Pan Lodowego Ogrodu - pytania i wątpliwości
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Przecież kolega już Ci odpisał, Vuko wycofuje tylko znaczniki wpływu; jednostki zawsze dają dominację.
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 11 sty 2015, 12:48
- Lokalizacja: Wlkp.
- Has thanked: 179 times
- Been thanked: 13 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W nowej instrukcji o ile dobrze czytam i porownuje ( a dopiero zabieram się za ta gre) jest blad w przykładzie przesuwania znacznikow Inicjatywy ( nowa str 11, stara str. 8 ). W starej te znaczniki były już na roznych etapach, w nowej sa wyjściowo na tym samym. Kolejność w nowej została skopiowana ze starej instrukcji a powinno to wygladac chyba inaczej. Dobrze zauwazylem czy cos mi się kreci ?
- zawias
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Hmm, ja tam widzę błąd taki, że czarny znacznik powinien być pod zielonym, jeśli "Ruch ten jest wykonywany zgodnie z kolejnością
z poprzedniej rundy". Czyli gracz zielony będzie trzeci, a czarny czwarty. Czy mam rację ?
A jest napisane:
"Podczas fazy Inicjatywy gracz niebieski przesuwa swój znacznik o jedno pole, gracz czarny o dwa pola, gracz zielony o jedno pole, a gracz czerwony o dwa. Zgodnie z nową kolejnością Inicjatywy, gracz czerwony będzie pierwszy, gracz niebieski – drugi, gracz czarny – trzeci, a gracz zielony – czwarty."
Poza tym w nowej instrukcji znalazło się kilka literówek
z poprzedniej rundy". Czyli gracz zielony będzie trzeci, a czarny czwarty. Czy mam rację ?
A jest napisane:
"Podczas fazy Inicjatywy gracz niebieski przesuwa swój znacznik o jedno pole, gracz czarny o dwa pola, gracz zielony o jedno pole, a gracz czerwony o dwa. Zgodnie z nową kolejnością Inicjatywy, gracz czerwony będzie pierwszy, gracz niebieski – drugi, gracz czarny – trzeci, a gracz zielony – czwarty."
Poza tym w nowej instrukcji znalazło się kilka literówek

Re: Pan Lodowego Ogrodu
W nowej instrukcji przy opisie umiejętności czyniącego-szpiega pojawia się wyjaśnienie, które mi się trochę kłóci z treścią innego zapisu instrukcji. A mianowicie jest napisane, że nie można przydzielić dwóch tych samych zdolności specjalnych ataku. O ile dobrze zrozumiałem, to jednostka trzeciego poziomu nie ma już tego ograniczenia, więc wydaje mi się, że powinna być możliwość ustawienia sobie w fazie aktywacji dwóch np ataków i ulepszenia umiejętności jeszcze o dwa ataki ekstra, czyli w konsekwencji mamy jednostkę o sile 4?
- wis
- Posty: 1231
- Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 24 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Jednostka trzeciego poziomu może mieć powtarzające się symbole, ALE szpieg nie może wybrać dwóch tych samych ulepszeń ze swojej zdolności. Czyli maksymalnie wyciągniesz trzy ataki (jeden z czynienia, dwa kupione na stałe).
- zawias
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ostatnio testowałem sobie wariant solo i mam pytanie dotyczące Ataku GN.
1. Czy GN atakuje jednostkami tylko wtedy gdy wyrzucimy 6 na kostce podczas rozgrywania swoich akcji ?
2. Czy akcje dla GN są ponumerowane wg. tych znaczników na planszy, czy jednak Żmijowe gardło to nr 1 na kostce, a nie 0 ?
2. Czy GN atakuje również podczas aktywacji jednostek w pkt.6 (ja płacę za to 2 złota, a GN nic) ?
I jeszcze pytanie dotyczące ruchu jednostek GN. Kiedy przemieszczamy jednostki które się NIE PRZEMIESZCZAJĄ na początku rundy?
Chodzi mi tu np. jak ruszają się Oświecone istoty, żeby przenieść się do następnego obszaru, aby postawić czerwoną wieżę.
1. Czy GN atakuje jednostkami tylko wtedy gdy wyrzucimy 6 na kostce podczas rozgrywania swoich akcji ?
2. Czy akcje dla GN są ponumerowane wg. tych znaczników na planszy, czy jednak Żmijowe gardło to nr 1 na kostce, a nie 0 ?
2. Czy GN atakuje również podczas aktywacji jednostek w pkt.6 (ja płacę za to 2 złota, a GN nic) ?
I jeszcze pytanie dotyczące ruchu jednostek GN. Kiedy przemieszczamy jednostki które się NIE PRZEMIESZCZAJĄ na początku rundy?
Chodzi mi tu np. jak ruszają się Oświecone istoty, żeby przenieść się do następnego obszaru, aby postawić czerwoną wieżę.
- hrachubi
- Posty: 402
- Rejestracja: 17 sty 2013, 20:07
- Lokalizacja: Pruszków
- Has thanked: 70 times
- Been thanked: 10 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Gdy zobaczyłem pierwsze pytanie zastanawiałem się o co chodzi. W instrukcji nie ma nic co by sugerowało "gdy na kostce wypadnie X to zrób akcję Y"zawias pisze:Ostatnio testowałem sobie wariant solo i mam pytanie dotyczące Ataku GN.
1. Czy GN atakuje jednostkami tylko wtedy gdy wyrzucimy 6 na kostce podczas rozgrywania swoich akcji ?
...

Zasady interpretuję tak: Gdy rozpatrujesz Akcję na której położyłeś swój Znacznik Akcji, to przed swoim ruchem wykonujesz ruch GN - akcję opisaną w instrukcji gry solo - czyli rzut kostką z dokładaniem Znaczników Wpływu lub jednostek oraz atak. Czyli gdy wybierasz żmijowe gardło - GN nic nie robi. Gdy wybierasz ruch - najpierw rzucasz kostką i wynik wskazuje gdzie wstawić wpływ GN.
Z takiej interpretacji wynika, że GN atakuje gdy gracz wybierze atak i GN nic za to nie płaci.
Co do Czerwonych Istot: Interpretował to bym tak, że nie mogą się ruszyć z danego regionu dopóki w nim nie powstanie Czerwona Wieża. Gdy powstanie - rzut kostką i przemieszczenie.
Pytanie moje w tym przypadku, czy blokada ruchu jest bezwzględna np. od razu gdy trafią na planszę, czy tylko gdy trafią do regionu gdzie jest co najmniej jeden znacznik wpływu GN? Gdy nie ma takowego - może się przemieszczać?
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Dzięki za ten wątek. Odpowiedział na wiele moich pytań. Jednak parę jeszcze pozostało.
O wariant solo mi się właśnie rozchodzi.
Zwłaszcza o ruchy Gracza Niezależnego (GN) Oto moje pytania:
1."GN stara się zabijać jednostki jak najwyższego poziomu", czyli jak mu się nie uda, to atakuje niższe, a potem znaczniki, byle by zabić? Czy jego atak kończy się na najwyższej? W takim przypadku dodanie tarcz do specjalnych umiejętności jednostek zachowa je zawsze przy życiu (z wyjątkiem ataków Krabów van Dykena), czyli można ich używać jako tarcz.
2.Czy jak GN ma do wybory zabić mój znacznik, albo neutralny, to który wybierze? Na przykład: w rejonie znajduje się znacznik neutralny, mój i jednostka pierwszego poziomu NG. Jak zabije moją, to nie będzie miał dominacji, a co za tym idzie punktów. Jak zabije neutralną, to ma możliwość zdobycia punktów za drugie miejsce.
3.GN grający van Dykenem nie ma żadnych korzyści ze specjalnej zdolności Grajka, tak?
4.GN grajacy Fjollsfinnem, gdy ma oba Drakkary i dominuje tylko w jednym rejonie, to przenosi wszystkie jednostki do rejonu w którym NIE dominuje. Czy dzieje się tak nawet, gdy przez to straci dominację w obu rejonach?
5.Zdolność Grabieży Oświeconych Istot dotyczy zasobów innego gracza, czy w przypadku gry solo, gdzie GN nie ma żadnych zasobów, biorę je sobie z banku?
O wariant solo mi się właśnie rozchodzi.
Zwłaszcza o ruchy Gracza Niezależnego (GN) Oto moje pytania:
1."GN stara się zabijać jednostki jak najwyższego poziomu", czyli jak mu się nie uda, to atakuje niższe, a potem znaczniki, byle by zabić? Czy jego atak kończy się na najwyższej? W takim przypadku dodanie tarcz do specjalnych umiejętności jednostek zachowa je zawsze przy życiu (z wyjątkiem ataków Krabów van Dykena), czyli można ich używać jako tarcz.
2.Czy jak GN ma do wybory zabić mój znacznik, albo neutralny, to który wybierze? Na przykład: w rejonie znajduje się znacznik neutralny, mój i jednostka pierwszego poziomu NG. Jak zabije moją, to nie będzie miał dominacji, a co za tym idzie punktów. Jak zabije neutralną, to ma możliwość zdobycia punktów za drugie miejsce.
3.GN grający van Dykenem nie ma żadnych korzyści ze specjalnej zdolności Grajka, tak?
4.GN grajacy Fjollsfinnem, gdy ma oba Drakkary i dominuje tylko w jednym rejonie, to przenosi wszystkie jednostki do rejonu w którym NIE dominuje. Czy dzieje się tak nawet, gdy przez to straci dominację w obu rejonach?
5.Zdolność Grabieży Oświeconych Istot dotyczy zasobów innego gracza, czy w przypadku gry solo, gdzie GN nie ma żadnych zasobów, biorę je sobie z banku?
- jabulanix
- Posty: 140
- Rejestracja: 22 kwie 2013, 14:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czy gdzieś w ogóle jest jakieś rozsądne wyjaśnienie wariantu solo? Fajnie że go dodano w drugiej edycji, ale instrukcja nie mówi mi kompletnie nic jak w niego grać, a tu część pytań dostało odpowiedź, część nie. Więc nadal jest to dla mnie niestety martwy tryb, a szkoda, bo współgraczy mam problem do gry ściągnąć :/
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 7 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Czy komuś udało się otrzymać od Red Impa brakujące elementy? Pisałem już kilka razy i zero odzewu. Trochę przykro, że pierwszy raz coś takiego mnie spotyka akurat od wydawcy którego byłem fanem i dwukrotnie wspierałem na wspieram.to.
Ewentualnie czy ktoś z Warszawy mógłby mi pożyczyć na kilka dni żeton martwego śniego, bym sobie go skopiował?
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ewentualnie czy ktoś z Warszawy mógłby mi pożyczyć na kilka dni żeton martwego śniego, bym sobie go skopiował?
Sent from my awesome mobile I want to brag about. May contain trace elements of tpos.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ogłupił mnie zapis w instrukcji dotyczący Martwego Śniegu: "Tylko gracz, który wygra w ten sposób grę, może wywołać martwy śnieg" - str.20
1. Czy to oznacza, że ktoś kto by przegrał poprzez wywołanie Martwego Śniegu nie może zagrywać akcji czynienia jeżeli jego akcja wywoła Martwy Śnieg?
2. Jeżeli jest tak jak w punkcie 1. to jak ma się do tego to, że po wywołaniu Martwego śniegu wg instrukcji oblicza się Reputację i właściwie zależne jest to od ilości znaczników Vuko?
1. Czy to oznacza, że ktoś kto by przegrał poprzez wywołanie Martwego Śniegu nie może zagrywać akcji czynienia jeżeli jego akcja wywoła Martwy Śnieg?
2. Jeżeli jest tak jak w punkcie 1. to jak ma się do tego to, że po wywołaniu Martwego śniegu wg instrukcji oblicza się Reputację i właściwie zależne jest to od ilości znaczników Vuko?
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nikt nie jest w stanie pomóc?Tomzaq pisze:Ogłupił mnie zapis w instrukcji dotyczący Martwego Śniegu: "Tylko gracz, który wygra w ten sposób grę, może wywołać martwy śnieg" - str.20
1. Czy to oznacza, że ktoś kto by przegrał poprzez wywołanie Martwego Śniegu nie może zagrywać akcji czynienia jeżeli jego akcja wywoła Martwy Śnieg?
2. Jeżeli jest tak jak w punkcie 1. to jak ma się do tego to, że po wywołaniu Martwego śniegu wg instrukcji oblicza się Reputację i właściwie zależne jest to od ilości znaczników Vuko?

Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 10 sty 2012, 18:44
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W pierwszej wersji instrukcji i zasad nie bylo o tym ze tylko wygrywajacy moze wywolac martwy snieg. I bylo narzekanie na "losowych zwyciezcow" bo ktos kto nie mial szans na zwycięstwo "dawal je" komus innemu. Dla mnie zmiana troszke bez sensu, bo byl to dodatkowy czynnik ktorego trzeba bylo pilnowac duzo bardziej niz w nowej wersji zasad, ale to moja opinia i stosuje stare zasady.
2 to sposob obliczania zwyciestwa, tylko ze pewnie zapis niescisly bo trzebo to w taki sposob obliczyc przed wywolaniem wg nowych zasad zeby sprawdzic czy mozesz go wywolac. W starych zasadach nastepowalo takie podliczanie wlasnie po wywolaniu przez kogokolwiek. Pewnie zasada nie zostala przeredagowana
2 to sposob obliczania zwyciestwa, tylko ze pewnie zapis niescisly bo trzebo to w taki sposob obliczyc przed wywolaniem wg nowych zasad zeby sprawdzic czy mozesz go wywolac. W starych zasadach nastepowalo takie podliczanie wlasnie po wywolaniu przez kogokolwiek. Pewnie zasada nie zostala przeredagowana
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Jeśli chcesz wywołać MŚ i zakończyć grę, musisz sobie wcześniej policzyć czy wygrasz. My tak gramy i problemu z tym nie ma. Zero losowości ma to do siebie, że trzeba bardzo mocno wszystko kalkulować, bo nie gra się po to, żeby zakończyć grę, tylko żeby wygrać. I w tym wypadku wygrywa ten kto lepiej kalkulował i przewidywał, a nie "przypadkowy" gracz, któremu zwycięstwo da gracz, który już rozgrywki nie wygra, i sobie będzie czynił "do woli". Moim zdaniem jest to dobra zmianaTomzaq pisze:Nikt nie jest w stanie pomóc?Tomzaq pisze:Ogłupił mnie zapis w instrukcji dotyczący Martwego Śniegu: "Tylko gracz, który wygra w ten sposób grę, może wywołać martwy śnieg" - str.20
1. Czy to oznacza, że ktoś kto by przegrał poprzez wywołanie Martwego Śniegu nie może zagrywać akcji czynienia jeżeli jego akcja wywoła Martwy Śnieg?
2. Jeżeli jest tak jak w punkcie 1. to jak ma się do tego to, że po wywołaniu Martwego śniegu wg instrukcji oblicza się Reputację i właściwie zależne jest to od ilości znaczników Vuko?

-
- Posty: 1073
- Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
- Lokalizacja: Łomża
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 41 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W sumie jako wątpliwość 
Kiedyś pytałem ale nie uzyskałem odpowiedzi - czy chcąc zmodyfikować 1 edycję do 2 wystarczy mi nowa mapa i zasady 2 edycji? Czy też jest jeszcze coś co jest zmienione?

Kiedyś pytałem ale nie uzyskałem odpowiedzi - czy chcąc zmodyfikować 1 edycję do 2 wystarczy mi nowa mapa i zasady 2 edycji? Czy też jest jeszcze coś co jest zmienione?
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 46 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Nawet to jest Ci zbędne. Mapa jest ta sama, tylko teraz ma inną drugą stronę. Zmieniły się planszetki graczy - nowe mają komplet ikonek z wszystkimi zdolnościami.
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Ta "nowa" mapa jest ciut inna. Prowincje łączą się inaczej i niektóre mają inną ilość sąsiadujących regionów.FortArt pisze:Nawet to jest Ci zbędne. Mapa jest ta sama, tylko teraz ma inną drugą stronę. Zmieniły się planszetki graczy - nowe mają komplet ikonek z wszystkimi zdolnościami.
Ale tak, wystarczą zasady v2 i można grać na mapie v1.
Wysłane z mojego ASUS_T00Q przy użyciu Tapatalka
Sprzedam / wymienięKeyflower+dodatki, Nemo's War, Alien Uprising, Hunt Unknown Quarry, inne
- Tomzaq
- Posty: 1756
- Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
- Lokalizacja: Silesia Superior
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 106 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
W jakiej kolejności korzysta się ze zdolności szybkość? Zgodnie z torem inicjatywy? Jeśli tak to od pierwszego czy od ostatniego gracza na torze inicjatywy? Ma to duże znaczenie dla przebiegu gry.
Who is John Galt?
Posiadam
Posiadam
- krecilapka
- Posty: 1018
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 254 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Po kolei. Czyli najpierw gracze których stos stoi na niższej liczbie a później Ci na wyższej. No a kolejność na stosie to z góry na dół. Pierwszy na wierzchu ostatni na dole.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- krecilapka
- Posty: 1018
- Rejestracja: 26 mar 2013, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 254 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
I tak i nieTomzaq pisze:Nie za bardzo opłaca się być pierwszym

Zauważ że w tej grze wybierasz czy chcesz wcześniej czy później grać. Będąc pierwszym na pewno mogłeś wybrać akcję na której ci zależy. Nikt nie mógł Ciebie przyblokować. Może ci się udać dwa razy poprawić swoją reputację! Przeważnie też czynisz ostatni. Więc wiesz jak możesz sobie pozwolić z magią. Ale faktycznie ktoś może Cię oszukać np. Mówiąc nie atakuj mnie ja Ciebie nie zaatakuje. No i nie będziesz miał możliwości mu odpłacić będąc po nim jeśli zdradzi.
Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka
- Col. Frost
- Posty: 257
- Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
- Lokalizacja: Głogów
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 51 times
Re: Pan Lodowego Ogrodu
Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem drugiej edycji i nurtuje mnie jedno pytanie, zadane zresztą w tym wątku, nawet na tej stronie. Pozwolę sobie jednak je zadać ponownie, bo osoby odpowiadające na nie, albo tak właściwie nie udzieliły tej odpowiedzi, albo głupi-ja nic nie zrozumiałem z ich wywodu. Ale do rzeczy:
Martwy śnieg: Zgodnie z instrukcją może go wywołać jedynie gracz, któremu przyniesie on zwycięstwo. A zatem oznacza to, że:
a) Nikt nie może używać akcji czynienia, poza graczem, który po obliczeniu reputacji będzie w najdogodniejszej sytuacji i w konsekwencji wygra grę.
czy
b) Czynienia można używać właściwie dowolnie dopóki nie uczyni tego również wspomniany w pkt. a) gracz, który skończy w ten sposób grę.
Martwy śnieg: Zgodnie z instrukcją może go wywołać jedynie gracz, któremu przyniesie on zwycięstwo. A zatem oznacza to, że:
a) Nikt nie może używać akcji czynienia, poza graczem, który po obliczeniu reputacji będzie w najdogodniejszej sytuacji i w konsekwencji wygra grę.
czy
b) Czynienia można używać właściwie dowolnie dopóki nie uczyni tego również wspomniany w pkt. a) gracz, który skończy w ten sposób grę.