Akurat czekam aż ma lepsza, i z pewnością piękniejsza, połowka się wyszykuje do wyjścia więc skorzystam z okazji i odpowiem.
Lothrain pisze: ↑13 wrz 2019, 15:21
Nie mam pojęcia co robi Rebel ...
Oczywiście jak Ty nie wiem co tam Rebel wewnętrznie robi, ale jako to się mówi: po owocach ich poznacie
Jak zadzwoniłem do sklepu Rebel jakiś czas temu, gdy akurat dyskusja w tym wątku się rozkręcała, i z ciekawości przy okazji innego zapytania podpytałem o Podróże i mankamenty z tym wydaniem dostałem odpowiedz zaprzeczająca. O innych sklepach nie wspomnę.
A tutaj ponownie pokazuje co Rebel uważa za adekwatne, a z pewnością jedyne dostępne na ich stronach, czy to wydawnictwa czy sklepu, poinformowanie o erracie:
LINK
Więc no tak, rzeczywiście nie wiem co tam Rebel robi wewnętrznie, ale jak sam pisał tu, niby codziennie ten wątek czyta i bierze pod uwagę, i że nawet jest zrozumienie problemu, a nawet przeprosiny były, jednak nic się nadal nie zmieniło - i to moim zdaniem jest wystarczającym kryterium do oceny "działań" Rebel-a, i oczywiście niech każdy oceni sobie sam
Lothrain pisze: ↑13 wrz 2019, 15:21
Pytanie czego oczekujesz?
Czego oczekuje? Pozwolę sobie odpowiedzieć małą anegdotą: w prezencie dla chrzestnego mojej drugiej polówki, który w hobby nie jest, daliśmy Wyspę, gdy doszły mnie słuchy o błędach i erracie, przy okazji mu o tym powiedziałem, następnego dnia do mnie zadzwonił że nigdzie informacji o tym nie może znaleźć. Wszedłem na stronę Rebela, szukam i rzeczywiście nic, w końcu wszedłem na forum, odszukałem gdzie wzmiankę o tym czytałem, co odniosło mnie do wpisu w innym wątku, i stamtąd znalazłem link do pliku, który musiałem pobrać i przesłać.
Więc co bym oczekiwał? Oczekiwałbym że przeciętny klient który kupi grę od Rebel-a i ma podejrzenie że coś jest nie tak z, np, instrukcją będzie w stanie łatwo i bez problemu wchodząc na ich stronę tytułu znaleźć informacje o tym że jest błąd i gdzie jest errata.
I nie mówię by Rebel nakleją jakieś naklejka z ostrzeżeniem na pudełka, czy robił ogromne neonowe banery na swoim landing-page, czy, jak sugerujesz, równie absurdalny pomysł zakładki "Nasze Błędy", po prostu widoczna i klarowna informacja na stronie tytułu, dosłownie kilka zdań o tym że jest errata, dlaczego, i gdzie ją pobrać, a nie coś takiego:
LINK
To że niby Rebel czyta ten wątek od miesiąca, i rozumie problem i chce go zmienić itd itp, ale nie jest wstanie przez ten cały czas dodać dwóch czy trzech zdań w widocznym miejscu na jednej z swoich stron jest... za przeproszeniem czytających... wciskaniem kitu.
I właśnie przechodząc do tych "powodów".... w tym wątku są opisywane przypadki/wytłumaczenia na to że nie jest to ze strony Rebla celowe działanie tylko jakaś nieudolność, niefortunny zbieg okoliczności, niekompetencja czy ogólny imposybilizm ..... tak jak wyliczenia Trollisze o tym ile kart na arkuszu w chińskiej drukarni się mieści, lub jak to pracownicy w sklepach z premedytacja nie informują o błędach by nabić sprzedaż.
By było zrozumienie: nie mówię że takie rzeczy nigdy się nie dzieją, zdarzają się na pewno, jednak to co mówię to to
że nie ma żadnego pokrycia by twierdzić że na pewno i beż dwóch zdań się dzieją z tej sytuacji i są jej przyczynami i powodami. I tym bardziej by dalej używać je jako fakty z powodu których Rebel ma związane ręce i nic zrobić więcej nie może.
Powodem dlaczego od sprzedawcy jakiegokolwiek sklepu z planszówkami słyszy się nie prawdę, tak samo może być Twoja i japanczyk-a teoria o tym że pracownicy są albo niekompetentni albo specjalnie nie mówią by nabić sprzedaż, jak i to że Rebel nie kiwną palcem by kogokolwiek o czymkolwiek poinformować. - nie mówię że jest to jakaś konspiracja ze strony Rebel-a, zgadzam się że może to być po prostu rażąca niekompetencja i brak wyobraźni, lub może po prostu wakacyjny letarg, ale co za różnica? -
I każdy może sobie rozsądzić która wersja jest bardziej prawdopodobna.
A stawianie sprawy że powody które się przedkłada są "prawdziwsze" na zasadzie bo "ja znam realia lepiej" czy "idź się zatrudnij w drukarni to zrozumiesz" są.... no powiedzmy na słabym poziomie i nie przekonywujące.
Ja nie wiem
z 100% pewnością dlaczego gdy zadzwoniłem do bodajże 4 sklepów z planszówkami otrzymałem taką samą, błędną odpowiedź na temat Podróż, tak jak Ty również
z 100% pewnością tego nie wiesz.... jednak mam swoje przypuszczenia i nie bazują one na niekompetencji czy złej wierze obsługi wszystkich tych sklepów w tym samym czasie, co nie znaczy że bronię Ci mieć swoje przypuszczenia. Ale są one tylko tym,
przypuszczeniami, a nie faktami.
Faktem za to jest zaistniała sytuacja, która już od dłuższego czasu się ciągnie, i nie zależnie dlaczego się stała, raczej po stronie Rebela leży coś z nią zrobić... albo i nie zrobić bo w końcu to ich decyzja.... bo była jasność: ja
oczekiwałbym powyższego, ale nie uważam że Rebel
musi cokolwiek z tego robić. To tak jak z tym mówieniem przez osobę która Cię szturchnie "przepraszam".
Lothrain pisze: ↑13 wrz 2019, 15:21
Ale że Rebel powinien szybciej ogarniać te piętrzące się pożary, to pełna zgoda.
I tu się zgadzamy kompletnie
Osobiście nie rozumiem podejścia, wystarczyło na stronach danych tytułów w ich portalu i sklepie dać jedno czy dwa widoczne zdania o tym że jest errata, nawet nie trzeba było o błędach mówić tylko o "zaktualizowaniu" czy coś, jakiś jeden wpis na FB z linkiem i byłoby po sprawie. Szczególnie dla mnie nie jest to pojęte bo i tu o tych błędach i erratach informuje bez jakichś większych problemów, i dodanie kilki linijek tekstu do strony to może z 3 minut pracy.
Dla mnie Rebel z kompletnie nie zrozumiałych powodów sam sobie robi czarny PR pośród geeków w podobny sposób jak Cranio robił podczas, lub raczej po zakończeniu, kampanii Barrage.... eh... ich sprawa... tym którzy kupili pierwszy druk Podróż i teraz patrzą na zapowiedzi drugiego poprawionego mogę tylko współczuć i proponować drogę reklamacyjną.... a my sobie na tej sytuacji i na tym że już kolejny z rzędu tytuł od Rebela z błędami wychodzi (Outer Rim) opinię wyrobiliśmy i raczej nowych wydań od Rebel kupować nie będziemy.
Wszystkich pozdrawiam i dobrej piątkowej zabawy życzę!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)