Gloomhaven (Isaac Childres)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Witam, czy jest ktoś kto może domówić jeszcze jedną kopie gry, dla spóźnialskiego człowieka ??
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Skąd jesteś?Radigal pisze:Witam, czy jest ktoś kto może domówić jeszcze jedną kopie gry, dla spóźnialskiego człowieka ??
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Mieszkam na Młocinach. Niedługo ma być dostępny Pledge Manager, więc jeśli chcesz mogę zamówić jedno pudełko dla Ciebie. Przy czym, z tego co zrozumiałam z kampanii, nie ma żadnych zniżek na wysyłkę.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Gdzie taki zestaw można otrzymać?Yavi pisze: Wyposażyłem się też w zestaw odklejanych naklejek...
- Yavi
- Posty: 3186
- Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 40 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
https://www.sinisterfish.com/product/gl ... et-retail/sowacz pisze:Gdzie taki zestaw można otrzymać?Yavi pisze: Wyposażyłem się też w zestaw odklejanych naklejek...
Planszówki we dwoje - blog o grach planszowych nie tylko dla dwojga!
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
Pytania o zasady - grupa na Facebooku
- rattkin
- Posty: 6518
- Rejestracja: 24 maja 2013, 15:00
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 382 times
- Been thanked: 930 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Czy ktoś mógłby w swoim PM domówić dla mnie jeden solo scenario book/set? To tylko $10, a i przesłać potem powinno być prosto (broszurka/talia kart). Ewentualne dodatkowe koszty oczywiście po mojej stronie.
-
- Posty: 1826
- Rejestracja: 05 lip 2015, 23:51
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Has thanked: 20 times
- Been thanked: 37 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Jeśli nie znalazłeś chętnego z Poznania to daj znać. Ogarnę to u siebie. Z tego co widzę nie generuje to dodatkowych kosztów shippingu do Polski.rattkin pisze:Czy ktoś mógłby w swoim PM domówić dla mnie jeden solo scenario book/set? To tylko $10, a i przesłać potem powinno być prosto (broszurka/talia kart). Ewentualne dodatkowe koszty oczywiście po mojej stronie.
Rabaty:
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
Planszostrefa - 11%
3Trolle - 7%
Mepel - 5%
Fancy but Functional - 10%
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Mogłaby jakaś miła duszyczka podsumować, czym różni się druga edycja od pierwszwgo druku?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Poprawiona instrukcja, poprawione HP/XP trackery i brak papierowych standów (niepotrzebne bo masz figurki).
Wszystko to można dostać w add-onach do Kickstartera.
Wszystko to można dostać w add-onach do Kickstartera.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Jeżeli dobrze kojarzę:
-inny licznik do życia
-figurki w standardzie
-poprawki w zasadach
-można dokupić scenariusze solo (są też dostępne jako PDF jak ktoś nie chce kupować)
-inny licznik do życia
-figurki w standardzie
-poprawki w zasadach
-można dokupić scenariusze solo (są też dostępne jako PDF jak ktoś nie chce kupować)
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Dzięki wielkie chłopaki za info! Jeszcze jedna kwestia. Obejrzałem chyba wszystkie sensowne recenzje tytułu i zauważyłem, że przewija się w nich od czasu do czasu pewna teza- Gloomhaven przypomina Mage Knight. Jest to Waszym zdanie na tyle duże podobieństwo, że osoba niekoniecznie darząca MK sympatią (wiem, wiem, jestem dziwny) może się odbić od Gloomhaven?
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- cezner
- Posty: 3080
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Nie grałem w GH, ale czytałem instrukcję. Grałem w MK.
GH jest podobne do MK z powodu mechaniki. I tu i tu mechanika jest zbudowana na kartach. I tu i tu trzeba odpowiednio zarządzać tym co się ma na ręku. I tu i tu losowość jest zminimalizowana. Oczywiście są pewne elementy losowe, ale powinny one mieć jednak stosunkowo niewielki wpływ na grę.
GH jest podobne do MK z powodu mechaniki. I tu i tu mechanika jest zbudowana na kartach. I tu i tu trzeba odpowiednio zarządzać tym co się ma na ręku. I tu i tu losowość jest zminimalizowana. Oczywiście są pewne elementy losowe, ale powinny one mieć jednak stosunkowo niewielki wpływ na grę.
-
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
- Has thanked: 563 times
- Been thanked: 1267 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Zależy dlaczego odbiłeś się od MK
Długi setup? - tu jest to samo x2
Kminienie czasem dłużej nad optymalnym zagraniem - to samo
Element losowy dobierania kart - w G tego nie ma, za to jest talia ataków losowa
Reset postaci do 0 - w G rozwijasz z gry na grę a nie podczas jednej rozgrywki
Skomplikowane, pogmatwane zasady - to samo
Długi setup? - tu jest to samo x2
Kminienie czasem dłużej nad optymalnym zagraniem - to samo
Element losowy dobierania kart - w G tego nie ma, za to jest talia ataków losowa
Reset postaci do 0 - w G rozwijasz z gry na grę a nie podczas jednej rozgrywki
Skomplikowane, pogmatwane zasady - to samo
- Bary
- Posty: 3064
- Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 47 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Głównie przez fakt, że zbyt duże możliwości przeliczania ruchów zabijały element przygodowy. Sama instrukcja i zasady także nie należały do najprzyjemniejszych. Cały czas planuję drugie podejście do MK, ale jakoś nie mogę się zebrać.Fojtu pisze:Zależy dlaczego odbiłeś się od MK
Długi setup? - tu jest to samo x2
Kminienie czasem dłużej nad optymalnym zagraniem - to samo
Element losowy dobierania kart - w G tego nie ma, za to jest talia ataków losowa
Reset postaci do 0 - w G rozwijasz z gry na grę a nie podczas jednej rozgrywki
Skomplikowane, pogmatwane zasady - to samo
Mój blog na ZnadPlanszy
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
Recenzja Cooper Island na ZnadPlanszy
Kupię dodatek Hobbit: Na Progu do WP LCG!
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Jestem niemal w 100% pewien. Wiele osób wskazuje w recenzjach na fakt znajomości układu wrogów w pomieszczeniach, celów itp. już przed rozpoczęciem misji.cezner pisze:Obawiam się, że w GH otrzymasz to samo
Tu jest element przygody, ale raczej między misjami w formie narracyjnej.
Ja właśnie dlatego GH kupiłem.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
W Gloomhaven grałem dosłownie raz, w MK z 10-15. Nie do końca mogę się zgodzić że ilość zasad jest podobna. W GH grałem dawno temu i byłbym w stanie większość rzeczy sobie odtworzyć, jeżeli chodzi o walkę i ikonografię. System zagrania dwóch kart w turze jest po prostu elegancki.
W przypadku MK zatrzymałbym się na pierwszym wrogu i przeglądał instrukcję w celu rozszyfrowania umiejętności specjalnych przeciwnika/terenu.
W przypadku MK zatrzymałbym się na pierwszym wrogu i przeglądał instrukcję w celu rozszyfrowania umiejętności specjalnych przeciwnika/terenu.
- malekith_86
- Posty: 791
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 14:25
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Mi się wydaje, że porównania do MK wynikają nie tyle do złożoności / skomplikowania / ilości zasad tylko raczej zwrócenie uwagi, że Gloomhaven bliżej do optymalizacyjnej łamigłówki, niż do wesołej turlanki jaką często są dungeon crawlery
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Tutaj na pewno mogę się zgodzić. Obydwie zdecydowanie dla graczy i to raczej takich cierpliwych. To nie są pozycje które warto kupować jeżeli chcemy rzadko w nie grać.
- cezner
- Posty: 3080
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
No właśnie, czyli wniosek z tego taki, że to chyba nie są gry dla nas Jak się uda zagrać w coś z 5-6 razy to już jest bardzo dobrze. Ja dlatego między innymi odpuściłem sobie GH. W dodatku element legacy wymusza jak mi się wydaje granie w stałej ekipie i raczej granie regularne a nie "regularne" raz na rok.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Zgadzam się, sama instrukcja GH sprawia wrażenie bardziej poukładanej, a zasady wcale nie wydają się pączkować w mikrowyjątki.Piehoo pisze:W Gloomhaven grałem dosłownie raz, w MK z 10-15. Nie do końca mogę się zgodzić że ilość zasad jest podobna. W GH grałem dawno temu i byłbym w stanie większość rzeczy sobie odtworzyć, jeżeli chodzi o walkę i ikonografię. System zagrania dwóch kart w turze jest po prostu elegancki.
W przypadku MK zatrzymałbym się na pierwszym wrogu i przeglądał instrukcję w celu rozszyfrowania umiejętności specjalnych przeciwnika/terenu.
MK ma znów wiele małych zasad, chociaż każda ma swoje logiczne uzasadnianie - podobnie jak w Dungeon Lords/Petz.
Ostatnio zmieniony 26 maja 2017, 12:55 przez pan_satyros, łącznie zmieniany 1 raz.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 1007
- Rejestracja: 15 gru 2012, 21:31
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 46 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
Akurat z tym dołączaniem / opuszczaniem kampanii podobno jest nieźle. Budujemy "poziom" miasta i siłę bohaterów przydzielamy na tej podstawie. (jeżeli dobrze zrozumiałem ten system) Możesz nie zagrać w jednej czy dwóch misji - po prostu dostaniesz darmowego boosta. Oczywistym minusem dla nieobecnego jest dziura w fabule.
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: [KS] Gloomhaven - nowa gra autora Forge War
GH > MK
Miłośnik kminienia ma tak jak w MK frajdę z optymalizowania akcji, ale przy tym jest klimat i epicka ogromna kampania.
Mage Knight dla mnie był nudnawy, długi i suchy. Masz karty na ręce, to planujesz ich wykorzystanie praktycznie na 100% pewności, inni gracze też sobie coś tam planują (jak ktoś się długo zastanawia to czekasz, czekasz, czekasz) a potem czekasz, czekasz, czekasz aż wykonasz te akcje, co jest po prostu nudną formalnością bo wszystko jest wcześniej zaplanowane (chyba, że zdążyłeś zapomnieć co chciałeś zrobić).
W Gloomhaven planujecie razem turę ale jest element niepewności bo nie wiadomo jak się inicjatywy ułożą i co zrobią wrogowie, więc dłużyzna nr 1 odpada.
Same akcje robi się szybko, wszystko co się dzieje dotyczy też Twojej postaci, ataki mają pewną losowość, inni gracze mają swoje tajne cele i nie wiadomo do końca co tak naprawdę zrobią więc są emocje a nie formalność.
Miłośnik kminienia ma tak jak w MK frajdę z optymalizowania akcji, ale przy tym jest klimat i epicka ogromna kampania.
Mage Knight dla mnie był nudnawy, długi i suchy. Masz karty na ręce, to planujesz ich wykorzystanie praktycznie na 100% pewności, inni gracze też sobie coś tam planują (jak ktoś się długo zastanawia to czekasz, czekasz, czekasz) a potem czekasz, czekasz, czekasz aż wykonasz te akcje, co jest po prostu nudną formalnością bo wszystko jest wcześniej zaplanowane (chyba, że zdążyłeś zapomnieć co chciałeś zrobić).
W Gloomhaven planujecie razem turę ale jest element niepewności bo nie wiadomo jak się inicjatywy ułożą i co zrobią wrogowie, więc dłużyzna nr 1 odpada.
Same akcje robi się szybko, wszystko co się dzieje dotyczy też Twojej postaci, ataki mają pewną losowość, inni gracze mają swoje tajne cele i nie wiadomo do końca co tak naprawdę zrobią więc są emocje a nie formalność.
Z pustego i Saruman nie naleje