antonio3333 pisze: ↑07 kwie 2022, 11:08
Do Mezo:
-statyczne rozwiązywanie konfliktów, czyli bijemy się gdy gra pozwoli
-bogowie mają swoje umiejki, ale drzewko ulepszeń każdy ma takie same
-podczas walk możemy robić rzeczy nie związane kompletnie z walką, np budowanie piramid
- Możliwość przemieszczania swojego gigantycznego Boga po planszy i posiadanie wpływów w danym regionie
Z Kemta trochę mniej, ale:
- możliwość zrekrutowania pradawnych bestii
-te same karty akcji do zagrywania podczas walk przez każdego gracza
To są moje skojarzenia, dlatego takie mam przemyślenia odnośnie Ankh.
To skojarzenia jasne - bo hej, to walki bogów, ale mechanicznie to ma sie lekko jak piernik do wiatraka - masz tu cechy gry, a nie rozwiazania mechaniczne, które są podobne między tytułami
Po kolei:
Mezo:
-statyczne rozwiązywanie konfliktów, czyli bijemy się gdy gra pozwoli to prawda, ale w Mezo rozwiazywanie konfliktów to własciwie cała gra i dynamika konfliktów jest całkiem odmienna
-bogowie mają swoje umiejki, ale drzewko ulepszeń każdy ma takie same - lol, w Mezo bogowie maja deck asymetrycznych kart z czego kazdy ma inne mozliwosci i wybierasz w zaleznosci od dociagu, w Ankh masz stały zestaw drzewka rozwoju + bonusowa stala umiejka, a drzewko ulepszen jest kompletnie niezalezne od tego jakim bogiem grasz bo dotyczy plemienia, a nie samego Boga
-podczas walk możemy robić rzeczy nie związane kompletnie z walką, np budowanie piramid - no tak, ponownie cecha, a nie wspolna mechanika, bo mechanicznie jest to calkiem odmiennie
- Możliwość przemieszczania swojego gigantycznego Boga po planszy i posiadanie wpływów w danym regionie - no tak, tyle, ze w Ankh wplywasz na region w ktorym jestes, a w Mezo na wszystkie sasiadujace z tobą regiony i mozesz stac tylko w specjalnych miejscach
Z Kemta trochę mniej, ale:
- możliwość zrekrutowania pradawnych bestii - to tak jak w kazdym mitologicznym area control xD
-te same karty akcji do zagrywania podczas walk przez każdego gracza - no ok, tylko, znowu to cecha wspolna (deck kart), ale zasady ich działania są juz całkowicie odmienne
Serio to jak porównywanie Terraformacji Marsa do Osadników - tu i tu budujesz swoje tableu, ale mechanicznie te gry są jednak inne
Tutaj porównujesz Area Control i Majority, ale gry są całkiem odmienne
To tak jakbys porównywał Blood Rage, Rising Sun i Ankh - no mają punkty wspólne, ale odmienne mechaniki każdej z tych gier sprawiają, że w każdą gra się kompletnie inaczej pomimo, że jakiś wspolny rdzeń pod spodem można dostrzec