtrzymywać napięcie opisując każdy kadr jednym słowem tworząc suspens, albo puścić wodze fantazji i stworzyć prawdziwą epopeję) to w efekcie powstające historyjki niejednokrotnie przekraczają nasze wyobrażenia o posiadanych przez siebie umiejętnościach. Ale to co jest naprawdę genialne to system oceniania. Nawet osoba, której nie do końca zgrabnie idzie opowiadanie historii może wykazać się w ocenianiu, bowiem punkty zdobywa się wskazując historie, które są najbardziej pomysłowe, emocjonujące lub najbardziej spójne. Gracze nie muszą zagłosować na moją historię, aby dostać punkty, wystarczy, że ja wskażę te historie, na które zagłosuje najwięcej osób w danej kategorii.
Prosta, śliczna i bardzo grywalna, naprawdę nie trzeba być oratorskim mistrzem, aby ułożyć jakąś historyjkę. Nam się bardzo podobało, na tyle, że postanowiliśmy przybliżyć ją graczom w Polsce przygotowując jej polskie wydanie.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Drugą propozycją na nadchodzący rok jest Colt Express. Jest to bezsprzecznie jedna z lepiej ocenianych gier tegorocznych targów w Essen i pomijając fakt ślicznego wykonania tej gry jako projektu to posiada także ciekawą mechanikę włączającą negatywą interakcję pomiędzy graczami. W skrócie chodzi o to, że gracze napadają na pociąg przewożący całoroczny utarg Kompanii Węglowej i ich celem jest zrabować jak najwięcej kosztowności, w czym przeszkadzał im będzie szeryf oraz inni gracze. Pościgi po dachu pociągu, strzelaniny, bójki, przeskakiwanie z wagonu na wagon, walka o łupy, to tylko część z tego czego możemy oczekiwać podczas rozgrywki. Mechanika jest bardzo prosta, naszymi postaciami kierujemy za pomocą kart, a pociąg jedzie przez rozmaite rodzaje terenów mijając tunele, robiąc zakręty, podskakując na wybojach, co zmienia sposób w jaki będziemy je zagrywać. Gra jak na relatywnie krótki czas rozgrywki oferuje wiele emocji, wygląda obłędnie i dzięki prostej bazowej mechanice można w nią zagrać w dowolnym gronie graczy.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Co za podróba? to mała gra w rysowanie wydana w przenośnym, metalowym pudełku z bardzo prostym pomysłem. Gracze otrzymują role, w które będą się wcielać: artystów lub fałszerzy, a następnie losują kategorię w której muszą wykonać swoje "dzieło", na przykład "można to znaleźć w parku", albo "widać to na niebie". Zadaniem artystów jest narysować 3 rzeczy, których żaden inny gracz nie narysuje, zadaniem fałszerzy jest narysować podróbki, czyli rzeczy, które zostaną narysowane przez artystów. Na hasło "James Bond" artysta pomyśli pewnie, że zegarek i Aston Martin to zbyt proste skojarzenia, z kolei fałszerz będzie się zastanawiał czy aby może ich nie narysować, bo któremuś z artystów pod presją czasu może się akurat to skojarzyć. Albo celować w "drugie" skojarzenia, lub takie nieoczywiste licząc na to, że któryś z graczy także pójdzie tą drogą.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Alchemicy to druga z najwyżej ocenianych gier tegorocznych targów w Essen. O grze było głośno z uwagi na aplikację do smartfona wymaganą do swobodnej gry. Nie dopowiemy właściwie nic więcej ponad to co wyczerpująco napisał Ink w swojej recenzji: Alchemists na GamesFanatic.pl. Możemy jedynie ją polecić z czystym sumieniem, jak większość gier, które ukazują się pod szyldem CGE.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Pięć plemion to jeszcze robocza nazwa dla polskiej edycji gry Five Tribes wydanej przez Days of Wonder. Gra jak zwykle urzeka jakością wydania. Jest ładna i kolorowa, co w połączeniu z mechaniką właściwie czystego euro składa się tutaj zgrabnie w bardzo udany produkt. Dzięki paru sprytnym zabiegom, na przykład w postaci kart dżinów nie mamy jednak wrażenia zupełnego oderwania mechaniki od tematu. Naszym celem jest zdobycie poparcia pięciu plemion, aby zostać sułtanem. Dokonamy tego sprytnie przemieszczając swoich robotników, którzy już znajdują się na planszy, tak, aby jak najefektywniej wykorzystać lokacje i skorzystać z pomocy dżinów. Musimy jednak bacznie obserwować innych graczy, którzy mogą bezpośrednio zaszkodzić naszym planom, jednocześnie starając się ich przechytrzyć. Bardzo dużym plusem jest dobrze oddany klimat baśni z 1001 nocy.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Kolejna gra, którą bardzo byśmy chcieli spopularyzować to Mamy szpiega (Spyfall), wydana przez Hobby World. Zagraliśmy kilka razy i zauroczyła nas prostota pomysłu i ilość dobrej zabawy, której ta gra dostarcza.
W pudełku z grą jest ponad 40 kart różnych lokacji, od posterunku policji, przez plażę, stację kosmiczną, bank, restaurację, itp. Każdy taki zestaw kart posiada też jedną kartę szpiega. Karty rozdajemy wśród graczy. Ci z nich, którzy otrzymają kartę lokacji wiedzą w jakim miejscu się znajdują. Tylko jeden z graczy otrzyma kartę szpiega, który podsłuchuje rozmowy innych graczy i jego zadaniem jest dowiedzieć się w jakiej lokacji przebywają. Następnie zaczyna się właściwa gra - gracze zadają sobie pytania próbując przyłapać szpiega na złej odpowiedzi, a szpieg w tym samym czasie stara się wydedukować nazwę lokacji. Poniżej przykładowa rozgrywka po rozwinięciu spoilera (wymyślona, ale bazująca na rzeczywistej karcie):
Spoiler:
----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Takie Życie 2: Detektywi to kolejna gra wydawnictwa Hobby World należąca do bardzo już rozbudowanej w Rosji serii trudnych zagadek wziętych prosto z życia. Tym razem zagadki dotyczą tematu detektywistycznego.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Dzięki grze Space Alert gracze mogą wcielić się w badaczy nieznanych sektorów galaktyki wyruszających w niezbadane obszary kosmosu na specjalistycznym statku kosmicznym. Będą oni wspólnie współpracować walcząc z przeciwnościami losu, piratami, dziwnymi stworami zamieszkującymi rubieże galaktyki, a także obcymi rasami. Skanery wymagają 10 minut aby dokonać pełnej analizy sektora i to właśnie tyle czasu będą mieli gracze, aby obronić statek przed wrogami i uchronić go przed rozmaitymi anomaliami i niebezpieczeństwami. Gra posiada kilka poziomów trudności oraz bardzo dużą regrywalność, każda partia jest inna od poprzednich. Ach, najważniejsze... Rozgrywka toczy się w czasie rzeczywistym.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Śpiące Królewny to bardzo prosta gra, w której rodzice mogą podszkolić nieco swoje pociechy w podstawowych działaniach matematycznych. Naszym celem jest obudzenie jak największej liczby Śpiących Królewien, jednocześnie chroniąc je przed mrocznymi rycerzami za pomocą dobrotliwych smoków, podkradając je sobie wzajemnie, czy usypiając z powrotem te, które obudził już przeciwnik. Gra ma ładne grafiki, ale najważniejsze jest to, że dzieci chcą do niej wracać.

----------------------------------------------------------------------

Obrazek
Greed - dla tej gry cały czas szukamy jakiejś fajnej polskiej nazwy, gdyby komuś wpadł do głowy jakiś trafiony pomysł, chętnie się z nim zapoznamy :)
Gra została stworzona przez Donalda X. Vaccarino, autora m.in. Dominiona, a prostota i elegancja reguł tutaj także są zauważalne. Jako mafiozo chcemy jak najbardziej się wzbogacić na handlu nieruchomościami, bądź na szemranych interesach, zatrudniając nie do końca legalnie "pracowników" specjalizujących się w różnego rodzaju akcjach specjalnych. Sercem gry jest budowanie sobie na ręku zestawu akcji, który zapracuje z kartami już wyłożonymi na stół, jednocześnie szkodząc przeciwnikom. Gra posiada wiele dróg do zwycięstwa, a dzięki temu odkrywamy ją na nowo w każdej kolejnej partii. Do gustu przypadły nam także grafiki z kart przywodzące na myśl gangsterskie filmy z lat 70-tych.

----------------------------------------------------------------------
ODPOWIEDZI NA PYTANIA:
----------------------------------------------------------------------
flowerus pisze:Czy Rebel myślał może o wydaniu Deus?
Tak, nawet grał, ale w tym samym momencie zagrał też w Elysium i mimo, że to dwie bardzo różne gry, które łączy wyłącznie tematyka to zdecydowanie zwyciężyło Elysium. Niestety planowana jest dopiero na 2015 rok, ale polecamy jej się przyglądać.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 15:36
autor: kwiatosz
A propos Colt Express - poddaję pod rozwagę zmianę na wyprasce - zamiast niektórych ozdobników może drugi komplet skarbów (specjalnie oznaczony na awersie) - bo teraz zgubienie jednego skreśla grę dla kompletu osób. W domu póki co upilnowałem, ale mam też bibliotekę klubową pod opieką i wiem jak to będzie...

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 16:17
autor: flowerus
REBEL.pl pisze:
flowerus pisze:Czy Rebel myślał może o wydaniu Deus?
Tak, nawet grał, ale w tym samym momencie zagrał też w Elysium i mimo, że to dwie bardzo różne gry, które łączy wyłącznie tematyka to zdecydowanie zwyciężyło Elysium. Niestety planowana jest dopiero na 2015 rok, ale polecamy jej się przyglądać.
Czy to znaczy że Deus zupełnie wypadł z planów? Ja grałem na GRAMY i podobało mi się, ale wersji angielskiej nie kupię.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 16:17
autor: janekb
A co z Ciężarówką przez galaktykę?

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 16:34
autor: Rockas
Colt Express! :D Liczę na jakiś fajny polski tytuł

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 16:34
autor: JimmyPL
Ja proponuje Greed - Żądza/Żądza Władzy

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 16:42
autor: BartP
REBEL.pl pisze:możemy ją zarapować
Gra dla mnie :).

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 17:42
autor: syfon
Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?

Ogólnie bardzo fajne zapowiedzi.
Tylko szpiedzy mają oczywisty mankament - właściciela gry czeka tyle rozgrywek ile jest 'miejsc' w grze, bo potem będzie odrazu kojażył i nici z gry.
Ech.. za każdym razem gry widzę niezbyt ciekawą małą grę w planach wydawniczych, to myślę sobie że mogło by to być Sushi Go.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 18:17
autor: karawanken
Fajne zapowiedzi. Jeden pewniak i dwa do zastanowienia

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 18:34
autor: xilk
Dla mnie pewniakiem jest Space Alert, choć to będzie zależało jak wtedy będę stał z finansami. Five Tribes i Greed to pozycje do przemyślenia w moim przypadku.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 19:00
autor: tommifon
syfon pisze:Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?
Cała aplikacja to raptem jakieś 20 podstawowych słów, całość dostępna w jednym z 3 języków obcych do wyboru...
Dużo ważniejsze wydaje się zapewnienie, czy będzie jakaś jej aktualizacja, ponieważ czasami się zawiesza :( I to nie jest problem jednego telefonu czy systemu w którym on operuje.
Tak to gra jest świetna i mam nadzieję, że będzie bestsellerem!

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 19:00
autor: karawanken
To mam jeszcze jedno pytanie. Skoro dajecie polska instrukcje do Hyperborea to czy można być pewnym że nie planujecie polskiej edycji (np za rok) i że można z czystym sumieniem zamawiać. Dla mnie nie ma nic gorszego niż posiadanie angielskiej wersji podczas gdy jest dostępna polska. :)

Re: Odp: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 19:04
autor: Maxxx76
karawanken pisze:To mam jeszcze jedno pytanie. Skoro dajecie polska instrukcje do Hyperborea to czy można być pewnym że nie planujecie polskiej edycji (np za rok) i że można z czystym sumieniem zamawiać. Dla mnie nie ma nic gorszego niż posiadanie angielskiej wersji podczas gdy jest dostępna polska. :)
A ta gra ma jakieś napisy oprócz instrukcji?

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 19:35
autor: syfon
tommifon pisze:
syfon pisze:Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?
Cała aplikacja to raptem jakieś 20 podstawowych słów, całość dostępna w jednym z 3 języków obcych do wyboru...
Są w Polsce ludzie którzy nie znają 20 podstawowych słów w 3 językach, a też by chcieli pograć. Dodanie języka jest kluczowe.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 19:49
autor: sirafin
syfon pisze:
tommifon pisze:
syfon pisze:Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?
Cała aplikacja to raptem jakieś 20 podstawowych słów, całość dostępna w jednym z 3 języków obcych do wyboru...
Są w Polsce ludzie którzy nie znają 20 podstawowych słów w 3 językach, a też by chcieli pograć. Dodanie języka jest kluczowe.
Dokładniej jedynym tekstem jest menu. W trakcie gry w aplikacji tak właściwie wybieramy tylko obrazki akcji, które są identyczne jak obrazki na planszy :)
http://gserver.czechgames.com/alchemy/

Oczywiście aplikacja PL byłaby miłym akcentem i chyba nie byłby to jakiś duży problem, skoro faktycznie są w niej do przetłumaczenia trzy słowa na krzyż ;)

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 19:58
autor: kwiatosz
Trzy słowa plus potok słów z umowy licencyjnej ;)

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 20:02
autor: BartP
syfon pisze:Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?

Ogólnie bardzo fajne zapowiedzi.
Tylko szpiedzy mają oczywisty mankament - właściciela gry czeka tyle rozgrywek ile jest 'miejsc' w grze, bo potem będzie odrazu kojażył i nici z gry.
Podobno właśnie nie. Wręcz twórcy zachęcają do zapoznania się ze wszystkimi dostępnymi lokacjami przed grą; i patrzenia na ich listę w trakcie gry, bo inaczej szpieg ma małe szanse. Myk polega na tym, by tak enigmatycznie mówić, by nawet wiedząc, jakie miejsca są, nie dawać dużo wskazówek.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 20:04
autor: tommifon
sirafin pisze:Oczywiście aplikacja PL byłaby miłym akcentem
Dokładnie o to mi chodziło. Fajny dodatek, ale nie bojkotowałbym gry w przypadku braku kilkunastu słów po polsku.
Chciałem tylko zwrócić uwagę na to, że aplikacja nie jest do końca dopracowana i to dopiero jest frustrujący problem.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 20:11
autor: TTR_1983
Nim wyjdzie wersja PL to i apkę poprawią ;) Nie mówiąc o dziurach na żetony.
Fajnie byłoby, aby Rebel jest zaktualizował terminy wydania gier do końca tego roku.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 21:22
autor: Kolejarz
Niespodziewanie o Alchemists i polskiej wersji: https://www.youtube.com/watch?v=vpUUpIF ... page#t=214
Można się domyślać, że appka też będzie przetłumaczona.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 23:12
autor: karawanken
Maxxx76 pisze:
karawanken pisze:To mam jeszcze jedno pytanie. Skoro dajecie polska instrukcje do Hyperborea to czy można być pewnym że nie planujecie polskiej edycji (np za rok) i że można z czystym sumieniem zamawiać. Dla mnie nie ma nic gorszego niż posiadanie angielskiej wersji podczas gdy jest dostępna polska. :)
A ta gra ma jakieś napisy oprócz instrukcji?
Na pudełku są napisy po angielsku. Przyznaję może to dziwne ale mnie akurat kłuje w oczy.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 18 lis 2014, 23:28
autor: syfon
BartP pisze:
syfon pisze:Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?

Ogólnie bardzo fajne zapowiedzi.
Tylko szpiedzy mają oczywisty mankament - właściciela gry czeka tyle rozgrywek ile jest 'miejsc' w grze, bo potem będzie odrazu kojażył i nici z gry.
Podobno właśnie nie. Wręcz twórcy zachęcają do zapoznania się ze wszystkimi dostępnymi lokacjami przed grą; i patrzenia na ich listę w trakcie gry, bo inaczej szpieg ma małe szanse. Myk polega na tym, by tak enigmatycznie mówić, by nawet wiedząc, jakie miejsca są, nie dawać dużo wskazówek.
Hmmm... nie pomyślałem o tym. Rzeczywiście, po rozdziewiczeniu miejsc przez grupę gra otrzyma dodatkowy wymiar przez fakt że wszyscy wiedzą. Ok, w takim razie wycofuję zarzut. :)
Tym bardziej sympatyczne zapowiedzi.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 19 lis 2014, 13:35
autor: REBEL.pl
kwiatosz pisze:A propos Colt Express - poddaję pod rozwagę zmianę na wyprasce - zamiast niektórych ozdobników może drugi komplet skarbów (specjalnie oznaczony na awersie) - bo teraz zgubienie jednego skreśla grę dla kompletu osób. W domu póki co upilnowałem, ale mam też bibliotekę klubową pod opieką i wiem jak to będzie...
Nie jest to możliwe, nie bez zwiększenia kosztu produktu (cała wypraska potrzebuje wtedy dodatkowego wykrojnika). Przy zakładanym nakładzie jest to wzrost ceny o około 20-30 złotych.
mulek18 pisze:Fajnie byłoby, aby Rebel jest zaktualizował terminy wydania gier do końca tego roku.
Aktualizacja terminów do końca roku to wróżenie z fusów. Ale wraz z początkiem roku 2015 powoli wydawcy będą systematyzować swoją pracę po szalonym okresie grudniowym i wtedy zaczną się pojawiać pierwsze daty.
karawanken pisze:To mam jeszcze jedno pytanie. Skoro dajecie polska instrukcje do Hyperborea to czy można być pewnym że nie planujecie polskiej edycji (np za rok) i że można z czystym sumieniem zamawiać. Dla mnie nie ma nic gorszego niż posiadanie angielskiej wersji podczas gdy jest dostępna polska. :)
Nie planujemy.
syfon pisze:Odnośnie: Alchemicy [przyp. Rebel] Jak rozumiem do alchemików dostaniemy również przetłumaczoną wersję apki, tak?
Oczywiście.
syfon pisze:Tylko szpiedzy mają oczywisty mankament - właściciela gry czeka tyle rozgrywek ile jest 'miejsc' w grze, bo potem będzie odrazu kojażył i nici z gry.
Jest dokładnie przeciwnie, łatwiej się gra znając lokacje, dlatego na środku instrukcji wszystkie są wymienione, a mechanika przewiduje dla szpiega możliwość zajrzenia tam przed ogłoszeniem swoich podejrzeń. Szpieg na początku ma bardzo trudne zadanie (nie umniejsza to jednak w niczym dobrej zabawy), a z czasem gdy gracze poznają lokacje staje się prawdziwym zagrożeniem.
Rockas pisze:Colt Express! :D Liczę na jakiś fajny polski tytuł
Z fajnych proponowane nam to: "Western w pociągu" lub po prostu "Napad na pociąg". Chętnie przyjmiemy wszystkie ciekawe propozycje :)
janekb pisze:A co z Ciężarówką przez galaktykę?
Aktualnie jest w produkcji, liczymy, że Czesi wyrobią się do grudnia.
flowerus pisze:Czy to znaczy że Deus zupełnie wypadł z planów? Ja grałem na GRAMY i podobało mi się, ale wersji angielskiej nie kupię.
Nie zagościł nigdy w tych planach, był rozważany. Ale tak, nie będziemy go wydawać.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 19 lis 2014, 13:36
autor: janekb
Super dzięki za informację.

Re: Rebel - zapowiedzi do końca 2014 roku

: 19 lis 2014, 13:37
autor: TTR_1983
nie zrozumieliśmy się :) chodziło mi o terminy zapowiedzianych na IV kw.2014r. gier. Bliższe info co się z poszczególnymi dzieje np. Pokój 25 i Cardline.